-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Кейтеренгові послуги
Завершена
2 013 577.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 10 067.89 UAH
мін. крок: 0.5% або 10 067.89 UAH
Номер:
5ac279a2d95a4b41abdfcbbc56996ad8
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-05-30-000090
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
30.05.2022 00:00
Період моніторингу:
30.05.2022 15:39 - 22.06.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
30.05.2022 № 180
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 30.05.2022 №180.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2022-01-10-001179-b, 10.01.2022. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення порядку визначення предмета закупівлі
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі встановлено порушення вимог пункту 3 Наказу Мінекономрозвитку №708.
За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 3 частини другої та частини третьої статті 22 Закону внаслідок визначення технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, що не відповідають Нормам та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затвердженим Постановою КМУ №305.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог частини другої статті 24 Закону.
Крім того Замовником допущено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення документів, що оприлюднюються, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення у подальшому виявлених порушень при складанні тендерної документації та врахування норм Постанови КМУ №305 при здійсненні закупівель послуг з організації харчування учнів, а також недопущення у подальшому порушень вимог пункту 3 Наказу Мінекономрозвитку №708 при визначенні предмету закупівлі, вимог частини другої статті 24 Закону при опублікуванні змін до тендерної документації та частини п’ятої статті 8 Закону при наданні інформації, документів у випадках, передбачених законом.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 20 червня 2022 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до вимог Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель початкової школи «Світанок» Львівської міської ради (далі – Замовник) на 2022 рік (UA-P-2022-01-10-001330-a); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника, опубліковану 10.01.2022 та 18.01.2022; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію ФОП Яремчук Андрій Ігорович (далі - ФОП Яремчук А.І.), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 27.01.2022 №5; повідомлення про намір укласти договір; оприлюднені переможцем тендеру документи та інформацію після аукціону; договір від 08.02.2022 №08/02/2022; опубліковані під час моніторингу Замовником відповідь та документи на запити органу державного фінансового контролю.
Правила визначення замовником предмета закупівлі відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» із застосуванням показників цифр основного словника національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 №1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), а також особливості визначення предмета закупівлі для окремих товарів, робіт і послуг визначено у Порядку визначення предмета закупівлі, який затверджено наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №708 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 09.06.2020 за №500/34783, далі – Порядок №708).
Так, згідно з пунктом 3 розділу І Порядку №708 предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
Проведеним моніторингом встановлено, що за процедурою закупівлі UA-2022-01-10-001179-b Замовником визначено вид предмету закупівлі – послуги, конкретна назва предмета закупівлі – Кейтеренгові послуги, код ДК 021:2015 (CPV) - 55523100-3 – Послуги з організації шкільного харчування класу кодів 55520000-1 – Кейтерингові послуги.
Також, моніторингом встановлено, що відповідно до вимог тендерної документації Замовника (Технічна специфікація, Додаток 3) механізм організації шкільного харчування повинен здійснюватися відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 року № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» (далі – Постанова КМУ №305), приготування їжі, а також харчування учнів повинно здійснюватися учасником-переможцем процедури закупівлі безпосередньо у навчальному закладі.
За умовами проєкту договору (Додаток 4 до тендерної документації) Замовник (Навчальний заклад) зобов’язується надавати Виконавцю виробничі, складські та інші приміщення для організації харчування учнів забезпечити їх пожежною безпекою, а до зобов'язань Виконавця, зокрема, віднесено: організовувати харчування категорії осіб зазначених в тендерній документації, згідно з графіком, який затверджений директором Навчального закладу; організовувати харчування для пільгових категорій дітей відповідно до чинного законодавства; приготування страв в їдальнях здійснювати згідно з щоденним меню та діючими збірниками рецептур страв; забезпечувати приготування страв високої якості та калорійності, проводити щоденно бракераж сирої та готової продукції за участю медичного працівника Навчального закладу; забезпечити навчальні заклади на час надання послуг відповідним технологічним обладнанням (холодильним, плитами, м’ясорубкою тощо), кухонним і іншим інвентарем, який необхідний для виконання заявленого меню; забезпечити організацію харчування в закладі шляхом впровадження послуги «Меню на вибір».
Таким чином, за умовами тендерної документації Замовника передбачено здійснення постачання послуг з харчування з використанням матеріально-технічної бази закладу освіти.
Відповідно до визначень у пункті 3 Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затвердженого Постановою КМУ №305, спосіб організації харчування здобувачів освіти/дітей, що передбачає виготовлення та реалізацію готових страв оператором ринку харчових продуктів, який здійснює постачання послуг з харчування, з використанням матеріально-технічної бази закладу визначено як аутсорсинг.
Одночасно, кейтеринг за визначенням у пункті 3 Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затвердженого Постановою КМУ №305, – це спосіб організації харчування здобувачів освіти/дітей, що передбачає доставку і реалізацію готових страв, виготовлених без використання матеріально-технічної бази закладу освіти оператором ринку харчових продуктів, який здійснює постачання послуг з харчування.
Слід зазначити, що у Єдиному закупівельному словнику в групі кодів 55500000-5 – Послуги їдалень та кейтерингові послуги окрім коду 55520000-1 – Кейтирингові послуги міститься код 55510000-8 – Послуги їдалень.
За кодом ДК 021:2015: 55520000-1 – Кейтерингові послуги (за за показником четвертої цифри) визначено саме кейтерингові послуги, надання яких відповідно до тендерної документації Замовника за процедурою закупівлі UA-2022-01-10-001179-b не передбачено.
Відповідно до наданого під час моніторингу пояснення Замовника назву предмету закупівлі зазначено відповідно до положення пп. 2.1 п. 2 Наказу Управління освіти ЛМР Департаменту гуманітарної політики «Про затвердження примірного меню для організації дитячого харчування у закладах загальної середньої освіти» від 31.12.2021 р № 857р, в якому зазначається оголошення торгів за предметом: «Кейтерингові послуги ДК 021:2015: 55520000-1 (послуги з організації шкільного харчування), а у специфікації плану закупівлі було зазначено деталізовано номенклатуру: ДК 021:2015: 55523100-3 — Послуги з організації шкільного харчування відповідно до Примірної тендерної документації, затвердженої листом Мінекономіки щодо примірної тендерної документації у сфері організації харчування у закладах освіти вих. №3304-04/46862-07 від 23.09.2021, посилаючись на пп.4.1 п.4, в якому зазначено наступне: «Додатково замовником самостійно зазначається деталізована назва послуги (наприклад: Послуги з організації гарячого харчування дітей у навчальних закладах освіти або Послуги з організації гарячого харчування учнів пільгових категорій тощо».
Водночас, підпункт 2.1 п.2 наданого до моніторингу наказу управління освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради від 31.12.2021 №857р містить зобов’язання керівникам закладів загальної середньої освіти під час оголошення торгів за предметом «Кейтерингові послуги ДК 021:2015: 55520000-1 (послуги з організації шкільного харчування) при підготовці технічного завдання використовувати меню, подане у Додатку №1 та Додатку №2 до цього наказу, а не визначає та не зобов’язує при оголошенні закупівель послуги з організації шкільного харчування визначати предмет закцпівлі – кейтерингові послуги та застосовувати саме код ДК 021:2015: 55520000-1.
Згаданий у поясненні лист Мінекономіки №3304-04/46862-07 від 23.09.2021 містить рекомендації (а не зобов’язання) щодо підготовки тендерної документації у сфері організації харчування у закладах освіти. Окрім того, у примірній програмі, наведеній у зазначеному листі Мінекономіки зазначено код ДК 021-2015 55510000-8 Послуги їдалень.
Отже, з врахуванням вищенаведеного, а також встановлення у тендерній документації вимоги щодо здійснення постачання послуг з харчування з використанням матеріально-технічної бази закладу освіти, при визначенні предмету закупівлі за процедурою UA-2022-01-10-001179-b предмет закупівлі (Кейтерингові послуги) та код ДК 021:2015 предмету закупівлі (55520000-1 – Кейтерингові послуги) визначено з порушенням пункту 3 розділу І Порядку №708.
Відповідно до вимог пункту 3 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
За нормою частини першої статті 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики.
Крім того, частиною третьою статті 22 Закону тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі наведені у Додатку 2 до тендерної документації.
Моніторингом встановлено, що у розділі 3 «Примірне меню» Додатку 2 до тендерної документації здійснено посилання на нечинний нормативний акт, а саме зазначено, що у відповідності до листа Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України №1/9-347/26-04/19995/2-21 від 07.07.2021, на основі постанови КМУ від 24 березня 2021 р. № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку», згідно з пунктом 4 постанови № 305 нові норми харчування набирають чинності з 1 вересня 2021 року, тобто на сьогодні постанова Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2004 р. №1591 «Про затвердження норм харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» є чинною та підлягає застосуванню.
Однак, постанова Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 №1591 «Про затвердження норм харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» втратила чинність з 01.09.2021 на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 №305.
Одночасно у розділі 2 Додатку 2 до тендерної документації вказано, що послуги з харчування учнів повинні надаватися з дотриманням вимог відповідних нормативних актів, зокрема встановлених постановою КМУ від 24 березня 2021 року №305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» (далі – Постанова КМУ №305).
Так, Постановою КМУ №305 затверджено норми харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, які набули чинності з 01 вересня 2021 року, та Порядок організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку.
У Додатку 9 Постанови КМУ №305 визначено Норми споживання основних груп харчових продуктів для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти та інших закладах освіти, що провадять освітню діяльність на певному рівні (рівнях) повної загальної середньої освіти, дитячих закладах оздоровлення та відпочинку у разі п’ятиденного перебування.
Відповідно до п.10 Норм харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затверджених Постановою КМУ № 305, відхилення маси нетто порцій груп харчових продуктів, зазначених у додатках 1-2, 5-6 та 9, для конкретного прийому їжі допускається на рівні 5-10 відсотків.
У складі тендерної документації (розділі 3 «Примірне меню» Додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі») містяться Примірні меню на 4 тижні (з понеділка по пятницю) для харчування учнів (далі – Примірні меню) за такими категоріями учнів: І категорія – учні 1-4 класів, учні закладів загальної середньої освіти комунальної форми власності Львівської міської територіальної громади з числа дітей (рідних, усиновлених, пасинків, падчерок) учасників антитерористичноїоперації/ООС, у тому числі тих, які загинули (пропали безвісти) або померли, та постраждалих учасників Революції Гідності та Героїв Небесної Сотні, дітей з числа внутрішньо переміщених осіб чи дітей, які мають статус дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій і збройних конфліктів, дітей із багатодітних сімей та дітей працівників закладів охорони здоров'я, померлих внаслідок коронавірусної хвороби (COVID-19); ІІ категорія – діти-сироти, діти, позбавлені батьківського піклування, діти з особливими освітніми потребами, які навчаються у спеціальних та інклюзивних класах, діти із сімей, які отримують допомогу згідно із Законом України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям».
Проведеним під час моніторингу аналізом Примірних меню (Додаток 2 тендерної документації Замовника) встановлено, зокрема, що для харчування учнів І та ІІ категорій передбачено вихід фруктів (банани, яблуко, виноград) в кількості 50 грам та 70 грам відповідно. При цьому, включення фруктів відповідно до вищевказаних Примірних меню передбачено лише один раз на тиждень.
Водночас, згідно з нормами харчування за Постановою КМУ №305 для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п’ятиденного перебування норма споживання фруктів та ягід (різноманітні, сезонні, свіжі або заморожені) становить щодня 100 грамів нетто.
Також, у Примірному меню, що міститься у складі тендерної документації Замовника, враховано вихід хліба – 20 грам для учнів І категорії, тоді як згідно з нормами харчування за Додатком 9 Постанови КМУ №305 норма споживання хліба для дітей віком від 6 до 11 років – 30 грамів нетто.
Крім того, у Примірному меню (Додаток 2 тендерної документації) враховано вихід каші гречаної, каші пшеничної, рису, каші булгур, каші перлової, кускусу та макаронів відварних – 100 грамів порції для учнів І категорії.
Водночас, згідно з нормами харчування за Додатком 9 Постанови КМУ №305 норма споживання злакових, зернових та бобових (перевага надається злаковим кашам та макаронним виробам з вищим вмістом харчових волокон, рекомендується чергування з бобовими) для дітей віком від 6 до 11 років – 120 грамів готової каші або бобових, або макаронів (чотири рази на тиждень).
