-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Утримання, ремонт та обслуговування вулично-дорожньої мережі
Завершена
1 700 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1.2% або 20 000.00 UAH
мін. крок: 1.2% або 20 000.00 UAH
Номер:
f18567c0bdcd4a65b5cebc5d2a414b03
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-07-22-000013
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.07.2022 00:00
Період моніторингу:
22.07.2022 13:26 - 13.08.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ЗАКАРПАТСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
22.07.2022 № 14-з
Ужгород
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 185, із внесеними змінами,
НАКАЗУЮ:
1. На виконання доручення Держаудитслужби, доведеного листом від 03.06.2022 № 003100-18/3932-2022, почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Світлана МИГОЛИНЕЦЬ
Додаток
до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області
від 22.07.2022 №14-з
Витяг з переліку процедур закупівель для моніторингу
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
5 UA-2022-01-11-000652-a 11.01.2022 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII встановлено, що тендерна документація складена з порушеннями пунктів 2, 19 частини другої, абзацу першого частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII та Наказу № 710.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції Ковельське комунальне підприємство «Добробут» на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства встановлено порушення вимог частини шістнадцятої статті 29, абзацу третього пункту 1 та абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону № 922-VIII.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель щодо визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII; внесення змін до договору та їх оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-XII, статтею 8 Закону № 922-VIII, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом розірвання договору (припинення зобов’язань) за укладеним договором з Ковельським комунальним підприємством «Добробут» від 17.02.2022 №23 з дотриманням статті 188 Господарського кодексу України та статті 651 Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 08 серпня 2022 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів; відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон №922-VIII); розгляду тендерних пропозицій на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства; своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення; своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом № 922-VIII.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління капітального будівництва та житлово-комунального господарства виконавчого комітету Ковельської міської ради (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням Уповноваженої особи Замовника від 11.01.2022 № 6, тендерну пропозицію Ковельського комунального підприємства «Добробут», протокольне рішення уповноваженої особи щодо визначення переможця та про намір укласти договір з Ковельським комунальним підприємством «Добробут» від 31.01.2022 №15, повідомлення про намір укласти договір від 31.01.2022, договір від 17.02.2022 №23, пояснення Замовника на запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, надане через електронну систему закупівель 25.07.2022.
За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII встановлено, що тендерна документація складена з порушеннями пунктів 2, 19 частини другої та абзацу першого частини третьої статті 22 Закону № 922-VIII, а саме:
- в порушення пункту 2 частини другої статті 22 Закону № 922-VIII Замовником в тендерній документації не встановлено вимоги про надання учасниками процедури закупівлі інформації про відсутність підстав, визначених частиною другою статті 17 цього Закону, а також не встановлено способу її документального підтвердження переможцем процедури закупівлі;
- в порушення пункту 19 частини другої статті 22 Закону № 922-VIII, Замовником у тендерній документації, зазначено опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок не у відповідності до Наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження Переліку формальних помилок» з детальним описом помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій» від 15.04.2020 №710 (далі – Наказ № 710), який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 № 715/34998.
- в порушення вимог абзацу першого частини третьої статті 22 Закону №922-VIII, в тендерній документації міститься вимога до учасників про надання Листа-гарантії щодо дотримання в своїй діяльності норм чинного законодавства України, зокрема, Закону України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» від 14.10.2014 №1702-VII, який втратив чинність¬ 28.04.2020 року.
Під час аналізу питання відповідності тендерної пропозиції учасника Ковельське комунальне підприємство «Добробут» умовам тендерної документації Замовника та вимогам законодавства, який відповідно до протокольного рішення уповноваженої особи Замовника від 31.01.2022 №15 визначений переможцем процедури закупівлі, встановлено наступне.
Згідно наявної на веб-порталі Уповноваженого органу інформації встановлено, що Замовником в електронній системі закупівель розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей, виявлених у поданих учасником Ковельське комунальне підприємство «Добробут» документах, які стосуються підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником у Додатку 3 тендерної документації (технічне завдання).
Статтею 29 Закону № 922-VIII регулюється порядок розгляду та оцінки тендерних пропозицій, при цьому частиною шістнадцятою цієї статті, Замовника зобов’язано направляти учасникам повідомлення про усунення виявлених невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією виключно на підтвердження відповідності учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону; на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Проте, всупереч зазначеному, Замовником неправомірно застосовано механізм 24 годин на усунення невідповідностей учасника Ковельське комунальне підприємство «Добробут» технічним вимогам до предмета закупівлі та розміщено повідомлення з вимогою про приведення у відповідність документів, поданих на їх підтвердження, чим порушено частину шістнадцяту статті 29 Закону № 922-VIII.
