-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Масло вершкове з вмістом жиру не менше 73.5 %
Закупівля товару на очікувану вартість для потреб на 2022 рік
Завершена
774 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 870.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 3 870.00 UAH
Номер:
aeef90aa75894b57bd2fa46c366e91b3
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-08-15-000027
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
15.08.2022 00:00
Період моніторингу:
16.08.2022 08:02 - 07.09.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
В ТЕРНОПІЛЬСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
15.08.2022 №21-з
Тернопіль
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2, 12 пункту 4, підпункту 13 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 №117
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку процедур закупівель для моніторингу, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у додатку до цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Начальник Роман СНІГУР
Додаток
до наказу
Управління Західного офісу
Держаудитслужби в Тернопільській області
від 15.08.2022 №21-з
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі, унікальний номер та дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу:
12. UA-2022-01-05-000321-c від 05.01.2022 - виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідність оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону встановлено порушення пункту 3 частини другої статті 21 Закону.
Аналізом відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення пункту 19 частини другої статті 22 та частини другої статті 24 Закону.
Аналізом наявності підстав, щодо внесення змін у договір встановлено порушення пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані та його відповідність вимогам Закону, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав щодо відхилення пропозиції ПП «ПРІМАСТАР», розгляд тендерної пропозицій ТОВ «Радивилівмолоко», своєчасності укладання договору про закупівлю, його оприлюднення та відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору додатковою угодою №1, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону, Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області зобов’язує:
- здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення при внесенні змін у договір (пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону) шляхом зменшення ціни вказаної у додатковій угоді №2 від 28.07.2022 за 1 кілограм масла до рівня ціни, визначеної у договорі при його підписанні (стаття 188 Господарського кодексу України);
- вжити заходів щодо недопущення в подальшому порушень законодавства у сфері закупівель при складанні оголошення та тендерної документації (пункту 3 частини другої статті 21, пункту 19 частини другої статті 22 та частини другої статті 24 Закону) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу:30 серпня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані та його відповідність вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 №922-VIII (далі - Закон), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідність оголошення про проведення відкритих торгів та тендерної документації вимогам Закону, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладення договору про закупівлю, його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти Бучацької міської ради (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 05.01.2022 №б/н, тендерні пропозиції приватного підприємства «ПРІМАСТАР» (далі - ПП «ПРІМАСТАР») та товариства з обмеженою відповідальністю «Радивилівмолоко» (далі-ТОВ «Радивилівмолоко»), протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 25.01.2022 №б/н та від 26.01.2022 №36, повідомлення про намір укласти договір від 26.01.2022, договір про закупівлю харчових продуктів від 14.02.2022 №1, додаткову угоду від 14.02.2022 №1 та від 28.07.2022 №2, пояснення Замовника від 18.08.2022, оприлюднене в електронній системі закупівель.
За нормою пункту 3 частини другої статті 21 Закону оголошення про проведення відкритих торгів повинно містити інформацію щодо кількості та місця поставки товарів, обсяг і місце виконання робіт чи надання послуг.
Замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів зазначено: «Місце поставки товарів або місце виконання робіт чи надання послуг: Відповідно до документації, Україна.
Отже, Замовником в порушення пункту 3 частини другої статті 21 Закону та пункту 6 частини другої статті 22 Закону не зазначено в оголошенні про проведення відкритих торгів місця (їх адреси) надання послуг.
Моніторингом тендерної документації встановлено, що в порушення:
- пункту 19 частини другої статті 22 Закону, Замовником пункті 1 «Зміст і спосіб подання тендерної пропозиції» розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» тендерної документації не зазначено опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, перелік яких, затверджений Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710, зареєстрований в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 за №715/34998, (далі – Наказ № 710), а саме відсутні пункти 1-12 та не містить прикладів формальних несуттєвих помилок.
Окрім цього, згідно частини другої статті 24 Закону у разі несвоєчасного надання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації електронна система закупівель автоматично призупиняє перебіг тендеру. Однак, Замовником у пункті 1 «Процедура надання роз’яснень щодо тендерної документації» розділу ІІ «Порядок внесення змін та надання роз'яснень до тендерної документації» тендерної документації в порушення частини другої статті 24 Закону вказано, що у разі несвоєчасного надання або ненадання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації строк подання тендерних пропозицій автоматично продовжується електронною системою не менше як на сім днів.
