-
Відкриті торги
-
Мультилотова
-
КЕП
Лот №1 М'ясо яловиче великий шматок, М'ясо свинини великий шматок. (ДК 021:2015 - 15110000-2 - М’ясо) Лот №2 Тушки курей. Філе куряче. (ДК 021:2015 - 15110000-2 - М’ясо)
Завершена
246 050.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.1% або 222.75 UAH
мін. крок: 0.1% або 222.75 UAH
Номер:
93f0a03eb8bd42e7a549b56c289ddc42
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-01-21-000023
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
21.01.2022 00:00
Період моніторингу:
21.01.2022 14:44 - 12.02.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
21.01.2022
№ 22
Житомир
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу,
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 21.01.2022 № 22
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
3. UA-2021-12-31-000438-b Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерної пропозиції установлено порушення вимог пункту 1 частини 1 статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства в сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації відповідно до вимог Закону, повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідності вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством - порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, в межах законодавства вжити заходи щодо відміни тендера по лотах № 1 та № 2 з урахуванням вимог частини 1 статті 32 Закону України «Про публічні закупівлі» та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 27 січня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), повнота відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів відповідно до вимог законодавства у сфері закупівель, відповідність вимог тендерної документації вимогам законодавства у сфері закупівель, розгляд тендерних пропозицій, своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовані: річний план закупівель Житомирського дошкільного навчального закладу № 33 (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація, тендерна пропозиція учасників по лоту № 1 ФОП Якімець В.І. та по лоту № 2 ФОП Антонова І.Л., протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 17.01.2022 року № 2 та № 3, повідомлення про намір укласти договір від 17.01.2022 року, пояснення Замовника, отримане через електронну систему закупівель 26.01.2022 року.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено, що тендерні пропозиції учасників-переможців процедури закупівлі по лоту № 1 ФОП Якімець В.І. та по лоту № 2 ФОП Антонова І.Л. не відповідали умовам тендерної документації Замовника.
Так, відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації, Замовником встановлено вимоги, щодо складання та завантаження учасниками документів (матеріалів та інформації) тендерної пропозиції, які визначені тендерною документацією Замовника, зокрема, «документи, які складаються учасником, повинні бути оформлені належним чином у відповідності до вимог чинного законодавства в частині дотримання письмової форми документу, складеного суб’єктом господарювання, в тому числі за власноручним підписом учасника/уповноваженої особи учасника. Вимога щодо засвідчення того чи іншого документу тендерної пропозиції власноручним підписом учасника/уповноваженої не застосовується до документів (матеріалів та інформації), що подаються у складі тендерної пропозиції, якщо такі документи (матеріали та інформація) надані учасником у формі електронного документа через електронну систему закупівель із накладанням кваліфікованого електронного підпису на кожен з таких документів (матеріал чи інформацію)».
Проте, моніторингом установлено, що на порушення вимог пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації, учасником по лоту № 2 ФОП Антонова І.Л. у складі тендерної пропозиції надано інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, яка не містить ні власноручного підпису учасника ні кваліфікованого електронного підпису.
Крім того, відповідно до пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації встановлено імперативну умову, що «під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги», тобто тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений електронний підпис (або кваліфікований електронний підпис) учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі».
Однак, моніторингом установлено, що тендерна пропозиція учасника по лоту № 2 ФОП Антонова І.Л. містить накладений електронний підпис, за результатами перевірки якого на сайті центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) засіб електронного підпису надає інформацію, що учасником не накладений електронний підпис учасника як фізичної особи підприємця, а містить електронний підпис особи фізичної Антонової Ірини Леонідівни, чим не дотримано вимоги пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації.
Аналогічно, моніторингом установлено, що тендерна пропозиція учасника по лоту № 1 ФОП Якімець В.І. містить накладений електронний підпис, за результатами перевірки якого на сайті центрального засвідчувального органу (https://czo.gov.ua/verify) засіб електронного підпису надає інформацію, що учасником не накладений електронний підпис учасника як фізичної особи підприємця, а містить електронний підпис особи фізичної Якімця Віктора Івановича, чим не дотримано вимоги пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації.
Отже, за результатами проведеного моніторингу установлено, що на порушення вимог пункту 1 частини 1 статті 31 Закону, Замовник не відхилив тендерні пропозиції учасників по лоту № 1 ФОП Якімець В.І. та по лоту № 2 ФОП Антонова І.Л., як такі, що не відповідали встановленим абзацом 1 частини 3 статті 22 Закону вимогам до учасників відповідно до законодавства.