Варто зазначити, що у Примірних меню Замовника відсутні бобові як страва, тоді як згідно з нормами харчування за Додатком 9 Постанови КМУ №305 бобові пропонуються принаймні один раз на тиждень.
Також, у Примірних меню Замовника враховано страви, що передбачають використання свинини або яловичини (биточки м’ясні запечені, тефтелі з м’яса в соусі, шніцель з м’яса), тоді як Нормами Постанови КМУ №305 (Додаток 9) не передбачено страв з м'яса свинини та яловичини.
При цьому, у розділі 2 Додатку 2 до тендерної документації вказано, що послуги з харчування учнів повинні надаватися з дотриманням вимог Постанови КМУ №305.
У наданому під час моніторингу поясненні на запит Західного офісу Держаудитслужби щодо вищенаведених невідповідностей між нормами Примірних меню та нормами харчування за Постановою КМУ №305, Замовником зазначено, що при підготовці тендерної документації закупівлі за ID: UA-2022-01-10-001179-b, а саме Додатку 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» пункту 3 «Примірне меню», застосовувалось Примірне меню, затверджене наказом Управління освіти ЛМР Департаменту гуманітарної політики «Про затвердження примірного меню для організації дитячого харчування у закладах загальної середньої освіти» від 31.12.2021 №857р (далі – Наказ №857р).
Слід зазначити, що відповідно до п.2.1 Наказу №857р (опублікований разом з поясненням Замовника в електронній системі закупівель) керівникам закладів загальної середньої освіти доручено використовувати затверджені зазначеним наказом примірні меню під час оголошення торгів за предметом: «Кейтерингові послуги ДК 021:2015: 55520000-1 (послуги з організації шкільного харчування)».
Окрім того, пунктом 2.2 Наказу № 857р визначено можливість внесення змін до меню за наявності аргументації та погодження з управлінням освіти департаменту гуманітарної політики Львівської міської ради.
Таким чином, на порушення вимог пункту 3 частини другої та частини третьої статті 22 Закону у тендерній документації Замовника необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (норми виходу страв, частота включення при харчуванні, чергування харчових продуктів) визначено з недотриманням норм законодавства, яке регулює надання послуг громадського харчування, а саме Норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затвердженим Постановою КМУ №305.
Крім того, проведеним моніторингом встановлено, що тендерну документацію по закупівлі UA-2022-01-10-001179-b опубліковано 10.01.2022 разом з оголошенням про проведення відкритих торгів.
Водночас, 18.01.2022 Замовником оприлюднено нову редакцію тендерної документації, в якій у частині 1 розділу 3 змінено нормативний документ, яким затверджено форму акта, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин (за попередньою редакцією зазначено наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 № 446 (Про затвердження форми акта, складеного за результатами проведення заходу державного контролю у формі аудиту постійно діючих процедур, заснованих на принципах НАССР), за новою редакцією – наказ Міністерства аграрної політики та продовольства України від 08.08.2019 № 447 (Про затвердження форми акта, складеного за результатами проведення планового (позапланового) заходу державного контролю (інспектування) стосовно додержання операторами ринку вимог законодавства про харчові продукти та корми, здоров’я та благополуччя тварин).
Відповідно до частини другої статті 24 Закону зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться.
Водночас, на порушення вимог частини другої статті 24 Закону, Замовником при внесенні вищевказаних змін до тендерної документації не оприлюднено в електронній системі закупівель в окремому документі перелік змін, що внесені до тендерної документації.
Відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Західним офісом Держаудитслужби під час моніторингу 30.05.2022 було опубліковано в електронній системі закупівель запит Замовнику щодо надання відповідних пояснень.
Однак, Замовником надано (опубліковано в електронній системі закупівель) відповідь на восьмий робочий день (09.06.2022) з дня оприлюднення запиту про надання пояснень, чим порушено вимогу частини п’ятої статті 8 Закону.
Період усунення порушень:
20.06.2022 14:17 - 07.07.2022 00:00
Дата публікації висновку:
20.06.2022 14:17
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Для здійснення заходів, щодів, щодо недопущення у подальшому виявлених порушень при складанні тендерної документації та врахування норм Постанови КМУ №305 при здійсненні закупівель послуг з організації харчування учнів, а також недопущення у подальшому порушень вимог пункту 3 Наказу Мінекономрозвитку №708 при визначенні предмету закупівлі, вимог частини другої статті 24 Закону при опублікуванні змін до тендерної документації та частини п’ятої статті 8 Закону при наданні інформації, документів у випадках, передбачених законом.
1. Здійснювати перевірку чинності всіх нормативних документів при складанні тендерної документації, навіть за умови наявності відповідних вказівок чи розпоряджень засновника.
2. Скласти лист в Управління освіти з викладенням ситуації, щодо проведеного моніторингу за закупівлею ID: UA-2022-01-10-001179-b
3. Повідомити Учасника і Переможця закупівлі ID: UA-2022-01-10-001179-b ФОП Яремчука Андрія Ігоровича, щодо проведеного моніторингу Закупівлі, висновків та необхідності усунення виявлених порушень.
4. Суворо і неухильно дотримуватися вимог частини другої статті 24 Закону Закону України «Про публічні закупівлі» при опублікуванні змін до тендерної документації та частини п’ятої статті 8 Закону при наданні інформації, документів у випадках, передбачених законом.
5. Пройти тематичне навчання на відповідних онлайн-платформах, щодо вимог пункту 3 Наказу Мінекономрозвитку №708 при визначенні предмету закупівлі з метою недопущення у подальшому виявлених порушень при складанні тендерної документації.
6. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку.
Дата публікації звіту:
24.06.2022 14:25
Запити/Пояснення
Номер:
08d124895c2e4adbb158b23d0880fb06
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
30.05.2022 15:55
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
03.06.2022 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 №2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2022-01-10-001179-b, яка проводилась початковою школою «Світанок» Львівської міської ради (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступного питання:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість ?
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
affac1dd2af94fa6a91459d4a14cb1a9
Назва:
Відповідь на запит про надання пояснень Західному офісу Держаудитслужби від Початкової школи «Світанок» Львівської міської Ради стосовно моніторингу закупівлі за ID: UA-2022-01-10-001179-b, яка проводилась Початковою школою «Світанок» Львівської міської ради 10.01.2022 року.
