-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Риба свіжоморожена хек
Завершена
1 075 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 377.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 377.50 UAH
Номер:
1aa4e6c8ab6242569b90ba7a0b259d2c
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-05-23-000070
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
23.05.2022 00:00
Період моніторингу:
23.05.2022 19:30 - 15.06.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
23.05.2022
№ 1-З
Житомир
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу,
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 23.05.2022 № 1-З.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
1. UA-2022-01-04-002430-c Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерних пропозицій установлено порушення вимог пункту 1 частини 1 статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації відповідно до вимог Закону, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими, зокрема, через необ’єктивне та упереджене визначення переможця ПП «Продцентр-Плюс», керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором про закупівлю від 04.02.2022 № 40, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 01 червня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідність умов договору умовам тендерної пропозиції переможця.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель на 2022 рік Відділу освіти, молоді та спорту Черняхівської селищної ради (далі - Замовник), оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація від 04.01.2022, тендерна пропозиція переможця ПП «Продцентр-Плюс», протокол розгляду тендерних пропозицій від 24.01.2022 № 32, повідомлення про намір укласти договір від 24.01.2022, договір про закупівлю від 04.02.2022 № 40.
За результатами моніторингу питання розгляду тендерних пропозицій учасника процедури закупівлі ПП «Продцентр-Плюс» встановлено, що його тендерна пропозиція не відповідає умовам тендерної документації Замовника.
Відповідно до підпункту 3.5.2 пункту 5 розділу III тендерної документації, Замовником, на відповідність кваліфікаційному критерію - «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», від учасників у складі тендерної пропозиції імперативно вимагалось надання довідки у довільній формі, яка містить інформацію про наявність власного або залученого обладнання та матеріально-технічної бази необхідних для забезпечення поставки продукції, який є предметом закупівлі, зокрема, власних або орендованих автотранспортних засобів.
При цьому, для підтвердження інформації, зазначеної у вищевказаній довідці, учасник повинен надати копії документів, що підтверджують право власності чи користування, або копію договору на вантажоперевезення тощо, власних або орендованих автотранспортних засобів.
Разом з тим, підпунктом 3.5.2 пункту 5 розділу III тендерної документації, встановлено умову, що «у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не містить документального підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям, або якщо документальне підтвердження не відповідає вимогам, або відсутність хоча б однієї інформації у довідках довільної форми, яка передбачена у п.п.3.5.2 п.5 розділу ІІІ ТД, або якщо документальне підтвердження вказує на невідповідність учасника кваліфікаційним вимогам, Учасник вважається таким, що не відповідає кваліфікаційним критеріям, а його тендерна пропозиція відхиляється на підставі ст. 31 Закону».
На виконання вказаних вимог, учасником ПП «Продцентр-Плюс» у складі тендерної пропозиції надано довідку про наявність обладнання та матеріально-технічної бази необхідних для поставки товару від 14.01.2022 року № 312 (далі - Довідка), відповідно до якої учасник має два орендовані автотранспортні засоби , а саме:
- Спеціалізований вантажний фургон MERSEDES-BENZ 914 D із реєстраційним номером АМ9376BK;
- Спеціалізований вантажний фургон малотоннажний VOLKSWAGEN LT 35 із реєстраційним номером AM3743CA.
Однак, моніторингом установлено, що у складі тендерної пропозиції, учасник ПП «Продцентр-Плюс» надав копії договорів найму (оренди) транспортного засобу та свідоцтва про реєстрацію, в яких зазначено, що спеціалізований вантажний фургон MERSEDES-BENZ 914 D має реєстраційний номер АМ3743СА, а Спеціалізований вантажний фургон малотоннажний VOLKSWAGEN LT 35 має реєстраційний номер АМ6287СА, чим документально не підтвердив інформацію зазначену у Довідці, що не відповідає вимогам підпунктів 3.5.2 та 3.5.3 пункту 5 розділу III тендерної документації та не відповідає кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій».
Отже, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення вимог пункту 1 частини 1 статті 31 Закону, Замовник не відхилив тендерну пропозицію переможця ПП «Продцентр-Плюс», як таку, що не відповідала кваліфікаційному критерію, установленому статтею 16 Закону, та як таку, що не відповідала встановленим абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Разом з тим, відповідно до вимог пункту 2 частини 1 статті 32 Закону встановлено імперативну умову, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути, Замовник відміняє торги.
Період усунення порушень:
01.06.2022 21:12 - 17.06.2022 00:00
Дата публікації висновку:
01.06.2022 21:12
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На Ваш висновок про результати моніторингу процедури закупівлі від 01.06.2022 року повідомляємо наступне.
Відповідно до вимог п. 5 розділу 3 Тендерної документації для підтвердження кваліфікаційному критерію «1. Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» замовником визначено надання наступних документів:
«1.1. Інформаційну довідку в довільній формі про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, що необхідні для забезпечення поставки продукції, що є предметом закупівлі».
При цьому, Замовником не було визначено в умовах тендерної документації, яку саме інформацію щодо якого саме обладнання чи матеріально технічної бази має бути зазначено в довідці.
В тому числі, Замовником не вимагалось зазначати в довідці конкретну інформацію щодо наявності транспортних засобів з зазначенням реєстраційних номерів, марок автомобілів, чи будь яку іншу інформацію стосовно транспортних засобів.
