-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
молоко пастеризоване
Завершена
790 363.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 951.81 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 951.81 UAH
Номер:
0973085d5fd044239696d1e46a5cf8b8
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-08-01-000010
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
01.08.2022 00:00
Період моніторингу:
02.08.2022 10:00 - 24.08.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
01.08.2022 № 16-з
Тернопіль
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 12 пункту 4, підпункту 13 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №117
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку процедур закупівель для моніторингу, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Начальник Роман СНІГУР
Додаток
до наказу
Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Тернопільській області
від 01.08.2022 №16-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:
1. UA-2022-01-10-005854-c від 10.01.2022 - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
Аналізом відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення частини третьої та п’ятої статті 17 та пунктів 2, 14,19 частини другої статті 22 Закону.
За результатами моніторингу відповідності пропозиції ФОП Ковальчук Л.М. умовам тендерної документації встановлено порушення пунктів 1 та 3 частини першої статті 31 Закону.
Аналізом наявності підстав, щодо внесення змін у договір встановлено порушення пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані та його відповідність вимогам Закону, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку, зокрема, шляхом припинення зобов’язань за договором постачання продуктів харчування від 14.02.2022 за №65, відповідно до норм частини другої статті 202 Господарського кодексу України, з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 12 серпня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані та його відповідність вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності оголошення про проведення відкритих торгів та тендерної документації вимогам Закону, розгляд тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління освіти, молоді та спорту Збаразької міської ради (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 10.01.2022 за №8, тендерну пропозицію ФОП Ковальчук Л.М., протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 02.02.2022 за №33, повідомлення про намір укласти договір від 02.02.2022, договір постачання продуктів харчування від 14.02.2022 за №65, додаткову угоду від 18.02.2022 за №1, пояснення Замовника від 05.08.2022 отримане через електронну систему закупівель.
Моніторингом тендерної документації встановлено, що на порушення:
- вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону в тендерній документації (пункт 1 розділу IV «Подання та розкриття тендерної документації») Замовником не зазначено кінцевий строк подання тендерних пропозицій.
- вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону, визначений Замовником (в пункті 2 розділу IV «Подання та розкриття тендерної пропозиції») тендерній документації перелік формальних помилок, не відповідає переліку, затвердженому Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 за №715/34998, (далі – Наказ № 710), а саме відсутні пункти 4-12.
Окрім цього, на порушення частини третьої та п’ятої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону Замовником у додатку 4 до тендерної документації зазначено вимогу щодо подачі переможцем документів, які підтверджують відсутність зазначених нижче підстав і отримані в уповноважених на це органах, зокрема:
- відомості про юридичну особу, яка є учасником процедури закупівлі, внесено до Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення (п.2 ч.1 ст. 17 Закону);
- службову (посадову) особу учасника процедури закупівлі, яку уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, фізичну особу, яка є учасником, було притягнуто згідно із законом до відповідальності за вчинення корупційного правопорушення або правопорушення, пов’язаного з корупцією (п.3 ч.1 ст. 17 Закону);
- учасник процедури закупівлі визнаний у встановленому законом порядку банкрутом та стосовно нього відкрита ліквідаційна процедура (п.8 ч.1 ст. 17 Закону).
Аналізом пропозиції ФОП Ковальчук Л.М встановлено наступне.
Згідно додатку 5 «Інші документи, що вимагаються Замовником» до тендерної документації учасникам необхідно, окрім іншого, подати: довідку в довільній формі про наявність/відсутність у учасника сертифікатів відповідності стандартам ISO 9001:2018, ISO 14001:2015, ISO 45005:2020. При наявності – надати скан-копії зазначених документів. При відсутності – обґрунтувати причину.
Учасником закупівлі ФОП Ковальчук Л.М. у складі пропозиції подано довідку про наявність сертифікатів відповідності стандартам ISO 9001:2018, ISO 14001:2015, ISO 45005:2020.
Проте, у складі пропозиції ФОП Ковальчук Л.М. подано сертифікат на систему управління якістю (ISO 9001:2018), сертифікат на систему екологічного управління (ISO 14001:2015), сертифікат на систему управління щодо протидії COVID -19 (ISO 45005:2020) які видані ТОВ «Радивилівмолоко».
Однак, Замовником на порушення пункту 1 частини першої статті 31 Закону не відхилено пропозицію ФОП Ковальчук Л.М. як таку, що не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
У додатку 4 до тендерної документації зазначено вимогу щодо подачі переможцем документів, які підтверджують відсутність зазначених нижче підстав і отримані в уповноважених на це органах, зокрема: учасник процедури закупівлі має заборгованість із сплати податків і зборів (обов’язкових платежів), крім випадку, якщо такий учасник здійснив заходи щодо розстрочення і відстрочення такої заборгованості у порядку та на умовах, визначених законодавством країни реєстрації такого учасника (п.13 ч.1 ст. 17 Закону).