Дата опублікування:
09.06.2022 18:32
Опис:
Пояснення з наступних питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість ?
На підставі Наказу Управління освіти ЛМР Департаменту гуманітарної політики Про організацію харчування учнів у закладах загальної середньої освіти Львівської міської територіальної громади у 2022 році від 24.12.2021 р № 827р (додається в документах) , в якому встановлено вартість харчування у граничних нормах:
- дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються у спеціальних та інклюзивних класах, дітей із сімей, які отримують допомогу згідно із Законом України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям» (на підставі довідок із управління праці і соціального захисту населення) – 25,80 грн.;
- учнів 1-4 класів – 22,60 грн.;
- учнів закладів загальної середньої освіти комунальної форми власності територіальної громади м. Львова з числа дітей (рідних, пасинків, падчерок, усиновлених) учасників антитерористичної операції/ООС, у тому числі тих, які загинули (пропали безвісти) або померли, та постраждалих учасників Революції Гідності та Героїв Небесної Сотні, дітей з числа внутрішньо переміщених осіб чи дітей, які мають статус дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій і збройних конфліктів -22,60 грн.;
- дітей із багатодітних сімей та дітей працівників закладів охорони здоров’я, померлих внаслідок коронавірусної хвороби (COVID-19), які навчаються у закладах загальної середньої освіти Львівської міської територіальної громади – 22,60 грн.;
А також Довідки про кількість учнів у ПШ «Світанок» Львівської міської ради станом на 01.01.2022 (додається в документах). Відповідно до якої у ПШ «Світанок» ЛМР навчалось 719 учнів.
Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) визначені замовником з урахуванням вимог Закону та зазначені в Додатку № 2 до цієї тендерної документації.
ДОДАТОК 2
ДО ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ
ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ
«Послуги з організації шкільного харчування»
(ДК 021:2015: 55520000-1 — Кейтерингові послуги
Номенклатура: ДК 021:2015: 55523100-3 — Послуги з організації шкільного харчування)
«Технічна специфікація»
1. РОЗРАХУНОК ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ
Назва закладу Кількість учнів 1-4 класів, учнів з числа дітей учасників АТО, учнів постраждалих учасників Революції Гідності, дітей з багатодітних сімей Кількість учнів із малозабезпечених сімей, дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються у спеціальнх та інклюзивних Кількість днів
1 Початкова школа «Світанок» Львівської міської ради (Корпус 1) 367 13 121
2 Початкова школа «Світанок» Львівської міської ради (Корпус 2) 351 2
121
Разом 718 15
2. ПОСЛУГИ З ХАРЧУВАННЯ УЧНІВ ПОВИННІ НАДАВАТИСЯ З ДОТРИМАННЯМ ВИМОГ ВСТАНОВЛЕНИХ:
1. Порядком, надання послуг з харчування дітей у дошкільних, учнів у загальноосвітніх та професійно-технічних навчальних закладах, операції з надання яких звільняються від обкладення податком на додану вартість, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України № 116 від 02 лютого 2011 року.
2. Порядком організації харчування дітей у навчальних та оздоровчих закладах, затвердженим спільним Наказом Міністерства охорони здоров’я України та Міністерства освіти і науки України № 242/329 від 01 червня 2005 року.
3. Постановою КМУ від 24 березня 2021 р. № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку»
Організація харчування у закладі освіти здійснюється з дотриманням норм харчування, вимог санітарного законодавства та законодавства про безпечність та окремі показники якості харчових продуктів. Приготування готових страв здійснюється з дотриманням процедур, заснованих на принципах системи аналізу небезпечних факторів та контролю у критичних точках (НАССР).
ВИКОНАВЕЦЬ:
Забезпечує приготування страв високої якості, проводить щоденно бракераж сирої та готової продукції, забезпечує продуктами харчування згідно меню, забезпечує суворе дотримання правил приймання продуктів, що отримує їдальня, а також умов і строків зберігання і реалізації продуктів, що швидко псуються.
Забезпечує належне санітарне дотримання виробничих приміщень, забезпечує навчальні заклади необхідним обладнанням та інвентарем. Забезпечує спецодягом, миючими та дезінфікуючими засобами згідно діючих норм, забезпечує їдальню кваліфікованими кадрами. Слідкує за своєчасним і обов’язковим проходження працівниками їдальні медоглядом.
Забезпечує збереження обладнання (якщо таке було надано Виконавцю), яке належить навчальному закладу та в разі необхідності здійснює його ремонт за власні кошти.
Забезпечує Навчальний заклад, в який надаватиметься послуга матеріально- технічною базою в залежності від потреб Навчального закладу (Столовий посуд (кількість тарілок вилок і горняток в необхідній кількості для надання вказаної послуги, кухонний посуд (для приготування салатів, перших та других гарячих страв, чаю та компотів) а також весь необхідний для роботи інвентар, розділові металеві столи, холодильники двокамерні, вага для готової продукції, плита газова побутова, сковороди, витяжки тощо) та іншим необхідним для роботи технологічним обладнанням.
З метою запобігання зриву харчування необхідно: зазначене обладнання та інше при потребі мати в наявності до укладення договору та встановити за один робочий день до підписання договору, про що учасник у складі тендерної пропозиції надає окреме погодження за підписом керівника або особи уповноваженої учасником на підписання тендерної пропозиції.
3. ПРИМІРНЕ МЕНЮ
У відповідності до листа Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України №1/9-347 /26-04/19995/2-21 від 07.07.2021, на основі постанови КМУ від 24 березня 2021 р. № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку», згідно з пунктом 4 постанови № 305 нові норми харчування набирають чинності з 1 вересня 2021 року, тобто на сьогодні постанова Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2004 р. №1591 «Про затвердження норм харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» є чинною та підлягає застосуванню.
Крім цього, зважаючи на об’єктивні труднощі з організацією послуг з харчування, що виникають у закладів освіти та їх засновників, Міністерством охорони здоров’я України спільно з Міністерством освіти і науки України розроблено проект необхідних змін до постанови № 305, що передбачають встановлення гнучкого перехідного періоду на нові норми харчування у період з 1 вересня 2021 року до 1 січня 2022 року.
