-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Паливо (бензин ,дизельне пальне, газ скраплений)
Торги не відбулися
4 500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 22 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 22 500.00 UAH
Номер:
c80707844a714402b88af9f5748428ee
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-02-01-000028
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
01.02.2022 00:00
Період моніторингу:
01.02.2022 16:06 - 23.02.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
01.02.2022 № 40
Київ
Про початок моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII, пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Затвердити Перелік процедур закупівель для здійснення моніторингів (додається).
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у Переліку.
Начальник Олександр КАРАБАНОВ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Північного офісу Держаудитслужби
від 01.02.2022 № 40
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
12 UA-2022-01-11-000584-b 11.01.2021
виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення встановлено порушення абз. 2 ч. 1 та ч. 3 статті 10, абз. 2 ч. 3 ст. 20 Закону № 922-VIII, п. 3 та п. 8 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 18 березня 2016 року № 477, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за № 447/28577.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображенні закупівлі у річному плані, відповідності умов тендерної документації вимогам Закону, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
-
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 03 лютого 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 11.01.2022 (далі – ТД).
Аналізом даних, розміщених в електронній системі публічних закупівель «Prozorro», встановлено, що 11.01.2022 Замовником оприлюднено оголошення про проведення процедури відкритих торгів та ТД за номером ІD: UA-2022-01-11-000584-b на придбання товару, а саме Паливо (бензин ,дизельне пальне, газ скраплений), код ДК 021:2015:09130000-9: Нафта і дистиляти, очікуваною вартістю 4 500 000,00 гривень.
Тобто, згідно з оголошенням про проведення відкритих торгів Замовник здійснює закупівлю товарів.
При цьому, відповідно до ч. 3 ст. 10 Закону № 922-VIII у разі закупівлі товарів, очікувана вартість яких перевищує суму, еквівалентну 133 тисячам євро, оголошення про проведення процедури обов’язково додатково оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу англійською мовою.
Згідно з інформацією, викладеною на сайтах https://bank.gov.ua та https://minfin.com.ua, курс євро, встановлений Національним банком України станом на 11.01.2022, становив – 31,1160 грн/1 євро.
Перевіркою інформації, оприлюдненої на веб-порталі Уповноваженого органу, встановлено, що Замовником не опубліковано англійською мовою оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, очікувана вартість якої перевищує суму, еквівалентну 133 тисячам євро, що є порушенням ч. 3 ст. 10 Закону № 922-VIII.
Крім того, згідно з ч. 3 ст. 10 Закону № 922-VIII, Замовник був зобов’язаний оприлюднити оголошення англійською мовою не пізніше ніж за 30 днів до дня розкриття тендерних пропозицій.
Отже, Замовником порушено норми абз. 2 ч. 1 та ч. 3 ст. 10, абз. 2 ч. 3 ст. 20 Закону № 922-VIII, п. 3 та п. 8 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 18 березня 2016 року № 477, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 березня 2016 року за № 447/28577, а саме: оголошення англійською мовою не оприлюднене одночасно з основним оголошенням терміном менше ніж за 30 днів до дня розкриття пропозицій.
Порушення порядку оприлюднення оголошення спричинило низку порушень, а саме:
- вимоги абзацу третього частини першої статті 28 Закону № 922-VIII – не відбудеться розкриття електронною системою закупівель файлів тендерних пропозицій;
- вимоги частини дванадцятої статті 29 Закону № 922-VIII – Замовник не розгляне тендерні пропозиції на відповідність вимогам тендерної документації до проведення оцінки тендерних пропозицій.
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 32 Закону № 922-VIII замовник відміняє торги в разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути.
Згідно з інформацією, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу Prozorro встановлено, що Замовником 03.02.2022 опублікована інформація про відміну торгів, у зв’язку з поданням для участі в торгах менше двох тендерних пропозицій.
Період усунення порушень:
04.02.2022 14:57 - 19.02.2022 00:00
Дата публікації висновку:
04.02.2022 14:57
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Щодо надання інформацію
про усунення порушення
КП «Комунальник» в межах проведення моніторингу процедури закупівлі товарів палива (бензин , дизельне пальне, газ скраплений) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2022-01-11-000584-b), надає інформацію щодо висновку.
Згідно пункту 1 частини 2 статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі» тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі подання для участі у відкритих торгах –менше двох тендерних пропозицій.
На веб-порталі Уповноваженого органу Prozorro 03.02.2022 опублікована інформація про відміну торгів, у зв’язку з поданням для участі в торгах менше двох тендерних пропозицій.
