-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Послуги з розподілу природного газу
Завершена
258 060.00
UAH з ПДВ
Номер:
a496243e0ebf4244921f6b388ffc3773
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-11-15-000045
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
15.11.2022 00:00
Період моніторингу:
15.11.2022 15:30 - 07.12.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
15.11.2022 №256
(дата)
м.Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка в.о. заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 15.11.2022 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 15.11.2022 № 256
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
34. UA-2022-01-06-000398-b 06.01.2022 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель.
В.о. заступника начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 10 та пункту 11 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані та його відповідність вимогам Закону, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури, повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури, дотримання вимог Постанови № 710, своєчасності укладання договору про закупівлю, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 06 грудня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані та його відповідність вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі – Закон), оприлюднення інформації про закупівлю, наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури, своєчасності укладання договору про закупівлю, дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710), надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Бердичівський ліцей-інтернат спортивного профілю Житомирської обласної ради (далі – Замовник) на 2022 рік, протокол рішення уповноваженої особи Грішина Руслана Вікторовича, відповідального за організацію та проведення закупівель/процедур закупівель Бердичівського ліцею-інтернату спортивного профілю від 06.01.2022 №12, повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури від 06.01.2022, Типовий договір розподілу природного газу від 31.01.2022 №09420KBS7MBB016,Додаткова угода від 31.01.2022 №1, пояснення та документальні підтвердження Замовника від 21.11.2022, від 30.11.2022, від 05.12.2022 оприлюднені через електронну систему закупівель.
Аналізом інформації щодо укладеного договору за результатами переговорної процедури закупівлі встановлено, що Замовником, за результатами переговорної процедури закупівлі укладено та оприлюднено Типовий договір розподілу природного газу від 31.01.2022 №09420KBS7MBB016 та Додаткову угоду від 31.01.2022 №1
За результатами аналізу оприлюднення інформації про закупівлю встановлено наступне.
Так, Замовник оприлюднив Типовий договір розподілу природного газу від 31.01.2022 №09420KBS7MBB016. (далі – Договір), укладений із Акціонерним товариством «Оператор газорозподільної системи «Житомиргаз»» та Додаткову угоду від 31.01.2022 № 1 до Договору, відповідно до якої Сторони домовились внести зміни наступним змістом: планова вартість договору на розподіл природного газу на2022 рік становить за період з 01 січня по 31 грудня 2022 року становить 258 060,00 грн, У разі зміни тарифу буде змінено ціну послуги з розподілу природного газу.
Відповідно до пункту 1.3 цей договір є договором приєднання, що укладається з урахуванням вимог статей 633,634, 641, та 642 Цивільного кодексу України на невизначений строк. Фактом приєднання Споживача до умов цього договору (акцептування цього договору) є вчинення Споживачем будь-яких дій, які засвідчують його бажання укласти Договір, зокрема надання підписаної Споживачем заяви-приєднання за формою, наведеною у додатку 1 (для побутових споживачів або у додатку 2 (для споживачів, що не є побутовими) до цього Договору, яку в установленому порядку Оператор ГРМ направляє Споживачу Інформаційним листом за формою, наведеною у додатку 3 до цього Договору, та/або сплата рахунків Оператора ГРМ, та/або документальне підтверджене споживання природного газу.
Згідно з пунктом 3.2. Договору «За умови включення Споживача до Реєстру споживачів будь-якого постачальника у розрахунковому періоді та відсутності простроченої заборгованості за цим Договором Оператор ГРМ забезпечує розподіл природного газу, що належить Споживачу, до межі балансової належності його об'єкта з дотриманням належного рівня надійності, безпеки, якості та величини тиску природного газу.
Приймання-передача обсягу газу, належного Споживачу, а також перехід експлуатаційної відповідальності за стан газових мереж від Оператора ГРМ до Споживача відбуваються на межі балансової належності об’єкта Споживача.
Споживач забезпечує належну експлуатацію власних газових мереж після межі балансової належності згідно з чинним законодавством, зокрема відповідно до вимог Правил безпеки систем газопостачання, затверджених наказом Міністерства енергетики та вугільної промисловості України від 15 травня 2015 року № 285, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 08 червня 2015 року за № 674/27119, або укладає відповідний договір з будь-якою організацією, яка має право на виконання таких робіт, з урахуванням вимог Кодексу газорозподільних систем.