Учасником надано довідку в довільній формі, як того вимагала тендерна документація, підстав для формування повідомлення про усунення/виправлення невідповідностей протягом 24 годин (ч. 17 ст. 29 Закону України «Про публічні закупівлі») чи для відхилення тендерної пропозиції (п. 1 ч. 1 ст. 31 ЗУ «Про публічні закупівлі») в Замовника не було.
Крім того, окремим пунктом в тендерній документації описано, які саме документи мають підтвердити наявність транспортних засобів: «1.2. Учасник у складі тендерної пропозиції також повинен надати документи, що підтверджують наявність у нього власних або орендованих автотранспортних засобів (копії документів, що підтверджують право власності чи користування, або копія договору на вантажоперевезення тощо)».
Знову ж таки, в п.п. 1.2. не визначено пов’язаності з п. 1.1., не зазначено, що Учасник надає документи про наявність транспортних засобів, інформацію про які зазначено в довідці про наявність обладнання.
Отже, ці дві частини кваліфікаційного критерію є не пов’язаними інформаційно між собою та Ваше твердження, ототожнення двох різних частин, двох різних підпунктів є помилковим.
В констатуючій частині Висновку ви описуєте, що Замовником вимагалось надання «довідки у довільній формі, яка містить інформацію про наявність власного або залученого обладнання та матеріально-технічної бази, що необхідні для забезпечення поставки продукції, що є предметом закупівлі». Наголошуємо, така довідка не вимагалась, а вимагалось надання «Інформаційної довідки в довільній формі про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, що необхідні для забезпечення поставки продукції, що є предметом закупівлі».
Далі, в Висновку, знову ж таки зазначено, що Замовником в тендерній документації визначено термін «зокрема», тобто, що вимагалось надання «довідки у довільній формі, яка містить інформацію про наявність власного або залученого обладнання та матеріально-технічної бази, що необхідні для забезпечення поставки продукції, що є предметом закупівлі, зокрема власних або орендованих транспортних засобів». Такої вимоги немає в п. 5 розділу 3 Тендерної документації. Наголошуємо, вимога звучить - надати «1.1. Інформаційну довідку в довільній формі про наявність обладнання та матеріально-технічної бази, що необхідні для забезпечення поставки продукції, що є предметом закупівлі».
Ваше помилкове твердження, що Замовник вимагав згідно умов Тендерної документації, цитуємо: «При цьому, для підтвердження інформації, зазначеної у вищевказаній довідці, учасник повинен надати копії документів, що підтверджують право власності чи користування, або копію договору на вантажоперевезення тощо, власних або орендованих автотранспортних засобів» - не відповідає дійсності. Замовник вимагав окремо «1.2. Учасник у складі тендерної пропозиції також повинен надати документи, що підтверджують наявність у нього власних або орендованих автотранспортних засобів (копії документів, що підтверджують право власності чи користування, або копія договору на вантажоперевезення тощо)».
Отже, є незрозумілим Ваше суб’єктивне трактування вимог Тендерної документації, адже Учасником надано на виконання п.п. 1.2. п. 5 розділу3 ТД діючі, належним чином оформлені документи, що підтверджують наявність договорів найму (оренди) транспортного засобу та свідоцтв про реєстрацію, в яких зазначено, що в Учасника наявні спеціалізований вантажний фургон MERSEDES-BENZ 914 D, реєстраційний номер АМ3743СА та Спеціалізований вантажний фургон малотоннажний VOLKSWAGEN LT 35, реєстраційний номер АМ6287СА, що відповідає вимогам Тендерної документації та кваліфікаційному критерію, а також є достатнім для здійснення поставки товару до закладів освіти.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
На підставі вищевикладеного, повідомляємо, що Замовником дотримано усіх вимог чинного законодавства у сфері публічних закупівель, а також принципів здійснення закупівель, закріплених у ст. 5 Закону.
Щодо застосування наслідків недійсності/ нікчемності договору, ст. 43 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено поняття «Нікчемність договору про закупівлю» 1. Договір про закупівлю є нікчемним у разі:
1) якщо замовник уклав договір про закупівлю до/без проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі згідно з вимогами цього Закону;
2) укладення договору з порушенням вимог частини четвертої статті 41 цього Закону;
3) укладення договору в період оскарження процедури закупівлі відповідно до статті 18 цього Закону;
4) укладення договору з порушенням строків, передбачених частинами п’ятою і шостою статті 33 та частиною сьомою статті 40 цього Закону, крім випадків зупинення перебігу строків у зв’язку з розглядом скарги органом оскарження відповідно до статті 18 цього Закону.
Жодних умов чи підстав для визнання договору нікчемним чи недійсним на сьогодні у Замовника немає, адже не допущено жодного порушення (проведено процедуру відкритих торгів, договір укладено відповідно до цін тендерної пропозиції, з дотриманням строків, після завершення періоду оскарження) , що визначені ст. 43 Закону.
Але, на виконання Висновку про результати моніторингу процедури закупівлі, враховуючи той факт, що на сьогодні є неможливим сформувати повідомлення про усунення невідповідностей протягом 24 годин чи відхилити учасника, враховуючи відсутність поставки товару, з метою уникнення непорозумінь в майбутньому повідомляємо Вас, що договір розірвано за згодою Сторін, про що опубліковано Звіт про виконання договору в електронній системі публічних закупівель.
Дата публікації звіту:
07.06.2022 13:20
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionAwarded: Так
- corruptionCancelled: Так
Опис:
Порушення усунуто, шляхом розірвання договору.
Дата публікації:
13.06.2022 10:04