При оголошенні закупівлі повторно зауваження будуть враховані.
Дата публікації звіту:
07.02.2022 09:34
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionPublicDisclosure: Так
- other: Так
Опис:
-
Дата публікації:
09.02.2022 09:43
Запити/Пояснення
Номер:
44cc47f377af43b9bd7f5973e7d14099
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
02.02.2022 14:13
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
08.02.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі товарів палива (бензин , дизельне пальне, газ скраплений) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2022-01-11-000584-b, та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба у отриманні пояснень
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість по даній закупівлі? Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
e83e3e95d2514934859dbb1e9824ff8a
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
03.02.2022 14:51
Опис:
Щодо надання пояснення
02 лютого 2022 року КП «Комунальник» було отримано запит Північного офісу Держаудитслужби про надання пояснень в межах проведення моніторингу процедури закупівлі товарів палива (бензин , дизельне пальне, газ скраплений) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2022-01-11-000584-b).У відповідь на зазначений запит КП «Комунальник» повідомляє наступне.
1) КП «Комунальник» було прийнято рішення провести закупівлю Нафта і
дистиляти, код ДК 021:2015 -09130000-9 -Бензин А-92,дизельне паливо, газ скраплений (талони та/або бланки дозволів,картки або еквівалент) по процедурі відкриті торги та затверджено тендерну документацію по даній закупівлі. Оголошення про проведення даної закупівлі та тендерну документацію було розміщено в електронній системі «Prozorro» у відповідності до вимог ЗУ «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон).
При розробці тендерної документація по даній закупівлі, (в тому числі встановлені якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначенні очікуваної вартості по даній закупівлі)Замовник керувався вимогами встановленими ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» та Примірною тендерною документацією затвердженою наказом Мінекономрозвитку України № 680 від 13.04.2016 р. «Про затвердження примірної тендерної документації», Примірною методикою визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженою наказом Мінекономрозвитку України № 275 від 18.02.2020р. «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», оскільки це єдині нормативно-правові акти, в яких зазначено, яку інформацію повинна містити тендерна документація.
Бензини та дизпаливо відповідно до предмету закупівлі повинні відповідати екологічним нормам ЄВРО – 5 та державним стандартам ДСТУ 7687:2015 «Бензини автомобільні Євро. Технічні умови», ДСТУ 7688-2015 «Паливо дизельне ЄВРО. Технічні умови» та Технічному регламенту щодо вимог до автомобільних бензинів, дизельного, суднових та котельних палив, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 1 серпня 2013 р. № 927.
Дані стандарти діють на території України та містять Фактичні технічні характеристики щодо якості палива.
Для підтвердження якості запропонованої Продукції Замовник вимагає від учасника сканкопії або оригінали Сертифікатів відповідності, декларацій про відповідність та паспортів якості.
Слід зазначити, що згідно ЗУ «Про публічні закупівлі» прерогатива встановлення технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівель належить Замовнику. Скориставшись правом, наданим нормами чинного законодавства та вивчивши потребу підприємства на 2022 рік було встановлено якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі. Очікувану вартість предмета закупівлі було встановлено методом порівняння ринкових цін, на підставі даних про середньозважені ціни на бензин та дизельне паливо на АЗС України на день оголошення закупівлі, згідно інформації яка містилася у відкритому доступі в мережі Інтернет.( http://azs.uapetrol.com/.) та необхідною кількістю кожного виду палива для кожного виду транспорту підприємства на 2022рік та враховані поточні ціни на паливо згідно даних сайту.
На формування ціни впливали також строки проведення процедури закупівлі та укладання договору, та умови відтермінування оплати – це додатково збільшувало ціну за одиницю на 2%-3%. Враховувались дані щодо коливання цін на нафту за останній місць та коливання курсу долару.
2) Стосовно вимоги Постанови Кабінету Міністрів України від 16.12.2020р. № 1266, відповідно до якої державні замовники повинні на власному сайті публікувати обгрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі, розповсюджується на визначене коло субєктів, таких як:
- головні розпорядники бюджетних коштів;
- розпорядники бюджетних коштів нижчого рівня,
- субєкти господарювання державного сектору економіки.
Враховуючи те, що КП «Комунальник»» не підпадає під визначене коло субєктів,в зв’язку з чим на підприємство не поширюються норми постанови КМУ №1266 від 16.12.2020 року, щодо необхідності розміщення на власного веб-сайті підприємства, інформації про обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі