• Переговорна процедура (скорочена)
  • Безлотова
  • КЕП
  • Без аукціону
  • 2

код ДК 021-2015 (CPV) 09310000-5 - Електрична енергія (Електрична енергія для гуртожитків №1, №2, №3, №4 ЧДТУ (універсальна послуга))

Категорія: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади. Місцезнаходження: бул. Шевченка 460, Черкаси, Черкаська область, Україна, 18006. Процедура закупівлі: переговорна процедура (скорочена) керуючись п.2 ч.2 ст.40 ЗУ «Про публічні закупівлі».

Завершена

1 596 000.00 UAH з ПДВ
Номер: 2034078789c34b89a55716e04f531a0d
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-01-14-000008
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 14.01.2022 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40919584
Період моніторингу: 14.01.2022 10:53 - 05.02.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 14.01.2022 №9 Черкаси Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20жовтня 2016 року № 18, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівельвідповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. В.о. начальникаУправління Північного офісуДержаудитслужби в Черкаській областіСергій МЕЛЬНИК Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби від 14.01.2022 № 9 Витяг із переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі UA-2021-12-31-000761-a, 31.12.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Адреса: Ukraine, Черкаська, Черкаси
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Черкаська обл.), +38 (0 47) 263-16-14, mni05@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання наявності підстав для застосування переговорної процедури встановлено порушення абзацу четвертого пункту 2 частини другої статті 40 Закону. За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; дотримання законодавства під час укладення договору про закупівлю та внесення змін до нього - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема, шляхом ініціювання перед контрагентом розірвання договору відповідно до положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та недопущення таких порушень в подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, навчань, тощо), та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; наявності підстав для застосування переговорної процедури закупівлі; повноти відображення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; дотримання законодавства під час укладення договору про закупівлю. Під час моніторингу проаналізовано: річний план Черкаського державного технологічного університету (далі – Замовник) на 2022 рік; повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури); пояснення Замовника, отримане 19.01.2022 в електронній системі закупівель; повідомлення про намір укласти договір від 31.12.2021; договір від 19.01.2022 № 71011000256; звіт про результати проведення закупівлі. Аналізом питання наявності підстав для застосування переговорної процедури закупівлі встановлено, що відповідно до повідомлення про намір укласти договір під час проведення переговорної процедури підставою застосування переговорної процедури закупівлі Замовник визначив абзац четвертий пункту 2 частини другої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон): відсутність конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником. В обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі Замовник зазначив: «Законом України «Про ринок електричної енергії» № 2019-VIII від 13.04.2017 визначено (далі –Закон № 2019), що Закон № 2019 визначає правові, економічні та організаційні засади функціонування ринку електричної енергії, регулює відносини, пов’язані з виробництвом, передачею, розподілом, купівлею-продажем, постачанням електричної енергії для забезпечення надійного та безпечного постачання електричної енергії споживачам з урахуванням інтересів споживачів, розвитку ринкових відносин, мінімізації витрат на постачання електричної енергії та мінімізації негативного впливу на навколишнє природне середовище. Відповідно статті 63 Закону України «Про ринок електричної енергії», універсальні послуги надаються постачальником таких послуг виключно побутовим та малим непобутовим споживачам. Відповідно до положень ч 1 ст. 1 Закону № 2019 постачання електричної енергії побутовим та малим непобутовим споживачам, що гарантує їхні права бути забезпеченими електричною енергією визначеної якості на умовах, визначених відповідно до цього