-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015 - 14410000-8 - Кам’яна сіль - Сіль технічна
ДК 021:2015 - 14410000-8 - Кам’яна сіль - Сіль технічна (номенклатурна позиція згідно ДК 021:2015 - 14410000-8 - Сіль технічна) - відповідно до тендерної документації
Завершена
3 350 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 16 750.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 16 750.00 UAH
Номер:
b811fef51cc5461a90bb3038a19e80c7
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-09-16-000022
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
16.09.2022 00:00
Період моніторингу:
16.09.2022 20:46 - 08.10.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
16.09.2022
№ 42-З
Житомир
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до перелікупроцедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
В.о.начальника Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Сергій ДАВИДЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 16.09.2022 №42-З.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
6. UA-2022-01-06-003524-c Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель установлено порушення вимог абзацу 1 частини 3 статті 22 та частини 2 статті 28 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції учасника ФОП Сліпчук Олександр Олегович установлено порушення вимог пункту 1 частини 1 статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації відповідно до вимог Закону, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими, зокрема, через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, та керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю від 09.02.2022 № 4, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 27 вересня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Галицької районної адміністрації Львівської міської ради (далі - Замовник) на 2022 рік, тендерна документація, тендерна пропозиція переможця ФОП Сліпчук Олександр Олегович, повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей від 26.01.2022, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 28.01.2022 № 2/28.01 про визначення переможця, повідомлення про намір укласти договір від 28.01.2022 року, договір про закупівлю від 09.02.2022 № 4.
За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що в порушення вимог абзацу 1 частини 3 статті 22 та частини 2 статті 28 Закону, Замовником в підпункті 2.2 пункту 2 Таблиці 1 Додатку № 1 до тендерної документації, встановлено умову щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників штатного розпису (з ретушуванням зарплатно-фінансових показників) та цивільно-правових договорів (з ретушуванням персональних даних працівників) щодо працівників, найнятих на умовах цивільно-правових угод, тобто визначено конфіденційною інформацію, що стосується документів, які підтверджують відповідність учасників кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід».
За результатами проведеного моніторингу установлено, що тендерна пропозиція учасника ФОП Сліпчук Олександр Олегович не відповідає умовам тендерної документації Замовника.
Так, відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації на підтвердження можливості підписання договору про закупівлю у складі пропозиції учасники повинні надати скановану копію паспорта (в повному обсязі) чи іншого документа, що підтверджує особу, яка уповноважена на укладення договору (посадова чи інша особа).
Однак, на виконання вищевказаної вимоги учасник ФОП Сліпчук Олександр Олегович у складі тендерної пропозиції надав копію паспорту особи, яка уповноважена на укладення договору (Сліпчука Олександра Олеговича) за відсутності сторінок 6-11 та 14-16, тобто не в повному обсязі, чим відповідно не дотримано вимоги пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації.
Отже, за результатами проведеного моніторингу установлено, що в порушення вимог пункту 1 частини 1 статті 31 Закону, Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ФОП Сліпчук Олександр Олегович, як таку, що не відповідала встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Разом з тим, відповідно до вимог пункту 2 частини 1 статті 32 Закону встановлено імперативну умову, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути, замовник відміняє тендер.
Період усунення порушень:
28.09.2022 15:32 - 13.10.2022 00:00
Дата публікації висновку:
28.09.2022 15:32
Оскарження висновку в суді
Опис:
Висновок оскаржено в суді
Дата публікації:
12.10.2022 19:31
Дата відкриття провадження:
25.10.2022 00:00
Номер відкриття провадження:
380/14749/22
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Запити/Пояснення
Номер:
b3f65491c0664a6ea62707fa0c791070
Назва:
Заперечення до висновку
Дата опублікування:
05.10.2022 16:37
Опис:
Заперечення до висновку про результати моніторингу закупівлі ДК 021:2015 - 14410000-8 - Кам’яна сіль - Сіль технічна (UA-2022-01-06-003524 c ● cd75140930224dffa2219c7d2a0e7269).
Відповідно до Наказу від 16.09.2022 № 42-З Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області розпочато моніторинг процедури закупівлі.
28.09.2022 оприлюднено Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-01-06-003524-c.
