-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Послуги телефонного зв’язку та передачі даних
Завершена
550 000.00
UAH з ПДВ
Номер:
6d2bb38e15f04921aac3196bb3e78fe2
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-09-08-000028
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.09.2022 00:00
Період моніторингу:
08.09.2022 16:07 - 30.09.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
08.09.2022 № 59-З
Полтава
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2.Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області
08.09.2022 № 59-З
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
12. UA-2021-12-31-000922-c, 31.12.2021, виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) вимогам Закону встановлено порушення пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; наявності підстав для застосування переговорної процедури закупівлі; своєчасності укладання договору; відповідності укладеного договору нормам законодавства – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму його усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 14 вересня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон); наявності підстав для застосування переговорної процедури закупівлі; своєчасності укладання договору; відповідності укладеного договору нормам законодавства.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Управління поліції охорони в Черкаській області (далі – замовник) на 2022 рік; протокол переговорів щодо переговорної процедури закупівлі між замовником та АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ «УКРТЕЛЕКОМ» від 30.12.2021; протокол засідання тендерного комітету від 31.12.2021 № 3; повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) від 31.12.2021; договір від 17.01.2022 № 744/1993 про надання послуг бізнес-мережі укладений з АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ «УКРТЕЛЕКОМ» на суму 550000,00 грн у тому числі ПДВ 91666,67 грн.
Моніторингом встановлено, що замовником прийнято рішення провести переговорну процедуру закупівлі «Послуги телефонного зв’язку та передачі даних» (ДК 021:2015:64210000-1: Послуги телефонного зв’язку та передачі даних), очікуваною вартістю 550000,00 гривень на підставі пункту 2 частини другої статті 40 Закону, а саме: «відсутності конкуренції з технічних причин яка має бути документально підтверджена замовником», про що зазначено в повідомленні про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) від 31.12.2021.
Так, відповідно до норм абзацу четвертого пункту 2 частини другої статті 40 Закону «Переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі: якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за наявності одного з таких випадків: відсутність конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником».
Поряд з цим, відповідно до пункту 8 частини шостої статті 40 Закону «Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити таку інформацію: обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі».
В той же час, замовником на порушення пункту 8 частини шостої статті 40 Закону у повідомленні про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) від 31.12.2021 не зазначено експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Період усунення порушень:
14.09.2022 14:37 - 29.09.2022 00:00
Дата публікації висновку:
14.09.2022 14:37
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Повідомляємо, що Замовником здійснено розгляд та опрацьовано Висновок за результатами проведеного моніторингу, вжито необхідних заходів.
Невчасне звітування про вжиття заходів пов’язано з тим, що висновок по моніторингу було оприлюднено під час щорічної відпустки відповідальної особи за проведення закупівлі, а також перебоями у отриманні повідомлень про початок моніторингу від авторизованого майданчика.
Крім того, у зв’язку з тим, що під час проведення моніторингу не було задано запитань щодо предмету перевірки, Замовник не мав змогу кваліфіковано захистити свої інтереси, відтак надаємо аргументовані пояснення щодо підстав проведення переговорної процедури (підстава - п. 2 ч. 2 ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі» а саме: відсутність конкуренції з технічних причин (В Черкаській області, єдиним оператором, який надає послуги телефонного зв’язку, в тому числі рухомого та фіксованого місцевого, міжміського, міжнародного та інші телекомунікаційні послуги є ЧЕРКАСЬКА ФІЛІЯ ПУБЛІЧНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "УКРТЕЛЕКОМ". ЧЕРКАСЬКА ФІЛІЯ ПУБЛІЧНОГО АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "УКРТЕЛЕКОМ" маючи власну територіально розгалужену телекомунікаційну мережу та сервісно-технічну інфраструктуру, забезпечує можливість отримувати повний спектр телекомунікаційних послуг по всій території України від місцевого, міжміського, міжнародного зв’язку до термінового реагування та виїзду сервісних інженерів для ліквідації позаштатних ситуацій).
Встановлено «порушення» пункту 8 частини шостої статті 40 Закону (Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити таку інформацію: обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю з ЧЕРКАСЬКА ФІЛІЯ АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "УКРТЕЛЕКОМ" містить належне обгрунтування.
Повідомлення про намір укласти договір формується електронною системою закупівель автоматично, і технічно не реалізовано функціоналу щодо приєднання додаткових документів/файлів (експертні, нормативні, технічні та інші документи), як ще передбачено спірною нормою (пункт 8 частини шостої статті 40 Закону).
Водночас, ця норма також містить положення «та інші документи». Відповідно, Замовник самостійно визначає які саме документи та інформація буде міститись в ОБГРУНТУВАННІ Повідомлення про намір укласти договір. При цьому, «Повідомлення про намір укласти договір» формується автоматично електронною системою закупівель внаслідок заповнення Замовником електронних полів, і саме обґрунтування повідомлення про намір укласти договір ТЕХНІЧНО не може містити ДОКУМЕНТІВ (сканкопій, тощо), а лише друкований текст.
На численні запити МІНЕКОНОМІКИ щодо достатності обґрунтування у повідомленні про намір укласти договір, чи посилання на чинне законодавство, тощо, міститься відповідь на запит від ТОВ "СІ БІЗНЕС КОНСАЛТИНГ", щодо того, чи є достатнім посилання «на Постанову КМУ, яким визначено постачальника останньої надії, відповідну інформацію з сайта АМКУ на перелік природних монополій?».
У відповіді на запит МІНЕКОНОМІКИ пояснює наступне: «Так, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі у вигляді експертних, нормативних, технічних та інших документів, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
При цьому замовник САМОСТІЙНО ВИЗНАЧАЄ та завантажує в електронній системі закупівель експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Поряд з цим, оскільки переговори проводяться замовником з учасником/учасниками поза електронною системою закупівель, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю є початковим документом у разі застосування переговорної процедури закупівлі та заповнюється в електронній системі закупівель саме замовником.»
Замовник не зобов’язаний завантажувати схеми, креслення чи інші офіційні документи щодо підключення мереж до постачальника, в тому числі, з міркувань інформаційної безпеки; неможливості їх отримання у постачальника на етапі проведення переговорів, тощо.
З зазначених вище підстав, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю з ЧЕРКАСЬКА ФІЛІЯ АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "УКРТЕЛЕКОМ" містить текстове обґрунтування, що не суперечить Закону.
Дата публікації звіту:
09.02.2023 10:42