-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Молоко пастеризоване
Завершена
300 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 500.00 UAH
Номер:
ea6b2460bda04935a70a4e30628c1149
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-08-22-000006
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
22.08.2022 00:00
Період моніторингу:
22.08.2022 14:04 - 13.09.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
22.08.2022 №26-з
Тернопіль
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 12 пункту 4, підпункту 13 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №117
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку процедур закупівель для моніторингу, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Начальник Роман СНІГУР
Додаток
до наказу
Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Тернопільській області
від 22.08.2022 №26-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:
1. UA-2022-01-05-000944-b від 05.01.2022 - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення частин третьої та п’ятої статті 17, пунктів 2,11,14,19 частини другої статті 22, частини другої статті 24 Закону та Наказу № 710.
Аналізом наявності підстав, щодо внесення змін у договір встановлено порушення частини п’ятої статті 41 Закону.
За результатами аналізу, питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані та його відповідність вимогам Закону, оприлюднення інформації про публічну закупівлю, відповідність оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону, своєчасності укладання договору, його оприлюднення та відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов’язує :
- здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення при внесенні змін у договір (пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону) шляхом зменшення ціни вказаної у додатковій угоді №2 від 22.07.2022 за 1 кілограм молока пастеризованого до рівня ціни, визначеної у договорі при його підписанні (стаття 188 Господарського кодексу України);
- вжити заходів щодо недопущення в подальшому порушень законодавства у сфері закупівель при складанні тендерної документації (частин третьої та п’ятої статті 17, пунктів 2,11,14,19 частини другої статті 22, частини другої статті 24 Закону та Наказу № 710) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 8 вересня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані та його відповідність вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідність оголошення про проведення відкритих торгів та тендерної документації вимогам Закону, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти, культури, молоді, спорту та туризму Микулинецької селищної ради (далі - Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 05.01.2022 за №4, тендерну пропозицію Товариства з обмеженою відповідальністю «Радивилівмолоко» (далі – ТОВ «Радивилівмолоко»), протокол уповноваженої особи від 25.01.2022 за №16, щодо визначення переможця торгів, повідомлення про намір укласти договір від 25.01.2022, договір про закупівлю від 08.02.2022 за №38, додаткові угоди від 10.02.2022 за №1 та від 22.07.2022 за №2, інформацію Головного управління статистики від 28.06.2022 про середні споживчі ціни на продукти харчування у травні 2022 року, відповідь Замовника на запит, оприлюднена в електронній системі закупівель 05.09.2022.
За результатами моніторингу відповідності тендерної документації вимогам Закону, встановлено ряд порушень, а саме :
- на порушення вимог частин третьої та п’ятої статті 17, пункту 2 частини другої статті 22 Закону Замовник не визначив способу документального підтвердження для переможця торгів щодо відсутності підстави передбаченої пунктом 13 частини першої статті 17 Закону;
- на порушення вимог пункту 11 частини другої статті 22 Закону в тендерній документації (пункт 4 «Строк, протягом якого тендерні пропозиції є дійсними» розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції») невірно зазначено протягом якого строку тендерні пропозиції вважаються дійсними. Так, в тендерній документації зазначено, що тендерні пропозиції вважаються дійсними протягом 90 днів з дати розкриття тендерних пропозицій, в той час як в Законі визначено не менше 90 днів із дати кінцевого строку подання тендерних пропозицій;
- на порушення вимог пункту 14 частини другої статті 22 Закону в тендерній документації (пункт 1 «Кінцевий строк подання тендерної пропозиції» розділу «Подання та розкриття тендерної пропозиції») не зазначено кінцевий строк подання тендерних пропозицій;
- на порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону, визначений Замовником (пункт 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції») в тендерної документації перелік формальних помилок, не відповідає переліку, затвердженому Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 за №715/34998, (далі – Наказ № 710), а саме відсутні пункти 1-12.
Окрім цього виявлено, що в пункті 1 «Процедура надання роз'яснень щодо тендерної документації» та пункті 2 «Унесення змін до тендерної документації» розділу «Порядок унесення змін та надання роз’яснень до тендерної документації» тендерної документації відповідно зазначено «У разі несвоєчасного надання або ненадання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації строк подання тендерних пропозицій автоматично продовжується електронною системою не менше як на сім днів» та «Положення тендерної документації, до яких уносяться зміни, відображаються у вигляді закреслених даних та повинні бути доступними для перегляду після внесення змін до тендерної документації», що не відповідає вимогам частини другої статті 24 Закону.
