-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Послуги з прання
Завершена
267 900.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 679.00 UAH
мін. крок: 1% або 2 679.00 UAH
Номер:
5d803a68088f4adca40917420a98de7a
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-01-24-000059
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
24.01.2023 00:00
Період моніторингу:
24.01.2023 21:30 - 15.02.2023 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
НАКАЗ
24.01.2023 № 9
(дата)
м.Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка в.о. заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 23.01.2023 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби
від 24.01.2023 № 9
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
9 UA-2022-01-04-001708-c 04.01.2022 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
В.о. заступника начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання внесення змін до умов договору, установлено порушення вимог частини шостої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питання своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом встановлено порушення частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерної пропозиції ТОВ фірми «Колір», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 13 лютого 2023 року.
Предметом аналізу були такі питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, наявності підстав для внесення змін до договору та їх оприлюднення, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Комунального некомерційного підприємства «Міський перинатальний центр» Харківської міської ради» (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи Протокол від 04.01.2022№01, протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВ фірми «Колір» (далі – учасник, учасник-переможець), повідомлення про намір укласти договір від 24.01.2022, Договір про закупівлю послуг від 07.02.2022 № П-1 (далі – Договір) та додаткові угоди до Договору: від 31.12.2022 №1, від 31.12.2022 №2.
Моніторингом процедури закупівлі встановлено, що за результатами проведеної закупівлі Замовник уклав із ТОВ фірма «Колір» договір про закупівлю послуг з прання за ДК 021:2015: 98310000-9 — Послуги з прання і сухого чищення від 07.02.2022 №П-1 ціна договору з урахуванням додаткових угод становить 11 005,53 грн (без ПДВ).
Термін дії договору до 31.03.2023, але в будь-якому випадку до повного виконання сторонами своїх зобов’язань.
Моніторингом установлено, що Замовник уклав з ТОВ фірмою «Колір» додаткову угоду від 31.12.2022 № 1 до договору від 07.02.2022 №П-1, керуючись пунктом 1 частиною 5 статті 41 Закону щодо зменшення суми договору на 254 994,47 грн(без ПДВ). Ціна договору з урахуванням вищезазначеної Додаткової угоди становить – 11 005,53 грн(без ПДВ).
Крім того 31.12.2022 Замовником було укладено Додаткову угоду №2 до договору від 07.02.2022 №П-1, керуючись частиною 6 статті 41 Закону, а саме що дія договору про закупівлю може бути продовжена на строк, достатній для проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі на початку наступного року в обсязі, що не перевищує 20 відсотків суми, визначеної в початковому договорі про закупівлю, укладеному в попередньому році, якщо видатки на досягнення цієї цілі затверджено у встановленому порядку.
Водночас, відповідно до інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, станом на дату оприлюднення повідомлення про початок здійснення моніторингу зазначеної процедури закупівлі (24.01.2023) Замовник не оголосив (не провів) відповідну процедуру закупівлі за аналогічним предметом закупівлі, а саме: за кодом ДК 021:2015: 98310000-9 — Послуги з прання і сухого чищення.
Поряд з цим, в річному плані на 2023 рік, оприлюдненому Замовником в електронній системі закупівель, відсутня інформація щодо планування проведення такої закупівлі.
Отже, Замовник уклав додаткову угоду від 31.12.2022 № 2 до Договору за відсутності умов, визначених частиною шостою статті 41 Закону.
На запит Північно-східного офісу Держаудитслужби від 31.01.2023 щодо обґрунтування розміру витрат, з посиланням на сторінку власного вебсайту, на якому розміщено обґрунтування, щодо об’єктивних обставин продовження строку дії договору про закупівлю з долученням документального підтвердження таких об’єктивних обставин, Замовником надано пояснення 04.02.2023, тобто з порушенням термінів визначених частиною п’ятою статті 8 Закону.
Несвоєчасне надання відповіді Замовник пояснив відсутністю інтернет-зв’язку.
Проте, Замовником в телекомунікаційній системі Prozorro 31.01.2023 та 01.02.2023 були оприлюднені закупівлі за номерами UA-2023-01-31-006404-a та UA-2023-02-01-012345-a, що спростовує вищезазначені обставини.