Закону, на всій території України, є універсальною послугою. В свою чергу електропостачальник, який виконує зобов’язання щодо надання універсальної послуги, визначений відповідно до цього Закону, є постачальником універсальної послуги. Питання надання універсальних послуг регулює стаття 63 Закону №2019. Визначення постачальника універсальних послуг здійснюється рішенням Кабінету Міністрів України за результатами конкурсу, проведеного у порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України. Межі території здійснення діяльності постачальника універсальних послуг визначаються в умовах конкурсу. У межах території здійснення діяльності одного постачальника універсальних послуг не допускається здійснення діяльності іншими постачальниками універсальних послуг. Побутові та малі непобутові споживачі мають право на отримання саме універсальних послуг на недискримінаційних засадах. Таке право також закріплено ч.2 ст.58 Закону № 2019. Згідно п.42) ч.1 ст.1 Закону № 2019 під малим непобутовим споживачем розуміється споживач, який не є побутовим споживачем і купує електричну енергію для власного споживання, електроустановки якого приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 50 кВт; Поняття побутового споживача наведено у п. 62) ч.1 ст.1 Закону №2019. Це індивідуальний побутовий споживач (фізична особа, яка використовує електричну енергію для забезпечення власних побутових потреб, що не включають професійну та/або господарську діяльність) або колективний побутовий споживач (юридична особа, створена шляхом об’єднання фізичних осіб - побутових споживачів, яка розраховується за електричну енергію за показами загального розрахункового засобу обліку в обсязі електричної енергії, спожитої для забезпечення власних побутових потреб таких фізичних осіб, що не включають професійну та/або господарську діяльність). Згідно пп. 1.1.2 Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених Постановою НКРЕКП від 14.03.2018 №312, під побутовими потребами розуміється споживання (використання) електричної енергії для задоволення умов постійного або тимчасового проживання та/або перебування фізичних осіб на об’єкті побутового споживача, включаючи прибудинкову (присадибну територію), у тому числі для індивідуального будівництва (реконструкції) об’єктів приватного домогосподарства, крім потреб підприємницької, господарської діяльності; Відповідно до ст. ст. 6, 127 Житлового кодексу Української РСР, жилі будинки і жилі приміщення призначаються для постійного або тимчасового проживання громадян, а також для використання у встановленому порядку як службових жилих приміщень і гуртожитків. Гуртожитки в свою чергу використовуються для проживання робітників, службовців, студентів, учнів, а також інших громадян у період роботи або навчання Під гуртожитки надаються спеціально споруджені або переобладнані для цієї мети жилі будинки, які реєструються як гуртожитки у виконавчому комітеті районної, міської, районної в місті Ради народних депутатів. Відповідно до п. п. 10, 15, 16 Примірного положення про користування гуртожитками, затвердженого постановою КМУ від 20 червня 2018 р. № 498, наймачі жилої площі в гуртожитку (особи, які проживають у гуртожитку на умовах договору найму (оренди), та члени їх сімей, які проживають разом з ними, мають право на своєчасне отримання житлово-комунальних послуг належної якості згідно із законодавством, й в свою чергу зобов’язані вносити плату за таке проживання відповідно до умов договору. Плата за проживання у гуртожитку включає зокрема витрати на оплату житлово-комунальних послуг (послуги з управління гуртожитком, послуги з постачання теплової енергії, гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, постачання та розподілу природного газу, електричної енергії, послуги з поводження з побутовими відходами). Отже, електричну енергію, що закуповується для забезпечення потреб гуртожитків, слід розцінювати як таку, що має бути спожита побутовими споживачами. За такої умови закупівля електроенергії для забезпечення потреб гуртожитків має бути здійснена в постачальника універсальних послуг. Відповідно до Положення про покладення спеціальних обов’язків на учасників ринку електричної енергії для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку електричної енергії, затвердженого постановою Кабінету міністрів від 05.06.2019 року № 483 (із змінами) (далі Положення № 483), фіксована