• Переговорна процедура (скорочена)
  • Безлотова
  • КЕП
  • Без аукціону

Розподіл газу

Завершена

308 945.88 UAH з ПДВ
Номер: ea1918b5baef458b87339fd3a8af72d8
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-01-13-000096
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 13.01.2022 00:00
Автор: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40913650
Період моніторингу: 13.01.2022 16:43 - 04.02.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 13.01.2022 № 25 Чернівці Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 15 пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 190, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області Павло ПЕРЕПІЧКА Витяг з Додатку до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 13 січня 2022 року № 25 № з/п, унікальний номер, дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір та опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 1) UA-2021-12-30-010541-c від 30.12.2021 – Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області Катерина СКУТАР
Адреса: Ukraine, Чернівецька, Чернівці
Контактна особа: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Чернівецька обл.), +38 (0 37) 255-28-80, innamoshuk@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами розгляду питання відображення закупівлі у річному плані (додатку) встановлено порушення вимог частини першої статті 4 Закону. За результатами розгляду питань повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель встановлені порушення вимог пункту четвертого частини другої статті 4, абзацу четвертого пункту другого частини другої, пункту восьмого частини шостої статті 40 Закону. За результатами розгляду питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту десятого частини першої статті 10 Закону. За результатами розгляду питань щодо визначення предмета закупівлі, правомірності обрання та застосування переговорної процедури закупівлі на умовах передбачених законом, своєчасності укладення договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Чернівецькій області зобов’язує здійснити заходи щодо недопущення в подальшому виявлених порушень вимог частини першої та пункту четвертого частини другої статті 4 Закону, пункту десятого частини першої статті 10 Закону, абзацу четвертого пункту другого частини другої та пункту восьмого частини шостої статті 40 Закону (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку, оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 31 січня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), правомірності обрання та застосування переговорної процедури закупівлі на умовах передбачених законом, повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладення договору про закупівлю, оприлюднення договору про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Ванчиковецької сільської ради Чернівецького району Чернівецької області (далі – Замовник) на 2021 рік (UA-P-2021-12-30-010198-c); протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 30.12.2021 № 01; повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) від 30.12.2021; типовий договір розподілу природного газу від 16.03.2020 №42НВ580-1970-20; додаткову угоду до заяви-приєднання до умов типового договору від 19.01.2022 №1; пояснення Замовника разом з документами, наданими через електронну систему закупівель 14.01.2022 та 26.01.2022. За результатами аналізу питання відображення закупівлі у річному плані (додатку) встановлено, що Замовником у річному плані закупівлі зазначено, що закупівля здійснюється на 2021 рік, в той час як у Повідомленні надання послуг передбачено протягом 2022 року. З огляду на зазначене, на порушення вимог частини першої статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Замовник здійснював закупівлю послуг з розподілу газу на 2022 рік не у відповідності до річного плану. За результатами аналізу питання повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель встановлено, що Замовник у формі річного плану закупівель (UA-P-2021-12-30-010198-c) щодо закупівлі послуг з розподілу газу не зазначив код економічної класифікації видатків бюджету, чим порушив вимоги пункту четвертого частини другої статті 4 Закону. Відповідно до частини другої статті 40 переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у випадках, передбачених пунктами 1-7 частини другої статті 40 Закону. Відповідно до частини четвертої статті 40 Закону, за результатами проведених переговорів з учасником (учасниками) процедури закупівлі замовник приймає рішення про намір укласти договір про закупівлю. Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю обов’язково безоплатно оприлюднюється в електронній системі закупівель протягом одного дня після ухвалення рішення. Згідно з частиною шостою статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити, зокрема, інформацію щодо умови застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до частини другої цієї статті та обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Так, у Повідомленні Замовник зазначив умову застосування переговорної процедури закупівлі послуг з розподілу газу відповідно до абзацу четвертого пункту другого частини другої статті 40 Закону, а саме: відсутність конкуренції з технічних причин. Слід зазначити, що Законом України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та інших законів України щодо вдосконалення системи функціонування та оскарження публічних закупівель від 03.06.2021 № 1530-IX внесено зміни до статті 40 Закону, зокрема, абзацом четвертим пункту другого частини другої статті 40 Закону визначено, що відсутність конкуренції з технічних причин має бути документально підтверджена замовником. Зазначені вище зміни набрали чинності з 26.06.2021. Тобто, до 26.06.2021 замовник під час оприлюднення повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (під час застосування переговорної процедури закупівлі) мав право лише зазначити інформацію (посилання) щодо документів, якими він керується при застосуванні переговорної процедури закупівлі. Натомість, з 26.06.2021 потрібно завантажити в електронну систему закупівель відповідні документи, які підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури. Так, в обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі Повідомлення відсутні експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі послуг з розподілу газу, що не відповідає вимогам абзацу четвертого пункту другого частини другої, пункту восьмого частини шостої статті 40 Закону. На підставі зазначеного вище, виникла необхідність в отриманні пояснень від Замовника з питання відсутності експертних, нормативних, технічних чи інших документів, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, тому, Замовнику 13.01.2022 через електронну систему закупівель оприлюднено запит про надання пояснень. У відповідь Замовник 14.01.2022 оприлюднив пояснення, у якому зазначив, що згідно частини 2 статті 5 Закону «Про природні монополії» Антимонопольним комітетом України ведеться зведений перелік суб’єктів природних монополій на підставі Реєстру суб’єктів природних монополій, які провадять господарську діяльність у сфері енергетики, що формується НКРЕКП, станом на 31.12.2021 року до якого входить АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ОПЕРАТОР ГАЗОРОЗПОДІЛЬНОЇ СИСТЕМИ «ЧЕРНІВЦІГАЗ» (документ додається); Постанова НКРЕКП від 29.06.2017 року №856, що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг «Про видачу ліцензії на розподіл природного газу ПАТ «ЧЕРНІВЦІГАЗ» (постанова додається). Слід зазначити, що положення Закону вимагають від замовника саме при розміщенні повідомлення про намір укласти договір про закупівлю оприлюднити експертні, нормативні, технічні або інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, чого Замовником в даному випадку зроблено не було. Таким чином, Замовником недотримано вимоги абзацу четвертого пункту другого частини другої, пункту восьмого частини шостої статті 40 Закону в частині повноти відображення інформації у формах документів у сфері публічних закупівель. За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено наступне. Так, Замовник оприлюднив типовий договір розподілу природного газу від 16.03.2020 №42НВ580-1970-20 (далі – Договір), укладений із Акціонерним товариством «Чернівцігаз» та Додаткову угоду від 19.01.2022 № 1 до Договору, відповідно до якої Сторони домовились доповнити пункт 6 Заяви-приєднання №42НВ580-1970-20 до Договору (Додаток 2) наступним змістом: ціна Договору за період з 01 січня по 31 грудня 2022 року становить 308 945,88 грн, тариф на послуги з розподілу природного газу за 1 куб. м на місяць складає 2,388 грн з ПДВ. Решта умов цієї Заяви-приєднання до умов договору розподілу залишається незмінною і обов’язковою для виконання Сторонами. Відповідно до пункту 1.3 Договору фактом приєднання Споживача до умов цього Договору (акцептування договору) є вчинення Споживачем будь-яких дій, які засвідчують його бажання укласти Договір, зокрема надання підписаної Споживачем заяви-приєднання за формою, наведеною у додатку 2 (для споживачів, що не є побутовими) до цього Договору. Згідно з пунктом 1.4 Договору заява-приєднання - письмова заява-приєднання Споживача до умов цього Договору, складена відповідно до вимог Кодексу газорозподільних систем, що містить персоніфіковані дані щодо Споживача та його об’єкта та є невід’ємною частиною цього Договору. Проте, Замовник разом із Договором Додаток 2 (заяву-приєднання) не оприлюднив. Крім цього, оприлюднений Договір не містить сторінки (-ок), яка (які) містять інформацію Договору, викладену у розділах ІІІ, IV та V Договору. Тобто, Договір оприлюднено не в повному обсязі. Таким чином, оприлюднивши Договір не в повному обсязі, в тому числі без Додатку 2, Замовник не дотримав вимог пункту десятого частини першої статті 10 Закону, відповідно до якого замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом договір про закупівлю та всі додатки до нього.