Період усунення порушень:
13.02.2023 14:23 - 28.02.2023 00:00
Дата публікації висновку:
13.02.2023 14:23
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Інформація про усунення порушень, про аргументовані заперечення або про причини неможливості усунення порушень, встановлених в ході проведення моніторингу процедури закупівлі UA-M-2023-01-24-000059
КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МІСЬКИЙ ПЕРИНАТАЛЬНИЙ ЦЕНТР" ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі – КНП «МПЦ» ХМР) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку надає наступну інформацію.
13 лютого 2023 року в електронній системі публічних закупівель «Prozorro» було опубліковано Висновок про результати моніторингу закупівлі ID: UA-2022-01-04-001708-c Північно-східного офісу Держаудитслужби в м. Харкові (надалі – Висновок Держаудитслужби). Відповідно до Висновку Держаудитслужби: встановлено порушення законодавства у сфері закупівель, а саме - внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом; - ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом.
Зобов’язано Замовника: здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
З огляду відсутності механізму усунення встановлених порушень Замовник не має можливості вжити дії, щодо усунення порушень в частині внесення змін до істотних умов договору про закупівлю та надає інформацію про вжиття відповідних заходів, направлених на недопущення встановлених порушень у подальшому, а саме надає інформацію, що Наказом по КНП «МПЦ» ХМР від 14.02.2023р. № 40 осіб, відповідальних за проведення процедур публічних закупівель товарів, робіт і послуг попереджено про відповідальність за недотримання вимог чинного законодавства України під час проведення процедур публічних закупівель товарів, робіт і послуг та зобов’язано: - прийняти до уваги висновок про результати моніторингу; - в подальшому неухильно дотримуватись вимог чинного законодавства у сфері публічних закупівель; - пройти додаткове навчання з питань особливостей чинного законодавства у сфері публічних закупівель.
Стосовно своєчасності надання інформації також відсутній механізм усунення порушень, повідомляємо наступне. Відповідно до ч.4 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» «Строк здійснення моніторингу процедури закупівлі не може перевищувати 15 робочих днів з наступного робочого дня від дати оприлюднення повідомлення про початок моніторингу процедури закупівлі в електронній системі закупівель.», Замовник, за рекомендацією Держаудитслужби, викладеної у запиті про надання пояснень від 31.01.2023 р., мав опублікувати пояснення до 00.00 год. 04.02.2023 р. (субота), що відповідає часу - до 24.00 год. 03.02.2023 р. (п’ятниця). Замовник, з технічних причин (що зазначено під час надання пояснень) надав пояснення 04.02.2023 р. об 11.29 год, у суботу, вихідний день працівників Держаудитслужби, що не могло унеможливити розгляд пояснень чи скоротити загальний термін здійснення моніторингу представниками Держаудитслужби. Тобто, що при наданні відповідні Замовника з 18.00 03.02.2023 р. до 00.00 год. 04.02.2023 р., що при публікаціх пояснень 04.02.2023 р. об 11.29 год оцінка пояснень Замовника в рамках проведення моніторингу почалась би наступного за вихідними (04.02.(субота) та 05.02.(неділя)) робочим днем, а саме – 06.02.2023р., у понеділок. Виходячи з вищезазначеного, порушення терміну оприлюднення інформації Замовником, що сталось з технічних причин, ніяким чином не вплинуло на терміни проведення моніторингу та можливість прийняти пояснення до розгляду.
Крім того, факт оприлюднення Замовником в телекомунікаційній системі Prozorro 31.01.2023 р. та 01.02.2023 р. закупівель не може свідчити чи спростувати наявність технічної можливості Замовника розміщення інформації у наступні дві доби 02.02.2023 р. та 03.02.2023 р. Технічна проблема сталась з незалежних від Замовника обставин, поламка внутрішнього обладнання, що забезпечує інтернет зв'язок та жодним чином не вплинула на якість, всебічність та термін розгляду пояснень в межах зазначеного моніторингу.
Дата публікації звіту:
15.02.2023 15:08
Запити/Пояснення
Номер:
9bd7493dddd241349ae034f37f83790b
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
31.01.2023 11:49
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
04.02.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Послуги з прання» за ДК 021:2015: 98310000-9 — Послуги з прання і сухого чищення (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2022-01-04-001708-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1.Яким чином і на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
2. Надати посилання на сторінку власного вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), та яка буде доступна для перегляду.
3. Надати інформацію щодо об’єктивних обставин продовження строку дії договору про закупівлю з долученням документального підтвердження таких об’єктивних обставин (затверджений план видатків на наступний рік).
4. Надати інформацію щодо номеру процедури закупівлі, для проведення якої здійснювалося продовження строку дії Договору від 07.02.2022 №П-1 Додатковою угодою від 31.12.2022 №2 року на 20 відсотків вартості.
Пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених питань, необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
e859e3b0af8446c3b79522c7d1a5c7ff
Назва:
Пояснення в межах моніторингу процедури закупівлі UA-M-2023-01-24-000059
Дата опублікування:
04.02.2023 11:29
Опис:
Пояснення в межах моніторингу процедури закупівлі
UA-M-2023-01-24-000059
КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МІСЬКИЙ ПЕРИНАТАЛЬНИЙ ЦЕНТР" ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі – КНП «МПЦ» ХМР) протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту надає через електронну систему закупівель пояснення, інформацію та документи, щодо яких буде зазначено в поясненнях, та які обґрунтовують позицію замовника з поставлених Північно-східнм офісом Держаудитслужби питань, в межах моніторингу процедури закупівлі UA-M-2023-01-24-000059.
Дата, до якої необхідно надати відповідь - 4 лют 00:00
1.Яким чином і на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Перед оголошенням процедури закупівлі UA-2022-01-04-001708-c КНП «МПЦ» ХМР забезпечило обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Очікувана вартість та розмір витрат були встановлені шляхом розрахунку потреби закупівлі з урахуванням обсягів попередніх років та прогнозованого збільшення потреб послуг у 2022 році (2020 р. – 8890 кг., 2021 р. – 9000 кг., 2022 р. – 9500 кг.) та моніторингу цін в електронній системі закупівель https://prozorro.gov.ua/tender на послуги з прання з виведенням середньоарифметичної ціни та оголошенням закупівлі в межах середньоарифметичної ціни (28,20 грн. за 1 кг прання білизни).
Аналіз цін на закупівлю послуг прання за процедурами оголошеними з 01.12.21-04.01.22, з числа тих , що відбулись
Номер закупівлі Ціна за 1 кг. Прання
UA-2021-12-16-000907-a
29,00
UA-2021-12-15-011639-c
29,00
UA-2021-12-10-002862-a
27,00
середньоарифметичне 28,33
Технічні та якісні характеристики предмета закупівель сформовано на підставі положень «Інструкції щодо надання послуг з прання білизни», затвердженої наказом Українського союзу об’єднань, підприємств і організацій побутового обслуговування населення від 27 серпня 2000 року №20 ДСТУ 201-04-96 „Вироби білизняні, оброблені в пральні. Загальні технічні умови”, ДСТУ 2375-94, ГОСТ 12.2.084-82, ГСТУ 2320-93, ДСП 201-97, ДНАОП 9.0.30-1.06-97 Правила охорони праці при експлуатації пралень і лазень, санітарні правила пристрою, устаткування і змісту пралень № 979-72, а також технологічних процесів (інструкцій), передбаченим для даного виду послуг, інструкції зі збору, сортування, транспортування, зберігання, дезінфекції та прання білизни у закладах охорони здоров’я, затвердженої Наказом Міністерства охорони здоров’я № 293 від 30.04.2014 «Про затвердження Інструкції зі збору, сортування, транспортування, зберігання, дезінфекції та прання білизни у закладах охорони здоров’я».
2. Надати посилання на сторінку власного вебсайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), та яка буде доступна для перегляду.
http://perynatalnyi.kharkiv.ua/%d0%b7%d0%b0%d0%ba%d1%83%d0%bf%d1%96%d0%b2%d0%bb%d1%96/
Обґрунтування технічних і якісних характеристик предмета закупівлі та очікуваної вартості предмета закупівлі за кодом ДК 021:2015: 98310000-9 - Послуги з прання і сухого чищення
Найменування предмета закупівлі із зазначенням коду
Вид та ідентифікатор процедури закупівлі
Очікувана вартість предмета закупівлі, грн. Обґрунтування
технічних та якісних характеристик предмета закупівлі
очікуваної вартості предмета закупівлі
Послуги з прання
ДК 021:2015: 98310000-9 - Послуги з прання і сухого чищення
Відкриті торги
UA-2022-01-04-001708-c 267 900,00 Якість надання послуг з прання білизни повинна відповідати вимогам «Інструкції щодо надання послуг з прання білизни», затвердженої наказом Українського союзу об’єднань, підприємств і організацій побутового обслуговування населення від 27 серпня 2000 року №20 ДСТУ 201-04-96 „Вироби білизняні, оброблені в пральні. Загальні технічні умови”, ДСТУ 2375-94, ГОСТ 12.2.084-82, ГСТУ 2320-93, ДСП 201-97, ДНАОП 9.0.30-1.06-97 Правила охорони праці при експлуатації пралень і лазень, санітарні правила пристрою, устаткування і змісту пралень № 979-72, а також технологічним процесам (інструкціям), передбаченим для даного виду послуг, інструкції зі збору, сортування, транспортування, зберігання, дезінфекції та прання білизни у закладах охорони здоров’я, затвердженої Наказом Міністерства охорони здоров’я № 293 від 30.04.2014. Надання послуг здійснюється відповідно до діючих інструкцій, положень, нормативів та Законів України. Розрахунок очікуваної вартості закупівлі здійснено на підставі порівняння ринкових цін, інформації про ціни товарів, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в електронній системі закупівель "Prozorro", керуючись Наказом № 275 від 18.02.2020 р. Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі.