Порядок надання довідки про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, затверджено наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2018 № 733 (далі – Порядок №733). Згідно з пунктом 7 Порядку № 733, довідка надається за вибором платника у паперовій або електронній формі, довідку у паперовій формі платник (його законний чи уповноважений представник) отримує безпосередньо в органі, до якого було подано заяву, довідку в електронній формі платник отримує у приватній частині електронного кабінету з дотриманням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги». Форма довідки містить такі обов’язкові реквізити, як підписи керівника (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу та посадової особи контролюючого органу, а також відбиток печатки контролюючого органу.
Переможцем закупівлі - ФОП Ковальчук Л.М. подано лист-гарантію про відсутність підстав для відмови Замовником Учаснику в участі у процедурі закупівлі відповідно до статті 17 Закону України «Про публічні закупівлі» від 10.02.2022 за №01.
Однак, на порушення вимог пункту 3 частини 1 статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію ФОП Ковальчук Л.М., яким не надано документи, що підтверджують відсутність підстав, передбачених статтею 17 цього Закону у спосіб визначений тендерною документацією.
Відповідно до частини 7 статті 33 Закону у разі ненадання переможцем процедури закупівлі документів, що підтверджують відсутність підстав, установлених статтею 17 цього Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника, визначає переможця процедури закупівлі серед тих учасників, строк дії тендерної пропозиції яких ще не минув, та приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю у порядку та на умовах, визначених цією статтею.
Однак, при ненаданні переможцем торгів ФОП Ковальчук Л.М. документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених статтею 17 Закону, Замовником не відхилена тендерна пропозиція ФОП Ковальчук Л.М.
За результатами процедури закупівлі між Замовником та ФОП Ковальчук Л.М. укладено договір постачання продуктів харчування від 14.02.2022 за №65 на суму 775 151,75 гривень.
В подальшому, 18.02.2022 до вказаного договору укладено додаткову угоду за №1 та збільшено ціну за одинцю товару.
При цьому у додатковій угоді вказано, що керуючись пунктом 2 частини п’ятої статті 41 Закону сторони домовились збільшити ціну за одиницю товару до 10 відсотків, у зв’язку із коливанням ціни такого товару на ринку.
На запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області від 02.08.2022, Замовником надано лист Головного управління статистики у Тернопільській області від 17.02.2022 за №09.1-04/383-22 у додатку якого вказано інформацію щодо середньої споживчої ціни у січні 2022 року на молоко пастеризоване жирністю до 2,6% включно.
При цьому необхідно зазначити, що замовником розпочато процедуру закупівлі 10.01.2022, учасниками закупівлі подано власні пропозиції 25.01.2022, а договір за результатами закупівлі укладено - 14.02.2022.
Відповідно до пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону встановлено імперативну умову, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків зокрема збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару.
Під коливанням ціни необхідно розуміти зміну за певний період часу ціни товару на ринку чи то в сторону зменшення, чи в сторону збільшення. І таке коливання має відбуватись саме в період після укладання договорів на підставі поданої пропозиції і до внесення відповідних змін до нього.
Відповідно, дані, викладені у листі Головного управління статистики у Тернопільській області від 17.02.2022 за №09.1-04/383-22 не можуть підтверджувати наявність коливання ціни між датами укладення договору та додаткової угоди до договору.
Враховуючи вищевикладене, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до Договору про закупівлю встановлено, що Замовником в порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону укладено додаткову угоду від 18.02.2022 за №1 до договору на збільшення ціни за одиницю товару без документального підтвердження коливання ціни товару на ринку в сторону збільшення його ціни .
Період усунення порушень:
12.08.2022 15:31 - 27.08.2022 00:00
Дата публікації висновку:
12.08.2022 15:31
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
порушення усунено шляхом укладення додаткової угоди про розірвання договору
Дата публікації звіту:
18.08.2022 16:58
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionAwarded: Так
- corruptionChanges: Так
Опис:
порушення усунуто
Дата публікації:
19.08.2022 13:32
Запити/Пояснення
Номер:
3e37d682ecfc4bf29b502e9359a0c8dd
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
02.08.2022 12:26
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
06.08.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Cметана, кефір, йогурт, ДК 021:2015: 15550000-8 — Молочні продукти різні», (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2022-01-12-003146-c), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», виникла потреба в отриманні пояснення з документальним підтвердженням.