За результатами процедури закупівлі між Замовником та ТОВ «Радивилівмолоко» укладено договір від 08.02.2022 за №38 (далі –Договір) на закупівлю молока пастеризованого в кількості 10000 кг по ціні 18,498 грн за 1 кг з ПДВ на загальну суму 184 980,00 гривень.
До даного договору укладено додаткову угоду від 10.02.2022 за №1 на зменшення суми договору без зміни кількості (обсягу) та якості товару та визначено суму договору в сумі 184 800,00 гривень.
В подальшому, 22.07.2022 до вказаного договору укладено додаткову угоду за №2 та керуючись пунктом 2 частини п’ятої статті 41 Закону збільшено ціну за одиницю товару (20,28 грн за 1 літр) та зменшено обсяг постачання молока пастеризованого.
Поряд з цим, вищевказану додаткову угоду від 22.07.2022 за №2 укладено на постачання молока, в якій одиницю виміру зазначено в літрах, в той час як в договорі укладеному за результатами торгів від 08.02.2022 за №38 та вимогами тендерної документації передбачено одиницю виміру молока в кілограмах.
В електронній системі закупівель до додаткової угоди Замовником завантажено інформацію Головного управління статистики від 28.06.2022 про середні споживчі ціни на продукти харчування у травні 2022 року.
При цьому необхідно зазначити, що Замовником розпочато процедуру закупівлі 05.01.2022, а договір за результатами закупівлі укладено - 08.02.2022, додаткову угоду укладено - 22.07.2022.
Відповідно до пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону встановлено імперативну умову, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків зокрема збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару.
Під коливанням ціни необхідно розуміти зміну за певний період часу ціни товару на ринку чи то в сторону зменшення, чи в сторону збільшення. І таке коливання має відбуватись саме в період після укладання договорів на підставі поданої пропозиції і до внесення відповідних змін до нього.
Відповідно, дані, викладені в інформації Головного управління статистики від 28.06.2022 не можуть підтверджувати наявність коливання ціни між датами укладення договору та додаткової угоди до договору.
Враховуючи вищевикладене, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до Договору про закупівлю встановлено, що Замовником в порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону укладено додаткову угоду від 22.07.2022 за №2 до договору на збільшення ціни за одиницю товару без документального підтвердження коливання ціни товару на ринку в сторону збільшення його ціни та в порушення частини п’ятої статті 41 Закону одиницю виміру кілограми змінено на літри.
Період усунення порушень:
12.09.2022 15:13 - 27.09.2022 00:00
Дата публікації висновку:
12.09.2022 15:13
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На підставі п.п. 10.4., 11.1. Договору, керуючись висновком за результатами моніторингу від 12.09.2022р. (UA-M-2022-08-22-000006) сторони дійшли до взаємної згоди зменшити ціни вказані у Додатковій угоді №2 від 22.07.2022 за 1 кілограм молока пастеризованого до рівня ціни, визначеної у ДОГОВОРІ про закупівлю №38 від 08.02.2022р. (із змінами та доповненнями передбаченими Додатковою угодою №1 від 10.02.2022.) , шляхом розірвання (скасування) Додаткової угоди №2 від 22.07.2022р. за взаємною згодою Сторін з 16 вересня 2022р.Інші умови Договору про закупівлю №38 від 08.02.2022р. не змінені даною додатковою угодою, залишаються чинними і Сторони підтверджують по них свої зобов’язання.
Дата публікації звіту:
19.09.2022 16:51
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionBiddingDocuments: Так
- corruptionChanges: Так
Опис:
Порушення усунуто.
Дата публікації:
21.09.2022 10:27
Запити/Пояснення
Номер:
da8ba62e0e3d4035902aa72b496d820c
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
22.08.2022 14:38
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
26.08.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Молоко пастеризоване», (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2022-01-05-000944-b), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», виникла потреба в отриманні пояснення з документальним підтвердженням.
1.Яким чином та на підставі яких документів замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі, з наданням відповідних підтверджуючих документів?
Також, необхідно надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. За результатами процедури закупівлі між Замовником та Товариствоv з обмеженою відповідальністю "Радивилівмолоко" укладено договір від 08.02.2022 за №3 на суму 184 980,00 гривень.