Період усунення порушень: 01.02.2022 14:07 - 16.02.2022 00:00
Дата публікації висновку: 01.02.2022 14:07

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Розглянувши Висновок про результати моніторингу UA-M-2022-01-13-000096 процедури закупівлі ID: UA-2021-12-30-010541-cза предметом закупівлі «Розподіл газу» ДК 021:2015:65210000-8-Розподіл газу, повідомляємо наступне, що Замовником Ванчиковецькою сільською радою (ЄДРПОУ-04417582) для потреб територіальної громади, з дотриманням всіх вимог чинного законодавства та загальних умов здійснення публічних закупівель в Україні, була проведена закупівля послуги «Розподіл газу» ДК 021:2015:65210000-8: Розподіл газу. Замовник діяв у визначений Законом спосіб, з чітким дотриманням вимог п.10 ст. 3 Закону України «Про публічні закупівлі» яким забороняється придбання товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом, та укладення договорів про закупівлю, які передбачають оплату замовником товарів, робіт і послуг до/без проведення процедур закупівель/спрощених закупівель, визначених цим Законом Закупівля послуги «Розподіл газу» ДК 021:2015:65210000-8 Розподіл газу була запланована на 2022 рік та проведена виходячи з реальної потреби Ванчиковецької територіальної громади на 2022 рік з дотриманням вимог ч.1 ст.4 Закону України «Про публічні закупівлі» яка передбачає здійснення закупівель на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг Замовника відповідно до річного плану. При публікації річного плану закупівлі на 2022 рік, який оприлюднювався 30.12.2021 року сталася механічна помилка-в електронному полі плану опублікувався 2021 рік. Замовник наділений Законом України правом внесення змін до плану. Однак такі зміни та редагування до конкретного запису плану в уже оприлюдненій формі річного плану після оголошення публічної закупівлі на електронному майданчику технічно внести неможливо. Технічно виправити таку механічну помилку (яка була виявлена відразу після оголошення закупівлі)- неможливо-тому на закупівельному майданчику відсутня така технічна можливість. Про таку механічну помилку складене відповідне рішення Уповноваженої особи від 30 грудня 2021 року В ході моніторингу Замовнику було вказано на те-що в опублікованому плані закупівлі UA-2021-12-30-010541-c не було вказаний код економічної класифікації видатків відповідно до п.4 ч.2 ст.4 При публікуванні Плану публічної закупівлі UA-2021-12-30-010541-c за предметом закупівлі «Розподіл газу» ДК 021:2015:65210000-8-Розподіл газу, сталася механічна (технічна) помилка, а саме- в електронному полі який вказує КЕКВ закупівлі він з механічних причин не опублікувався в електронній системі на сторінці Плану закупівлі. Замовник наділений Законом України правом внесення змін до плану. Однак такі зміни та редагування до конкретного запису плану в уже оприлюдненій формі річного плану після оголошення публічної закупівлі на електронному майданчику технічно внести неможливо. На закупівельному майданчику відсутня така технічна можливість. Технічно виправити таку механічну помилку (яка була виявлена відразу після оголошення закупівлі)- неможливо-тому що на закупівельному майданчику відсутня така технічна можливість. Про таку технічну ситуацію було складене відповідне рішення Уповноваженої особи від 30 грудня 2021 року. В Реєстрі бюджетних зобов’язань відповідний КЕКВ вказаний. При застосуванні та проведенні публічної закупівлі UA-2021-12-30-010541-c за предметом закупівлі «Розподіл газу» ДК 021:2015:65210000-8-Розподіл газу за процедурою переговорна (скорочена) Замовник вже мав всі наявні правові підстави для її проведення відповідно до відповідно до п.2. ч.2 ст.40 Закону України «Про публічні закупівлі» коли переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі, якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за наявності відсутність конкуренції з технічних причин. Відсутність конкуренції в послузі розподіл природного газу є об’єктивною, тому що йдеться про природні монополії -а сфера природної монополії вкрай обмежена. Перелік суб’єктів природних монополій згідно ч.2. ст.5. Закону «Про природні монополії» ведеться Антимонопольним комітететом України. Рішення Замовника по даній публічній закупівлі є обґрунтованим та базується на документах та даних з Зведеного переліку природних монополій який публікується Державним органом -Антимонопольним Комітетом-та які є у відкритому та вільному доступі у відповідних реєстрах та веб-сайтах Державних органів- -Постанова НКРЕКП від 29.06.2017 року №856 що здійснює державне регулювання у сфері енергетики та комунальних послуг "Про видачу ліцензії на розподіл природного газу