• Переговорна процедура (скорочена)
  • Безлотова
  • КЕП
  • Без аукціону

ДК021:2015-09310000-5 Електрична енергія (універсальна послуга)

Електрична енергія постачальника універсальних послуг

Завершена

1 823 226.91 UAH з ПДВ
Номер: feeb2bbfae6d497cb62e067dc33272cc
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-01-14-000006
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 14.01.2022 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40919584
Період моніторингу: 14.01.2022 10:55 - 05.02.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 14.01.2022 № 9 Черкаси Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. В.о. начальника Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області Сергій МЕЛЬНИК Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби від 14.01.2022 № 9 Перелік процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі UA-2022-01-05-000658-a, 05.01.2022 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Черкаська, Черкаси
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Черкаська обл.), +38 (0 47) 263-16-14, ira_valter@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: Аналізом питання наявності підстав для застосування переговорної процедури закупівлі установлено порушення вимог пункту 2 частини другої статті 40 Закону. Аналізом питання дотримання законодавства під час оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону. Аналізом питання дотримання законодавства щодо надання інформації, документів у випадках, передбачених законом встановлено порушення вимог абзацу першого частини п’ятої статті 8 Закону. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення інформації про закупівлю; дотримання вимог законодавства під час укладання договору про закупівлю; дотримання законодавства (наявності підстав) під час укладення додаткових угод - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема шляхом ініціювання перед контрагентом розірвання договору відповідно до положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, надалі не допускати таких порушень, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; наявності підстав для застосування переговорної процедури закупівлі; повноти відображення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; надання інформації, документів у випадках, передбачених законом; дотримання вимог законодавства під час укладання договору про закупівлю; дотримання законодавства (наявності підстав) під час укладення додаткових угод. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Золотоніський міський центр первинної медико-санітарної допомоги (сімейної медицини)» Золотоніської міської ради (далі – Замовник) на 2022 рік; повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури); пояснення Замовника, отримане 18.01.2022 в електронній системі закупівель; протокол переговорів від 05.01.2022; договір від 13.01.2022 № 71081000211; додаткова угода від 13.01.2022 № 1 до договору; повідомлення про внесення змін до договору; звіт про результати проведення закупівлі. Аналізом питання наявності підстав для застосування переговорної процедури закупівлі встановлено, що відповідно до частини першої статті 13 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) відкриті торги є основною процедурою закупівлі, а відповідно до частини першої статті 40 цього Закону переговорна процедура закупівлі використовується замовником як виняток. За результатами моніторингу установлено, що в повідомленні про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) Замовник зазначив умову застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до пункту 2 частини другої статті 40 Закону, а саме: відсутність конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником. Водночас, у протоколі проведення переговорів щодо закупівлі електричної енергії від 05.01.2022 Замовником крім іншого зазначено, що з 01.01.2019 Товариство з обмеженою відповідальністю «Черкасиенергозбут» (далі - ТОВ «Черкасиенергозбут») виконує функції постачальника універсальних послуг на закріпленій території – адміністративній території Черкаської області, як єдиний постачальник універсальних послуг за регульованим тарифом на території розташування об’єктів замовника – Черкаській області. Відсутність конкуренції з технічних причин Замовник підтверджує діючими нормативно-правовими актами, відповідно до яких ТОВ «Черкасиенергозбут» наділено обов’язком виконання функцій постачальника універсальної послуги на певній території, зокрема Законом України «Про ринок електричної енергії»; постановами Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (далі – НКРЕКП) від 05.10.2018 № 1176 «Про затвердження Методики розрахунку тарифу на послуги постачальника універсальних послуг», від 05.10.2018 № 1177 «Про затвердження Порядку формування цін на універсальні послуги» та від 25.09.2018 № 1092 «Про видачу ліцензії з постачання електричної енергії споживачу ТОВ «Черкасиенергозбут». Однак, відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» ринок електричної енергії функціонує на конкурентних засадах крім діяльності суб’єктів природних монополій, з обмеженням, встановленим цим законом. Постачання електричної енергії як товару у розумінні цього закону та Закону України «Про природні монополії» не належить до сфери природних монополій та є конкурентним видом діяльності. Крім того, у зведеному переліку суб’єктів природних монополій, який ведеться Антимонопольним комітетом України відповідно до частини другої статті 5 Закону України «Про природні монополії» від 20.04.2000 № 1682 (із змінами) на підставі реєстрів суб’єктів природних монополій у сфері житлово-комунального господарства, що формуються НКРЕКП, суб’єкт господарювання, з яким Замовником укладено договір, щодо природної монополії – постачання електричної енергії як товару, відсутній. Відповідно до пункту 7 постанови НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 «Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії», договір про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг укладається шляхом приєднання до умов договору про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг, опублікованого в засобах масової інформації та на вебсайті постачальника, шляхом оплати рахунка, отриманого від постачальника універсальної послуги, або фактичного споживання будь-яких обсягів електричної енергії (за умови надання рахунка постачальником універсальної послуги), або підписання заяви-приєднання до умов договору про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг. Тимчасово, на період з 01 січня 2019 року по 31 грудня 2020 року, універсальні послуги, крім побутових та малих непобутових споживачів, надавалися постачальником таких послуг також бюджетним установам незалежно від розміру договірної потужності та іншим споживачам, електроустановки яких приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 150 кВт. У зазначений період на бюджетні установи незалежно від розміру договірної потужності та на інших споживачів, електроустановки яких приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 150 кВт, поширюються всі права та обов'язки, передбачені Законом України «Про ринок електричної енергії» та Правилами для малих непобутових споживачів щодо отримання універсальних послуг. Тобто, замовники отримали законодавчу можливість та право користуватися послугами постачальника універсальних послуг у визначений період часу. З огляду на зазначене, у 2022 році здійснення закупівлі електричної енергії як товару споживачами, які є замовниками у розумінні Закону, має здійснюватися за основною процедурою закупівлі – відкриті торги. Слід зазначити, що Замовником на підтвердження відсутності конкуренції з технічних причин на відповідному ринку не проводилися відкриті торги для закупівлі електричної енергії, та які були відмінені через відсутність достатньої кількості учасників. З огляду на зазначене, Замовник не обґрунтував наявності умов для застосування переговорної процедури закупівлі та застосував переговорну процедуру закупівлі товару «Електрична енергія (Універсальна послуга)» без наявних підстав, передбачених пунктом 2 частини другої статті 40 Закону. Аналізом питання дотримання законодавства під час оприлюднення інформації про закупівлю установлено, що Замовник в електронній системі закупівель не оприлюднив додаток № 2 «Договірні обсяги споживання електричної енергії» до договору від 13.01.2022 № 71081000211 про закупівлю електричної енергії, який відповідно до пункту 15.8 розділу 15 «Строк дії Договору та інші умови» є невід’ємною частиною цього договору, чим порушено вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону (договір про закупівлю та всі додатки до нього оприлюднюються протягом трьох робочих днів з дня його укладення). Аналізом питання дотримання законодавства щодо надання інформації, документів у випадках, передбачених законом установлено, що на порушення абзацу першого частини п’ятої статті 8 Закону, Замовник через електронну систему закупівель не надав відповідні пояснення (інформацію, документи) на запит посадової особи органу державного фінансового контролю протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту (20.01.2022) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Період усунення порушень: 01.02.2022 11:13 - 16.02.2022 00:00
Дата публікації висновку: 01.02.2022 11:13

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Повідомлення.
Дата публікації звіту: 04.02.2022 15:19

Запити/Пояснення