У моніторингу зазначені наступні порушення, зокрема:
1 – «За результатами моніторингу відповідності вимог тендерної документації Замовника вимогам законодавства у сфері закупівель установлено, що в порушення вимог абзацу 1 частини 3 статті 22 та частини 2 статті 28 Закону, Замовником в підпункті 2.2 пункту 2 Таблиці 1 Додатку № 1 до тендерної документації, встановлено умову щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників штатного розпису (з ретушуванням зарплатно-фінансових показників) та цивільно-правових договорів (з ретушуванням персональних даних працівників) щодо працівників, найнятих на умовах цивільно-правових угод, тобто визначено конфіденційною інформацію, що стосується документів, які підтверджують відповідність учасників кваліфікаційному критерію «наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід». За результатами проведеного моніторингу установлено, що тендерна пропозиція учасника ФОП Сліпчук Олександр Олегович не відповідає умовам тендерної документації Замовника».
Заперечення - Замовником в підпункті 2.2 пункту 2 Таблиці 1 Додатку № 1 до тендерної документації, встановлено умову щодо надання у складі тендерних пропозицій учасників «Штатний розпис (з ретушуванням зарплатно-фінансових показників) та цивільно-правові договори (з ретушуванням персональних даних працівників) щодо працівників, найнятих на умовах цивільно-правових угод».
Згідно статті 11 Закону України “Про інформацію” не допускаються збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та захисту прав людини. До конфіденційної інформації про фізичну особу належать, зокрема, дані про її національність, освіту, сімейний стан, релігійні переконання, стан здоров’я, а також адреса, дата і місце народження. Частина цих даних міститься в паспорті громадянина України.
Окрім того, згідно Закону України “Про обробку персональних даних” дані про особу не можуть бути оброблені без її згоди, крім випадків, визначених законом, і лише в інтересах національної безпеки, економічного добробуту та прав людини.
Згідно з Законом України “Про захист персональних даних” у сфері електронної комерції згода суб’єкта персональних даних може бути надана під час реєстрації в інформаційно-телекомунікаційній системі суб’єкта електронної комерції шляхом проставлення відмітки про надання дозволу на обробку своїх персональних даних відповідно до сформульованої мети їх обробки.
Ніхто не має права обробляти персональні дані особи, без отримання згоди від особи. Обробка персональних даних фізичної особи без її згоди порушує статтю 11 Закону України "Про інформацію", статтю 6 Закону України "Про захист персональних даних" та статтю 32 Конституції України.
У пункті 2.2. Додатку 1 до Тендерної документації зазначено, що учасник закупівлі має надати завірену копію штатного розпису (з ретушуванням зарплатно-фінансових показників) та завірені копії цивільно-правових договорів (з ретушуванням персональних даних працівників) щодо працівників, найнятих на умовах цивільно-правових угод.
Враховуючи зазначене, оскільки у зазначених документах містяться паспортні дані та ідентифікаційні номери, а згоди на обробку персональних даних працівники не надають, то ретушування цих даних є необхідними для дотримання вищевказаних нормативно-правових актів.
Також слід зазначити, що тендерною документацією передбачено, що у разі, якщо документи зазначені в Тендерній Документації не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, такий учасник надає лист-пояснення в якому зазначає законодавчі підстави ненадання такого документу. Відсутність документів, що не передбачених законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Окрім цього, варто додати, що ФОП Сліпчук О.О в складі тендерної пропозиції долучив лист (довільної форми), яким проінформував, що наймані працівники відсутні, а штатний розпис не ведеться, відтак немає порушень щодо дотримання законодавства щодо розповсюдження конфіденційної інформації.
2 – «Так, відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації на підтвердження можливості підписання договору про закупівлю у складі пропозиції учасники повинні надати скановану копію паспорта (в повному обсязі) чи іншого документа, що підтверджує особу, яка уповноважена на укладення договору (посадова чи інша особа). Однак, на виконання вищевказаної вимоги учасник ФОП Сліпчук Олександр Олегович у складі тендерної пропозиції надав копію паспорту особи, яка уповноважена на укладення договору (Сліпчука Олександра Олеговича) за відсутності сторінок 6-11 та 14-16, тобто не в повному обсязі, чим відповідно не дотримано вимоги пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації».
Заперечення - На підтвердження своїх повноважень щодо підпису, ФОП Сліпчук О.О. надав скановану копію всіх сторінок паспорта громадянина України, що несуть для замовника необхідну інформацію, отже надав копію паспорта в повному обсязі. Не надання сканкопії всіх заповнених сторінок паспорту не впливає на зміст тендерної пропозиції, не дискримінує інших учасників та не впливає на визначення переможця закупівлі. Таким чином, вимоги, встановлені у тендерній документації замовником, ФОП Сліпчук О.О. виконав повністю, його пропозиція відповідала вимогам тендерної документації та Закону України «Про публічні закупівлі».