За домовленістю Сторін експлуатаційна відповідальність Оператора ГРМ може бути поширена і на газові мережі (їх частину) Споживача, якщо це визначено в акті розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін, що є невід’ємною частиною цього Договору.
Порядок укладання акта розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності Сторін визначений Кодексом газорозподільних систем». Крім цього, відповідно до пункту 12.7. Договору «Складений Сторонами акт розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін є невід’ємною частиною цього Договору».
Проте, Замовник разом із Договором не оприлюднив Додаток 2 (Заяву приєднання для споживачів, що не є побутовими) та Додаток 3 (Інформаційний лист), а також акт розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін.
Згідно з пунктом десятим частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, договір про закупівлю та всі додатки до нього протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Таким чином, оприлюднивши Договір не в повному обсязі, зокрема, без Додатку 2 та Додатку 3, а також акт розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін Замовник не дотримав вимоги пункту 10 частини 1 статті 10 Закону.
На запит Північно-східно офісу Держаудитслужби від 25.11.2022 щодо оприлюднення Договору без Додатку 2 та Додатку 3, а також без Акта розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін, Замовником було надано пояснення, а саме: що законодавством у сфері публічних закупівель не визначено порядок укладання такого роду договорів та оформлення Додатків 2 та 3 не є обов’язковою умовою для укладання договору щодо надання послуг з розподілу природного газу і не може розцінюватися як порушення його умов. Акт розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін, відповідно до положень Кодексу ГРМ, Типового Договору розподілу природного газу не визначений Додатком до Договору, у зв’язку із цим не підлягає обов’язковому оприлюдненню у електронній системі закупівель.
Однак, зазначене пояснення не спростовує факт порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону в частині не оприлюднення Додатка 2 та Додатка 3, а також Акта розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін, що є невід’ємною частиною договору.
Також на запит Північно-східно офісу Держаудитслужби від 30.11.2022 щодо внесення змін додатковою угодою № 1 від 31.01.2022 до істотних умов Договору, в поясненні Замовник зазначив, що Додаткова угода №1 від 31.01.2022 не вносить зміни до істотних умов Договору, а лише первинно встановлює та засвідчує факт згоди щодо усіх його істотних умов.
Однак згідно абзацу 2 статті 638 Цивільного кодексу України «Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди».
Отже Додатковою угодою від 31.01.2022 № 1 до Договору, відповідно до якої Сторони уклали цю додаткову угоду про наступне: планова вартість договору на розподіл природного газу на2022 рік становить за період з 01 січня по 31 грудня 2022 року становить 258 060,00 грн, яка є невід’ємною частиною договору та діє відповідно до пункту 3 статті 631 Цивільного кодексу України.
Замовником не оприлюднено повідомлення про внесення змін до договору, чим недотримано вимоги визначені пунктом 11 частини 1 статті 10 Закону
Період усунення порушень:
06.12.2022 21:09 - 21.12.2022 00:00
Дата публікації висновку:
06.12.2022 21:09
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Ознайомившись із висновком від 06.12.2022 року про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-01-06-000398-b Північно-східного офісу Держаудитслужби, керуючись частиною 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», адміністрація Бердичівського ліцею-інтернату спортивного профілю Житомирської обласної ради повідомляє про вжиття відповідних заходів, направлених на недопущення подібних випадків у майбутньому. Документ, що свідчить про вжиття таких заходів додається (наказ №141 від 12.12.2022 р.)
Дата публікації звіту:
12.12.2022 17:23
Запити/Пояснення
Номер:
3379d21a04a041ce9a6dbe5a97ed5d04
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
17.11.2022 12:59
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
23.11.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Послуги з розподілу природного газу», (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за UA-2022-01-06-000398-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість. Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
1d8474e8d28746c4a6e8821d5a585131
Назва:
Пояснення щодо запиту
Дата опублікування:
21.11.2022 09:35
Опис:
На Ваш запит щодо надання пояснень, інформації та документів, на підставі яких Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість, повідомляємо наступне.