ціна на електричну енергію для побутових споживачів встановлюється Кабінетом Міністрів України. Відповідно до Додатку № 3 до Положення № 483 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 11 серпня 2021 року № 859) встановлено фіксовані ціни на електричну енергію для побутових споживачів становлять з 1 жовтня 2021 р. по 30 квітня 2022 р. включно. Згідно пункту 1 Додатку № 3 до Положення № 483 фіксована ціна на електричну енергію в гривнях за 1 кВт•год для гуртожитків складає 1,68 з ПДВ. Відповідно до підпункту 1 пункту 2 Додатку № 3 Положення № 483 фіксована ціна, визначена пунктом 1 Додатку 3 до Положення № 483, застосовується до електричної енергії, що купується у постачальників універсальних послуг та споживається індивідуальними та колективними побутовими споживачами, в тому числі - у гуртожитках, що розраховуються за електричну енергію за загальним розрахунковим засобом обліку в частині споживання електричної енергії фізичними особами для забезпечення власних побутових потреб, які не включають професійну та/або господарську діяльність. Враховуючи вищевикладене та статус гуртожитків, постачання електроенергії яким забезпечується ТОВ «Черкасиенегозбут», відповідає наведеним критеріям тарифоутворення для населення, а саме гуртожитки та житлові будинки розраховуються з енергопостачальною організацією за загальним розрахунковим засобом обліку. Тому застосування встановлених Положення № 483 тарифів до обсягів спожитої ними електричної енергії є обґрунтованим. Також відповідно до Положення № 483, можливість застосовувати тарифи передбачена законодавством для постачальників універсальних послуг. Тому, керуючись одним з принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме, принципом максимальної ефективності, для оптимізації процесу обліку та розрахунків за електроенергію, є необхідність скористатися правом, наданим Законом України «Про ринок електричної енергії», Положенням № 483 та здійснити закупівлю у постачальника універсальної послуги. Згідно Додатку 3 Положення №483 гуртожиткам встановлено тариф 1,68 грн з ПДВ за 1 кВт, який може забезпечити лише постачальник універсальної послуги ТОВ «Черкасиенегозбут». Враховуючи вищевикладене, ЧДТУ зобов’язаний забезпечити постачання електричної енергії мешканцям (наймачам) своїх гуртожитків на відповідній території за тарифами для побутового споживача, тобто закупити електричну енергію за встановленим тарифом для побутового споживача виключно у постачальника універсальної послуги. Відповідно до абзацу четвертого пункту 13 розділу XVII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №2019-VIII: упродовж чотирьох років з 1 січня 2019 року такий електропостачальник, який отримав ліцензію на провадження господарської діяльності з постачання електричної енергії виконує функції постачальника універсальних послуг на закріпленій території, яка визначається як область, міста Київ та Севастополь, Автономна Республіка Крим, на якій до відокремлення провадив свою діяльність з передачі електричної енергії місцевими (локальними) електричними мережами та постачання електричної енергії за регульованим тарифом вертикально інтегрований суб’єкт господарювання. Згідно з додатком № 3 до Методичних рекомендацій щодо передачі даних побутових та малих непобутових споживачів постачальнику електричної енергії, на якого відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» покладається виконання функції універсальної послуги на закріпленій території, затверджених постановою НКРЕКП від 26.10.2018 № 1268, ТОВ «Черкасиенегозбут» включено до переліку постачальників універсальних послуг на закріпленій території - Черкаська область (визначено постачальником універсальних послуг). Окрім того, згідно даних Ліцензійного реєстру, розміщеного на офіційному веб-сайті НКРЕКП (http://www.nerc.gov.ua/), ТОВ «Черкасиенегозбут» (код ЄДРПОУ 42474208) видано ліцензію на постачання електричної енергії споживачу згідно рішення НКРЕКП від 25.09.2018 №1092. Таким чином на сьогодні на території Черкаської області немає жодного альтернативного підприємства, яке б було визначено повноважним органом постачальником універсальних послуг на зазначеній території, й мало б відповідну ліцензію на здійснення такого виду діяльності як «постачання електричної енергії споживачу», окрім ТОВ «Черкасиенегозбут». Відповідно до ч.1 ст. 3 Закону цей Закон застосовується до замовників, визначених