Враховуючи викладене вище, на сьогодні відсутні правові підстави для здійснення заходів державного нагляду (контролю) за дотриманням закладами освіти та їх засновниками нових норм харчування, передбачених законодавством.
Для підтвердження погодження із запропонованим Примірним меню, учасник в складі своєї пропозиції подає нижчеподане Меню, за підписом керівника або особи уповноваженої учасником на підписання тендерної пропозиції.
ПРИМІРНЕ МЕНЮ
I. 1-4 класів, учнів закладів загальної середньої освіти комунальної форми власності Львівської міської
територіальної громади з числа дітей (рідних, усиновлених, пасинків, падчерок) учасників антитерористичноїоперації/ООС, у тому числі тих, які загинули (пропали безвісти) або померли, та
постраждалих учасників Революції Гідності та Героїв Небесної Сотні, дітей з числа внутрішньо
переміщених осіб чи дітей, які мають статус дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій і збройних
конфліктів, дітей із багатодітних сімей та дітей працівників закладів охорони здоров'я, померлих
внаслідок коронавірусної хвороби (COVID-19)
II. дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з особливими освітніми потребами,
які навчаються у спеціальних та інклюзивних класах, дітей із сімей, які отримують допомогу згідно із
Законом України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям»
Дні тижня Назва страви Вихід
І ТИЖДЕНЬ І Ⅱ
Понеділок Салат із капусти, огірків та кропу 40 40
Омлет Скрамбл (Є.Кл)* 50 50
Каша розсипчаста гречана з чебрецем (Є.Кл)* 100 120
Чай з лимоном 200 200
Хліб цільнозерновий 20 30
Вівторок Салат з буряка з селерою (Є.Кл)* 40 40
Філе курки запечене або чахохбілі (Є.Кл)* 40 45
Картопляне пюре з орегано (Є.Кл)* 100 120
Компот з яблук 200 200
Хліб житній 20 30
Середа Каша в'язка рисова або вівсяна з гарбузом
з фруктовою поливкою 150/10 170/10
Чай з мелісою(Є.Кл.)* 200 200
Хліб цільнозерновий 20 30
Фрукти (банан) 50 70
Четвер Салат з вареної моркви з зеленим горошком 40 40
Курячі нагетси (Є.Кл.)* 40 45
Каша розсипчаста пшенична з маслом 100 120
Чай каркаде (Є.Кл.)* 200 200
Хліб цільнозерновий 20 30
П’ятниця Салат овочевий або з помідорів з солодким перцем 40 40
Риба припущена або тушк. (Є.Кл.)* 40 45
Рис з кмином (Є.Кл.)* 100 120
Чай чорний 200 200
Хліб житній 20 30
(Є.Кл.)* - страву взято із "Збірника рецептур страв" Євгена Клопотенка
• Продукти, з яких готуються ці страви, не повинні містити
синтетичних барвників, ароматизаторів, підсолоджувачів смаку,
штучних консервантів; повинні мати сертифікати якості, в яких
вказано: «безпечні для дитячого харчування».
ПРИМІРНЕ МЕНЮ
I. 1-4 класів, учнів закладів загальної середньої освіти комунальної форми власності Львівської міської
територіальної громади з числа дітей (рідних, усиновлених, пасинків, падчерок) учасників антитерористичноїоперації/ООС, у тому числі тих, які загинули (пропали безвісти) або померли, та
постраждалих учасників Революції Гідності та Героїв Небесної Сотні, дітей з числа внутрішньо
переміщених осіб чи дітей, які мають статус дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій і збройних
конфліктів, дітей із багатодітних сімей та дітей працівників закладів охорони здоров'я, померлих
внаслідок коронавірусної хвороби (COVID-19)
II. дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з особливими освітніми потребами,
які навчаються у спеціальних та інклюзивних класах, дітей із сімей, які отримують допомогу згідно із
Законом України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям»
Дні тижня Назва страви Вихід
Ⅱ ТИЖДЕНЬ І Ⅱ
Понеділок Оладі з родзинками з фруктовою поливкою
або фруктовим колі 100/15 100/15
Какао з молоком 200 200
Фрукти (яблуко, виноград) 50 70
Вівторок Салат з капусти з яблуком та селерою(Є.Кл.)* 40 40
Болоньєзе (Є.Кл.)* 40 45
Макарони відварні 100 120
Чай з мелісою (Є.Кл.)* 200 200
Хліб цільнозерновий 20 30
Середа Салат з овочів або свіжих томатів та огірків (Є.Кл.)* 40 40
Биточки м'ясні запечені (з м'яса курки, свинини) 40 45
Каша розсипчаста булгур (Є.Кл.)* 100 120
Хліб цільнозерновий 20 30
Четвер Запіканка сирна або сирники з фруктовим
Кюлі (Є.Кл.)* або з фрук.поливкою 100/10 120/10
Узвар із суміші сухофруктів(Є.Кл.)* 200 200
П’ятниця Буряк тушкований з яблуками (Є.Кл.)* 40 40
Биточки рибні 40 40
Картопля запечена з куркумою (Є.Кл.)* 100 120
Чай каркаде (Є.Кл.) 200 200
Хліб житній 20 30
(Є.Кл.)* - страву взято із "Збірника рецептур страв" Євгена Клопотенка
• Продукти, з яких готуються ці страви, не повинні містити
синтетичних барвників, ароматизаторів, підсолоджувачів смаку,
штучних консервантів; повинні мати сертифікати якості, в яких
вказано: «безпечні для дитячого харчування».