Відповідно до вимог чинного законодавства, зокрема, Закону України «Про ринок природного газу», Закону України «Про природні монополії», Кодексу газорозподільних систем, постанов та наказів НКРЕКП, врегульовано порядок та умови надання послуг з розподілу природного газу. Для усіх споживачів (побутових та непобутових) природного газу встановлено обов’язок укласти окремий договір на розподіл природного газу. Послуги з розподілу природного газу відносяться до сфери діяльності суб’єктів природних монополій та надаються визначеними Операторами ГРМ на підставі Типового договору, який затверджується Регулятором – Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг. Розрахунки споживача за послугу з розподілу природного газу здійснюються виходячи з величини річної замовленої потужності об’єкта (об’єктів) споживача та оплачуються споживачем рівномірними частинами протягом календарного року. Місячна вартість послуги розподілу природного газу визначається як добуток 1/12 річної замовленої потужності об’єкта (об’єктів) споживача на тариф, встановлений Регулятором для відповідного Оператора ГРМ із розрахунку місячної вартості одного кубічного метра замовленої потужності. Річна замовлена потужність об’єкта (об’єктів) споживача на розрахунковий календарний рік визначається Оператором ГРМ виходячи з фактичного обсягу споживання природного газу цим об’єктом за газовий рік, що передував розрахунковому календарному року, який визначається відповідно до вимог Кодексу газорозподільних систем (з 1 жовтня попереднього року до 31 вересня поточного року). АТ «Житомиргаз» займає монопольне (домінуюче) становище з розподілу природного газу на території Житомирської області, у тому числі міста Бердичева та Бердичівського району, що підтверджується інформацією з веб-сайту Антимонопольного комітету України та ліцензійному реєстрі НКРЕКП (документи приєднанні до оголошеної закупівлі). Відповідно до Постанови НКРЕКП №2747 від 22.12.2021 року для АТ «Житомиргаз» установлено на 2022 рік тариф на послуги розподілу природного газу – 1,70 грн. за 1 куб.м на місяць (без ПДВ), що разом з ПДВ складає – 2,04 грн.(копія приєднана до оголошеної закупівлі). Відповідно до інформації Оператора ГРМ – АТ «Житомиргаз», а саме, акту приймання-передачі природного газу за вересень 2021 року № ЖТП0063600 від 20.09.2021 року (копія додається), фактичний обсяг споживання природного газу Замовника за попередній газовий рік (з 01.10.2020 року по 30.09.2021 року) склав 126482,55 куб.м., з урахуванням можливих додаткових точок обліку заокруглено обсяги до 126500 куб.м. Враховуючи вказане, очікувана вартість предмета закупівлі становить 258 060,00 грн. За необхідності обсяги закупівлі можуть бути зменшені у порядку визначеному законодавством у сфері публічних закупівель.
Окрім того надаємо посилання на власний веб-сайт, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами):
https://bsberd.in.ua/державні-закупівлі-2022/
Додатково повідомляємо, що у зв’язку із ситуацією в країні, технічні можливості веб-сайту досить часто обмежені, тому можливі збої у його роботі.
Номер:
3c912075721a4c889fe3f31fc7181567
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
25.11.2022 11:18
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.12.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Послуги з розподілу природного газу», (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за UA-2022-01-06-000398-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Надати додаток №2 Заява-приєднання для споживачів, що не є побутовими та додаток №3 Інформаційний лист, як зазначено пунктом 1.3 договору, а також пояснити причини його не оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу.
2. Також надати акт розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін, що відповідно до п.12.7 Договору є його невід’ємною частиною, а також пояснити причини його не оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
aeb10f191546402abc7cc81617cbb49d
Назва:
Пояснення щодо запиту
Дата опублікування:
30.11.2022 09:21
Опис:
На Ваш запит у межах проведення моніторингу закупівлі «Послуги з розподілу природного газу» (UA-2022-01-06-000398-b) щодо надання додатку 2 Заява-приєднання для споживачів, що не є побутовими, додатку 3 Інформаційний лист до Типового договору розподілу природного газу та акту розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін як невід’ємної частини договору, пояснення причин їх не оприлюднення у системі електронних закупівель, повідомляємо наступне.
