-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Фармацевтична продукція, ДК 021:2015: 33600000-6 – Фармацевтична продукція
Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська, більш детально в тендерній документації Вид забезпечення тендерних пропозицій: не передбачено. Умови надання забезпечення тендерних пропозицій: не передбачено. На виконання вимог Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11 червня 2020 року № 1082. Назва предмета закупівлі: Фармацевтична продукція, ДК 021:2015: 33600000-6 – Фармацевтична продукція
Завершена
2 570 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 850.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 12 850.00 UAH
Номер:
fec3914166c649089bda9a0eadbabbbe
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-10-24-000082
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
24.10.2022 00:00
Період моніторингу:
24.10.2022 13:26 - 14.11.2022 23:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВДЕННОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В МИКОЛАЇВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ 24.10.2022 № 40-З
Миколаїв
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8, та на підставі виявлених органом державного фінансового контролю ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених в пункті 1 цього наказу.
3. Повідомлення про прийняття рішення про початок моніторингу процедур закупівель оприлюднити в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області Сергія ЧЕРНОВОЛА від 24.10.2022.
Начальник Денис ЯКОВЛЄВ
Додаток
до наказу Управління Південного офісу
Держаудитслужби в Миколаївській області
від 24.10.2022 № 40-З
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедур закупівель
№ 2 UA-2022-01-12-002833-a 12.01.2022
Начальник відділу контролю у сфері
закупівель Управління Південного офісу
Держаудитслужби в Миколаївській області Сергій ЧЕРНОВОЛ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзаців першого та другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель, відповідності умов тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору змісту тендерної пропозиції переможця – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Південного офісу Держаудитслужби в Миколаївській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за Договором про закупівлю № 151, укладеним з ТОВ «ДОЙЧ-ФАРМ», в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 11 листопада 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель; відповідності умов тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; відповідності умов договору змісту тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Гадяцька міська центральна лікарня» Гадяцької міської ради (далі – Замовник) (ID плану: UA-P-2022-01-12-002018-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерна документація, затверджена рішенням уповноваженої особи від 12.01.2022 № 11, нова редакція тендерної документації зі змінами, затвердженими рішенням уповноваженої особи від 09.02.2022 № 29 (далі – тендерна документація); реєстр отриманих тендерних пропозицій; тендерна пропозиція учасника ТОВ «ДОЙЧ-ФАРМ»; рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – колегія АМКУ) від 02.02.2022 № 2185; протокольне рішення (протокол) уповноваженої особи від 22.02.2022 № 42; повідомлення про намір укласти договір про закупівлю; договір від 07.03.2022 № 151 (далі - Договір про закупівлю № 151); пояснення Замовника, отримані 28.10.2022 через електронну систему закупівель.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду колегії АМКУ, не здійснювався.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що тендерна пропозиція учасника ТОВ «ДОЙЧ-ФАРМ» не відповідає умовам технічної специфікації тендерної документації Замовника та підлягала відхиленню з наступних підстав.
Так, згідно з умовами пункту 5 Додатку № 2 «ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ (ТЕХНІЧНІ ВИМОГИ)» до тендерної документації «Лікарські засоби повинні бути внесеними до реєстру оптово-відпускних цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення в рамках виконання постанови Кабінету Міністрів України від 02.07.2014 № 240 «Питання декларування зміни оптово-відпускних цін на лікарські засоби» та наказу МОЗ України від 18.08.2014 № 574 «Про затвердження Положення про реєстр оптово-відпускних цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення, порядок внесення до нього змін та форм декларації зміни оптово-відпускної ціни на лікарський засіб та виріб медичного призначення», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 09.09.2014 № 1097/25874». При цьому Замовник зауважив, що «У складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати гарантійний лист про те, що всі лікарські засоби, запропоновані Учасником, внесені до реєстру оптово-відпускних цін на лікарські засоби».
Моніторингом встановлено, що на порушення вищезазначеної умови тендерної документації учасник ТОВ «ДОЙЧ-ФАРМ» у складі тендерної пропозиції не надав гарантійний лист про те, що всі лікарські засоби, запропоновані учасником, внесені до реєстру оптово-відпускних цін на лікарські засоби. Тобто, учасник ТОВ «ДОЙЧ-ФАРМ» не підтвердив відповідність тендерної пропозиції умовам технічної специфікації тендерної документації.