Разом з тим, відповідно до вимог пункту 2 частини 1 статті 32 Закону встановлено імперативну умову, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень, які неможливо усунути, замовник відміняє тендер.
Період усунення порушень:
27.01.2022 15:08 - 11.02.2022 00:00
Дата публікації висновку:
27.01.2022 15:08
Оскарження висновку в суді
Опис:
Житомирським дошкільним навчальним закладом №33 11 лютого 2022 року подано позовну заяву до Житомирського окружного адмінистративного суду (10014, м.Житомир, вул.Мала Бердичівська, 23) з проханням визнати протиправним та скасувати Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-12-31-000438-b від 27.01.2022 року Управління Північного офсу Держаудитслужби в Житомирській області у процедурі закупівлі предмету Лот №1 М'ясо яловиче великий шматок, М'ясо свинини великий шматок. (ДК 021:2015 - 15110000-2 - М’ясо), Лот №2 Тушки курей. Філе куряче. (ДК 021:2015 - 15110000-2 - М’ясо) (ідентифікатор закупівлі UA-2021-12-31-000438-b).
Дата публікації:
11.02.2022 12:07
Дата відкриття провадження:
16.02.2022 00:00
Номер відкриття провадження:
240/4266/22 категорія 108120000
Законодавче обгрунтування:
Закон України "Про публічні закупівлі" (922-VIII, 2020-04-19) [8.10]
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Начальнику Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області
Людмилі Костюк
Відповідь на висновок про результати моніторингу закупівлі
Житомирським дошкільним навчальним закладом №33 31 грудня 2021року були оголошені відкриті торги за предметом закупівлі в двох лотах, а саме: Лот №1 М'ясо яловиче великий шматок, М'ясо свинини великий шматок. (ДК 021:2015 - 15110000-2 - М’ясо), Лот №2 Тушки курей. Філе куряче. (ДК 021:2015 - 15110000-2 - М’ясо), номер ID закупівлі - UA-2021-12-31-000438-b.
Замовник в тендерній документації встановив вимогу щодо того, що створення та подання учасником пропозиції повинно бути здійснено з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» шляхом накладання на неї кваліфікованого електронного підпису або електронного підпису учасника або службової (посадової) особи учасника процедури закупівлі, повноваження якої щодо підпису документів пропозиції підтверджуються відповідно до поданих документів у складі тендерної пропозиції.
Відповідно до пп.1.4 п. І розділу ІІІ Тендерної документації про проведення закупівлі: «… тендерна пропозиція у будь-якому випадку повинна містити накладений електронний підпис (або кваліфікований електронний підпис) учасника/уповноваженої особи учасника процедури закупівлі».
Учасником ФОП Якімець В.І. накладено кваліфікований електронний підпис, учасником ФОП Антонова І.Л. накладено електронний підпис, тип підпису «Удосконалений». Результати перевірки на сайті Центрального засвідчувального органу за посиланням – http://czo.gov.ua/verify показали що обидва підписи створено та перевірено успішно, цілісність даних підтверджено. ФОП Антонова І.Л. у складі тендерної пропозиції надано інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, яка не містить власноручного підпису учасника, але на документ накладено електронний підпис.
Слід зазначити, що відповідно до абз. 2 п. 1 Постанови КМУ від 03.03.2020р. №193 «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів» держава забезпечила до 05 березня 2022 року можливість використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів до дня набрання чинності змінами до Закону України “Про електронні довірчі послуги”. Отже, по 05 березня 2022 року приватний бізнес має право використовувати Удосконалені електронні підписи чи печатки, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів. Тобто використання учасником ФОП Антонова І.Л. удосконаленого цифрового підпису на час проведення процедури закупівлі є законним.
Також в інформації про результати моніторингу стверджується, що учасниками не накладені електронні підписи як фізичних осіб підприємців (ФОП), а містяться електронні підписи фізичних осіб, що є порушенням.