Відповідно до положень статті 1 Закону України «Про ринок природного газу» (далі - Закон), який введено в дію 01.10.2015 року, розподіл природного газу - це господарська діяльність, що підлягає ліцензуванню і пов’язана з переміщенням природного газу газорозподільною системою з метою його фізичної доставки споживачам, але що не включає постачання природного газу. Згідно з положеннями статті 40 Закону розподіл природного газу здійснюється на підставі та умовах договору розподілу природного газу в порядку, передбаченому кодексом газорозподільних систем та іншими нормативно-правовими актами. За договором розподілу природного газу оператор газорозподільної системи зобов'язується забезпечити замовнику послуги розподілу природного газу на період та умовах, визначених договором розподілу природного газу, а замовник зобов’язується сплатити оператору газорозподільної системи вартість послуг розподілу природного газу. Типовий договір розподілу природного газу затверджено постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2498 (далі - Типовий договір). Умови цього Договору однакові для всіх споживачів України та розроблені відповідно до Закону України «Про ринок природного газу» і Кодексу газорозподільних систем, затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 30 вересня 2015 року № 2494 (далі - Кодекс ГРМ). Цей Договір є договором приєднання, що укладається з урахуванням вимог статей 633, 634, 641 та 642 Цивільного Кодексу України на невизначений строк. Фактом приєднання Споживача до умов цього Договору (акцептування договору) є вчинення Споживачем будь-яких дій, які засвідчують його бажання укласти Договір, зокрема надання підписаної Споживачем заяви-приєднання за формою, наведеною у додатку 1 (для побутових споживачів) або у додатку 2 (для споживачів, що не є побутовими) до цього Договору, яку в установленому порядку Оператор ГРМ направляє Споживачу Інформаційним листом за формою, наведеною у додатку 3 до цього Договору, та/або сплата рахунка Оператора ГРМ, та/або документально підтверджене споживання природного газу. Згідно з пунктами 12.1 та 12.3 Типового договору цей договір укладається на невизначений строк. Разом з тим частиною 1 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» встановлено, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
Статтею 184 Господарського кодексу України визначено особливості укладання господарських договорів на основі типових договорів та передбачено, що укладання господарських договорів на основі примірних і типових договорів повинно здійснюватися з додержанням умов, передбачених статтею 179 цього Кодексу, не інакше як шляхом викладення договору у вигляді єдиного документа, оформленого згідно з вимогами статті 181 цього Кодексу та відповідно до правил, встановлених нормативно-правовими актами щодо застосування примірного або типового договору. При цьому статтею 179 Господарського кодексу визначено загальні умови укладання договорів, що породжують господарські зобов’язання, зокрема встановлено, що Кабінет Міністрів України, уповноважені ним або законом органи виконавчої влади можуть рекомендувати суб'єктам господарювання орієнтовні умови господарських договорів (примірні договори), а у визначених законом випадках - затверджувати типові договори. При укладенні господарських договорів сторони можуть визначати зміст договору на основі типового договору, затвердженого Кабінетом Міністрів України, чи у випадках, передбачених законом, іншим органом державної влади, коли сторони не можуть відступати від змісту типового договору, але мають право конкретизувати його умови.
Зважаючи на вказане, Замовником на початку 2016 року було отримано від Оператора ГРМ Інформаційний лист відповідно до Додатку 3 (копія додається) щодо необхідності укладання договору щодо надання послуг з розподілу природного газу. Після отримання зазначеного листа, Замовником було підписано Заяву-приєднання для споживачів, що не є побутовими, відповідно до Додатку 2 (копія додається). Та як результат, укладено 10.02.2016 р. первинний ТИПОВИЙ ДОГОВІР №09420KBS7MBB016 (копія додається) щодо надання послуг з розподілу природного газу, який містить лише його технічну частину, та є безстроковим відповідно до вимог чинного законодавства. Також разом із підписанням Договору №09420KBS7MBB016 від 10.02.2016 року було складено та підписано акти розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін (копії додаються). Зазначені документи складаються разово та є чинними на період дії договору, за умови відсутності змін в розмежуванні балансової належності.
Враховуючи той, факт, що законодавством у сфері публічних закупівель не визначено порядок укладання такого роду договорів на невизначений строк, реєстрації на підставі них бюджетних зобов’язань, за рекомендаціями органів казначейського обслуговування вирішено щороку укладати новий Типовий договір щодо надання послуг розподілу природного газу на бюджетний рік, та конкретизувати його умови відповідною додатковою угодою з метою реєстрації зобов’язань та здійснення відповідних оплат за надані послуги.