ПАТ «ЧЕРНІВЦІГАЗ » -витяг з Зведеного переліку природних монополій згідно якого АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ОПЕРАТОР ГАЗОРОЗПОДЬЛЬНОЇ СИСТЕМИ «ЧЕРНІВЦІГАЗ » здійснює розподіл природного газу на території Чернівецької області відповідно до Постанови НКРЕКП від 29.06.2017 року №856 Дані документи додані до Рішення Уповноваженої особи від 30.12.2021 року № 1. Згідно Закону № 1530, що набув чинності з 26.06.2021 та листа Мінекономіки від 03.10.2020 №3304-04/60124-06-замовник самостійно визначає документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі з посиланням на вищевказані експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування було оприлюднено Замовником в Обгрунтуванні потреби та застосуванні процедури закупівлі в електронній системі ProZorro на сторінці закупівлі з посиланнями на вказані документи – які є у вільному відкритому доступі на веб-сайтах Державних органів. Дана інформація також вказана в поясненнях по моніторингу де і були довантажені документи, які і містяться за посиланням на веб-сайті Антимонопольного комітету України-тому що в інший спосіб їх довантажити неможливо- на закупівельному майданчику електронної системи ProZorro відсутня така технічна можливість після публікації Повідомлення про про намір укласти договір- а саме опція перезавантаження-та редагування. Частиною 1ст.40 Закону України «Про ринок природного газу» встановлено, що розподіл природного газу здійснюють на підставі та умовах договору розподілу природного газу в порядку, передбаченому Кодексом газорозподільних систем та іншими нормативно-правовими актами.У свою чергу, частина 2 статті 40 Закону України «Про ринок природного газу» встановлює, що Типовий договір розподілу природного газу затверджує Регулятор. У зв’язку із цим Типовий договір розподілу природного газу затверджено постановою НКРЕКП від 30.09.2015 № 2498, зареєстрованою в Мін’юсті 06.11.2015 за № 1384/27829, що набула чинності 01.12.2015. Крім того повідомляємо, що між Оператором ГРМ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ОПЕРАТОР ГАЗОРОЗПОДЬЛЬНОЇ СИСТЕМИ «ЧЕРНІВЦІГАЗ» та Ванчиковецькою сільською радою Типовий Договір розподілу природного газу був укладений 16.03.2020 року №42НВ580-1970-20 з підписанням заяви-приєднання -яка і акцептувала приєднання Споживача до умов Типового договору. Договір укладається на безстроковий термін – з метою забезпечення фізичної доставки обсягів природнього газу, що належить Споживачу (його постачальнику) до межі балансової належності об’єкта Споживача та можливості санкціонованого відбору природного газу з газорозподільчої системи. Даний Договір є типовим для всіх споживачів України.Тому дана ситуація є типовою при проведенні закупівель для всіх Замовників (відповідно Споживачів ) України – тому і не йде в розріз з діючим Законодавством- а врегульовується шляхом підписання Додаткової угоди до заяви -приєднання до умов типового договору розподілу природного газу- яка і була укладена 19.01.2022 року № 1 та оприлюднена Замовником у визначені Законом терміни в системі ProZorro на сторінці закупівлі. Вказані в висновку моніторингу недоліки не призвели до порушення основних принципів закупівель передбачених ст.5 Закону України «Про публічнізакупівлі» Повідомляємо-що на виконаня Висновку МоніторингуUA-M-2022-01-13-000096 процедури закупівлі ID: UA-2021-12-30-010541-c за предметом закупівлі «Розподіл газу» ДК 021:2015:65210000-8-Розподіл газу,викладені недоліки були обговорені 04.02.2022 на робочій нараді Замовника та Уповноважених осіб з публічних закупівель щодо недопущення в подальшому виявлених порушень вимог частини першої та пункту четвертого частини другої статті 4 Закону, пункту десятого частини першої статті 10 Закону, абзацу четвертого пункту другого частини другої та пункту восьмого частини шостої статті 40 Закону та зобов’язано Упоноважених осіб, для підняття рівня професіоналізації та підвищення кваліфікації в сфері публічних закупівель, брати участь в семінарах та навчаннях фахівців системи Прозоро та експертів з публічних закупівель в онлайн-режимі, а також звернуто увагу Упоноважених осіб на недопущення в подальшому невідповідностей та технічних помилок під час роботи на закупівельних майданчиках електронної системи ProZorro, та суворо вказано на неухильне дотримання положень та вимог Закону України «Про публічні закупівлі». Також з метою підвищення ефективності роботи в питаннях публічних закупівель був виданий Наказ Сільського голови від 31 січня 2022 року «Про роботу Уповноважених осіб з питань публічних заупівель».
Дата публікації звіту: 07.02.2022 14:33

Запити/Пояснення