Враховуючи викладене, тендерна пропозиція учасника Ковельське комунальне підприємство «Добробут» підлягала відхиленню у відповідності до абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону № 922-VIII як така, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, оскільки у документах, поданих учасником Ковельське комунальне підприємство «Добробут» у складі тендерної пропозиції відсутня інформація, визначена Замовником у пунктах 8-12 табличного розрахунку переліку та обсягів послуг з утримання, ремонту та обслуговування вулично-дорожньої мережі, а також про умови їх надання, всупереч вимогам (технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі), установленим у пункті 6 «Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» та Додатку 3 тендерної документації
Окрім того, Замовником у пункті 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу 3 «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації, в тому числі, установлена наступна вимога: «До складу ціни пропозиції учасники процедури закупівлі включають кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами у відповідності до п.6.2.12 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013. До договірної ціни обов’язково прикласти розрахунки фактичної вартості: матеріалів, експлуатації будівельних машин і механізмів, розміру заробітної плати, загальновиробничих витрат, інших супутніх витрат, адміністративних витрат, прибутку. Документи, що вимагаються цією тендерною документацією учасник повинен розмістити (завантажити) в електронній системі закупівель до кінцевого строку подання тендерних пропозицій у сканованому вигляді у форматі PDF (Portable Document Format) та містити розбірливі зображення.»
Проте, всупереч вимог, викладених у пункті 1 розділу 3 тендерної документації у складі тендерної пропозиції учасника Ковельське комунальне підприємство «Добробут» відсутні вищевказані розрахунки, що є підставою для його відхилення у відповідності до абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону № 922-VIII, як такого, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Отже, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час розгляду тендерної пропозиції Ковельське комунальне підприємство «Добробут» на відповідність умовам тендерної документації та вимогам законодавства встановлено, що на порушення вимог абзацу третього пункту 1 та абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону № 922-VIII не відхилено учасника Ковельське комунальне підприємство «Добробут», а укладено з ним договір про закупівлю послуг «Утримання, ремонт та обслуговування вулично-дорожньої мережі» №23 від 17.02.2022 на загальну суму 1 679 000,00 гривень за результатами процедури закупівлі, проведеної з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Період усунення порушень:
08.08.2022 14:53 - 23.08.2022 00:00
Дата публікації висновку:
08.08.2022 14:53
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Інформація про неможливість усунення порушень
За результатом розгляду зобов’язань зазначених у Висновку оприлюдненому в електронній системі закупівель 08 серпня 2022 року Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області інформуємо:
1. Відповідно до пункту 2 частини другої Закону України «Про публічні закупівлі» в електронну систему закупівель завантажено 11 січня 2022 року о 09.44 год. файли «Додаток 2.doc», який містить вимоги, встановлені статтею 17 Закону та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників (переможця) вимогам згідно із законодавством та файл «Додаток 1 Квал.крит..doc», який встановлює кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям визначених частиною 2 ст.16 Закону.
2. Тендерна документація по закупівлі «Утримання, ремонт та обслуговування вулично-дорожньої мережі» (ідентифікатор закупівлі UA-2022-01-11-000652-a) сформована на основі Примірної тендерної документація, яка затверджена Наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі від 13.04.2016р. № 680 «Про затвердження примірної тендерної документації». Дана Примірна тендерна документація формується та подається в електронному вигляді відповідно до вимог Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг». Учасник при подачі тендерної пропозиції по зазначеній закупівлі розміщає інформацію в електронній системі закупівель шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель та накладає кваліфікований цифровий підпис посадової особи.
При підготовці тендерної документації помилково здійснено посилання на Закон України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» від 14.10.2014р. № 1702-VII, хоча на момент затвердження тендерної документації перша редакція документу прийнята 06.12.2019р. № 361-ІХ. Однак, внести зміни в тендерну документацію та завантажити оновлену інформацію до закупівлі на електронний майданчик після проведення електронного аукціону немає технічної можливості, оскільки електронною системою закупівель на даному етапі не передбачено внесення відповідних змін.
3. Надалі при формуванні тендерної документації до закупівлі буде враховано Наказ Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України «Про затвердження Переліку формальних помилок» від 15.04.2020 року № 710 з детальним описом помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
4. Абзацом першим частиною 3 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Даним абзацом не встановлено імперативну вимогу оскільки тендерна документація «може містити», а не «повинна містити».
5. Відповідно Додатку 3 до тендерної документації на закупівлю послуги: Утримання, ремонт та обслуговування вулично-дорожньої мережі (ДК 021:2015: 50230000-6 Послуги з ремонту, технічного обслуговування дорожньої інфраструктури і пов’язаного обладнання та супутні послуги) учасником Ковельське комунальне підприємство «Добробут» 25 січня 2022 року завантажено документ від 24.01.2022р. № 33 не в повному обсязі, хоча фактично відображені об’єми послуг зазначені в позиціях 1-7 відповідали встановленим вимогам Замовника. Тому 28.01.2022р. о 09:31 год. Учаснику було направлено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, а саме привести «Технічні вимоги до предмета закупівлі» відповідно до вимог тендерної документації. 28.01.2022р. о 10:29 год. Учасником завантажено документ від 24.01.2022р. № 33, який відповідає вимогам тендерної документації Замовника.