Однак його технічна частина, у тому числі усі додатки та невід’ємні частини залишаються дійсними відповідно до Договору №09420KBS7MBB016 від 10.02.2016 року та не потребують щорічного поновлення, так як послуга з розподілу природного газу надається безперервно та єдиним постачальником визначений Оператор ГРМ АТ «Житомиргаз».
Відповідно на період 2022 року Замовником за результатами переговорної процедури закупівлі укладено Типовий договір №09420KBS7MBB016 від 31.01.2022 року, який було надано Оператором ГРМ - АТ «Житомиргаз» з метою реєстрації бюджетних зобов’язань в органах казначейського обслуговування. Жодних додатків, окрім додаткової угоди №1 від 31.01.2022 року до Договору №09420KBS7MBB016 від 31.01.2022 року Оператор ГРМ АТ «Житомиргаз» не надавав, та не було підписано (укладено) між ним та Замовником. У зв’язку з цим Замовнику фактично не було, що оприлюднювати в якості додатків, окрім договору та додаткової угоди.
Звертаємо Вашу увагу, що Оператор ГРМ АТ «Житомиргаз» зазначив, що додатки до Договору, які надсилалися і були підписані у 2016 році мають невизначений строк дії, тому не потребують поновлення. Також відповідно до пункту 7 глави 3 розділу VI Кодексу ГРМ, п. 1.3 Типового договору розподілу природного газу, фактом приєднання Споживача до умов цього Договору (акцептування договору) є вчинення Споживачем будь-яких дій, які засвідчують його бажання укласти Договір, зокрема сплата рахунка Оператора ГРМ, та/або документально підтверджене споживання природного газу. У зв’язку із вказаним, оформлення Додатків 2 та 3 не є обов’язковою умовою для укладання договору щодо надання послуг з розподілу природного газу і не може розцінюватися як порушення його умов.
Щодо не оприлюднення в електронній системі закупівель акту розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін, повідомляємо, що зазначені документи були укладені у 2016 році (копії додаються), з того часу в балансі розмежувань будь-яких змін не відбувалося. Відповідно до вимог п.10 частини 1 ст.. 10 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник зобов’язаний оприлюднити договір про закупівлю та всі додатки до нього протягом трьох робочих днів з дня його укладення. Згідно Постанови НКРЕКП від 30.09.2015 № 2498, затверджено Типовий договір розподілу природного газу із вичерпним переліком додатків до цього договору. Акт розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін відповідно до положень Кодексу ГРМ, Типового Договору розподілу природного газу не визначений Додатком до Договору, у зв’язку із цим не підлягає обов’язковому оприлюдненню у електронній системі закупівель.
Додатково повідомляємо, що відповідно до рішення Житомирської обласної ради №1948 від 25.06.2020 року «Про зміну назви та затвердження у новій редакції Статуту Бердичівського ліцею-інтернату спортивного профілю Житомирської обласної ради» змінено назву комунальний навчальний заклад «Бердичівська загальноосвітня школа-інтернат І-ІІІ ступенів» Житомирської обласної ради на Бердичівський ліцей-інтернат спортивного профілю Житомирської обласної ради (копія додається).
Уповноважена особа (підпис існує) Руслан ГРІШИН
Номер:
935df7dfc7e34917965a16fb870a9934
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
30.11.2022 21:38
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
06.12.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Послуги з розподілу природного газу», (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за UA-2022-01-06-000398-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Відповідно частини третьої статті 180 Господарського Кодексу України, . при укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору.
Одночасно, істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, передбачених частиною п’ятою статті 41 Закону.
Враховуючи зазначене, необхідно пояснити до яких саме випадків, визначених частиною п’ятої статті 41 Закону відносяться зміни, внесені додатковою угодою № 1 від 31.01.2022 до істотних умов Договору.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
5abe08aa0f4f401bb801245a9d0b118d
Назва:
Пояснення щодо запиту
Дата опублікування:
05.12.2022 09:40
Опис:
На Ваш запит у межах проведення моніторингу закупівлі «Послуги з розподілу природного газу» (UA-2022-01-06-000398-b) щодо надання пояснень відносно укладання додаткової угоди №1 від 31.01.2022 року повідомляємо наступне.
