-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
електрична енергія
Завершена
758 120.10
UAH з ПДВ
Номер:
6f5844f480f946ecaedac66de2f1ce5e
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-02-09-000086
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
09.02.2022 00:00
Період моніторингу:
09.02.2022 15:59 - 03.03.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
Херсон
09.02.2022 №97
Про початок моніторингу
процедури закупівлі
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області, затвердженого наказом Південного офісу Держаудитслужби 12 жовтня 2016 року № 8
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедури закупівлі ID: UA-2022-01-04-002800-c.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівлі, зазначеної у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка головного державного аудитора відділу Управління Південного офісу Держаудитслужби в Херсонській області Олега КОРОТЄЄВА від 09.02.2022.
Начальник управління Південного офісу
Держаудитслужби в Херсонській області Дмитро КРУКОВСЬКИЙ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір про закупівлю встановлено порушення пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання наявності підстав щодо відміни тендеру встановлено порушення вимог пункту 5 частини восьмої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав для застосування переговорної процедури, своєчасності надання інформації у випадках, передбачених Законом, своєчасності оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Південного офісу Дежаудитслужби в Херсонській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 15 лютого 2022 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації щодо закупівлі; повноти відображення інформації про закупівлю; своєчасності оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті; наявності підстав щодо застосування переговорної процедури закупівлі; своєчасності надання інформації у випадках, передбачених Законом; наявності підстав щодо відміни тендеру.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Головного управління Держпродспоживслужби в Херсонській області на 2022 рік; повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури від 04.01.2022; договір від 13.01.2022 № 37507597; пояснення Замовника, що отримані через електронну систему закупівель від 14.02.2022.
За результатами проведеного моніторингу установлено, що 04.01.2022 Замовником оприлюднено повідомлення про намір укласти договір за результатами проведення переговорної процедури на закупівлю електричної енергії у постачальника універсальних послуг ТОВ «Херсонська обласна енергопостачальна компанія».
Відповідно до інформації розміщеної в електронній системі закупівель Замовником зазначено підставу для застосування переговорної процедури закупівлі – відсутність конкуренції з технічних причин.
При цьому відповідно до абзацу четвертого пункту 2 частини другої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток, у разі, зокрема, якщо послуги можуть бути надані виключно певним суб’єктом господарювання у зв’язку з відсутністю конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником.
Водночас відповідно до пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Відповідно до змісту обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі в повідомленні про намір укласти договір Замовник визначив себе як малий непобутовий споживач, який купує електричну енергію для власного споживання, електроустановки якого приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 50 кВт. Разом з цим вищезазначене обґрунтування не містить документального підтвердження цього факту.
Так, 26.06.2021 набув чинності Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та інших законів України щодо вдосконалення системи функціонування та оскарження публічних закупівель», яким внесені зміни, в тому числі щодо виключення у пункті 8 частини шостої статті 40 Закону слова «з посиланням на».
Таким чином, оприлюднене Замовником повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити саме документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Проте на порушення пункту 8 частини шостої статті 40 Закону в оприлюдненому Замовником повідомленні про намір укласти договір про закупівлю відсутні документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, а саме документів, які підтверджують категорію Замовника як малого непобутового споживача, електроустановки якого приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 50 кВт.
Також, моніторингом установлено, що Замовником не укладено договір про закупівлю електричної енергії у строк 20 днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю проте переговорна процедура закупівлі не відмінена, у зв’язку із непідписанням договору про закупівлю у строк 20 днів, чим порушено вимоги пункту 5 частини восьмої статті 40 Закону.
Період усунення порушень:
15.02.2022 16:36 - 02.03.2022 00:00
Дата публікації висновку:
15.02.2022 16:36
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Здійснено заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому (сертифікат про навчання від 18.02.2022 № 2022-CEP-GPP-0003), зокрема шляхом притягнення до відповідальності особи якою допущені порушення, а саме, уповноваженої особи на яку покладено обов’язки відповідно до наказу № Н/66-21, згідно вимог чинного законодавства (наказ від 21.02.2022 № 36-зп).
Дата публікації звіту:
22.02.2022 12:59
Запити/Пояснення
Номер:
1d182519f8954dd6883c5146290f9590
Назва:
Запит Замовнику на пояснення
Дата опублікування:
09.02.2022 16:07
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
15.02.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі товарів за кодом ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія, що проводить Головне управління Держпродспоживслужби в Херсонській області (далі – Замовник) за № UA-2022-01-04-002800-c вартістю 758 120,10 гривень та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6, пункту 7 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів)з наступних питань:
1) Відповідно до змісту обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі в повідомленні про намір укласти договір Замовник закуповує електричну енергії у постачальника універсальних послуг ТОВ «Херсонська обласна енергопостачальна компанія» відповідно до вимог Закону України «Про ринок електричної енергії».
