• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення (згідно переліку доріг) ДК 021:2015-63710000-9 Послуги з обслуговування наземних видів транспорту

Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення (згідно переліку доріг) ДК 021:2015-63710000-9 Послуги з обслуговування наземних видів транспорту. Місце надання послуг: Сумська область, відповідно до документації, 1701,8 км автомобільних доріг загального користування державного значення (територіальні та регіональні) та штучні споруди на них

Завершена

3 119 718 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 598 590.00 UAH
Номер: 8b03085fb46843e5959d9a45577253c8
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-08-10-000010
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 09.08.2022 00:00
Автор: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ, UA-EDR 40165856
Період моніторингу: 10.08.2022 13:10 - 01.09.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ Н А К А З 09.08.2022 № 167 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ Додаток до наказу Державної аудиторської служби України «Про початок моніторингу процедур закупівель» Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу 9 UA-2022-01-11-004701-a 11.01.2022 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Директор Департаменту моніторингу закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ( обл.), +38 (0 44) 485-17-99, metulisnska.monitoryng@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ДП «Сумський облавтодор» установлено порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності надання роз’яснень на звернення щодо тендерної документації та щодо усунення порушення, розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі ТОВ «Автомагістраль-Південь», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, яке є значущим через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за Договором, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 30 серпня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), своєчасності надання роз’яснень на звернення щодо тендерної документації та щодо усунення порушення, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель служби автомобільних доріг у Сумській області (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, затверджену рішенням уповноваженої особи від 11.01.2022 (протокол № 11.01) зі змінами , затвердженими рішенням уповноваженої особи від 02.02.2022 (протокол № 02.02), тендерні пропозиції дочірнього підприємства «Сумський облавтодор» відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України» (далі – ДП «Сумський облавтодор») та товариства з обмеженою відповідальністю «Автомагістраль-Південь» (далі – ТОВ «Автомагістраль-Південь»), протокол розгляду тендерних пропозицій від 14.03.2022, реєстр отриманих тендерних пропозицій від 21.03.2022, протокол розкриття тендерних пропозицій від 30.05.2022, повідомлення про намір укласти договір від 30.05.2022, довгостроковий договір № 4Е-2022 від 10.06.2022 з експлуатаційного утримання автомобільних доріг загального користування державного значення (далі – Договір), укладений між Замовником та ТОВ «Автомагістраль-Південь», відповідь Замовника на запит органу державного фінансового контролю від 29.08.2022. Згідно із підпунктом 5.1.2 пункту 5.1 частини 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації Замовника для документального підтвердження відповідності кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід у кількості необхідній для забезпечення надання послуг. Для підтвердження учасник надає податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (за формою, наведеною у наказі Міністерства фінансів України 15 грудня 2020 року № 773 (далі – Наказ № 773)) за останній період. Слід зазначити, що відповідно до Наказу № 773 затверджено: форму Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (далі – Розрахунок); Порядок заповнення та подання податковими агентами Розрахунку (далі – Порядок). Так, згідно із пунктом 1 розділу ІІІ Порядку заголовна частина Розрахунку містить інформацію, зокрема про додатки, що є невід’ємною частиною Розрахунку. Учасник процедури закупівлі ДП «Сумський облавтодор» у складі своєї тендерної пропозиції надав заголовні частини Розрахунків за 4 квартал 2021 року стосовно ДП «Сумський облавтодор» та власних філій. Однак, зазначений учасник не надав до вказаних заголовних частин Розрахунків додатки, що є їх невід’ємною частиною, та які містять деталізовану інформацію про трудові відносини з найманими працівниками із зазначенням, зокрема їх ПІБ, посад, періоду трудових відносин, суми нарахованої заробітної плати, сум нарахованого та утриманого єдиного внеску. При цьому, у заголовній частині Розрахунку зазначається лише узагальнена інформація про працівників, зокрема про середньооблікову кількість штатних працівників, про нарахування доходу та єдиного внеску за найманих працівників. Отже, учасник процедури закупівлі ДП «Сумський облавтодор» у своїй тендерній пропозиції в недотримання вимог підпункту 5.1.2 пункту 5.1 частини 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації не підтвердив наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід у кількості необхідній для забезпечення надання послуг. З огляду на вищевикладене, на порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі ДП «Сумський облавтодор» як такого, що не відповідає кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 Закону. Відповідно до пункту 2 частини другої статті 32 Закону тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій у процедурі відкритих торгів, у разі якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднено відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону.
Період усунення порушень: 02.09.2022 14:57 - 17.09.2022 00:00
Дата публікації висновку: 02.09.2022 14:57