ПРИМІРНЕ МЕНЮ
I. 1-4 класів, учнів закладів загальної середньої освіти комунальної форми власності Львівської міської
територіальної громади з числа дітей (рідних, усиновлених, пасинків, падчерок) учасників антитерористичноїоперації/ООС, у тому числі тих, які загинули (пропали безвісти) або померли, та
постраждалих учасників Революції Гідності та Героїв Небесної Сотні, дітей з числа внутрішньо
переміщених осіб чи дітей, які мають статус дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій і збройних
конфліктів, дітей із багатодітних сімей та дітей працівників закладів охорони здоров'я, померлих
внаслідок коронавірусної хвороби (COVID-19)
II. дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з особливими освітніми потребами,
які навчаються у спеціальних та інклюзивних класах, дітей із сімей, які отримують допомогу згідно із
Законом України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям»
Дні тижня Назва страви Вихід
Ⅲ ТИЖДЕНЬ І Ⅱ
Понеділок Салат вітамінний з яблуком 40 40
Макарони відварні з твердим сиром 150 170
Чай каркаде (Є.Кл)* 200 200
Хліб цільнозерновий 20 30
Вівторок Салат з овочів з аром. олією (Є.Кл)* 40 40
Котлети січені з курки запечені 40 45
Каша гречана з чебрецем (Є.Кл)* 100 120
Чай зелений з лимоном 200 200
Хліб житній 20 30
Середа Рагу овочеве з кабачком і томатами 150/10 170/10
Какао з молоком 200 200
Хліб цільнозерновий з маслом 20/5 30/5
Фрукти (виноград, яблуко)
Четвер Салат з помідорів і огірків з цибулею (Є.Кл.)* 40 40
Відбивна з курки 40 45
Каша перлова з маслом 100 120
Чай з мелісою (Є.Кл.)* 200 200
Хліб цільнозерновий 20 30
П’ятниця Салат з буряка з сухариками (Є.Кл.)* 40 40
Фрикадельки з риби 40 45
Картопляне пюре з орегано (Є.Кл.)* 100 120
Компот з яблук 200 200
Хліб житній 20 30
(Є.Кл.)* - страву взято із "Збірника рецептур страв" Євгена Клопотенка
• Продукти, з яких готуються ці страви, не повинні містити
синтетичних барвників, ароматизаторів, підсолоджувачів смаку,
штучних консервантів; повинні мати сертифікати якості, в яких
вказано: «безпечні для дитячого харчування».
ПРИМІРНЕ МЕНЮ
I. 1-4 класів, учнів закладів загальної середньої освіти комунальної форми власності Львівської міської
територіальної громади з числа дітей (рідних, усиновлених, пасинків, падчерок) учасників антитерористичноїоперації/ООС, у тому числі тих, які загинули (пропали безвісти) або померли, та
постраждалих учасників Революції Гідності та Героїв Небесної Сотні, дітей з числа внутрішньо
переміщених осіб чи дітей, які мають статус дитини, яка постраждала внаслідок воєнних дій і збройних
конфліктів, дітей із багатодітних сімей та дітей працівників закладів охорони здоров'я, померлих
внаслідок коронавірусної хвороби (COVID-19)
II. дітей-сиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з особливими освітніми потребами,
які навчаються у спеціальних та інклюзивних класах, дітей із сімей, які отримують допомогу згідно із
Законом України «Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім'ям»
Дні тижня Назва страви Вихід
Ⅳ ТИЖДЕНЬ І Ⅱ
Понеділок Ризото із зеленим горошком та твердим сиром (Є.Кл)* 150 170
Фрукти (виноград,яблуко) 50 70
Чай чорний 200 200
Хліб цільнозерновий 20 30
Вівторок Салат з огірків і томатів (Є.Кл)* 40 40
Тефтелі з м’яса в соусі (з м’яса курки, свинини, яловичини) 40/20 45/20
Каша пшенична (Є.Кл)* 100 120
Чай каркаде (Є.Кл)* 200 200
Хліб цільнозерновий 20 30
Середа Салат з овочів або вінегрет (Є.Кл)* 40 40
Шніцель з м’яса (з м’яса курки, свинини, яловичини) 40 45
Кускус розсипчастий з м’ятою (Є.Кл)* 100 30
* 200 200
Хліб цільнозерновий 20 30
Четвер Запіканка сирна або сирники з фруктовим кюлі (Є.Кл.)* 100/10 120/10
Узвар із суміші сухофруктів (Є.Кл.)* 200 200
П’ятниця Салат з свіжої капусти, огірків та кропу (Є.Кл.)* 40 40
Риба запечена у соусі «Бешамель» або риба припущена (Є.Кл.)* 40/20 40/20
Картопляне пюре з орегано (Є.Кл.)* 100 120
Чай з мелісою (Є.Кл.)* 200 200
Хліб житній 20 30
(Є.Кл.)* - страву взято із "Збірника рецептур страв" Євгена Клопотенка
• Продукти, з яких готуються ці страви, не повинні містити
синтетичних барвників, ароматизаторів, підсолоджувачів смаку,
штучних консервантів; повинні мати сертифікати якості, в яких
вказано: «безпечні для дитячого харчування».
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Посилання на сторінку власного веб-сайту ПШ «Світанок» ЛМР: http://school-svitanok.lviv.ua/budget/
Номер:
7e0e07aba3e54aa8b6ec9d734e1326bf
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
09.06.2022 16:11
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
16.06.2022 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2022-01-10-001179-b, яка проводилась початковою школою «Світанок» Львівської міської ради (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Зокрема, під час моніторингу встановлено, що у розділі 3 «Примірне меню» Додатку 2 до тендерної документації здійснено посилання на нечинний нормативний акт, а саме зазначено, що у відповідності до листа Міністерства освіти і науки України та Міністерства охорони здоров’я України №1/9-347/26-04/19995/2-21 від 07.07.2021, на основі постанови КМУ від 24 березня 2021 р. № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку», згідно з пунктом 4 постанови № 305 нові норми харчування набирають чинності з 1 вересня 2021 року, тобто на сьогодні постанова Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2004 р. №1591 «Про затвердження норм харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» є чинною та підлягає застосуванню.
Однак, постанова Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2004 року №1591 «Про затвердження норм харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» втратила чинність з 01.09.2021 на підставі постанови Кабінету Міністрів України від 24.03.2021 № 305.
Одночасно у розділі 2 Додатку 2 до тендерної документації вказано, що послуги з харчування учнів повинні надаватися з дотриманням вимог відповідних нормативних актів, зокрема встановлених постановою КМУ від 24 березня 2021 року № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» (далі – Постанова КМУ № 305).
Так, Постановою КМУ № 305 затверджено норми харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, які набули чинності з 01 вересня 2021 року, та Порядок організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку.
У розділі 3 «Примірне меню» Додатку 2 до тендерної документації міститься Примірне меню для організації щоденного одноразового харчування на 5 днів (понеділок – п’ятниця) на 4 тижні, у якому наведено дні тижня, назви страв та вихід кожної страви в розрізі категорій учнів (І та ІІ).