В подальшому, до вказаного договору укладено додаткові угоди від 10.02.2022 за №1 та від 22.07.2022 за №2 та збільшено ціну за одиницю товару.
Враховуючи вищевикладене, надайте скан-копії документів, на підставі яких укладено вищевказані додаткові угоди та збільшено ціну за одиницю товару?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
3f6f6d30f76d46308d40405f5a076fa8
Назва:
Відповідь
Дата опублікування:
05.09.2022 10:55
Опис:
На ваш запит від 22.08.2022 року, повідомляємо,що :
Для відділу освіти,культури,молоді,спорту та туризму Микулинецької селищної ради розмір витрат на КЕКВ 2230 було затверджено рішенням сесії № 2002 від 21.12.2021р. «Про селищний бюджет на 2022 рік»,опираючись на витрати у 2021 році по ДК Молоко (Код ДК 021:2015:15510000-6).
За результатами процедури закупівлі між Замовником та Товариством з обмеженою відповідальністю "Радивилівмолоко" укладено договір від 08.02.2022 за №3 на суму 184 980,00 гривень.
В подальшому, до вказаного договору укладено додаткові угоди від 10.02.2022 за №1 та від 22.07.2022 за №2 та збільшено ціну за одиницю товару до 10 відсотків, у зв»язку з введенням військового стану та різким підвищенням цін на продукцію. В країні ведуться бойові дії, катастрофічна нестача та стрибок ціни на нафтопродукти. Єдиним доступним документом,що підтверджує обґрунтоване підвищення цін являється Довідка з Головного управління статистики в Тернопільській області,яка є підкріплена до Договору.
Скан-Копії документів,які обгрунтовують технічні та якісні характеристики предмета закупівлі додаються. Не володіємо інформацією про підтверджуючі документи відносно розміру витрат та очікувану вартість предмета закупівлі,оскільки уповноважена особа відповідальна за організацію та проведення процедур закупівель ВОКМСТ Микулинецької селищної ради Кришевський Петро Мирославович,звільнений 10.01.2022 р.,згідно наказу відділу освіти, культури, молоді, спорту та туризму Микулинецької селищної ради №2-К від 10 січня 2022 року. На даний час знаходиться в лавах ЗСУ.
На посаду фахівця з публічних закупівель 12.01.2022 р.була прийнята Петрова Олеся Владиславівна,згідно наказу №3-К від 11.01.2022 р.
З 18.06.2022 р. по 11.07.2022 р. Петрова Олеся Олександрівна перебувала у щорічній основній відпустці,згідно наказу №55-К-від, від 10.06.2022 р.
Після щорічної основної відпустки, Петрова Олеся Олександрівна перебуває у відпустці по вагітності та пологах з 12.07.2022 р. по 14.11.2022р.,згідно наказу №103/1-К-від, від 12.07.2022 р.
21.06.2022 р. на посаду фахівця з публічних закупівель було прийнято Корчинську Ірину Орестівну, згідно наказу№35-К від 20.06.2022 р.
11.07.2022 Корчинську Ірину Орестівну було звільнено з посади за згодою двох сторін, згідно наказу №41-К від 11.07.2022 р.
12.07.2022 р. на посаду фахівця з публічних закупівель було прийнято Смільницьку Ірину Олександрівну, згідно з наказом №40-К від 11.07.2022 р.
26.07.2022 р. Смільницьку Ірину Олександрівну було звільнено з посади за згодою двох сторін, згідно наказу №45-К від 26.07.2022 р.
02.08.22р на посаду фахівця з публічних закупівель було прийнято Нечай Галину Володимирівну,згідно наказу №46-К від 01.08.2022р.
04.08.2022р. Нечай Галину Володимирівну було звільнено з посади за згодою двох сторін, згідно наказу №48/1-К від 04.08.2022 р.
09.08.2022 р. на посаду фахівця з публічних закупівель було прийнято Федчишин Віру Володимирівну, згідно наказу №48-К від 08.08.2022 р., яка працює на даний час.
Номер:
49d737b1febf4ae7abc56b40007116c4
Назва:
Пояснення з власної ініціативи
Дата опублікування:
07.09.2022 14:49
Опис:
Обгрунтування з власної ініціативи:
Обсяг та якісні показники предмету закупівлі визначались відповідно до наповнюваності дітей у закладах загальної середньої та дошкільної освіти відповідно до стандартів HACCP. Очікувана вартість предмету закупівлі розраховувалась відповідно до цін станом на 05 січня 2022 року.