Слід зазначити, що ніяких особливих сертифікатів фізичних осіб підприємців Законами України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» не передбачено, сертифікати можуть надаватись або фізичним або юридичним особам. Так Міністерство цифрової трансформації України додатково до листа від 16.02.2021 № 1/06-3-1587 щодо використання електронних підписів під час здійснення публічних закупівель, щодо електронного підпису фізичної особи – підприємця повідомляє: «Оскільки Закон окремо не виділяє таку категорію користувачів електронних довірчих послуг, як фізична особа – підприємець, то така особа, може використовувати електронний підпис фізичної особи для електронної ідентифікації та як підпис». Після цього листа таку саму позицію зайняла і «Постійно діюча адміністративна колегія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель», в рішенні № 10771-р/пк-пз від 17.05.2021р. сказано: «Оскільки Закон окремо не виділяє таку категорію користувачів електронних довірчих послуг, як фізична особа – підприємець, то така особа, може використовувати електронний підпис фізичної особи для електронної ідентифікації та як підпис.» Під час перевірки електронних підписів при розгляді тендерних пропозицій замовником враховано вищенаведену практику органу оскарження з цього питання.
З перерахованого вище можна зробити висновки про відсутність порушень законодавства у сфері електронного документообігу та електронних довірчих послуг. Підписи дійсні, накладені правильно. Вимоги тендерної документації теж не порушені тому що тендерна пропозиція містить накладений електронний підпис (або кваліфікований електронний підпис). Причини що наведені в інформації про результати моніторингу не є порушеннями і не призводять до відміни тендеру.
Враховуючи вищевикладене, просимо Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області ще раз проаналізувати проведену закупівлю по предмету Лот №1 М'ясо яловиче великий шматок, М'ясо свинини великий шматок. (ДК 021:2015 - 15110000-2 - М’ясо), Лот №2 Тушки курей. Філе куряче. (ДК 021:2015 - 15110000-2 - М’ясо), номер ID закупівлі - UA-2021-12-31-000438-b та скасувати Висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2021-06-07-011517-b. У разі залишення Висновку без змін, Житомирський дошкільний навчальний заклад №33 буде оскаржувати вказаний висновок до суду.
Додатки до відповіді:
1. Рішення постійно діючої колегії АМКУ № 10771-р/пк-пз від 17.05.2021р.
2. Постанова КМУ від 03.03.2020р. №193 «Про реалізацію експериментального проекту щодо забезпечення можливості використання удосконалених електронних підписів і печаток, які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів»
Завідувач ЖДНЗ №33 Світлана Денисенко
Дата публікації звіту:
01.02.2022 17:32
Запити/Пояснення
Номер:
9d1f057f6c5244c99e1ae73a0ac2b62e
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
24.01.2022 17:18
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
28.01.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету: «М'ясо яловиче великий шматок. М'ясо свинини великий шматок. Тушки курей. Філе куряче»» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-12-31-000438-b) та відповідно до ч. 5 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів), яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість.
Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
473550c031a74ee6948152e8986c3feb
Назва:
Відповідь на запит про надання пояснень
Дата опублікування:
26.01.2022 17:29
Опис:
Начальнику Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області
Людмилі Костюк
У відповідь на запит щодо моніторинга ( ID моніторингу - UA-M-2022-01-21-000023 ) повідомляємо наступне:
Житомирським дошкільним навчальним закладом №33 31 грудня 2021року були оголошені відкриті торги за предметом закупівлі в двох лотах, а саме: Лот №1 М'ясо яловиче великий шматок, М'ясо свинини великий шматок. (ДК 021:2015 - 15110000-2 - М’ясо), Лот №2 Тушки курей. Філе куряче. (ДК 021:2015 - 15110000-2 - М’ясо), номер ID закупівлі - UA-2021-12-31-000438-b.
У Постанови Кабінету Міністрів №305 від 24.03.2021р. зазначені вимоги до сировини, та норми харчування для різних вікових категорій на підставі яких заклад здійснив розрахунок обсягів закупівлі а також визначив технічні характеристики предмета закупівлі.
Крім того технічні та якісні характеристики предмета закупівлі визначалися у відповідності до затвердженого Держспоживслужбою меню з відповідними технологічними картами приготування страв в яких описані технологічні вимоги до якості продуктів.
Розрахунок обсягів закупівлі визначалися у відповідності з річною потребою у продуктах харчування та продовольчій сировині на 2022 рік. Враховувалися вікові категорії дітей, кількість фактичних дітоднів та списковий склад дітей окремо для кожної категорії, денну норму (брутто) на продукти.
Очікувану вартість закупівлі визначено методом порівняння ринкових цін шляхом моніторингу цінової інформації з відповідного ринку товарів з урахуванням можливого зростання цін у 2022 році.