Відповідно до положень статті 1 Закону України «Про ринок природного газу» (далі - Закон), який введено в дію 01.10.2015 року, розподіл природного газу - це господарська діяльність, що підлягає ліцензуванню і пов’язана з переміщенням природного газу газорозподільною системою з метою його фізичної доставки споживачам, але що не включає постачання природного газу. Згідно з положеннями статті 40 Закону розподіл природного газу здійснюється на підставі та умовах договору розподілу природного газу в порядку, передбаченому кодексом газорозподільних систем та іншими нормативно-правовими актами. За договором розподілу природного газу оператор газорозподільної системи зобов'язується забезпечити замовнику послуги розподілу природного газу на період та умовах, визначених договором розподілу природного газу, а замовник зобов’язується сплатити оператору газорозподільної системи вартість послуг розподілу природного газу. Типовий договір розподілу природного газу затверджено постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2498 (далі - Типовий договір). Умови цього Договору однакові для всіх споживачів України та розроблені відповідно до Закону України «Про ринок природного газу» і Кодексу газорозподільних систем, затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, від 30 вересня 2015 року № 2494 (далі - Кодекс ГРМ). Цей Договір є договором приєднання, що укладається з урахуванням вимог статей 633, 634, 641 та 642 Цивільного Кодексу України на невизначений строк.
Відповідно до частини 3 статті 180 Господарського кодексу України, при укладенні господарського договору сторони зобов'язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору.
Статтею 184 Господарського кодексу України визначено особливості укладання господарських договорів на основі типових договорів та передбачено, що укладання господарських договорів на основі примірних і типових договорів повинно здійснюватися з додержанням умов, передбачених статтею 179 цього Кодексу, не інакше як шляхом викладення договору у вигляді єдиного документа, оформленого згідно з вимогами статті 181 цього Кодексу та відповідно до правил, встановлених нормативно-правовими актами щодо застосування примірного або типового договору. При цьому статтею 179 Господарського кодексу визначено загальні умови укладання договорів, що породжують господарські зобов’язання, зокрема встановлено, що Кабінет Міністрів України, уповноважені ним або законом органи виконавчої влади можуть рекомендувати суб'єктам господарювання орієнтовні умови господарських договорів (примірні договори), а у визначених законом випадках - затверджувати типові договори. При укладенні господарських договорів сторони можуть визначати зміст договору на основі типового договору, затвердженого Кабінетом Міністрів України, чи у випадках, передбачених законом, іншим органом державної влади, коли сторони не можуть відступати від змісту типового договору, але мають право конкретизувати його умови.
Враховуючи вищевказане, замовник для отримання послуг з розподілу природного газу зобов’язаний укласти із Оператором ГРМ лише Типовий договір. Зі змісту Типового договору розподілу природного газу, який затверджено постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2498, вбачається, що такі істотні умови як ціна і строк дії - у ньому не передбачені (поля відсутні). Однак, відповідно до абзацу 4 частини 4 статті 179, частини 3 статті 184 Господарського кодексу України, сторони мають право конкретизувати Типовий договір. Чинним законодавством не визначено порядок конкретизації умов Типових договорів.
Частинами 1, 2 статті 180 Господарського кодексу України, передбачено, що зміст господарського договору становлять умови договору, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення господарських зобов'язань, як погоджені сторонами, так і ті, що приймаються ними як обов'язкові умови договору відповідно до законодавства; господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови, щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода.
Враховуючи вищевказане, прогалини у законодавстві щодо порядку конкретизації такого виду договорів, рекомендації органів казначейського обслуговування, замовником та Оператором ГРМ прийнято рішення та досягнуто згоди на етапі підписання Договору укласти Додаткову угоду №1 від 31.01.2022 року до Договору №09420KBS7MBB016 від 31.01.2022 року, відповідно до якої визначено (конкретизовано) ціну та строк дії договору у межах бюджетного року, яка є невід’ємною частиною договору.
Звертаємо Вашу увагу, що дана Додаткова угода №1 від 31.01.2022 не вносить зміни до істотних умов Договору про закупівлю у розумінні частини 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі». Вона лише первинно встановлює та засвідчує факт згоди щодо усіх його істотних умов, які обов’язкові для господарського договору. Саме тому, вказана додаткова угода до Типового договору розподілу природного газу укладалася одночасно із Типовим договором та оприлюднювалася у електронній системі закупівель як єдиний документ із договором.