Оскарження висновку в суді

Опис: До Сумського окружного адміністративного суду 13.09.2022 року подано адміністративний позов про визнання протиправним та скасування рішення
Дата публікації: 13.09.2022 13:47
Дата відкриття провадження: 26.09.2022 00:00
Номер відкриття провадження: 480/6002/22

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: ЗАПЕРЕЧЕННЯ до висновку від 02.09.2022 року про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-01-11-004701-a Відповідно до наказу Державної аудиторської служби України від 09.08.2022 року № 167 Департаментом моніторингу закупівель здійснено моніторинг закупівлі Експлуатаційне утримання автомобільних доріг загального користування державного значення (згідно переліку доріг) ДК 021:2015-63710000-9 Послуги з обслуговування наземних видів транспорту, ідентифікатор доступу до закупівлі UA-2022-01-11-004701-a, за результатами проведення якого 02.09.2022 року складено та оприлюднено в електронній системі закупівель висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-01-11-004701-a (далі – Висновок) та зобов’язано САД у Сумській області здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за Договором, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. САД у Сумській області (далі за текстом – Замовник) детально опрацьовано та проаналізовано зазначений Висновок. Однак, Замовник вважає висновок незаконним та необґрунтованим, тому, керуючись абзацом 2 частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), до нього надаються аргументовані заперечення. Контролюючий орган вбачає порушення Замовником, яке полягає у не відхиленні тендерної пропозиції ДП "Сумський облавтодор", зазначаючи у Висновку, що учасник процедури закупівлі у своїй тендерній пропозиції в недотримання вимог підпункту 5.1.2 пункту 5.1 частини 5 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації (далі за текстом – ТД) не підтвердив наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід у кількості необхідній для забезпечення надання послуг. Так, Замовником у тендерній документації на закупівлю, що була предметом моніторингу, встановлено до учасників закупівлі вимогу на підтвердження відповідності такому кваліфікаційному критерію як наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Відповідно до п. 5.1.2 розділу Інструкція з підготовки ТД для підтвердження відповідності учасників даному кваліфікаційному критерію учасники у складі тендерної пропозиції повинні надати довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід у кількості необхідній для забезпечення надання послуг (згідно форми, наведеної у Додатку №2 тендерної документації) та податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (за формою, наведеною у наказі Міністерства фінансів України 15 грудня 2020 року № 773) за останній період. При цьому, встановлена Замовником мінімальна кількість працівників, необхідних для надання послуг за предметом закупівлі, складала 95 осіб. Для підтвердження інформації, що працівники в достатньої кількості працюють саме на підприємстві Учасника та отримують офіційний дохід з відповідною сплатою податків, від Учасника вимагалося надання Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (за формою, наведеною у наказі Міністерства фінансів України 15 грудня 2020 року № 773) (далі - Податковий розрахунок) за останній період. Тобто, для підтвердження кваліфікаційного критерія вимагається лише форма з назвою ПОДАТКОВИЙ РОЗРАХУНОК СУМ ДОХОДУ, НАРАХОВАНОГО (СПЛАЧЕНОГО) НА КОРИСТЬ ПЛАТНИКІВ ПОДАТКІВ - ФІЗИЧНИХ ОСІБ, І СУМ УТРИМАНОГО З НИХ ПОДАТКУ, А ТАКОЖ СУМ НАРАХОВАНОГО ЄДИНОГО ВНЕСКУ. Слід зазначити, що додатки 1-6, окрім того, що вони не містять інформації на