• Переговорна процедура (скорочена)
  • Мультилотова
  • КЕП
  • Без аукціону

Електрична енергія на потреби 2022 року з урахуванням послуги на її передачу та розподіл.

Завершена

4 233 008.00 UAH з ПДВ
Номер: b9f4d98dca26438395a1e5702b2c2604
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-09-26-000102
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 26.09.2022 00:00
Автор: Північно-східний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 41127015
Період моніторингу: 26.09.2022 17:55 - 18.10.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЛУГАНСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 26.09.2022 № 11-З Сєвєродонецьк Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 14 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2 зі змінами, внесеними наказом від 17 грудня 2018 року № 255 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області Тетяна ЖИХАР Додаток до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області від 26.09.2022 № 11-З Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 2 UA-2022-01-10-005332-c 10.01.2022 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Заступник начальника відділу контролю у сфері закупівель Управління Антон РИБАЛКО
Адреса: Ukraine, Сєвєродонецьк
Контактна особа: Північно-східний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 99) 776-92-62, oksanazamula18@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури установлено порушення вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до Закону, дотримання законодавства під час укладення договору про закупівлю, внесення змін до договору – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України "Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні", статтею 8 Закону України "Про публічні закупівлі" Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 29 вересня 2022 року. Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до вимог Закону України "Про публічні закупівлі" (далі – Закон), наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до Закону, повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури, дотримання законодавства під час укладення договору про закупівлю, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план (додаток) закупівель Державної установи "Бориспільська виправна колонія № 119" (далі - Замовник) на 2022 рік, обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури від 10.01.2022, договір про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг від 24.01.2022 № 430001570 (лот 1), додаткова угода до договору від 24.01.2022 № 1 (лот 1), договір про постачання електричної енергії споживачу від 24.01.2022 № 430032143 (лот 2), додаткові угоди до договору (лот 2) від 24.01.2022 № 1, від 14.02.2022 № 2. За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовник під час застосування переговорної процедури опублікував в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури від 10.01.2022 (далі – повідомлення) з Київською обласною енергопостачальною компанією, яке не містить експертні, нормативні, технічні та інші документи (посилання на процедури закупівель, які було відмінено), що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, чим порушив вимоги пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
Період усунення порушень: 30.09.2022 11:03 - 15.10.2022 00:00
Дата публікації висновку: 30.09.2022 11:03

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Заперечення до Висновку Керівнику Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області. Відповідно до вимог абзацу другого частини 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) надаємо заперечення до висновку UA-M-2022-09-26-000102 Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Луганській області (далі – Держаудитслужба України) про результати моніторингу процедури закупівлі державної установи «Бориспільська виправна колонія (№119)» (далі – Замовник) електричної енергії на потреби 2022 року з урахуванням послуги на її передачу та розподіл- код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» – 09310000-5 Електрична енергія (URL-адреса закупівлі https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2022-01-10-005332-c) оприлюдненого в електронній системі закупівель 10.01.2022 року. У висновку Держаудитслужби України зазначено, що: «За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовник під час застосування переговорної процедури опублікував в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури від 10.01.2022 (далі – повідомлення) з Київською обласною енергопостачальною компанією, яке не містить експертні, нормативні, технічні та інші документи (посилання на процедури закупівель, які було відмінено), що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, чим порушив вимоги пункту 8 частини шостої статті 40 Закону». Так, вказаною нормою передбачено, що «Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити таку інформацію: обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі». При цьому, Замовником у пункті «Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі» повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) вказав наступну інформацію: «Двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій». З Висновку вбачається, що в обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) замовником не здійснено посилання на нормативні та інші документи (зокрема на номери відмінених процедур відкритих торгів), що підтверджують наявність умов застосування процедури закупівлі.». Замовник заперечує вищезазначений висновок Держаудитслужби України з огляду на таке. Відповідно до положень ст. 8 Конституції України в Україні визнається і діє принцип верховенства права. Конституція України має найвищу юридичну силу. Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй. Норми Конституції України є нормами прямої дії. Статтею 19 Конституції України визначено, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, згідно з якими ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Зазначене положення Конституції України відображається також у ст. 12 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», відповідно до положень якої органи державного фінансового контролю зобов’язані суворо додержувати Конституції України, законів України, прав та інтересів громадян, підприємств, установ і організацій, що охороняються законом. Пункт 8 частини шостої статті 40 Закону передбачає обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, що фактично і було зроблено Замовником (в повідомленні про намір укласти договір зазначено що двічі відмінено процедуру відкритих торгів через відсутність достатньої кількості тендерних пропозиції). Крім цього, згадана норма Закону не містить вимоги здійснювати посилання на цитуємо висновок: «…зокрема на номери відмінених процедур відкритих торгів». Зазначена інформація міститься у відкритому доступі. Тієї ж думки дотримується і Міністерство розвитку економіки, торгівлі і сільського господарства України, яке відповідно до положень п. 36 ч. 1 ст. 1 Закону є уповноваженим органом, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель. В абзаці сьомому інформаційного листа № 3304-04/60124-06 від 03.10.2020 «Щодо переговорної процедури закупівлі» Міністерство розвитку економіки, торгівлі і сільського господарства України наголошує про право Замовника самостійно визначати документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Тобто, така інформація могла міститися в будь-якому документі, який має відношення до процедури закупівлі, наприклад: протокол обрання відповідної процедури, або протоколів переговорів сторін, проведення ринкових консультацій тощо. Подання згаданих документів прямо не вимагається Законом, проте, в разі необхідності Замовник готовий представити їх Держаудитслужбі України (копії додаються). Однак цілком усвідомлюючи суть даного питання в майбутніх закупівлях вважаю за доречне вказувати посилання на процедури закупівель, які було відмінено.
Дата публікації звіту: 07.10.2022 08:35

Запити/Пояснення