В той же час, Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області не зазначено з приводу того, що незаповнені сторінки паспорту могли якимось чином вплинути на підтвердження повноважень ФОП Сліпчук О.О. щодо підпису документів тендерної пропозиції.
Варто додати, що у судовій практиці розглядалось аналогічне питання Житомирським окружним адміністративним судом у справі №240/9424/19 за позовом комунального підприємства "Автотранспортне підприємство 0628" Житомирської міської ради до Державної аудиторської служби України в особі Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області. Рішенням зазначено «Визнати протиправним та скасувати висновок моніторингу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 09.07.2019 по закупівлі за ДК 021:2015:09130000-9 Нафта і дистиляти, ідентифікатор закупівлі №UA-2019-05-11-001241-а в частині: … невідповідності тендерної пропозиції переможця процедури закупівель ФОП ОСОБА_1.» Зазначене рішення залишено без змін постановою Сьомого апеляційного адміністративного суду від 08.09.2020.
Варто додати, що виконання зобов’язань щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю від 09.02.2022 №4, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, не вбачається можливим, оскільки договір фактично виконаний, товар поставлений та оплачений у повному обсязі.
Окрім цього, в статтею 43 ЗУ «Про публічні закупівлі» зазначено вичерпний перелік підстав визнання договору нікчемним, проте жоден із зазначених підстав не стосується укладеного договору між Галицькою районною адміністрацією та ФОП Сліпчук О.О.
Враховуючи важку економічну ситуацію, непередбачуваність погодних умов в осінньо – зимовий період, у разі визнання договору нікчемним районна адміністрація не зможе вчасно забезпечити належне утримання вулично-дорожньої мережі у зимовий період, зокрема - своєчасне очищення вулиць та доріг від снігу та обробка їх фрикційними та іншими протиожеледними матеріалами.
Згідно укладеного договору вартість тонни технічної солі становила 3304,00 грн, а станом на сьогодні ринкова вартість 1 тонни технічної солі коливається від 11000,00 грн. Укладення договору відповідно до проведеної нової процедури закупівлі завдасть збитків міському бюджету в розмірі понад 8 мільйонів гривень, що є недопустимим в час військового стану та складною фінансовою ситуацією в Україні.
Згідно з пп.3 п.3 основними завданнями Держаудитслужби є здійснення державного фінансового контролю, спрямованого на оцінку ефективного, законного, цільового, результативного використання та збереження державних фінансових ресурсів, необоротних та інших активів, досягнення економії бюджетних коштів.
Втручання органу державного фінансового контролю в публічні закупівлі є виправданими у разі, якщо виявлене порушення має негативний вплив для бюджету (зайве витрачання бюджетних коштів).
Варто зазначити, що жодним нормативно-правовими актами безпосередньо не встановлено право органів фінансового контролю вимагати розірвання договорів.
Конституційний Суд України у рішенні від 25.01.2012 №3-рп/2012(справа №1-11/2012) зазначив, що одним із елементів верховенства права є принцип пропорційності, який серед іншого, означає, що заходи, передбачені в нормативно-правових актах, повинні спрямовуватись на досягнення легітимної мети та мають бути співмірними з нею. Додержання принципу пропорційності означає необхідність дотримання балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване відповідне рішення(ст.2 КАС України).
Висновок аудиторів щодо припинення господарський зобов’язань за договором не відповідає критерію пропорційності, оскільки вимога розірвати договір, який сумлінно виконується сторонами, може призвести до безпідставного порушення майнових прав суб’єктів - сторін договору.
Розірвання укладеного договору про закупівлю, предметом якого є постачання товарів, надання послуг або виконання робіт, може призвести до зриву процесу забезпечення відповідними товарами, послугами, виконанням робіт, що є негативним та недопустимим з огляду на необхідність додержання прав та інтересів громадян.
Водночас, внаслідок розірвання договору, укладеного за результатами процедури закупівлі, виникне потреба у проведенні нового тендеру, на який необхідно буде витратити додатковий час і бюджетні кошти, та протягом цього періоду не буде забезпечення необхідного товару.
Отже, вимога Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області «здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю від 09.02.2022 № 4, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору» призведе до зазначених вище негативних наслідків.