-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 15320000-7 Фруктові та овочеві соки (Сік фруктовий)
Завершена
396 320.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 981.60 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 981.60 UAH
Номер:
bcdcf84f553f42e2944fbf8ae67396a2
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-08-01-000001
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
01.08.2022 00:00
Період моніторингу:
02.08.2022 10:02 - 24.08.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
01.08.2022 № 16-з
Тернопіль
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 12 пункту 4, підпункту 13 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №117
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку процедур закупівель для моніторингу, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Начальник Роман СНІГУР
Додаток
до наказу
Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Тернопільській області
від 01.08.2022 №16-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:
3. UA-2022-01-11-001495-c від 11.01.2022 - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу, питання відповідності тендерної документації вимогам законодавства у сфері публічних закупівель встановлено порушення частини четвертої статті 17 Закону, пункту 14 частини другої статті 22 Закону.
За результатами моніторингу відповідності пропозиції ФОП Мельничук Д.А. умовам тендерної документації встановлено порушення пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
Аналізом наявності підстав, щодо внесення змін у договір встановлено порушення пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані та його відповідність вимогам Закону, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону, своєчасності укладення договору про закупівлю, його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов'язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема, шляхом припинення зобов’язань за договором від 14.02.2022 за №58, відповідно до норм частини другої статті 202 Господарського кодексу України, з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 12 серпня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані та його відповідність вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідність оголошення про проведення відкритих торгів та тендерної документації вимогам Закону, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладення договору про закупівлю, його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління освіти, молоді та спорту Збаразької міської ради (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 11.01.2022 №13, тендерну пропозицію фізичної особи – підприємця - Мельничук Дмитра Анатолійовича (далі - ФОП Мельничук Д. А.), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 03.02.2022 №39, повідомлення про намір укласти договір від 03.02.2022, договір від 14.02.2022 №58, додаткову угоду від 18.02.2022 №1, пояснення Замовника від 05.08.2022, оприлюднене в електронній системі закупівель.
Моніторингом тендерної документації встановлено, що в порушення пункту 14 частини другої статті 22 Закону, Замовником у тендерній документації (пункт 1 розділу ІV) не зазначено кінцевий строк подання тендерних пропозицій.
Окрім цього, на порушення частини четвертої статті 17 Закону Замовником у додатку 4 «Лист-гарантія про відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі відповідно до вимог статті 17 Закону України» до тендерної документації вказано вимогу щодо подачі учасниками листа-гарантії, де необхідно зазначити, що тендерна пропозиція подана учасником конкурентної процедури закупівлі або участь у переговорній процедурі бере учасник, який є пов’язаною особою з іншими учасниками процедури закупівлі та/або з уповноваженою особою (особами), та/або з керівником замовника (пункт 7 частини першої статті 17 Закону).
Аналізом питання відповідності пропозиції ФОП Мельничук Д.А. вимогам тендерної документації встановлено наступне.
Так, згідно підпункту 2.2 пункту 2 «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази» додатку 2 «Перелік документів та інформації для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційним критеріям, визначеним у статті 16 Закону «Про публічні закупівлі» (далі – додаток 2) тендерної документації замовником зазначено вимогу що, у разі залучення обладнання та матеріально-технічної бази на договірних засадах надаються копії документів, які підтверджують право користування обладнанням та матеріально-технічною базою: копії чинних договорів оренди, у яких повинно бути визначено перелік обладнання та матеріально-технічної бази, яка орендується.
ФОП Мельничук Д.А. подано у складі пропозиції договір позички транспортного засобу №2 від 01.10.2021, укладений з фізичною особою Мазяр Д.Л., який не відповідає вимогам законодавства, оскільки нотаріально не посвідчений.
Замовником не враховано, що згідно частини 2 статті 799 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) договір найму транспортного засобу за участю фізичної особи підлягає нотаріальному посвідченню.
Статтею 220 ЦК України передбачено, що у разі недодержання сторонами вимоги закону про нотаріальне посвідчення договору такий договір є нікчемним. При чому, згідно з частини 1 статті 236 ЦК України нікчемний правочин є недійсним з моменту його вчинення. Згідно частин 1 та 4 статті 216 ЦК України недійсний правочин не створює юридичних наслідків, крім тих, що пов'язані з його недійсністю. Правові наслідки недійсності нікчемного правочину, які встановлені законом, не можуть змінюватися за домовленістю сторін.
Таким чином, учасником закупівлі ФОП Мельничук Д.А. не підтверджено право користування транспортним засобом.
Однак Замовник, в порушення пункту 1 частини першої статті 31 Закону не відхилив пропозицію ФОП Мельничук Д.А., так як учасник процедури закупівлі не відповідає кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, установленим статтею 16 цього Закону.
Згідно підпункту 10 пункту 6 « Інша інформація встановлена відповідно до законодавства (для УЧАСНИКІВ - юридичних осіб, фізичних осіб та фізичних осіб-підприємців)» додатку 2 до тендерної документації, Замовником зазначено, що учасникам необхідно потати документ, який підтверджує наявність діючої системи НАССР (сертифікат, акт перевірки держпродспоживслужби або іншого уповноваженого органу) або перелік документів, щодо впровадженої системи НАССР в Учасника.
Учасником закупівлі ФОП Мельничук Д.А. у складі пропозиції подано акт перевірки Головного управління держпродспоживслужби в Тернопільській області від 07.09.2021 №1762 на своє ім’я та сертифікати на систему управління якістю, на систему управління безпечністю харчових продуктів, на систему менеджменту, сертифікат відповідності, сертифікат системи екологічної сертифікації та маркування продукції та інше, які видані Товариству з обмеженою відповідальністю «Еко-Сфера».
