• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Бензин А 92, дизельне паливо

• Фінансування закупівлі здійснюється за рахунок коштів місцевого бюджету. • Закупівля здійснюється на очікувану вартість на 2022 рік. • Мова: Усі документи, що мають відношення до тендерної пропозиції, та підготовлені безпосередньо учасником, повинні бути складені українською мовою. • Місцезнаходження замовника – Україна, Житомирська область, смт Пулини, 12001, вул. Незалежності, буд. 13; • Категорія замовника – п. 1 ч. 4 ст. 2 ЗУ «Про публічнізакупівлі». • Уточнюючий код ДК 021:2015 – 09132000-3Бензин • Уточнюючий код ДК 021:2015 – 09134200-9Дизельнепаливо

Завершена

1 229 400.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 147.00 UAH
Номер: 7d5c6c747f4d4775b561be596ab46584
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-07-15-000017
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 15.07.2022 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919579
Період моніторингу: 16.07.2022 21:51 - 06.08.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 15.07.2022 № 17-З Житомир Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. В.о.начальника Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області Сергій ДАВИДЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 15.07.2022 №17-З. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 9. UA-2022-01-10-002007-c Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Житомир
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 98) 977-36-09, galunijyasinska@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель встановлено порушення вимог пункту 3 Порядку № 1082. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель в частині внесення змін до Договору встановлено порушення вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів відповідно до вимог Закону, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ «ТД «ЕВЕРЕДЖ ТРЕЙД», своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом приведення істотних умов договору про закупівлю від 11.02.2022 № 25/22 до вимог законодавства у сфері закупівель (зокрема зменшення ціни бензину та дизельного палива за 1 л до рівня, визначеного умовами Договору), повернення зайво сплачених коштів (у разі здійснення постачання предмету закупівель з урахуванням змінених істотних умов Договору), та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 01 серпня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю відповідно до законодавства у сфері закупівель, повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Відділу освіти Пулинської селищної ради (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація Замовника від 10.01.2022 року, тендерна пропозиція переможця товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ «ЕВЕРЕДЖ ТРЕЙД» (далі – ТОВ «ТД «ЕВЕРЕДЖ ТРЕЙД»), протокольне рішення уповноваженої особи від 31.01.2022 № 40, повідомлення про намір укласти договір від 31.01.2022, договір про закупівлю від 11.02.2022 № 25/22, додаткові угоди від 21.02.2022 № 1 та від 24.02.2022 № 2, повідомлення про внесення змін до договору від 21.02.2022 та від 25.02.2022, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 21.07.2022. Відповідно до вимог пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі - Порядок № 1082), розміщення інформації в електронній системі закупівель здійснюється замовником шляхом заповнення електронних полів, визначених адміністратором і реалізованих в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів через автоматизоване робоче місце замовника, після внесення інформації в електронні поля, на неї накладається кваліфікований електронний підпис посадової особи. Інформація, що заповнюється в електронних полях, може відображатися на веб-порталі у вигляді документа, доступного для друку. За нормою пункту 23 частини першої статті 1 Закону України «Про електронні довірчі послуги» кваліфікований електронний підпис – удосконалений електронний підпис, який створюється з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису і базується на кваліфікованому сертифікаті відкритого ключа, а відповідно до пункту 17 частини першої статті 1 зазначеного Закону засіб кваліфікованого електронного підпису – апаратно-програмний або апаратний пристрій чи програмне забезпечення, які реалізують криптографічні алгоритми генерації пар ключів та/або створення кваліфікованого електронного підпису, та/або перевірки кваліфікованого електронного підпису, та/або зберігання особистого ключа кваліфікованого електронного підпису, який відповідає вимогам цього Закону. Згідно з частиною другою статті 18 Закону України «Про електронні довірчі послуги», кваліфікований електронний підпис вважається таким, що пройшов перевірку та отримав підтвердження, якщо, серед іншого, під час перевірки за допомогою кваліфікованого сертифіката електронного підпису отримано підтвердження того, що особистий ключ, який належить підписувачу, зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису; під час перевірки підтверджено цілісність електронних даних в електронній формі, з якими пов’язаний цей кваліфікований електронний підпис. Відповідно до пункту 12 частини другої статті 23 зазначеного Закону, кваліфіковані сертифікати відкритих ключів обов’язково повинні містити, в тому числі, відомості про те, що особистий ключ зберігається в засобі кваліфікованого електронного підпису (для кваліфікованого сертифіката електронного підпису). Водночас, проведеною під час моніторингу перевіркою накладених Замовником електронних підписів (за посиланням https://czo.gov.ua/verify) встановлено, що після внесення Замовником інформації у відповідні електронні поля, реалізовані в електронній системі закупівель, та завантаження відповідних документів (річний план закупівель, оголошення про проведення відкритих торгів, повідомлення про намір укласти договір, тощо), на них накладено удосконалений електронний цифровий підпис посадової особи Замовника Кучер Наталії Василівни (тип носія особистого ключа – незахищений, тип