Номер:
cc85b7d797f0433ba2ff4fa6956fe4fb
Назва:
Роз'яснення щодо висновку
Дата опублікування:
08.12.2022 11:22
Опис:
Запит за роз'ясненнями щодо змісту висновку
Північно-східний офіс
Держаудитслужби України
Ознайомившись із висновком від 06.12.2022 року про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2022-01-06-000398-b Північно-східного офісу Держаудитслужби, керуючись частиною 8 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», адміністрація Бердичівського ліцею-інтернату спортивного профілю Житомирської обласної ради, просить роз’яснити зміст та обґрунтування висновку, переглянути його у відповідності до нижченаведеного:
1) За результатами моніторингу встановлено «,,порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону в частині не оприлюднення Додатка 2 та Додатка 3, а також Акта розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін, що є невід’ємною частиною договору..».
Відповідно до запиту Держаудитслужби «щодо надання додатку 2 Заява-приєднання для споживачів, що не є побутовими, додатку 3 Інформаційний лист до Типового договору розподілу природного газу та акту розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін як невід’ємної частини договору, пояснення причин їх не оприлюднення у системі електронних закупівель» від 25.11.2022 року, Замовником від 30.11.2022 року надано відповідні пояснення та копії документів. Згідно пояснень чітко вказано норми чинного законодавства щодо укладання Типових договорів. Зокрема, відповідно до пункту 7 глави 3 розділу VI Кодексу ГРМ, п. 1.3 Типового договору розподілу природного газу, фактом приєднання Споживача до умов цього Договору (акцептування договору) є вчинення Споживачем будь-яких дій, які засвідчують його бажання укласти Договір, зокрема сплата рахунка Оператора ГРМ, та/або документально підтверджене споживання природного газу. У зв’язку із вказаним, оформлення Додатків 2 та 3 не є обов’язковою умовою для укладання договору щодо надання послуг з розподілу природного газу і не може розцінюватися як порушення його умов.
Також зазначено, що до Типового договору №09420KBS7MBB016 від 31.01.2022 року жодних додатків, окрім додаткової угоди №1 від 31.01.2022 року Оператор ГРМ АТ «Житомиргаз» не надавав, та не було підписано (укладено) між ним та Замовником. У зв’язку з цим Замовнику фактично не було, що оприлюднювати в якості додатків, окрім договору та додаткової угоди.
У зв’язку з цим (фізичною відсутністю Додатка 1 та Додатка 2 до Типового договору №09420KBS7MBB016 від 31.01.2022 року) просимо роз’яснити, які документи повинен оприлюднити Замовник.
Щодо не оприлюднення в електронній системі закупівель акту розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін, надавалося роз’яснення, зазначені документи були укладені у 2016 році, з того часу в балансі розмежувань будь-яких змін не відбувалося. Нові акти до Типового договору №09420KBS7MBB016 від 31.01.2022 року не укладалися. Відповідно Замовнику фактично не було, що оприлюднювати в якості додатків, окрім договору та додаткової угоди.
У зв’язку з цим просимо роз’яснити, які документи повинен оприлюднити Замовник.
2) За результатами моніторингу встановлено «,,порушення вимог пункту 11 частини першої статті 10 Закону в частині не оприлюднення повідомлення про внесення змін до договору..».
Відповідно до запиту Держаудитслужби від 30.11.2022 «щодо надання пояснень відносно укладання додаткової угоди до Типового договору» Замовником від 05.12.2022 року надано відповідні пояснення. Згідно пояснень чітко вказано норми чинного законодавства щодо укладання Типових договорів, можливості та необхідності конкретизації його умов. Наголошено, що дана Додаткова угода №1 від 31.01.2022 року до Типового договору №09420KBS7MBB016 від 31.01.2022 року не вносить зміни до істотних умов Договору про закупівлю у розумінні частини 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі». Вона лише первинно встановлює та засвідчує факт згоди щодо усіх його істотних умов, які обов’язкові для господарського договору, а саме, встановлює його ціну, строк та обсяги. Однак у Висновку у повній мірі не відображено пояснення Замовника.