пунктами 1-3 ч.1 ст. 2 Закону, за умови що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 200 тис. грн., а робіт - 1,5 млн. грн. До таких замовників віднесено в тому числі юридичних осіб, які є підприємствами, установами, організаціями, які забезпечують потреби держави або територіальної громади, якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній основі, за наявності однієї з таких ознак: юридична особа є розпорядником, одержувачем бюджетних коштів; органи державної влади чи органи місцевого самоврядування або інші замовники володіють більшістю голосів у вищому органі управління юридичної особи; у статутному капіталі юридичної особи державна або комунальна частка акцій (часток, паїв) перевищує 50 відсотків. ЧДТУ відповідає заначений критеріям. При цьому відповідно до статті 40 Закону замовником як виняток застосовується переговорна процедура закупівлі у разі якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання у випадку відсутності конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником. Отже, ми, як замовник торгів, через відсутність конкуренції з технічних причин, яка документально підтверджена нормативно правовими актами, не маємо можливості здійснювати закупівлю електричної енергії для потреб гуртожитків у інших організацій, окрім як у Постачальника універсальних послуг, а саме ТОВ «Черкасиенегозбут». Інша альтернатива відсутня. Враховуючи викладене, слід констатувати повну відсутність конкуренції на даному ринку, що дає підстави застосувати положення п. 2 ч. 2 ст. 40 Закону, й здійснити закупівлю електричної енергії для гуртожитків у постачальника універсальної послуги ТОВ «Черкасиенегозбут» із застосуванням переговорної процедури. Враховуючи вищевикладене, відповідно до пункту 2 частини 2 статті 40 Закону за умови відсутності конкуренції з технічних причин на відповідному ринку, договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, в результаті переговорної процедури закупівлі». Поняття побутового споживача наведено у пункті 62 частини першої статті 1 Закону № 2019, а саме: це індивідуальний побутовий споживач (фізична особа, яка використовує електричну енергію для забезпечення власних побутових потреб, що не включають професійну та/або господарську діяльність) або колективний побутовий споживач (юридична особа, створена шляхом об’єднання фізичних осіб - побутових споживачів, яка розраховується за електричну енергію за показами загального розрахункового засобу обліку в обсязі електричної енергії, спожитої для забезпечення власних побутових потреб таких фізичних осіб, що не включають професійну та/або господарську діяльність). Разом з тим, Замовником закупівлі виступає не гуртожиток, як окрема юридична особа, а саме Черкаський державний технологічний університет. Таким чином, Замовник не може бути віднесений до поняття «індивідуальний побутовий споживач» чи «колективний побутовий споживач», оскільки дана юридична особа, не створена шляхом об’єднання фізичних осіб - побутових споживачів, яка розраховується за електричну енергію за показами загального розрахункового засобу обліку в обсязі електричної енергії, спожитої для забезпечення власних побутових потреб таких фізичних осіб, що не включають професійну та/або господарську діяльність. Згідно з Розділом І Статуту Черкаського державного технологічного університету, що розміщений на офіційному сайті Замовника, університет є юридичною особою публічного права, утворений у формі державної установи, фінансується за рахунок коштів державного бюджету. Університет належить до сфери управління Міністерства освіти і науки України та здійснює цивільну правоздатність у повному обсязі для виконання завдань і функцій, передбачених цим Статутом. Відповідно до частини першої статті 20 Закону відкриті торги є основною процедурою закупівлі, а відповідно до статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі - це процедура, що використовується замовником, як виняток за наявності виключного переліку підстав. Відповідно до частини 1 статті 3 Закону № 2019 ринок електричної енергії функціонує на конкурентних засадах, крім діяльності суб’єктів природних монополій, з обмеженнями, встановленими цим законом. Постачання електричної енергії як товару у розумінні цього закону та Закону України «Про природні монополії» не належить до сфери природних монополій та є конкурентним видом діяльності. Крім того, у зведеному переліку суб’єктів