Враховуючи викладене, Замовник на порушення вимог абзаців першого та другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону не відхилив тендерну пропозицію ТОВ «ДОЙЧ-ФАРМ» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, та 07.03.2022 уклав з ним Договір про закупівлю № 151.
Період усунення порушень:
11.11.2022 13:49 - 26.11.2022 00:00
Дата публікації висновку:
11.11.2022 13:49
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
За результатом розгляду результатів моніторингу закупівлі, надаємо наступну інформацію.
Додатком 2 до Тендерної документації «Технічна специфікація (Технічні вимоги)* Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі Фармацевтична продукція, ДК 021:2015: 33600000-6 – Фармацевтична продукція», а саме пунктом 5 передбачено, що Учасники у складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати гарантійний лист про те, що всі лікарські засоби, запропоновані Учасником, внесені до реєстру оптово-відпускних цін на лікарські засоби. Зауважуємо, що при встановленні даної вимоги Замовником не було визначено будь-якої форми чи окремих вимог до оформлення даного документу.
ТОВ «ДОЙЧ-ФАРМ» (далі – Переможець), пропозиція якого була найбільш економічно вигідною, та якого за результатами розгляду було визначено переможцем процедури закупівлі, в складі тендерної пропозиції надано документ Вих. № 42 «Відповідність технічної специфікації (технічним вимогам)* Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», пунктом 5 якого зазначено: «Лікарські засоби повинні бути внесеними до реєстру оптово-відпускних цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення в рамках виконання постанови Кабінету Міністрів України від 02.07.2014 № 240 «Питання декларування зміни оптово-відпускних цін на лікарські засоби» та наказу МОЗ України від 18.08.2014 № 574 «Про затвердження Положення про реєстр оптово-відпускних цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення, порядок внесення до нього змін та форм декларації зміни оптово-відпускної ціни на лікарський засіб та виріб медичного призначення», зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 09.09.2014 № 1097/25874. У складі тендерної пропозиції Учасник повинен надати гарантійний лист про те, що всі лікарські засоби, запропоновані Учасником, внесені до реєстру оптово-відпускних цін на лікарські засоби – Відповідає вимозі…». Зазначене інформування повністю відповідає вимогам Замовника та спростовує твердження аудиторів, відображених у висновку. За таких умов, тендерна пропозиція Переможця, що є найбільш економічно вигідною не має підстав для відхилення.
Крім цього, слід звернути увагу на перелік формальних (несуттєвих) помилок, встановлених Замовником в тендерній документації, до яких відноситься в тому числі невірна назва документа (документів), що подається учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, зміст якого відповідає вимогам, визначеним замовником у тендерній документації. З урахуванням зазначеного, Замовник не мав законодавчих підстав при наявності в складі тендерної пропозиції документу Вих. № 42 «Відповідність технічної специфікації (технічним вимогам)* Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» відхиляти тендерну пропозиції через ніби то відсутність гарантійного листа про який вказано у Висновку про результати моніторингу.
Окрім даного документа, Переможцем надано:
- Гарантійний лист Вих. № 43, в якому зазначено про погодження з інформацією про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі;
- Гарантійний лист Вих. № 46, яким Переможець гарантує, що запропоновані лікарські засоби зареєстровані в Україні у встановленому законодавством порядку;
- Гарантійний лист Вих. № 49, яким Переможець гарантує, що ціни на запропонований товар не перевищують зареєстрованих оптово-відпускних цін з Реєстру оптово-відпускних цін на лікарські засоби МОЗ України, з урахуванням націнки згідно діючого законодавства України.
Крім цього, Замовник організовує свою роботу з дотримання законодавства, в тому числі й по напряму закупівель. З метою безумовного дотримання законодавства в сфері закупівель та підвищення професійного рівня фахівців в сфері публічних закупівель, Замовник постійно слідкує за позицією Державної аудиторської служби України. Зокрема, звертаємо увагу на онлайн-подію, проведену екс-головою Держаудитслужби Геннадієм ПЛІСОМ, в якій керівником чітко сформульовано бачення відносно подальшої (в умовах воєнного стану) організації роботи, під час якої насамперед звернуто увагу на те, що встановлення формальних порушень при проведенні моніторингу закупівель не є пріоритетним напрямком роботи.
З урахуванням зазначеного, за відсутності підстав для відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ДОЙЧ-ФАРМ», 7 березня 2022 року Замовником було укладено договір про закупівлю, незважаючи на те, що з самого початку воєнного стану, Гадяччина була прифронтовою територією, а постачання лікарських препаратів могло здійснюватися з затримкою та перебоями. Проте, Постачальником було забезпечено постачання необхідних для Лікарні медикаментів.
