• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Вугілля кам'яне марки ДГ (13-100)

Згідно умов цієї процедури закупівлі тендерною документацією вважається сукупність інформації у вигляді заповнених електронних полів в розділі "Тендерна документація" та прикріпленого текстового документу "ТД вугілля", що містить всю іншу інформацію, передбачену згідно ст. 22 Закону. Інформація про відсутність підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі згідно ч. 2 ст. 17 Закону України «Про публічні закупівлі» надається учасником у складі тендерної пропозиції згідно умов тендерної документації

Завершена

2 810 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 050.00 UAH
Номер: 75e6d12eb1c44b2b8f0432249022637e
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-10-21-000004
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 21.10.2022 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40913619
Період моніторингу: 21.10.2022 11:26 - 11.11.2022 23:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ЗАХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ІВАНО-ФРАНКІВСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 21.10.2022 №68-з Івано-Франківськ Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», підпункту 2 пункту 4 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 22.02.2022 № 115 та на виконання доручення Держаудитслужби від 05.09.2022 №003100-18/6851-2022 НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівлі відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою. Начальник Богдан ГРИЦАК Додаток до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області від 21.10.2022 №68-з Перелік процедур закупівель для моніторингу № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 1 UA-2021-12-30-002163-b 30.12.2021 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Олена ПЕТРИНА
Адреса: Ukraine, Івано-Франківськ
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 34) 255-64-75, baranvov@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання правомірності внесення змін до договору (укладання додаткової угоди від 22.04.2022 №1 до Договору) встановлено порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону. За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, розгляду тендерної пропозиції ПрАТ «ВІННИЦЯОБЛПАЛИВО», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції учасника – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 2, 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення у подальшому встановленого порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації та здійснити заходи щодо усунення порушення вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону в установленому законодавством порядку шляхом приведення додаткової угоди від 22.04.2022 №1 до Договору у відповідність до вимог Закону та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу закупівлі: 02 листопада 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25 грудня 2015 року № 922-VIII (із змінами (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції учасника, правомірності внесення змін до договору (укладання додаткових угод). Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відділу освіти Мурованокуриловецької селищної ради (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника із змінами (далі – ТД), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 20.01.2022 №4, тендерна пропозиція ПрАТ «ВІННИЦЯОБЛПАЛИВО», повідомлення про намір укласти договір, договір про закупівлю товару за державні кошти від 03.02.2022 №23 (далі – Договір), додаткові угоди від 22.04.2022 №1 та №2 до Договору. За результатами моніторингу встановлено, що на порушення пункту 19 частини другої статті 22 Закону в тендерній документації не зазначено приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій, вичерпний перелік яких, відповідно до абзацу дванадцятого пункту 11 частини першої статті 9 Закону, затверджено Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №710 «Про затвердження Переліку формальних помилок». Відповідно до додаткової угоди від 22.04.2022 №1 до Договору на підставі пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону (збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару) та пункту 11.1 договору про закупівлю товару за державні кошти від 03.02.2022 №23 сторони домовилися збільшити ціну товару до 10% без збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Зокрема, ціну товару (вугілля кам’яне марки ДГ 13-100) збільшено з 5200,00грн до 5719,00грн за 1 т з ПДВ, або на 9,98%. Підставою для збільшення ціни є лист ПрАТ «ВІННИЦЯОБЛПАЛИВО» від 13.04.2022 №114 та експертний висновок №О-133 від 12.02.2022 Черкаської торгово-промислової палати (далі – Висновок), в якому зазначено, що рівень вартості вугілля кам’яного марки ДГ 13-100 станом на квітень 2022 року становить 7190,00 – 8300,00 грн за 1 тонну. Слід зазначити, що у Висновку відсутня інформація про рівень коливання ціни такого товару на ринку з моменту підписання договору про закупівлю та внесення змін до такого договору. Таким чином, укладення додаткової угоди від 22.04.2022 №1 до Договору здійснено Замовником з порушенням вимог пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону, що призвело/призведе до додаткових витрат коштів місцевого бюджету.
Період усунення порушень: 02.11.2022 11:25 - 17.11.2022 00:00
Дата публікації висновку: 02.11.2022 11:25

