• Переговорна процедура
  • Безлотова
  • КЕП
  • Без аукціону

Послуги з розподілу природного газу

Завершена

258 060.00 UAH з ПДВ
Номер: a496243e0ebf4244921f6b388ffc3773
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-11-15-000045
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 15.11.2022 00:00
Автор: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40478572
Період моніторингу: 15.11.2022 15:30 - 07.12.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 15.11.2022 №256 (дата) м.Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Підстава: доповідна записка в.о. заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 15.11.2022 року. Начальник Станіслав КОСІНОВ Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 15.11.2022 № 256 Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу 34. UA-2022-01-06-000398-b 06.01.2022 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель. В.о. заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Адреса: Ukraine, Харків
Контактна особа: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 50) 301-08-13, tas-ker@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 10 та пункту 11 частини першої статті 10 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані та його відповідність вимогам Закону, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури, повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури, дотримання вимог Постанови № 710, своєчасності укладання договору про закупівлю, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 06 грудня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані та його відповідність вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі – Закон), оприлюднення інформації про закупівлю, наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури, своєчасності укладання договору про закупівлю, дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710), надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Бердичівський ліцей-інтернат спортивного профілю Житомирської обласної ради (далі – Замовник) на 2022 рік, протокол рішення уповноваженої особи Грішина Руслана Вікторовича, відповідального за організацію та проведення закупівель/процедур закупівель Бердичівського ліцею-інтернату спортивного профілю від 06.01.2022 №12, повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури від 06.01.2022, Типовий договір розподілу природного газу від 31.01.2022 №09420KBS7MBB016,Додаткова угода від 31.01.2022 №1, пояснення та документальні підтвердження Замовника від 21.11.2022, від 30.11.2022, від 05.12.2022 оприлюднені через електронну систему закупівель. Аналізом інформації щодо укладеного договору за результатами переговорної процедури закупівлі встановлено, що Замовником, за результатами переговорної процедури закупівлі укладено та оприлюднено Типовий договір розподілу природного газу від 31.01.2022 №09420KBS7MBB016 та Додаткову угоду від 31.01.2022 №1 За результатами аналізу оприлюднення інформації про закупівлю встановлено наступне. Так, Замовник оприлюднив Типовий договір розподілу природного газу від 31.01.2022 №09420KBS7MBB016. (далі – Договір), укладений із Акціонерним товариством «Оператор газорозподільної системи «Житомиргаз»» та Додаткову угоду від 31.01.2022 № 1 до Договору, відповідно до якої Сторони домовились внести зміни наступним змістом: планова вартість договору на розподіл природного газу на2022 рік становить за період з 01 січня по 31 грудня 2022 року становить 258 060,00 грн, У разі зміни тарифу буде змінено ціну послуги з розподілу природного газу. Відповідно до пункту 1.3 цей договір є договором приєднання, що укладається з урахуванням вимог статей 633,634, 641, та 642 Цивільного кодексу України на невизначений строк. Фактом приєднання Споживача до умов цього договору (акцептування цього договору) є вчинення Споживачем будь-яких дій, які засвідчують його бажання укласти Договір, зокрема надання підписаної Споживачем заяви-приєднання за формою, наведеною у додатку 1 (для побутових споживачів або у додатку 2 (для споживачів, що не є побутовими) до цього Договору, яку в установленому порядку Оператор ГРМ направляє Споживачу Інформаційним листом за формою, наведеною у додатку 3 до цього Договору, та/або сплата рахунків Оператора ГРМ, та/або документальне підтверджене споживання природного газу. Згідно з пунктом 3.2. Договору «За умови включення Споживача до Реєстру споживачів будь-якого постачальника у розрахунковому періоді та відсутності простроченої заборгованості за цим Договором Оператор ГРМ забезпечує розподіл природного газу, що належить Споживачу, до межі балансової належності його об'єкта з дотриманням належного рівня надійності, безпеки, якості та величини тиску природного