підпису - удосконалений, сертифікат - кваліфікований, інформація про зберігання особистого ключа в засобі кваліфікованого електронного підпису відсутня), який в розумінні Закону України «Про електронні довірчі послуги» не є кваліфікованим електронним підписом, чим не дотримано вимоги пункту 3 Порядку № 1082. Аналізом питання дотримання Замовником законодавства в частині внесення змін до договору встановлено, що між Замовником та переможцем торгів ТОВ «ТД «ЕВЕРЕДЖ ТРЕЙД» до договору про закупівлю від 11.02.2022 № 25/22 (далі - Договір) укладено додаткові угоди від 21.02.2022 № 1 та від 24.02.2022 № 2, якими внесено зміни до істотних умов вказаного Договору в частині збільшення ціни за одиницю предмету закупівель на підставі пункту 2 частини 5 статті 41 Закону. Разом з тим, частиною 5 статті 41 Закону встановлено імперативну умову, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватись після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії. Відповідно до умов Договору, станом на 11.02.2022 ціна за 1 л бензину А-92 та 1 л дизельного палива становила 30,00 гривень (з ПДВ). Відповідно до зазначених вище додаткових угод, до істотних умов Договору внесено зміни в частині збільшення ціни за одиницю предмету закупівель, а саме: - відповідно до умов додаткової угоди від 21.02.2022 № 1 ціна за 1 л бензину А-92 та за 1 л дизельного палива зросла до 32,94 грн (з ПДВ); - відповідно до умов додаткової угоди від 24.02.2022 № 2 ціна за 1 л бензину А-92 та за 1 л дизельного палива зросла до 34,80 грн (з ПДВ). Слід зазначити, що в роз’ясненні Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 24.11.2020 року № 3304-04/69987-06 зазначено, що внесення змін до договору про закупівлю на підставі частини 5 статті 41 Закону має відбуватися шляхом укладення додаткової угоди, а також бути обґрунтованим та документально підтвердженим у спосіб, встановлений у договорі. При цьому, в залежності від коливання ціни сторони можуть як збільшувати ціну за одиницю товару так і зменшувати. Слід відмітити, що у постанові Верховного суду від 16.04.2019 у справі № 915/346/18 висловлено аналогічну правову позицію щодо підтвердження наявності підстав, передбачених пунктом 2 частини 4 статті 36 Закону (в редакції Закону до 19.04.2020), які надають законодавчі підстави збільшення ціни за одиницю товару, шляхом документального підтвердження наявності коливання ціни товару на ринку в кожному окремому випадку у проміжок часу між укладенням договору та укладенням додаткової угоди № 1, у проміжок часу між укладенням додаткової угоди № 1 та укладенням додаткової угоди № 2. Відповідно до наданих Замовником пояснень та копій документів підстави внесення змін до істотних умов Договору, відповідно до додаткових угод № 1 та № 2 до Договору, Замовником обґрунтовуються ціновими довідками Чернівецької торгово-промислової палати від 17.02.2022 № 259 та від 24.02.2022 № 290. Однак, моніторингом встановлено, що вищевказані цінові довідки не містять даних про коливання ціни на бензин А-92 та дизельне паливо в період з 11.02.2022 (дата укладання Договору) по 21.02.2022 (дата укладання додаткової угоди № 1) та з 21.02.2022 (дата укладання додаткової угоди № 1) по 24.02.2022 (дата укладання додаткової угоди № 2), оскільки містить лише інформацію про середню ціну на пальне по АЗС станом на 01.02.2022, 17.02.2022 та 23.02.2022, а відтак не можуть використовуватись як підстава для укладання даних додаткових угод. Крім того, аналізом коливання ціни на паливо станом на 17.02.2022 та 23.02.2022 (між укладанням Договору та укладанням додаткової угоди № 2), відповідно до наданих переможцем ТОВ «ТД «ЕВЕРЕДЖ ТРЕЙД» цінових довідок Чернівецької торгово-промислової палати від 17.02.2022 № 259 та від 24.02.2022 № 290, які є підставами для укладання додаткових угод від 21.02.2022 № 1 та від 24.02.2022 № 2 до Договору, встановлено, що коливання ціни на бензин А-92 в період з 17.02.2022 по 23.02.2022 становить 1,1% в сторону зменшення, коливання ціни на дизельне паливо в аналогічний період – 0,4% в сторону зменшення. Проте, моніторингом встановлено, що Замовником не вживалися заходи щодо зменшення ціни товару з врахуванням вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону. Враховуючи вищевикладене, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до Договору встановлено, що Замовником на порушення вимог пункту 2 частини 5 статті 41 Закону, безпідставно внесено зміни (додаткові угоди від 21.02.2022 № 1 та від 24.02.2022 № 2) до істотних умов Договору, якими зменшено обсяг закупівлі бензину та дизельного палива та збільшено при цьому ціну пального за 1 літр (з ПДВ).
Період усунення порушень: 01.08.2022 15:56 - 16.08.2022 00:00
Дата публікації висновку: 01.08.2022 15:56

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: На виконання вимог викладених у Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-01-10-002007-c повідомляємо наступне. ВІДДІЛОМ ОСВІТИ ПУЛИНСЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ здійснено заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку та надіслано лист ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ЕВЕРЕДЖ ТРЕЙД" № 265 від 04.08.2022 року, з проханням керуючись п. 5 ч. 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» укласти Додаткову угоду № 4 (додається) про зменшення ціни бензину та дизельного палива за 1 л до рівня, визначеного умовами Договору та повернути надмірно сплачені кошти згідно Додаткової угоди № 1 від 21.02.2022 року та Додаткової угоди № 2 від 24.02.2022 року у розмірі 69768 (шістдесят дев’ять тисяч сімсот шістдесят вісім) гривень: - 66407,62 грн на р/р UA928201720344200012000031435; - 2945,35 грн на р/р UA158201720344290006000031435; - 415,03 грн на р/р UA708201720344280003000031435. У разі не виконання ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ЕВЕРЕДЖ ТРЕЙД" умов зазначених в листі будемо змушені звернутись у правоохоронні органи для захисту своїх інтересів.
Дата публікації звіту: 05.08.2022 13:16

Запити/Пояснення