-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Вишня свіжоморожена без кісточки, Полуниця ціла свіжоморожена, Горошок зелений заморожений
Завершена
1 658 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 290.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 290.00 UAH
Номер:
36eafc0360644a93b6308ea82efaae55
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-09-23-000030
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
23.09.2022 00:00
Період моніторингу:
23.09.2022 14:09 - 15.10.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
23.09.2022 № 285
Львів
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23.
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО.
Начальник Роман КРОЛЯК
Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 23.09.2022 № 285.
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2022-01-09-000038-a, 09.01.2022. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Доручення Держаудитслужби України №003100-18/6851-2022 від 05.09.2022.
Начальник
відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пунктів 2, 14, 19 частини другої статті 22 Закону, частин третьої та п’ятої статті 17 Закону, а також включення до тендерної документації умов, що суперечать пункту 4 частини другої статті 16 Закону.
За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлі встановлено порушення вимог частини другої статті 24 Закону та пункту 14 Порядку № 1082.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, розгляду тендерних пропозицій, надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань, тощо) щодо недопущення в подальшому порушень вимог пунктів 2, 14, 19 частини другої статті 22, частин третьої та п’ятої статті 17 Закону, а також пункту 4 частини другої статті 16 Закону при складанні тендерної документації, а також порушення вимог частини другої статті 24 Закону та пункту 14 Порядку № 1082 при розміщення інформації про публічні закупівлі.
Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 06 жовтня 2022 року.
Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної документації та тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відділу освіти виконкому Покровської районної в місті ради (далі – Замовник) на 2022 рік (UA-P-2022-01-09-000247-c); оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника та внесені до неї зміни; опубліковані звернення із запитаннями щодо процедури закупівлі та відповіді Замовника на такі звернення; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; тендерну пропозицію фізичної особи – підприємця Мірошниченко Еліни Валеріївни, протокол розгляду тендерних пропозицій від 03.02.2022, повідомлення про намір укласти договір, опубліковані переможцем тендеру документи після аукціону; договір від 17.02.2022 №25-ІІХ/вт, опубліковані Замовником під час моніторингу інформацію та документи на запит органу державного фінансового контролю.
Вимогами пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі – Порядок № 1082), визначено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі, а також коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Відповідно до інформації про предмет досліджуваної закупівлі, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовник зазначив вид предмету закупівлі: товар, а саме — вишня свіжоморожена без кісточки, полуниця ціла свіжоморожена, горошок зелений заморожений, та код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» ДК 021:2015: 15330000-0 «Оброблені фрукти та овочі».
Водночас, Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 №1749, містить наступні номенклатурні позиції щодо товару, який є предметом досліджуваної закупівлі, зокрема: 15331100-8 «Свіжі або морожені овочі», 15331132-1 «Оброблений горох», 15331170-9 «Морожені овочі», 15332100-5 «Оброблені фрукти».
Однак, за результатами моніторингу встановлено, що під час розміщення та оприлюднення інформації щодо предмета закупівлі в оголошенні про проведення відкритих торгів Замовником не зазначено коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі, чим порушено вимоги пункту 14 Порядку № 1082.
Відповідно до вимог частини другої статті 24 Закону зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться.
Проведеним моніторингом встановлено, що Замовником 09.01.2022 опубліковано тендерну документацію, а 20.01.2022 опубліковано нову редакцію тендерної документації.
Проте, перелік самих змін, що внесені до тендерної документації, в окремому документі в електронній системі закупівель Замовником не опубліковано, чим порушено вимоги частини другої статті 24 Закону.
За нормою пункту 2 частини другої статті 22 Закону тендерна документація повинна містити підстави, встановлені статтею 17 цього Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим вимогам згідно із законодавством.
Відповідно до частини третьої статті 17 Закону замовником встановлюється спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті для надання таких документів переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель.
При цьому, відповідно до пункту 2 частини другої статті 22 закону замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації», та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Також, згідно з частиною п’ятою статті 17 Закону замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель.
Водночас, на порушення пункту 2 частини другої статті 22, а також частин третьої та п’ятої статті 17 Закону, тендерна документація Замовника не містить підстави, встановлені статтею 17 Закону, та містить інформацію про спосіб документального підтвердження переможцем відсутності підстав, передбачених пунктами 2, 3 та 8 частини першої статті 17 Закону (інформація щодо яких містилася у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких був вільним).
За результатами моніторингу також встановлено, що на порушення вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону Замовник у тендерній документації не зазначив кінцевий строк подання тендерних пропозицій.
Відповідно до вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
У тендерній документації Замовника (частина 2 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції») вказано, що формальними (несуттєвими) є помилки, визначені Переліком формальних помилок, затвердженим наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 15 квітня 2020 року № 710 (увесь перелік та приклади формальних помилок які містяться в Переліку), а також інші помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції.