3. Надати інформацію щодо об’єктивних обставин продовження строку дії договору про закупівлю з долученням документального підтвердження таких об’єктивних обставин (затверджений план видатків на наступний рік).
КНП «МПЦ» ХМР за результатами процедури закупівлі UA-2022-01-04-001708-c 07.02.2022 р. було укладено Договір про закупівлю послуг №П-1 від 07.02.2022 р. Враховуючи введений воєнний стан в Україні Указом Президента України від 24.02.2022 р. «Про введення воєнного стану в Україні» та віднесення м. Харкова до зони бойових дій, потреби КНП «МПЦ» ХМР у отриманні послуг з прання значно скоротились. За результатами реальної потреби зазначених послуг у 2022 р. до вищезазначеного договору було укладено Додаткову угоду №1 від 31.12.2022 р.
Однак, враховуючи втрату чинності 27.12.2022 р. наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 25 квітня 2022 року № 75 , яким було затверджено перелік територіальних громад, які розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні) та затвердження і оприлюднення наказу «Про затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» №309 від 22.12.2022 р., з урахуванням закупівельного процесу відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджені Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 КНП «МПЦ» ХМР було укладено Додаткову угоду №2 від 31.12.2022 р. про продовження дії вищезазначеного договору до 31.03.2023 р., в порядку передбаченому ч.6 ст.41 ЗУ «Про публічні закупівлі».
В плані використання бюджетних коштів на 2023 рік видатки на оплату послуг з прання не передбачені.
Видатки з оплати послуг з прання, як Комунального некомерційного підприємства були заплановані з власних надходжень (кошти, отримані від НСЗУ за надання медичних послуг).
Вищезазначене підтверджує об’єктивні обставини КНП «МПЦ» ХМР, якому необхідно було провести аналіз потреби, зміни у нормативних-правових актах, що стосуються порядку закупівель послуг та забезпечити нормальне функціонування закладу на початку року, у разі наявності фактичної потреби у послугах, та враховуючи вищезазначене прийняти рішення про доцільність проведення закупівлі та її проведення.
4. Надати інформацію щодо номеру процедури закупівлі, для проведення якої здійснювалося продовження строку дії Договору від 07.02.2022 №П-1 Додатковою угодою від 31.12.2022 №2 року на 20 відсотків вартості.
Враховуючи зміни законодавства, що стосуються порядку закупівель, які відбулися наприкінці 2022 року, беручи до уваги аналіз цін на закупівлю послуг прання за процедурами оголошеними з 01.12.22-31.12.22, з числа тих , що відбулись: 1) - UA-2022-12-29-008034-a – 30 грн., 2) UA-2022-12-29-000553-a – 33 грн., 3) UA-2022-12-22-021847-a – 30 грн.(середня вартість – 31 грн), з метою визначення реальної потреби, обсягів закупівлі та типу процедури, замовником було прийнято рішення про продовження дії Договору № П-1 від 07.02.2022р. до 31.03.2023р. за ціною 28,00 грн.
Крім того, отримання послуг за Договором про закупівлю послуг №П-1 від 07.02.2022 р., з урахуванням Додатку №2 від 31.12.2022 р. до зазначеного договору – протягом 2023 року не відбувалось і кошти на оплату послуг з прання не витрачались.
До 31.03.2023р. замовником буде прийнято відповідлне рішення, що не суперечить чинному законодавству.
Пояснення в межах моніторингу процедури закупівлі UA-M-2023-01-24-000059 замовником до 00.00. 04 лютого 2023р. не опубліковано у зв’язку з технічними проблемами (відсутність інтернет зв’язку).