газу. Приймання-передача обсягу газу, належного Споживачу, а також перехід експлуатаційної відповідальності за стан газових мереж від Оператора ГРМ до Споживача відбуваються на межі балансової належності об’єкта Споживача. Споживач забезпечує належну експлуатацію власних газових мереж після межі балансової належності згідно з чинним законодавством, зокрема відповідно до вимог Правил безпеки систем газопостачання, затверджених наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 15 травня 2015 року № 285, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 08 червня 2015 року за № 674/27119, або укладає відповідний договір з будь-якою організацією, яка має право на виконання таких робіт, з урахуванням вимог Кодексу газорозподільних систем. За домовленістю Сторін експлуатаційна відповідальність Оператора ГРМ може бути поширена і на газові мережі (їх частину) Споживача, якщо це визначено в акті розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін, що є невід’ємною частиною цього Договору. Порядок укладання акта розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності Сторін визначений Кодексом газорозподільних систем». Крім цього, відповідно до пункту 12.7. Договору «Складений Сторонами акт розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін є невід’ємною частиною цього Договору». Проте, Замовник разом із Договором не оприлюднив Додаток 2 (Заяву приєднання для споживачів, що не є побутовими) та Додаток 3 (Інформаційний лист), а також акт розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін. Згідно з пунктом десятим частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, договір про закупівлю та всі додатки до нього протягом трьох робочих днів з дня його укладення. Таким чином, оприлюднивши Договір не в повному обсязі, зокрема, без Додатку 2 та Додатку 3, а також акт розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін Замовник не дотримав вимоги пункту 10 частини 1 статті 10 Закону. На запит Північно-східно офісу Держаудитслужби від 25.11.2022 щодо оприлюднення Договору без Додатку 2 та Додатку 3, а також без Акта розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін, Замовником було надано пояснення, а саме: що законодавством у сфері публічних закупівель не визначено порядок укладання такого роду договорів та оформлення Додатків 2 та 3 не є обов’язковою умовою для укладання договору щодо надання послуг з розподілу природного газу і не може розцінюватися як порушення його умов. Акт розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін, відповідно до положень Кодексу ГРМ, Типового Договору розподілу природного газу не визначений Додатком до Договору, у зв’язку із цим не підлягає обов’язковому оприлюдненню у електронній системі закупівель. Однак, зазначене пояснення не спростовує факт порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону в частині не оприлюднення Додатка 2 та Додатка 3, а також Акта розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін, що є невід’ємною частиною договору. Також на запит Північно-східно офісу Держаудитслужби від 30.11.2022 щодо внесення змін додатковою угодою № 1 від 31.01.2022 до істотних умов Договору, в поясненні Замовник зазначив, що Додаткова угода №1 від 31.01.2022 не вносить зміни до істотних умов Договору, а лише первинно встановлює та засвідчує факт згоди щодо усіх його істотних умов. Однак згідно абзацу 2 статті 638 Цивільного кодексу України «Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди». Отже Додатковою угодою від 31.01.2022 № 1 до Договору, відповідно до якої Сторони уклали цю додаткову угоду про наступне: планова вартість договору на розподіл природного газу на2022 рік становить за період з 01 січня по 31 грудня 2022 року становить 258 060,00 грн, яка є невід’ємною частиною договору та діє відповідно до пункту 3 статті 631 Цивільного кодексу України. Замовником не оприлюднено повідомлення про внесення змін до договору, чим недотримано вимоги визначені пунктом 11 частини 1 статті 10 Закону
Період усунення порушень: 06.12.2022 21:09 - 21.12.2022 00:00
Дата публікації висновку: 06.12.2022 21:09

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Ознайомившись із висновком від 06.12.2022 року про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-01-06-000398-b Північно-східного офісу Держаудитслужби, керуючись частиною 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», адміністрація Бердичівського ліцею-інтернату спортивного профілю Житомирської обласної ради повідомляє про вжиття відповідних заходів, направлених на недопущення подібних випадків у майбутньому. Документ, що свідчить про вжиття таких заходів додається (наказ №141 від 12.12.2022 р.)
Дата публікації звіту: 12.12.2022 17:23

Запити/Пояснення