Наведений в пункті 2 «Внесення змін до тендерної документації» розділу II «Порядок внесення змін та надання роз'яснень до тендерної документації» тендерної документації порядок внесення змін до неї не відповідає порядку, визначеному у статті 24 Закону. Так Замовником зазначено «Положення тендерної документації, до яких уносяться зміни, відображаються у вигляді закреслених даних та повинні бути доступними для перегляду після внесення змін до тендерної документації», однак такі вимоги статтею 24 Закону не передбачені.
За результатами процедури закупівлі між Замовником та ТОВ «Радивилівмолоко» укладено договір від 14.02.2022 за №1 (далі –договір) на суму 629 000,00 гривень.
В подальшому, 28.07.2022 до вказаного договору укладено додаткову угоду за №2 та збільшено ціну за одинцю товару.
При цьому у додатковій угоді вказано, що керуючись пунктом 2 частини п’ятої статті 41 Закону сторони погодили збільшити ціну за одиницю товару та зменшити загальний обсяг постачання товару.
На запит Управління Західного офісу Держаудитслужби в Тернопільській області від 16.08.2022, Замовником надано лист – повідомлення ТОВ «Радивилівмолоко» про підняття ціни на продукти харчування від 30.05.2022 за №б/н та лист Головного управління статистики у Тернопільській області від 31.05.2022 за №09.1-04/877-22 у додатку якого вказано інформацію щодо середньої споживчої ціни у травні 2022 року на масло вершкове (масло вершкове жирністю 72-82,5% фасоване).
При цьому необхідно зазначити, що замовником розпочато процедуру закупівлі 05.01.2022, а договір за результатами закупівлі укладено - 14.02.2022, додаткову угоду укладено - 28.07.2022.
Відповідно до пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону встановлено імперативну умову, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків зокрема збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару.
Під коливанням ціни необхідно розуміти зміну за певний період часу ціни товару на ринку чи то в сторону зменшення, чи в сторону збільшення. І таке коливання має відбуватись саме в період після укладання договорів на підставі поданої пропозиції і до внесення відповідних змін до нього.
Відповідно, дані, викладені у листі Головного управління статистики у Тернопільській області від 31.05.2022 за №09.1-04/877-22 не можуть підтверджувати наявність коливання ціни між датами укладення договору та додаткової угоди до договору.
Враховуючи вищевикладене, за результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері закупівель в частині внесення змін до Договору про закупівлю встановлено, що Замовником в порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону укладено додаткову угоду від 28.07.2022 за №2 до договору на збільшення ціни за одиницю товару без документального підтвердження коливання ціни товару на ринку в сторону збільшення його ціни .
Період усунення порушень:
30.08.2022 10:34 - 14.09.2022 00:00
Дата публікації висновку:
30.08.2022 10:34
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Згідно висновку ДАСУ по процедурі закупівлі "Масло вершкове з вмістом жиру не менше 73,5 %" (іформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2022-01-05-000-321-с), Договір № 1 від 14 лютого 2022 року розірвано додатковою угодою № 3 від 30.08.2022 року
Дата публікації звіту:
01.09.2022 15:13
Запити/Пояснення
Номер:
97b49c9f475c44e0ad72271fb5f21403
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
16.08.2022 08:36
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
20.08.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Масло вершкове з вмістом жиру не менше 73.5 %», (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2022-01-05-000321-c), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», виникла потреба в отриманні пояснення з документальним підтвердженням.
Яким чином та на підставі яких документів замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі, з наданням відповідних підтверджуючих документів?
Також, необхідно надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
За результатами процедури закупівлі між Замовником та ТОВ «Радивилівмолоко» укладено договір про закупівлю харчових продуктів від 14.02.2022 за №1 на суму 629 000,00 гривень.
В подальшому, 28.07.2022 до вказаного договору укладено додаткову угоду за №2 та збільшено ціну за одинцю товару.
Враховуючи вищевикладене, надайте скан-копії документів, на підставі яких укладено додаткову угоду за №2 від 28.07.2022 та збільшено ціну за одиницю товару?