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. За якимим нормами харчування складено Примірне меню, що міститься у Додатку 2 до тендерної документації (Постанова КМУ №1591, Постанова КМУ №305, інше) ?
У Додатку 9 Постанови КМУ № 305 (яка набула чинності з 01 вевресня 2021 року) визначено Норми споживання основних груп харчових продуктів для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти та інших закладах освіти, що провадять освітню діяльність на певному рівні (рівнях) повної загальної середньої освіти, дитячих закладах оздоровлення та відпочинку у разі п’ятиденного перебування.
Відповідно до п.10 Норм харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку, затверджених Постановою КМУ № 305, відхилення маси нетто порцій груп харчових продуктів, зазначених у додатках 1-2, 5-6 та 9, для конкретного прийому їжі допускається на рівні 5-10 відсотків.
Проведеним під час моніторингу аналізом Примірних меню для харчування учнів (Додаток 2 тендерної документації Замовника) встановлено, зокрема, що для харчування учнів І та ІІ категорій передбачено вихід фруктів (банани, яблуко, виноград) в кількості 50 грам та 70 грам відповідно.
При цьому, включення фруктів відповідно до вищевказаних Примірних меню передбачено лише один раз на тиждень.
Водночас, згідно з нормами харчування за Постановою КМУ № 305 для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти у разі п’ятиденного перебування норма споживання фруктів та ягід (різноманітні, сезонні, свіжі або заморожені) становить щодня 100 грамів нетто.
Також, у Примірному меню, що міститься у складі тендерної документації Замовника, враховано вихід хліба – 20 грам для учнів І категорії, тоді як згідно з нормами харчування за Додатком 9 Постанови КМУ № 305 норма споживання хліба для дітей віком від 6 до 11 років – 30 грамів нетто.
Крім того, у Примірному меню, що містяться у складі тендерної документації Замовника, враховано вихід каші гречаної, каші пшеничної, рису, каші булгур, каші перлової, кускусу та макаронів відварних – 100 грамів порції для учнів І категорії.
Водночас, згідно з нормами харчування за Додатком 9 Постанови КМУ № 305 норма споживання злакових, зернових та бобових (перевага надається злаковим кашам та макаронним виробам з вищим вмістом харчових волокон, рекомендується чергування з бобовими) для дітей віком від 6 до 11 років – 120 грамів готової каші або бобових, або макаронів (чотири рази на тиждень, при цьому бобові пропонуються принаймні один раз на тиждень).
Слід зазначити, що у Примірному меню, яке міститься у складі тендерної документації Замовника, відсутні бобові як страва.
Також, під час моніторингу встановлено, що у Примірному меню, яке міститься у складі тендерної документації Замовника, враховано страви, що передбачають використання свинини або яловичини (биточки м’ясні запечені, тефтелі з м’яса в соусі, шніцель з м’яса).
Водночас, Нормами споживання основних груп харчових продуктів для організації одноразового харчування в закладах загальної середньої освіти та інших закладах освіти, що провадять освітню діяльність на певному рівні (рівнях) повної загальної середньої освіти, дитячих закладах оздоровлення та відпочинку у разі п’ятиденного перебування (Додаток 9 Постанови КМУ № 305) не передбачено страв з м'яса свинини та яловичини.
При цьому, як зазначено вище, у розділі 2 Додатку 2 до тендерної документації вказано, що послуги з харчування учнів повинні надаватися з дотриманням вимог Постанови КМУ № 305.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
2. Надати обгрунтовані пояснення щодо розбіжностей між нормами споживання харчових продуктів, наведеними у Примірному меню у тендерній документації Замовника, та нормами споживання харчових продуктів, затвердженими Постановою КМУ № 305 ?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
d0aeb025dc894ab0a4ca26fd1e8fb9b3
Назва:
Відповідь на запит про надання пояснень Західному офісу Держаудитслужби від Початкової школи «Світанок» Львівської міської Ради стосовно моніторингу закупівлі за ID: UA-2022-01-10-001179-b, яка проводилась Початковою школою «Світанок» Львівської міської ради 10.01.2022 року.
Дата опублікування:
10.06.2022 20:42
Опис:
Пояснення з наступного питання:
Надати обгрунтовані пояснення щодо розбіжностей між нормами споживання харчових продуктів, наведеними у Примірному меню у тендерній документації Замовника, та нормами споживання харчових продуктів, затвердженими Постановою КМУ № 305.
При підготовці тендерної документації закупівлі за ID: UA-2022-01-10-001179-b, яка проводилась Початковою школою «Світанок» Львівської міської ради 10.01.2022 року, а саме Додатку 2 до тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ» пункту 3 ПРИМІРНЕ МЕНЮ, застосовувалось Примірне меню, затверджене Наказом Управління освіти ЛМР Департаменту гуманітарної політики Про затвердження примірного меню для організації дитячого харчування у закладах загальної середньої освіти від 31.12.2021 р № 857р (додається в документах).
Номер:
f8bf6a39201c488e9f0fab67ec6565a1
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
09.06.2022 17:49
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
16.06.2022 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини п’ятої статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ID: UA-2022-01-10-001179-b, яка проводилась початковою школою «Світанок» Львівської міської ради (далі – Замовник), виникла необхідність в отриманні пояснень.
Під час моніторингу встановлено, що у річному плані закупівель (UA-P-2022-01-10-001330-a), а також в оголошенні про проведення відкритих торгів назву предмету закупівлі вказано «Кейтеренгові послуги», код класифікатора ДК 021:2015 55520000-1 – Кейтерингові послуги (55523100-3 – Послуги з організації шкільного харчування).
Водночас, тендерна документація на закупівлю UA-2022-01-10-001179-b містить назву «Послуги з організації шкільного харчування» (ДК 021:2015: 55520000-1 – Кейтерингові послуги Номенклатура: ДК 021:2015: 55523100-3 – Послуги з організації шкільного харчування).
У розділі 2 Додатку 2 до тендерної документації вказано, що послуги з харчування учнів повинні надаватися з дотриманням вимог відповідних нормативних актів, зокрема, встановлених постановою КМУ від 24 березня 2021 року № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку» (далі – Постанова КМУ № 305).
