-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
«Послуги з ремонту і технічного обслуговування техніки» за кодом ДК 021-2015: 50530000-9 (Послуги з поточного ремонту перемикаючого пристрою (РПН) типу РНТ-13 на силовому трансформаторі 2Т ГПП «Морська» інв. № 103226)
«Послуги з ремонту і технічного обслуговування техніки» за кодом ДК 021-2015: 50530000-9 (Послуги з поточного ремонту перемикаючого пристрою (РПН) типу РНТ-13 на силовому трансформаторі 2Т ГПП «Морська» інв. № 103226)
Торги відмінено
599 831.67
UAH без ПДВ
Номер:
5ff90ceeac6e405ab918fe0b9d5068d4
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-08-08-000088
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.08.2022 00:00
Період моніторингу:
08.08.2022 16:56 - 30.08.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
08.08.2022 Одеса № 202
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 08.08.2022.
Начальник Наталія СТОЯНОВА
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 08.08.2022 № 202
Витяг з переліку процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/ або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель унікальний номер дата оприлюднення
1 UA-2021-12-30-010052-c 30.12.2021 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання своєчасності укладання договору про закупівлю установлено порушення вимог пункту 5 частини восьмої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, встановлено порушення частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури, відповідності повідомлення про намір укласти договір про закупівлю вимогам Закону, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
-
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 19 серпня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури, відповідності повідомлення про намір укласти договір про закупівлю вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), своєчасності укладання договору про закупівлю, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Одеської філії державного підприємства «Адміністрація морських портів України» (далі – Замовник) на 2021 рік, повідомлення про намір укласти договір оприлюднене 30.12.2021 в електронній системі закупівель, звіти про результати проведення процедур закупівель за № ID: UA-2021-10-29-002264-b, UA-2021-05-24-014948-b, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю під час застосування переговорної процедури закупівлі, протокол засідання тендерного комітету від 29.12.2021 б/н, пояснення отримані 18.08.2022 через електронну систему закупівель, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 18.08.2022 б/н, інформація про відміну процедури закупівлі.
Зазначена переговорна процедура застосована відповідно до пункту 2 частини другої статті 40 Закону з підстави: якщо було двічі відмінено процедуру відкритих торгів, у тому числі частково (за лотом), через відсутність достатньої кількості тендерних пропозицій, визначеної Законом. При цьому предмет закупівлі, його технічні та якісні характеристики, а також вимоги до учасника процедури закупівлі не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації.
Відповідно до частини сьомої статті 40 Закону Замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів (п’ять днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
При цьому згідно із вимогами пункту 5 частини восьмої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі відміняється замовником у разі непідписання договору про закупівлю у строк 35 днів (20 днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Повідомлення про намір укласти договір оприлюднено в електронній системі закупівель 30.12.2021. Рішення про намір укласти договір про закупівлю прийняте протоколом засідання тендерного комітету від 29.12.2021. Однак, у термін, визначений Законом, та станом на 19.08.2022 року (232 день з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю) Замовником не оприлюднено в електронній системі закупівель «ProZorro» договір про закупівлю з товариством з обмеженою відповідальністю «Укрконстракшн Проджект».
У межах проведення моніторингу Замовнику було надано запит на пояснення від 09.08.2022 щодо вищезазначеного питання.
Відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Замовником надано відповідь на запит через електронну систему закупівель 18.08.2022, тобто на сьомий робочий день, чим не дотримано вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.
При цьому, у наданих поясненнях Замовник зазначив, що через обставини непереборної сили, зокрема надзвичайні, невідворотні та об’єктивні обставини для Замовника, що підтверджені листом Торгово-промислової палати України від 28.02.2022 № 2024/02.0-7.1, а саме військова агресія Російської Федерації проти України, що стала підставою введення воєнного стану із 05 годин 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», належне завершення процедури було унеможливлено та договір не було укладено.
Таким чином на порушення вимог пункту 5 частини восьмої статті 40 Закону Замовник не відмінив процедуру закупівлі, через не підписання договору про закупівлю у визначений Законом строк.
Разом з тим, Замовником 18.08.2022 о 13:00 оприлюднено в електронній системі закупівель інформацію щодо відміни процедури закупівлі у зв’язку із неможливістю усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Період усунення порушень:
19.08.2022 13:11 - 03.09.2022 00:00
Дата публікації висновку:
19.08.2022 13:11
Запити/Пояснення
Номер:
4b1eb04d060f4a4a957fbf10a7425a04
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
09.08.2022 14:47
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
13.08.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів).
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку власного вебсайту або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Чи укладено Замовником договір про закупівлю за результатами застосування вказаної переговорної процедури закупівлі у строк, передбачений частиною сьомою статті 40 Закону?