1. Яким чином та на підставі яких документів замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі, з наданням відповідних підтверджуючих документів.
Також, необхідно надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. За результатами процедури закупівлі між Замовником та ФОП Ковальчук Л.М. укладено договір постачання продуктів харчування від 14.02.2022 за №60 на суму 375999,80 гривень.
В подальшому, 18.02.2022 до вказаного договору укладено додаткову угоду за №1 та збільшено ціну за одинцю товару.
Враховуючи вищевикладене, надайте скан-копії документів, на підставі яких укладено додаткову угоду за №1 від 18.02.2022 та збільшено ціну за одиницю товару ?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
cc3bd596d189496faf19aedaa1110a89
Назва:
пояснення на запит
Дата опублікування:
05.08.2022 21:20
Опис:
На ваш запит від 02.08.2022 за результатами моніторингу ID UA-M-2022-08-01-000010 Управління освіти, молоді та спорту Збаразької міської ради повідомляє наступне. Постановою КМУ від 11.10.2016 №710 (зі змінами внесеними Постановою КМУ від 28 жовтня 2021 р. № 1108) (надалі – Постанова) визначені категорії замовників, яких стосується зазначена постанова, а саме: - правління Пенсійного фонду України та правлінь фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування; - органів місцевого самоврядування; - головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктів господарювання державного сектору економіки; Дані замовники мають оприлюднити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. При цьому, першим двом категоріям лише рекомендується оприлюднювати таке обґрунтування, а від решти – вимагається. Дане обґрунтування розміщене на веб-сайті Збаразької міської ради за посиланням https://www.zbarazh-rada.gov.ua. Також зазначаємо, що відповідно до річного плану закупівель UA-P-2022-01-10-003270-b, джерелом фінансування даної закупівлі є кошти місцевого бюджету. Закупівля оголошена на затверджені кошторисні призначення на 2022 рік, виходячи із потреби обсягів споживання. Додаткова угода №1 укладена на підставі листа Головного управління статистики у Тернопільській області № 09.1-04/383-22 від 17.02.2022 року про середні споживчі ціни на окремі продукти харчування (сік).
Номер:
a2f1fc2a65d04167a599973621d7927f
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
02.08.2022 12:38
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
06.08.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Молоко пастеризоване, ДК 021:2015:15510000-6: Молоко та вершки», (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2022-01-10-005854-c), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», виникла потреба в отриманні пояснення з документальним підтвердженням.
1. Яким чином та на підставі яких документів замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі, з наданням відповідних підтверджуючих документів.
Також, необхідно надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. За результатами процедури закупівлі між Замовником та ФОП Ковальчук Л.М. укладено договір постачання продуктів харчування від 14.02.2022 за №65 на суму 775 151,75 гривень.
В подальшому, 18.02.2022 до вказаного договору укладено додаткову угоду за №1 та збільшено ціну за одинцю товару.
Враховуючи вищевикладене, надайте скан-копії документів, на підставі яких укладено додаткову угоду за №1 від 18.02.2022 та збільшено ціну за одиницю товару ?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
63dea20c85c34845ae47f46d3a91bf16
Назва:
пояснення на запит
Дата опублікування:
05.08.2022 21:09
Опис:
На ваш запит від 02.08.2022 за результатами моніторингу ID UA-M-2022-08-01-000010 Управління освіти, молоді та спорту Збаразької міської ради повідомляє наступне. Постановою КМУ від 11.10.2016 №710 (зі змінами внесеними Постановою КМУ від 28 жовтня 2021 р. № 1108) (надалі – Постанова) визначені категорії замовників, яких стосується зазначена постанова, а саме: - правління Пенсійного фонду України та правлінь фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування; - органів місцевого самоврядування; - головних розпорядників бюджетних коштів (розпорядників бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктів господарювання державного сектору економіки; Дані замовники мають оприлюднити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. При цьому, першим двом категоріям лише рекомендується оприлюднювати таке обґрунтування, а від решти – вимагається. Дане обґрунтування розміщене на веб-сайті Збаразької міської ради за посиланням https://www.zbarazh-rada.gov.ua. Також зазначаємо, що відповідно до річного плану закупівель UA-P-2022-01-10-003270-b, джерелом фінансування даної закупівлі є кошти місцевого бюджету. Закупівля оголошена на затверджені кошторисні призначення на 2022 рік, виходячи із потреби обсягів споживання. Додаткова угода №1 укладена на підставі листа Головного управління статистики у Тернопільській області № 09.1-04/383-22 від 17.02.2022 року про середні споживчі ціни на окремі продукти харчування (сік).