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
657bfac2ca8d46719cbdade2c760cd56
Назва:
Відповідь на запит:
Дата опублікування:
18.08.2022 16:12
Опис:
Відповідь на запит:
У відповідь на запит Управління Західний офіс Держаудитслужби в Тернопільській області на закупівлю UA-2022-01-05-000321-с за кодом «ДК 021:2015: 15530000-2 – Вершкове масло» повідомляємо наступне :
«У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Масло вершкове з вмістом жиру не менше 73.5 %», (інформацію про закупівлю опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2022-01-05-000321-c), та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», виникла потреба в отриманні пояснення з документальним підтвердженням. Яким чином та на підставі яких документів замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі, з наданням відповідних підтверджуючих документів? Також, необхідно надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами). За результатами процедури закупівлі між Замовником та ТОВ «Радивилівмолоко» укладено договір про закупівлю харчових продуктів від 14.02.2022 за №1 на суму 629 000,00 гривень. В подальшому, 28.07.2022 до вказаного договору укладено додаткову угоду за №2 та збільшено ціну за одинцю товару. Враховуючи вищевикладене, надайте скан-копії документів, на підставі яких укладено додаткову угоду за №2 від 28.07.2022 та збільшено ціну за одиницю товару? Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.»
Пояснюємо:
1. Відділ освіти Бучацької міської ради повідомляє, що під час формування очікуваної вартості, виконує вимоги постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №170 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) у тому числі заходи щодо ефективного та раціонального використання державних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів, утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету. Для забезпечення виконання вимог вищезазначеної Постанови, Відділ освіти Бучацької міської ради, виконує встановлені заходи щодо ефективного та раціонального використання державних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів, утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету, у тому числі пункт 26. Забезпечення прозорості обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі. Для формування очікуваної вартості предмета закупівлі, було здійснено всі заходи, які встановлені у постанові Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №170 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), у тому числі було враховано середньо-ринкові ціни на товар, який є предметом закупівлі, які склалися на території м. Бучач та Тернопільської області, також враховано технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, так як даний товар призначений для харчування дітей та повинен відповідати найвищим державним стандартам України. Технічні та якісні характеристики, які встановлені до предмета закупівлі, у повній мірі зазначені у тендерній документації, та будь-який потенційний учасник чи інша зацікавлена особа, може ознайомитися. При встановлені технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, були використані чинні державні стандарти України. Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення зазначається в річному плані.
2. Відділ освіти Бучацької міської ради повідомляє, що під час формування очікуваної вартості предмету закупівлі виконує вимоги Наказу Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі». Відділ освіти Бучацької міської ради визначає потреби в товарах на підставі аналізу фактичного використання товарів для забезпечення своєї діяльності у минулих періодах та з урахуванням додатково запланованих потреб. Відповідно до технічних та якісних характеристик предмету закупівлі товару, призначеного для харчування дітей, з урахуванням норм та Порядку організації харчування у закладах освіти, Відділ освіти Бучацької міської ради аналізує пропозиції на ринку товару найвищої якості, що відповідає чинним державним стандартам України. Для цього Відділ освіти Бучацької міської ради використовує загальнодоступну інформацію щодо цін та асортименту товарів, яка міститься у відкритих джерелах (у тому числі на сайтах виробників та/або постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронних каталогах, рекламі, прайс-листах). Також Відділ освіти Бучацької міської ради направляє учасникам ринку запити цінових пропозицій з описом необхідних та бажаних характеристик та вимог до предмета закупівлі, кількості товару, графіку та умов постачання, та аналізує отриману з актуальними пропозиціями інформацію, що дозволяє визначити обґрунтовану очікувану вартість. Також Відділ освіти Бучацької міської ради для розрахунку очікуваної вартості використовує ціни попередніх закупівель замовників (укладених договорів) аналогічних або ідентичних товарів, інформація про які міститься в електронній системі закупівель "Prozorro", з урахуванням індексу інфляції, інших чинників, що впливають на ціну товарів, як, наприклад, сезонні коливання цін та ін.
Додаткову угоду № 2 від 28.07.2022 року до договору про закупівлю харчових продуктів № 1 від 14.02.2022 року укладеного між Замовником та ТОВ «Радивилівмолоко» , укладено відповідно до запиту в Головне управління статистики у Тернопільській області № 09 1-04/877-22 від 31.05.2022 року.