Перелік формальних помилок, затверджений наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710, містить перелік (опис) формальних помилок.
Водночас, на порушення пункту 19 частини другої статті 22 Закону в тендерній документації Замовника не наведено прикладів формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасником не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій, а також включено до формальних помилок інші помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, які не входять до Переліку, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710.
Відповідно до вимог пункту 4 частини другої статті 16 Закону замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Моніторингом встановлено, що у пункті 1 Додатку 3 до тендерної документації Замовником визначено кваліфікаційний критерій щодо наявності фінансової спроможності, яка підтверджується учасником наданням інформації про розмір річного (доходу) виручки) за попередній рік, який має бути не меншим ніж 50% вартості даної закупівлі. Зазначене є порушенням вимог пункту 4 частини другої статті 16 Закону, оскільки наявність фінансової спроможності підтверджується фінансовою звітністю.
Період усунення порушень:
06.10.2022 15:25 - 21.10.2022 00:00
Дата публікації висновку:
06.10.2022 15:25
Запити/Пояснення
Номер:
34f5dd49fb074cbd82c6af2dbc63256c
Назва:
Про надання інформації
Дата опублікування:
23.09.2022 15:25
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
29.09.2022 00:00
Опис:
Відповідно до статті 19 Конституції України, абзацу 2 статті 2, статті 5 Закону України від 26.01.1993 № 2939-ХІІ «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та частини 5 статті 8 Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), в межах здійснення Західним офісом Держаудитслужби моніторингу закупівлі за ІD: UA-2022-01-09-000038-a, яка проводилась відділом освіти виконкому Покровської районної в місті ради (далі – Замовник) за процедурою відкритих торгів, виникла необхідність в отриманні пояснень.
1. Надати інформацію про те, яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Крім того відповідно до частини другої статті 41 Закону переможець процедури закупівлі/спрощеної закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю, а також копію ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом та у разі якщо про це було зазначено у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі чи вимагалося замовником під час переговорів у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
3. Просимо надати відповідну інформацію чи було надано переможцем тендеру при укладанні договору відповідні документи про підтвердження права підписання договору про закупівлю та копію ліцензій або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності переможця торгів (з обов’язковим долученням до пояснення відповідних підтверджуючих документів)?
Пояснення необхідно надати через інформаційно–телекомунікаційну систему закупівель «ProZorro» протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень необхідно долучити їх документальне підтвердження.
Номер:
23dc610206f84c90a0e07050c3681051
Назва:
На запит ДАСУ щодо закупівлі UA-2022-01-09-000038-a повідомляємо наступне
Дата опублікування:
28.09.2022 16:09
Опис:
1. З метою забезпечення можливості закупівлі продукції провідним інженером-технологом АГГ відділу освіти була розроблена специфікація до предмета закупівлі та визначені кількісні показники. Специфікація розроблена з урахуванням встановлених на законодавчому рівні вимог до харчування дітей в закладах освіти та діючих стандартів з виробництва, кількісні показники визначені виходячи з планової кількості дітей, які харчуються в закладах освіти замовника та норм споживання згідно з затвердженим примірним двотижневим меню. Відповідно до специфікації та кількісних показників предмета закупівлі (Додаток 2 до тендерної документації) технічні та якісні характеристики до предмета закупівлі визначені на підставі вимог чинних технічних умов та Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів», Закону України «Про дитяче харчування». Очікувана вартість закупівлі (далі – ОВЗ) визначена в порядку, передбаченому виробничими та організаційно-розпорядчими документами Замовника з урахуванням затвердженої центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері публічних закупівель, примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі. Також для визначення ОВЗ перед оголошенням процедури закупівлі було здійснено актуалізацію ОВЗ шляхом: - проведення аналізу закупівель відповідної продукції з відповідними та іншими технічними характеристиками в попередніх договорах відділу; - проведення аналізу цін на відповідну продукцію з відповідними та іншими технічними характеристиками в інтернет-ресурсах та продуктових крамницях; - проведення аналізу середньостатистичних цін по регіону на відповідну продукцію за даними Держстату. Розмір бюджетного призначення розраховано виходячи з середніх цін на відповідну продукцію, очікуваної (планової) кількості дітей, які харчуються в закладах освіти замовника та норм споживання згідно з затвердженим примірним двотижневим меню. Відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. №710 «Про ефективне використання державних коштів» обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі оприлюднено шляхом розміщення на власному вебсайті.
2. Посилання: https://pokrov.dnepredu.com/uk/news-816-1462/
3. Переможцем тендеру при укладанні договору надано документи про підтвердження права підпису договору та пояснення щодо ненадання ліцензій чи документів дозвільного характеру.
документальне підтвердження у вкладенні