6. Вимога в пункті 1 Розділу 3 тендерної документації закупівлі Замовником зазначена помилково, оскільки дана вимога стосується лише переговорної процедури закупівлі. Дана вимога повинна бути викладена в наступній редакції, а саме: «До складу ціни пропозиції учасники переговорної процедури закупівлі включають кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами у відповідності до п.6.2.12 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013. До договірної ціни обов’язково прикласти розрахунки фактичної вартості: матеріалів, експлуатації будівельних машин і механізмів, розміру заробітної плати, загальновиробничих витрат, інших супутніх витрат, адміністративних витрат, прибутку». Враховуючи що закупівля (ID – UA-2022-01-11-000652-a) проведена за типом «відкриті торги», договірна ціна та розрахунки фактичної вартості: матеріалів, експлуатації будівельних машин і механізмів, розміру заробітної плати, загальновиробничих витрат, інших супутніх витрат, адміністративних витрат, прибутку, а також кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами у відповідності до п.6.2.12 ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 складаються за результатом проведеного аукціону. Для Замовника дані розрахунки актуальні лише при укладанні договору, а не на момент подання тендерної пропозиції. Так 17 лютого 2022 року о 11:36 год. до електронної системи закупівель завантажено підписаний договір про надання послуг з утримання, ремонту та обслуговування вулично-дорожньої мережі від 17.02.2022р. № 23 між управлінням капітального будівництва та житлово-комунального господарства виконавчого комітету Ковельської міської ради та Ковельським комунальним підприємством «Добробут», а також файл «Договірна ціна до договору № 23 від 17.02.2022р..pdf» який відображає розрахунки фактичної вартості надання послуг з утримання, ремонту та обслуговування вулично-дорожньої мережі підписаний між Замовником та переможцем торгів – Ковельським комунальним підприємством «Добробут».
Варто зазначити, що розірвання даного договору (припинення зобов’язань) призведе до звільнення найманих працівників, серед яких значна кількість з числа внутрішньо-переміщених осіб, посилить соціальну напругу серед населення в період воєнного стану в країні, а також до послаблення економічного стану регіону.
Зважаючи на вищезазначене, виконати зобов’язання в частині здійснення заходів щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про надання послуг з утримання, ремонту та обслуговування вулично-дорожньої мережі від 17.02.2022р. № 23 немає можливості.
Дата публікації звіту:
15.08.2022 15:55
Запити/Пояснення
Номер:
a5cd290b64824a2daf2fbffa394a82bc
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
22.07.2022 14:27
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.07.2022 00:00
Опис:
У межах проведення Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області моніторингу процедури закупівлі «Утримання, ремонт та обслуговування вулично-дорожньої мережі» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2022-01-11-000652-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Закарпатській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 №185 зі змінами, постала потреба в отриманні інформації (пояснення) із питань:
Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, та визначено його очікувану вартість?
Також, просимо надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення (інформацію та підтвердні документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
961a752bb47544d4ae37c6075fe9d419
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
25.07.2022 14:08
Опис:
На Ваш запит від 22.07.2022р. про надання пояснень інформуємо, що розмір бюджетного призначення по закупівлі: «Утримання, ремонт та обслуговування вулично-дорожньої мережі» визначено згідно рішення сесії Ковельської міської ради від 23.12.2021р. № 16/7 «Про бюджет Ковельської міської територіальної громади на 2022 рік» та річного плану закупівель на 2022 рік і складає 1 700 000,00 грн. з ПДВ. З даним рішенням можна ознайомитись на офіційному сайті Ковельської міської ради за посиланням http://kovelrada.gov.ua/councildecision/175-perelik_rishen_miskoi_radi_prijnyatih_na_pershomu_plenarnomu_zasidanni_16_sesii_miskoi_radi_vosmogo_sklikannya_23_grudnya_2021_roku_protokoli_vidkritogo_poimennogo_golosuvannya_protokol_sesii_spisok_vidsutnih_deputativ_na_zasidanni_ta_videotranslyaciya.html
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі наведено в Додатку 3 до тендерної документації на закупівлю послуги: Утримання, ремонт та обслуговування вулично-дорожньої мережі (ДК 021:2015: 50230000-6 Послуги з ремонту, технічного обслуговування дорожньої інфраструктури і пов’язаного обладнання та супутні послуги).
Очікувану вартість предмета закупівлі послуги: Утримання, ремонт та обслуговування вулично-дорожньої мережі (ДК 021:2015: 50230000-6 Послуги з ремонту, технічного обслуговування дорожньої інфраструктури і пов’язаного обладнання та супутні послуги) розраховано згідно калькуляційних розрахунків на основі показників (потреба, фінансове забезпечення, виконання) попередніх років по аналогічній закупівлі з врахуванням бюджетного призначення на відповідний рік.
Одночасно, надаємо посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі , очікуваної вартості предмета закупівлі: https://kowelrada.gov.ua/zhkg/publichna-informacziya-v-galuzi-komunalnogo-gospodarstva/