Окрім того, нагадуємо Північно-східному офісу Держаудитслужби, технічний порядок оприлюднення договору про закупівлю у електронній системі закупівель. Під час оприлюднення договору Замовнику у відповідних полях системи необхідно зазначити його номер, дату укладання, суму договору з ПДВ, суму договору без ПДВ, кількість/обсяги товару (послуг, робіт), строк, з якого договір починає діяти та строк, з якого договір припиняє свою дію. Усі ці поля є обов’язковими для заповнення, за відсутності інформації хоча б у одному полі, система не дає технічної можливості взагалі оприлюднити інформацію про договір про закупівлю.
Зважаючи на вищевказане, інформацію, яка міститься у Типовому договорі №09420KBS7MBB016 від 31.01.2022 року (а саме її відсутність), просимо роз’яснити яким чином Замовник міг оприлюднити договір у електронній системі закупівель без конкретизації його умов відповідною Додатковою угодою №1 від 31.01.2022 року.
Окрім того, відповідно до пункту 11 частини 1 статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі» чітко зазначено випадки, за яких Замовник зобов’язаний оприлюднити повідомлення про внесення змін до договору та зміни, а саме, випадки передбачені частиною 5 статті 41 Закону. Враховуючи вказане, просимо повідомити, на думку Північно-східного офісу Держаудитслужби, до яких саме випадків, визначених частиною п’ятої статті 41 Закону відносяться зміни, внесені додатковою угодою № 1 від 31.01.2022 до істотних умов Договору, про порушення порядку оприлюднення яких зазначено у Висновку.
Просимо надати обґрунтовані роз’яснення щодо наданих запитань з метою недопущення порушень замовником законодавства у сфері публічних закупівель.
Юрисконсульт, уповноважена особа
відповідальна за організацію та проведення
закупівель/ процедур закупівель підпис існує Грішин Р.В.
Номер:
6c304f2d1f7a46e6afb7691c3eb4bfdb
Назва:
Відповідь на звернення щодо висновку
Дата опублікування:
13.12.2022 21:22
Опис:
Північно-східний офіс Держаудитслужби розглянув звернення адміністрації Бердичівського ліцею-інтернату спортивного профілю Житомирської обласної ради від 08.12.2022 (далі – Замовник) за роз’ясненнями щодо установлених у висновку про результати моніторингу процедури публічної закупівлі за номером UA-2022-01-06-000398-b зобов’язань усунути виявлені порушення (далі - Звернення) та повідомляє.
Відповідно до пункту 10 частини 1 статті 10 Закону України « Про публічні закупівлі»(надалі по тексту-Закон №922) Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: 10) договір про закупівлю та всі додатки до нього - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом».
Закон №922 містить загальне посилання на норми Цивільного та Господарського кодексів України, без їх конкретизації, з чого висновується безумовне, безальтернативне їх знання і дотримання усіма суб`єктами здійснення закупівель, в тому числі Замовниками. Закон навіть умовно не передбачає можливості недотримання норм цих законодавчих актів через їх незнання чи з інших причин.
Договірні відносини регулюються Цивільним та Господарським кодексами України.
Відповідно абзацу 2 статті 638 Цивільного кодексу України «Істотними умовами договору є умови про предмет договору, умови, що визначені законом як істотні або є необхідними для договорів даного виду, а також усі ті умови, щодо яких за заявою хоча б однієї із сторін має бути досягнуто згоди».
Зважаючи на вищезазначене, при внесенні змін до договору Додатковою угодою від 31.01.2022 №1, згідно пункту 11 частини 1 статті 10 Закону №922 Замовник повинен був оприлюднити, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю та зміни до договору у випадках, передбачених частиною п’ятою статті 41 цього Закону - протягом трьох робочих днів з дня внесення змін.
Враховуючи зміст змін, що були внесені додатковою угодою № 1 від 31.01.2022, їх можна віднести зокрема до випадків визначених пунктом 3 частиною 5 статті 41 Закону №922 (покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю).
Відповідно до статті 638 Цивільного кодексу України договір є укладеним, якщо сторони в належній формі досягли згоди з усіх істотних умов договору. Частиною першою статті 629 Цивільного кодексу України встановлено, що договір є обов'язковим для виконання сторонами.
Слід зазначити, що Замовник в термін, визначений законодавством, а саме протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку, оприлюднив через електронну систему закупівель інформацію та документи, що свідчать про вжиття заходів, направлених на недопущення подібних випадків у майбутньому.