природних монополій, який ведеться Антимонопольним комітетом України відповідно до частини 2 статті 5 Закону України «Про природні монополії» на підставі реєстрів суб’єктів природних монополій у сфері житлово-комунального господарства, що формуються національною комісією, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг, суб’єкт господарювання, з яким Замовником укладено угоду, щодо природної монополії – постачання електричної енергії як товару, відсутній. Відповідно до пункту 7 постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018 № 312 «Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії», договір про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг укладається шляхом приєднання до умов договору про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг, опублікованого в засобах масової інформації та на вебсайті постачальника, шляхом оплати рахунка, отриманого від постачальника універсальної послуги, або фактичного споживання будь-яких обсягів електричної енергії (за умови надання рахунка постачальником універсальної послуги), або підписання заяви-приєднання до умов договору про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг. Тимчасово, на період з 01 січня 2019 року по 31 грудня 2020 року, універсальні послуги, крім побутових та малих непобутових споживачів, надаються постачальником таких послуг також бюджетним установам незалежно від розміру договірної потужності та іншим споживачам, електроустановки яких приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 150 кВт. У зазначений період на бюджетні установи незалежно від розміру договірної потужності та на інших споживачів, електроустановки яких приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 150 кВт, поширюються всі права та обов'язки, передбачені Законом України «Про ринок електричної енергії» та Правилами для малих непобутових споживачів щодо отримання універсальних послуг. Тобто, замовники отримали законодавчу можливість та право користуватися послугами постачальника універсальних послуг у визначений період часу. З огляду на зазначене, у 2022 році здійснення закупівлі електричної енергії як товару споживачами, які є замовниками у розумінні Закону, має здійснюватися за основною процедурою закупівлі – відкриті торги. Слід зазначити, що Замовником на підтвердження відсутності конкуренції з технічних причин на відповідному ринку не проводилися відкриті торги для закупівлі електричної енергії, та які були відмінені через відсутність достатньої кількості учасників. З огляду на зазначене, Замовник не обґрунтував наявності умов для застосування переговорної процедури закупівлі та застосував переговорну процедуру закупівлі товару «Електрична енергія для гуртожитків №1, №2, №3, №4 Черкаського державного технологічного університету» без наявних підстав, передбачених абзацом четвертим пункту 2 частини другої статті 40 Закону.
Період усунення порушень: 03.02.2022 14:24 - 18.02.2022 00:00
Дата публікації висновку: 03.02.2022 14:24

Інформація про притягнення до адміністративної відповідальності

Номер протоколу: 23-30/2022
Дата відкриття провадження: 16.05.2022 00:00
Номер відкриття провадження : 3/711/1014/22

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Заперечення до висновку про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-12-31-000761-а Державної аудиторської служби України. Органом державного фінансового контролю виявлені ознаки порушення законодавства у сфері публічних закупівель при укладанні Черкаським державним технологічним університетом (далі – ЧДТУ) Договору на постачання електроенергії для гуртожитків ЧДТУ з постачальником універсальної послуги ТОВ «Черкасиенегозбут», а саме порушення абзацу четвертого, пункту 2, частини другої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі», у зв'язку з безпідставним проведенням переговорної процедури, замість відкритих торгів. З метою усунення порушень Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, зобов’язує ЧДТУ здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема, шляхом ініціювання перед контрагентом розірвання договору відповідно до положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та недопущення таких порушень в подальшому (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, навчань, тощо), та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Розглянувши вимоги висновку надаємо аргументовані заперечення