підтвердження кваліфікаційного критерію, містять персональні дані про працівників Учасника (реквізити паспорта, ідентифікаційний код, відомості про оплату праці тощо), яка є конфіденційною (ст. 21 ЗУ «Про інформацію», ст. 31 ЗУ «Про оплату праці»), запитувати яку Замовник не має права (ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»). Зазначаємо, що у вказаному наказі ПОДАТКОВИЙ РОЗРАХУНОК СУМ ДОХОДУ, НАРАХОВАНОГО (СПЛАЧЕНОГО) НА КОРИСТЬ ПЛАТНИКІВ ПОДАТКІВ - ФІЗИЧНИХ ОСІБ, І СУМ УТРИМАНОГО З НИХ ПОДАТКУ, А ТАКОЖ СУМ НАРАХОВАНОГО ЄДИНОГО ВНЕСКУ та інші 6 додатків затверджені у вигляді окремих форм для заповнення з окремими відмітками про отримання контролюючими органами, які кожний окремо підписуються керівником підприємства та завіряється печаткою. Вказаний Податковий розрахунок з додатками не є статистичною звітністю, а є документом для перевірки правильності сплати податків і подається до органів ДПС (розділ І до Порядку заповнення Податкового розрахунку), тому порядок подання податкової звітності, викладеної у вказаному наказі, для подання Учасником тендерної пропозиції не застосовується. Разом з тим, додатки до податкового розрахунку містять, зокрема, відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам, відомості про суми нарахованого доходу, утриманого та сплаченого податку на доходи фізичних осіб та військового збору. Зазначені відомості не були обʼєктом дослідження в межах такого кваліфікаційного критерію як наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. Така інформація також жодним чином не підтвердила б чи не спростувала б відповідність учасника закупівлі вказаному кваліфікаційному критерію. Так, під час розгляду тендерної пропозиції учасника ДП «Сумський облавтодор» Замовником встановлено, що учасником за довідкою №70/1 від 25.01.2022 року заявлено наявність у нього мінімальної кількості працівників – 135 осіб. Вказана кількість працівників підтверджена учасником податковими розрахунками за 4 квартал 2021 року платників: ДП "СУМСЬКИЙ ОБЛАВТОДОР"; Філія "Буринський райавтодор" ДП "Сумський облавтодор"; Філія "Глухівська дорожньо-експлуатаційна дільниця" ДП "Сумський Облавтодор"; Філія "Дорбудсервіс" ДП "Сумський облавтодор"; Філія "Климентівська дорожньо-експлуатаційна дільниця Дочірнього підприємства Сумський облавтодор"; ФІЛІЯ "КОНОТОПСЬКИЙ РАЙАВТОДОР" ДП "СУМСЬКИЙ ОБЛАВТОДОР"; Філія "Краснопільський райавтодор" ДП "Сумський облавтодор"; Філія "Липоводолинський райавтодор" ДП "Сумський облавтодор"; Філія "Путивльський райавтодор"; Філія "Роменський райавтодор" ДП "Сумський облавтодор"; ФІЛІЯ "СЕРЕДИНО-БУДСЬКИЙ РАЙАВТОДОР"; ФІЛІЯ "СУМСЬКА ДОРОЖНЬО-ЕКСПЛУАТАЦІЙНА ДІЛЬНИЦЯ" ДОЧІРНЬОГО ПІДПРИЄМСТВА "СУМСЬКИЙ ОБЛАВТОДОР"; Філія "Сумський райавтодор" ДП "Сумський облавтодор"; Філія "Шосткинський райавтодор" ДП "Сумський облавтодор" загальною кількістю, що більше ніж у 4 рази перевищує заявлену учасником мінімальну кількість працівників. Таким чином, учасником ДП «Сумський облавтодор» підтверджено його відповідність такому кваліфікаційному критерію як наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід, відповідно до вимог тендерної документації. Тож Замовником прийнято рішення про відповідність тендерної пропозиції учасника ДП «Сумський облавтодор» вимогам ТД та допуск його до аукціону. Виходячи з вищевикладеного, висновок Держаудитслужби від 02.09.2022 року про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-01-11-004701-a містить необґрунтовані та передчасні висновки про порушення САД у Сумській області, яке полягає у не відхиленні тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до Закону.
Дата публікації звіту: 08.09.2022 09:44

Запити/Пояснення