Виходячи з вищезазначеного, Замовником, в порушення пункту 1 частини першої статті 31 Закону не відхилено пропозицію ФОП Мельничук Д.А. як таку, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
За результатами процедури закупівлі між Замовником та ФОП Мельничук Д. А. укладено договір від 14.02.2022 №58 на суму 319 780,70 гривень.
В подальшому, 18.02.2022 до вказаного договору укладено додаткову угоду за №1 та збільшено ціну за одинцю товару. При цьому у додатковій угоді вказано, що керуючись пунктом 2 частини п’ятої статті 41 Закону та договором сторони домовились збільшити ціну за одиницю товару до 10 відсотків у зв’язку із коливанням ціни такого товару на ринку та без збільшення загальної вартості договору.
На запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області від 02.08.2022, Замовником надано лист Головного управління статистики у Тернопільській області від 17.02.2022 за №09.1-04/384-22 у додатку якого вказано інформація щодо середньої споживчої ціни у січні 2022 року на соки фруктово-ягідні.
При цьому необхідно зазначити, що замовником розпочато процедуру закупівлі 11.01.2022, учасниками закупівлі подано власні пропозиції 26.01.2022, а договір за результатами закупівлі укладено - 14.02.2022.
Відповідно до пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону встановлено імперативну умову, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків зокрема збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару.
Під коливанням ціни необхідно розуміти зміну за певний період часу ціни товару на ринку чи то в сторону зменшення, чи в сторону збільшення. І таке коливання має відбуватись саме в період після укладення договору на підставі поданої пропозиції і до внесення відповідних змін до нього.
Відповідно, дані, викладені у листі Головного управління статистики у Тернопільській області від 17.02.2022 за №09.1-04/384-22 не можуть підтверджувати наявність коливання ціни між датами укладення договору та додаткової угоди до договору.
Враховуючи вищевикладене, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до Договору про закупівлю встановлено, що Замовником в порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону укладено додаткову угоду від 18.02.2022 за №1 до договору на збільшення ціни за одиницю товару без документального підтвердження коливання ціни товару на ринку в сторону збільшення його ціни.
Період усунення порушень:
12.08.2022 15:32 - 27.08.2022 00:00
Дата публікації висновку:
12.08.2022 15:32
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Виявлені порушення усунено шляхом розірвання договору, про що опублікрвано додаткову угоду
Дата публікації звіту:
18.08.2022 11:54
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionAwarded: Так
- corruptionChanges: Так
Опис:
Порушення усунуто
Дата публікації:
30.08.2022 09:13
Запити/Пояснення
Номер:
e30ff1c0df0e42a4993396ec70ba6a3d
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
02.08.2022 10:46
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
06.08.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «ДК 021:2015 15320000-7 Фруктові та овочеві соки (Сік фруктовий)» (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2022-01-11-001495-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», виникла потреба в отриманні пояснення з документальним підтвердженням.
1. Яким чином та на підставі яких документів замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі, з наданням відповідних підтверджуючих документів.
Також, необхідно надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. За результатами процедури закупівлі між Замовником та ФОП Мельничук Д.А. укладено договір про закупівлю товару від 14.02.2022 за №58 на суму 319 780,70 гривень.
В подальшому, 18.02.2022 до вказаного договору укладено додаткову угоду за №1 та збільшено ціну за одинцю товару. При цьому у додатковій угоді вказано, що керуючись пунктом 2 частини п’ятої статті 41 Закону та договором сторони домовились збільшити ціну за одиницю товару до 10 відсотків у зв’язку із коливанням ціни такого товару на ринку та без збільшення загальної вартості договору.
Коливання ціни на ринку має бути підтверджено відповідним документом виданим Уповноваженим на те органом.
Враховуючи вищевикладене, надайте документальне підтвердження (скан-копії документів, на підставі яких укладено додаткову угоду №1) коливання ціни на ринку при укладенні додаткової угоди №1 до вищевказаного договору.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
0d64828269ee4e9b9d9bf36d1912587d
Назва:
пояснення на запит
Дата опублікування:
05.08.2022 20:34
Опис:
На ваш запит від 02.08.2022 за результатами моніторингу ID UA-M-2022-08-01-000001 Управління освіти, молоді та спорту Збаразької міської ради повідомляє наступне. Постановою КМУ від 11.10.2016 №710 (зі змінами внесеними Постановою КМУ від 28 жовтня 2021 р. № 1108) (надалі – Постанова) визначені категорії замовників, яких стосується зазначена постанова, а саме: - правління Пенсійного фонду України та правлінь фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування; - органів місцевого самоврядування; - головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктів господарювання державного сектору економіки; Дані замовники мають оприлюднити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. При цьому, першим двом категоріям лише рекомендується оприлюднювати таке обґрунтування, а від решти – вимагається. Дане обґрунтування розміщене на веб-сайті Збаразької міської ради за посиланням https://www.zbarazh-rada.gov.ua. Також зазначаємо, що відповідно до річного плану закупівель UA-P-2022-01-11-002014-c, джерелом фінансування даної закупівлі є кошти місцевого бюджету. Закупівля оголошена на затверджені кошторисні призначення на 2022 рік, виходячи із потреби обсягів споживання. Додаткова угода №1 укладена на підставі листа Головного управління статистики у Тернопільській області № 09.1-04/384-22 від 17.02.2022 року про середні споживчі ціни на окремі продукти харчування (сік).