За умовами проєкту договору (Додаток 4 до тендерної документації) Замовник (Навчальний заклад) зобов’язується надавати Виконавцю виробничі, складські та інші приміщення для організації харчування учнів забезпечити їх пожежною безпекою, а до зобовязань Виконавця, зокрема, віднесено: організовувати харчування категорії осіб зазначених в тендерній документації, згідно з графіком, який затверджений директором Навчального закладу; організовувати харчування для пільгових категорій дітей відповідно до чинного законодавства; приготування страв в їдальнях здійснювати згідно з щоденним меню та діючими збірниками рецептур страв; забезпечувати приготування страв високої якості та калорійності, проводити щоденно бракераж сирої та готової продукції за участю медичного працівника Навчального закладу; забезпечити навчальні заклади на час надання послуг відповідним технологічним обладнанням (холодильним, плитами, м’ясорубкою тощо), кухонним і іншим інвентарем, який необхідний для виконання заявленого меню; забезпечити організацію харчування в закладі шляхом впровадження послуги «Меню на вибір».
Таким чином, за умовами тендерної документації передбачено здійснення постачання послуг з харчування з використанням матеріально-технічної бази закладу освіти.
Так, за визначеннями, наведеними у пункті 3 Постанови КМУ № 305:
- кейтеринг - спосіб організації харчування здобувачів освіти/дітей, що передбачає доставку і реалізацію готових страв, виготовлених без використання матеріально-технічної бази закладу освіти або закладу оздоровлення та відпочинку оператором ринку харчових продуктів, який здійснює постачання послуг з харчування (підпункт 6 пункту 3 Постанови КМУ № 305);
- аутсорсинг - спосіб організації харчування здобувачів освіти/дітей, що передбачає виготовлення та реалізацію готових страв оператором ринку харчових продуктів, який здійснює постачання послуг з харчування, з використанням матеріально-технічної бази закладу освіти або закладу оздоровлення та відпочинку.
Слід зазначити, що відповідно до норм пункту 3 Порядку визначення предмету закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №708 (зареєстрований в Міністерстві юстиції України 09.06.2020 за № 500/34783) предмет закупівлі товарів і послуг визначається замовником згідно з пунктами 21 і 34 частини першої статті 1 Закону та за показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника.
За показником четвертої цифри Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 передбачено коди 55510000-8 – Послуги їдалень та 55320000-9 – Послуги з організації харчування.
За кодом ДК 021:2015: 55520000-1 – Кейтерингові послуги (за за показником четвертої цифри) визначено саме кейтерингові послуги, надання яких відповідно до тендерної документації Замовника за процедурою закупівлі за ID: UA-2022-01-10-001179-b не передбачено.
Враховуючи вищенаведене, прошу надати пояснення з наступних питань:
1. Надати обгрунтоване пояснення щодо невідповідності між назвою предмету закупівлі, вказаною у річному плані закупівель (UA-P-2022-01-10-001330-a) та в оголошенні про проведення відкритих торгів та назвою предмету закупівлі у тендерній документації.
2. Пояснити підстави визначення предмету закупівлі за ID: UA-2022-01-10-001179-b за кодом Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 (за показником четвертої цифри) 55520000-1 – Кейтерингові послуги при фактичному здійснені закупівлі організації харчування дітей, що передбачає виготовлення та реалізацію готових страв оператором ринку харчових продуктів, який здійснює постачання послуг з харчування, з використанням матеріально-технічної бази закладу освіти .
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
17765fd52a80447b90abe5d5befb7a5d
Назва:
Відповідь на запит про надання пояснень Західному офісу Держаудитслужби від Початкової школи «Світанок» Львівської міської Ради стосовно моніторингу закупівлі за ID: UA-2022-01-10-001179-b, яка проводилась Початковою школою «Світанок» Львівської міської ради 10.01.2022 року.
Дата опублікування:
10.06.2022 21:06
Опис:
Пояснення з наступних питань:
1. Надати обгрунтоване пояснення щодо невідповідності між назвою предмету закупівлі, вказаною у річному плані закупівель (UA-P-2022-01-10-001330-a) та в оголошенні про проведення відкритих торгів та назвою предмету закупівлі у тендерній документації.
Назву предмету закупівлі, вказану у річному плані закупівель (UA-P-2022-01-10-001330-a), було зазначено відповідно до положення підпункту 2.1 пункту 2 Наказу Управління освіти ЛМР Департаменту гуманітарної політики Про затвердження примірного меню для організації дитячого харчування у закладах загальної середньої освіти від 31.12.2021 р № 857р (додається в документах), в якому зазначається оголошення торгів за предметом: «Кейтерингові послуги ДК 021:2015: 55520000-1 (послуги з організації шкільного харчування). А у специфікації плану закупівлі було зазначено деталізовано номенклатуру: ДК 021:2015: 55523100-3 — Послуги з організації шкільного харчування, відповідно до Примірної тендерної документації, затвердженої Листом Мінекономіки щодо примірної тендерної документації у сфері організації харчування у закладах освіти вих. №3304-04/46862-07 від 23.09.2021, посилаючись на підпункт 4.1 пункту 4, в якому зазначено наступне:
« Додатково замовником самостійно зазначається деталізована назва послуги (наприклад: Послуги з організації гарячого харчування дітей у навчальних закладах освіти або Послуги з організації гарячого харчування учнів пільгових категорій тощо».
2. Пояснити підстави визначення предмету закупівлі за ID: UA-2022-01-10-001179-b за кодом Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 (за показником четвертої цифри) 55520000-1 – Кейтерингові послуги при фактичному здійснені закупівлі організації харчування дітей, що передбачає виготовлення та реалізацію готових страв оператором ринку харчових продуктів, який здійснює постачання послуг з харчування, з використанням матеріально-технічної бази закладу освіти.
При визначенні предмету закупівлі за ID: UA-2022-01-10-001179-b за кодом Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 (за показником четвертої цифри) 55520000-1 – Кейтерингові послуги, було застосовано положення підпункту 2.1 пункту 2 Наказу Управління освіти ЛМР Департаменту гуманітарної політики Про затвердження примірного меню для організації дитячого харчування у закладах загальної середньої освіти від 31.12.2021 р № 857р (додається в документах), в якому зазначається оголошення торгів за предметом: «Кейтерингові послуги ДК 021:2015: 55520000-1 (послуги з організації шкільного харчування).