Незважаючи на вищевказане, Замовник змушений прийняти рішення про розірвання даного договору, про що в електронній системі закупівель буде оприлюднено відповідну інформацію та документи.
Дата публікації звіту:
15.11.2022 16:21
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionAwarded: Так
Опис:
-
Дата публікації:
21.11.2022 13:07
Запити/Пояснення
Номер:
b0ba2ff5c211458facdb856f6c639c32
Назва:
Запит про надання пояснень (інформації, документів)
Дата опублікування:
25.10.2022 21:55
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
29.10.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «ДК 021:2015:33600000-6: Фармацевтична продукція (Фармацевтична продукція)» та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 та пункту 7 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень, інформації та документів з наступних питань.
Пропонуємо пояснити, яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також просимо надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних, якісних характеристик предмета закупівлі та його очікуваної вартості.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту. При цьому до пояснень має бути долучено їх документальне підтвердження.
Номер:
ccd764e2ea1d43f4a051fd5c049e93cf
Назва:
Відповідь на запит про надання пояснень
Дата опублікування:
28.10.2022 15:24
Опис:
Відповідь на запит про надання пояснень:
1. Відносно питання яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
З метою визначення оптимальних вимог до предмету закупівлі та визначення очікуваної вартості, замовником проведено ринкові консультації шляхом направлення учасникам ринку відповідних запитів з описом необхідних/бажаних вимог до предмета закупівлі. Запити було надіслано наступним учасникам ринку: ТОВ «АМІКУМ ФАРМА», ТОВ «ФАРМСТОР-УКРАЇНА», ТОВ «ДОЙЧ-ФАРМ», ТОВ «ПОДОРОЖНИК Полтава», ТОВ «ДІАТОМ». Так, Замовником отримано щонайменше 3 комерційні пропозиції, які було використано для визначення очікуваної вартості предмета закупівлі (запити до учасників ринку та отримані комерційні пропозиції додаються).
Розрахунок очікуваної вартості предмету закупівлі здійснений методом порівняння ринкових цін, а саме визначення очікуваної вартості на підставі даних ринку згідно отриманих цінових пропозицій та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, зокрема таких як максимальна економія, ефективність та пропорційність.
Таким чином, при визначенні очікуваної вартості предмета закупівлі Замовником дотримано вимоги Наказу Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі».
Щодо надання посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних, якісних характеристик предмета закупівлі та його очікуваної вартості.
Відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), забезпечувати оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів) повинні Головні розпорядники бюджетних коштів (розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єкти господарювання державного сектору економіки.
Відповідно до Єдиного реєстру розпорядників та одержувачів бюджетних коштів, розміщеного на веб-порталі Державної казначейської служби України (https://www.treasury.gov.ua/ua/kaznachejstvo-informuye/yedinij-reyestr-rozporyadnikiv-ta-oderzhuvachiv-byudzhetnih-koshtiv), та Open Budget - Державний веб-портал бюджету для громадян (https://openbudget.gov.ua/spending-agencies/01999218/info) Комунальне некомерційне підприємство «Гадяцька міська центральна лікарня» Гадяцької міської ради (далі – Замовник) є одержувачем бюджетних коштів.
Відповідно до пункту 38 частини першої статті 2 Бюджетного кодексу України одержувач бюджетних коштів - суб'єкт господарювання, громадська чи інша організація, яка не має статусу бюджетної установи, уповноважена розпорядником бюджетних коштів на здійснення заходів, передбачених бюджетною програмою, та отримує на їх виконання кошти бюджету.
Враховуючи, що Комунальне некомерційне підприємство «Гадяцька міська центральна лікарня» Гадяцької міської ради є одержувачем бюджетних коштів, на Замовника не поширюються вимоги постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті.
Не зважаючи на те, що Комунальне некомерційне підприємство «Гадяцька міська центральна лікарня» Гадяцької міської ради є одержувачем бюджетних коштів, та на нього не поширюються вимоги постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710, замовником забезпечується оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення інформації на власному веб-сайті (https://hmcl.org.ua/zakupivli-17-21-31-01-04-2021/; https://zakupki.prom.ua/gov/tenders/UA-2022-01-12-002833-a?utm_source=widget_gov&utm_medium=gromada.org.ua).