Відповідно до п. 93 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про ринок електричної енергії» універсальна послуга – постачання електричної енергії побутовим та малим непобутовим споживачам, що гарантує їхні права бути забезпеченими електричною енергією визначеної якості на умовах, визначених відповідно до цього Закону, на всій території України. Відповідно до п. 42 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про ринок електричної енергії», малий непобутовий споживач - споживач, який не є побутовим споживачем і купує електричну енергію для власного споживання, електроустановки якого приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 50 кВт.
Враховуючи вищевказане Замовник визначив себе як малий непобутовий споживач, який купує електричну енергію для власного споживання, електроустановки якого приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 50 кВт. Разом з цим вищезазначене обгрунтування застосування переговорної процедури не містить документального підтвердження цього факту, у зв’язку з чим просимо надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту копії підтверджуючих документів щодо віднесення електроустановок Замовника які приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 50 кВт.
2) Чому у зв’язку з не підписанням договору про закупівлю у строк 20 днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір Замовником не відмінена процедура закупівлі відповідно до вимог пункту 5 частини восьмої статті 40 Закону?
3) Надати пояснення (інформацію та документи), яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість. Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Номер:
d8c156c84ef842419cdd0ce87553da0e
Назва:
ПОЯСНЕННЯ ПО МОНІТОРИНГУ UA-M-2022-02-09-000086
Дата опублікування:
14.02.2022 11:31
Опис:
На запит від ОРГАНУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УКРАЇНИ НА ПОЯСНЕННЯ ПО МОНІТОРИНГУ UA-M-2022-02-09-000086 закупівлі товарів за кодом ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія вартістю 758120,10 гривень, Головне управління Держпродспоживслужби в Херсонській області (надалі – Головне управління) повідомляє. В обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі в повідомленні про намір укласти договір вказані Документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі:1) Закон України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (зі змінами); 2) Постанова НКРЕКП від 14.06.2018 № 429 «Про видачу ліцензій з постачання електричної енергії споживачу ТОВ "АС", ТОВ "БТ ЕНЕРДЖІ", ТОВ "ВЕЗ", ТОВ "ДНІПРОВСЬКІ ЕНЕРГЕТИЧНІ ПОСЛУГИ", ТОВ "ДОНЕЦЬКІ ЕНЕРГЕТИЧНІ ПОСЛУГИ", ТОВ "ЕК ЦЕНТРАЛЬНА", ТОВ "ЕНЕРА ВІННИЦЯ", ТОВ "ЕНЕРА СУМИ", ТОВ "ЕНЕРА СХІД", ТОВ "ЕНЕРА ЧЕРНІГІВ", ТОВ "ЕНЕРДЖІКС", ТОВ "ЖОЕК", ТОВ "ЗАКАРПАТТЯЕНЕРГОЗБУТ", ТОВ "ЗАПОРІЖЖЯЕЛЕКТРОПОСТАЧАННЯ", ТОВ "КЕПІТАЛ МЕНЕДЖМЕНТ ГРУП", ТОВ "КИЇВСЬКА ОБЛАСНА ЕК", ТОВ "КИЇВСЬКІ ЕНЕРГЕТИЧНІ ПОСЛУГИ", ТОВ "КІРОВОГРАДСЬКА ОБЛАСНА ЕК", ТОВ "КРИВОРІЗЬКА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ", ТОВ "ЛЬВІВЕНЕРГОЗБУТ", ТОВ "МИКОЛАЇВСЬКА ЕЛЕКТРОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ", АТ "МОТОР СІЧ", НВП ХАРТРОН-ПЛАНТ ЛТД (ТОВ), ТОВ "ООЕК", ТОВ "ПРИКАРПАТЕНЕРГОТРЕЙД", ТОВ "РОЕК", ТОВ "СМАРТПАРКІНГ", ТОВ "ТЕРНОПІЛЬЕЛЕКТРОПОСТАЧ", ПРАТ "УКРГРАФІТ", ТОВ "ФОРЖ ЕЗ", ТОВ "ХЕРСОНСЬКА ОБЛАСНА ЕК", ТОВ "ХМЕЛЬНИЦЬКЕНЕРГОЗБУТ" та ТОВ "ЧОЕК»; 3) Постанова НКРЕКП від 26.10.2018 №1268 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо передачі даних побутових та малих не побутових споживачів постачальнику електричної енергії, на якого відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» покладається виконання функції універсальної послуги на закріпленій території»;4) 4 ч.2 ст.63 Закону України «Про ринок електричної енергії»; 5) Положення про покладення спеціальних обов’язків на учасників ринку електричної енергії для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку електричної енергії, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 05.06.2019р. №483 із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 11 серпня 2021 р. № 859. Крім того, на запит надаємо додаткові відомості стосовно підтвердження, що електроустановки приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 50 кВт. Процедура проведена відповідно до вимог Закону, договір укладено відповідно до вимог ч.7, ст. 40 Закону та відповідно до вимог законодавства. Посилання на сторінку власного веб-сайту та офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено інформацію відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами): . https://dpss.gov.ua/ та https://dpss-ks.gov.ua/