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: ВІДДІЛ ОСВІТИ МУРОВАНОКУРИЛОВЕЦЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ, ознайомившись з повідомленням про прийняття рішення про початок моніторингу процедури закупівлі UA-2021-12-30-002163-b, надає пояснення щодо поставлених запитань. 1. За результатами моніторингу встановлено, що на порушення пункту 19 частини другої статті 22 Закону в тендерній документації не зазначено приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій, вичерпний перелік яких, відповідно до абзацу дванадцятого пункту 11 частини першої статті 9 Закону, затверджено Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №710 «Про затвердження Переліку формальних помилок». Під час складання тендерної документації уповноваженою особою було дотримано вимог п19 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі». Згідно пункту 31 статті 1 Закону, тендерна документація – документація щодо умов проведення тендеру, що розробляється та затверджується замовником і оприлюднюється для вільного доступу в електронній системі закупівель. Останнім абзацом пункту 11 частини 1 статті 9 Закону передбачено, що однією з основних функцій Уповноваженого органу у сфері публічних закупівель є, зокрема, розроблення та затвердження переліку формальних помилок. Перелік формальних помилок затверджений наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 710, який зареєстрований в Мінюсті 29.07.2020р. за № 715/34998, не є примірним та не носить рекомендаційний характер, тому формальні помилки, які зазначені в наказі № 710 від 15.04.2020 р. є вичерпними. Щодо незазначення прикладів формальних помилок взято до уваги та враховано в роботі зауваження, викладені у висновку про результати моніторингу процедури закупівлі: «Вугілля кам'яне марки ДГ (13-100), (показник національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник" – 09110000-3 - Тверде паливо)» (№ UA-2021-12-30-002163-b). Проведена роз'яснювальна робота, направлено уповноважену особу на навчання для підвищення кваліфікації у сфері публічних закупівель з метою недопущення в подальшому порушень при здійсненні закупівель (в т.ч. пункту 19 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації), неухильно дотримуючись норм ЗУ «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015р. №922- VIII (зі змінами) та іншими діючих нормативно-правових актів у сфері публічних закупівель. 2. Відповідно до додаткової угоди від 22.04.2022 №1 до Договору на підставі пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону (збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару) та пункту 11.1 договору про закупівлю товару за державні кошти від 03.02.2022 №23 сторони домовилися збільшити ціну товару до 10% без збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю. Зокрема, ціну товару (вугілля кам’яне марки ДГ 13-100) збільшено з 5200,00грн до 5719,00грн за 1 т з ПДВ, або на 9,98%. Підставою для збільшення ціни є лист ПрАТ «ВІННИЦЯОБЛПАЛИВО» від 13.04.2022 №114 та експертний висновок №О-133 від 12.02.2022 Черкаської Торгово-промислової палати (далі – Висновок), в якому зазначено, що рівень вартості вугілля кам’яного марки ДГ 13-100 станом на квітень 2022 року становить 7190,00 – 8300,00 грн за 1 тонну. Слід зазначити, що у Висновку відсутня інформація про рівень коливання ціни такого товару на ринку з моменту підписання договору про закупівлю та внесення змін до такого договору. Щодо підвищення ціни за одиницю товару повідомляємо: Процедура закупівлі: «Вугілля кам'яне марки ДГ (13-100), (показник національного класифікатора України ДК 021:2015 “Єдиний закупівельний словник" – 09110000-3 - Тверде паливо)» (№ UA-2021-12-30-002163-b) була оголошена 30 грудня 2021 року, тендерна пропозиція учасника ПрАТ «ВІННИЦЯОБЛПАЛИВО» була подана 13 січня 2022 року (5200 грн ПДВ за 1 т.), договір про закупівлю був підписаний 03 лютого 2022 року. 24 лютого 2022 року відбулося повномасштабне вторгнення російської федерації на територію України, у зв’язку з чим відбулося здорожчання палива, вугілля, продуктів харчування. 13 квітня 2022 року постачальник звернувся до ВІДДІЛУ ОСВІТИ МУРОВАНОКУРИЛОВЕЦЬКОЇ СЕЛИЩНОЇ РАДИ з листом, в якому звертається з пропозицією щодо збільшення ціни товару, у зв’язку з підвищенням ціни товару (вугілля кам’яне марки ДГ 13-100) на ринку. Постачальник надав 3 висновки з Торгово-промислової палати, а саме: 1) Висновок виданий не на ПрАТ «ВІННИЦЯОБЛПАЛИВО», а замовником висновку є ТОВ «Праймсвелл», видано Черкаською Торгово-промисловою палатою № О-9-У від 16 лютого 2022року. Висновок містить інформацію про ціну станом на 01.02.2022 року (після подачі тендерної пропозиції учасника ПрАТ «ВІННИЦЯОБЛПАЛИВО» та до підписання договору), де ціна 1 т. вугілля кам'яного марки ДГ (13-100) становить 5760,00 грн з ПДВ. (висновок додається) 2) Висновок виданий не на ПрАТ «ВІННИЦЯОБЛПАЛИВО», а замовником висновку є ПП «Сузір’я». Висновок виданий Львівською Торгово-промисловою палатою № 19-09/139 від 16.03.2022 року, де ціна 1 т. вугілля кам'яного марки ДГ КОМ (13-100) становить 6450,00 – 6500,00 грн. з ПДВ (висновок додається) 3) Висновок виданий на ПрАТ «ВІННИЦЯОБЛПАЛИВО» виданий Черкаською Торгово-промисловою палатою № О-133 від 11.04.2022 року, ціна за 1 т. становить 7190,00 – 8300,00 грн. з ПДВ (висновок додається). Дані висновки підтверджують коливання ціни (зростання) після підписання договору до підписання додаткової угоди., тому замовником дотримано усіх вимог п. 2 ч.5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі». Надані постачальником ПрАТ «ВІННИЦЯОБЛПАЛИВО» висновки № О-9-У від 16 лютого 2022року та № 19-09/139 від 16.03.2022 року не описувалися в листі, та не підвантажувалися з додатковою угодою, так як вони не видані на ім’я ПрАТ «ВІННИЦЯОБЛПАЛИВО». Тому повідомляємо, що під час підписання додаткової угоди № 1 від 13 квітня 2022 року до договору № 23 від 03.лютого 2022 року, замовником дотримано законодавства у сфері здійснення публічних закупівель, та усунення порушень не потребує.
Дата публікації звіту: 09.11.2022 19:24