до висновку: Відповідно до п.62 ч.1 ст.1 Закону України «Про ринок електричної енергії» індивідуальний побутовий споживач – це фізична особа, яка використовує електричну енергію для забезпечення власних побутових потреб. Колективний побутовий споживач – це юридична особа, створена шляхом об'єднання осіб-побутових споживачів. Спірний договір було укладено на забезпечення електричною енергією мешканців (окремих фізичних осіб, фактичних споживачів) гуртожитків ЧДТУ. Коментуючи цей факт, органи Держаудитслужби приходять до невірних висновків, таких як наприклад: «Разом з цим, Замовником закупівлі виступає не гуртожиток, як окрема юридична особа, а саме Черкаський державний технологічний університет. Таким чином Замовник не може бути віднесений до поняття «індивідуальний побутовий споживач» чи «колективний побутовий споживач»…При цьому, як вбачається, ототожнюються поняття ЗАМОВНИК та СПОЖИВАЧ. Цілком зрозуміло, що ЧДТУ не є Споживачем електричної енергії у цьому випадку, та й не може ним бути, а ось Замовником закупівлі, як юридична особа та балансоутримувач житлового фонду, може бути та є. Споживачами предмету закупівлі у цьому разі є не ЧДТУ, а мешканці гуртожитків ЧДТУ, для потреб яких ця електроенергія була придбана. При цьому цих мешканців треба розглядати не як юридичну особу, або якесь об'єднання, а виключно як юридично ніяк не пов'язаних (крім випадків подружжя) між собою фізичних осіб, які проживають в житловому фонді ЧДТУ, споживають електричну енергію для власних побутових потреб. Треба також враховувати, що відповідно до ст.6; 127 Житлового Кодексу України, гуртожитки віднесені та входять до складу житлового фонду. Серед мешканців гуртожитків ЧДТУ крім студентів, аспірантів, викладачів, працівників ЧДТУ є також інші фізичні особи, які не мають ніякого зв'язку з ЧДТУ, але проживають у його гуртожитках та як й інші мешканці користуються електроенергією та оплачують її споживання у загальній платі за користування гуртожитком. За таких умов, та з урахуванням усього вищезазначеного, мешканців гуртожитків слід розглядати виключно як «Індивідуальних побутових споживачів», які мають, встановлене Законом та Державою право на отримання універсальних послуг. Постачання електричної енергії на умовах універсальної послуги є економічно вигідним для Замовника, з метою дотримання встановлених державою прав населення - побутових споживачів (мешканців гуртожитків Замовника). Виходячи з цього та у відповідності до вимог ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» ЧДТУ, для вирішення питання про закупівлю електричної енергії для гуртожитків, звернувся до Постачальника універсальної послуги, тобто до ТОВ «Черкасиенегозбут», як до єдиного Постачальника універсальної послуги на території Черкаської області. Враховуючи у такому випадку відсутність конкуренції з технічних причин була застосована процедура переговорів, що повністю відповідає вимогам ст.40 ч.2 п.2 Закону України «Про публічні закупівлі». Щодо причини неможливості усунення виявлених порушень зазначаємо, що розірвання договору з ТОВ «Черкасиенергозбут» на закупівлю електричної енергії для потреб гуртожитків ЧДТУ призведе до припинення/обмеження її постачання. Це поставить під загрозу здоров’я та життя громадян України, а саме мешканців гуртожитків ЧДТУ, чим буде порушено право останніх на охорону життя та здоров’я, гарантоване ст. 283 Цивільного Кодексу України. Крім того, закупівля електричної енергії саме на умовах універсальної послуги повністю забезпечує дотримання основних принципів проведення публічних закупівель, визначених ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: максимальну економію та ефективність, відкритість та прозорість, недискримінацію учасників, запобігання корупційним діям і зловживанням. Корупційні дії та зловживання пов‘язані із формуванням ціни на предмет закупівлі при постачанні електричної енергії на умовах універсальної послуги є неможливими, оскільки всі складові ціни затверджуються уповноваженими державними органами. Повторно звертаємо Вашу увагу на позицію ДАСУ, щодо наявності підстав застосування переговорної процедури закупівлі в аналогічній ситуації підтверджується висновком про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-04-23-005656-a, UA-M-2021-07-12-000008 ● 6e8c503b57f44bfc8e4f03be5fb85aaf. А саме: – порушень не встановлено.
Дата публікації звіту: 09.02.2022 10:26

Запити/Пояснення