Відповідно до частини сьомої статті 40 Закону замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів (п’ять днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
3. У разі укладення договору про закупівлю за результатами застосування зазначеної переговорної процедури закупівлі просимо надати такий укладений договір та пояснення, чому Замовником не оприлюднено договір про закупівлю протягом трьох робочих днів з дня його укладення?
Відповідно до пункту 10 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про закупівлю, а саме: договір про закупівлю та всі додатки до нього - протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
4. У разі неукладення договору про закупівлю за результатами застосування зазначеної переговорної процедури закупівлі просимо надати пояснення, чому Замовником не відмінено переговорну процедуру закупівлі відповідно до пункту 5 частини восьмої статті 40 Закону?
Відповідно до пункту 5 частини восьмої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі відміняється замовником у разі непідписання договору про закупівлю у строк 35 днів (20 днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Номер:
516696d7b845475581f4aaeeb5da7c7a
Назва:
відповідь на запит
Дата опублікування:
18.08.2022 13:00
Опис:
Пояснення на запит Південного офісу Державної аудиторської служби України від 09.08.2022 у межах проведення моніторингу закупівлі: «Послуги з ремонту і технічного обслуговування техніки» за кодом ДК 021-2015: 50530000-9 (Послуги з поточного ремонту перемикаючого пристрою (РПН) типу РНТ-13 на силовому трансформаторі 2Т ГПП «Морська» інв. № 103226), унікальний номер оголошення про проведення переговорної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівлі: UA-2021-12-30-010052-c
30.12.2021 Замовником – Одеською філією державного підприємства «Адміністрація морських портів України» (адміністрація Одеського морського порту) в електронній системі закупівель Прозорро було оприлюднено оголошення про проведення переговорної процедури закупівлі «Послуги з ремонту і технічного обслуговування техніки» за кодом ДК 021-2015: 50530000-9 (Послуги з поточного ремонту перемикаючого пристрою (РПН) типу РНТ-13 на силовому трансформаторі 2Т ГПП «Морська» інв. № 103226), унікальний номер оголошення про проведення переговорної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2021-12-30-010052-c.
Наказом Державної аудиторської служби від 08.08.2022 № 202 «Про початок моніторингу процедур закупівель» було розпочато моніторинг вищезазначеної Переговорної процедури закупівлі.
09.08.2022 об 14:47:37 в межах проведення моніторингу в електронній системі закупівель було оприлюднено «Запит замовнику на пояснення», по суті якого, керуючись положеннями ч.5 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник надає наступні пояснення.
Щодо обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікувану вартість повідомляємо наступне.
Адміністрація Одеського морського порту, згідно діючого законодавства, "Положення про здійснення закупівель товарів, робіт та послуг в Одеській філії державного підприємства «Адміністрація морських портів України», затвердженого наказом ОФ ДП "АМПУ" № 206 /19 від 14.05.2020 р. та Розподільчої відомості на 2021 рік, у відповідності до заявок, виробничих потреб підрозділів ОФ ДП «АМПУ» на 2021 рік та для забезпечення безперебійної роботи підприємства, здійснює закупівлю «Послуги з ремонту і технічного обслуговування техніки» за кодом ДК 021-2015: 50530000-9 (Послуги з поточного ремонту перемикаючого пристрою (РПН) типу РНТ-13 на силовому трансформаторі 2Т ГПП «Морська» інв. № 103226).
Вважаємо за необхідне зазначити, що обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі було наведено у складі тендерних документацій, які було оприлюднено в електронній системі закупівель, а саме у Додатку 2 «Технічна специфікація за предметом закупівлі «Послуги з ремонту і технічного обслуговування техніки» за кодом ДК 021-2015: 50530000-9 (Послуги з поточного ремонту перемикаючого пристрою (РПН) типу РНТ-13 на силовому трансформаторі 2Т ГПП «Морська» інв. № 103226)унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі по проведенню відкритих торгів з публікацією англійською мовою, що не відбулися двічі, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2021-05-24-014948-b, UA-2021-10-29-002264-b. При цьому, умова застосування переговорної процедури (п.1 ч.2 ст. 40 ЗУ «Про публічні закупівлі») встановлює, що технічні та якісні характеристики не можуть відрізнятися від вимог, що були визначені у Тендерній документації.
Що стосується розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості на закупівлю : «Послуги з ремонту і технічного обслуговування техніки» за кодом ДК 021-2015: 50530000-9 (Послуги з поточного ремонту перемикаючого пристрою (РПН) типу РНТ-13 на силовому трансформаторі 2Т ГПП «Морська» інв. № 103226), повідомляємо:
Витрати на зазначені послуги передбачені фінансовим планом на 2021 рік. Очікувана вартість розрахована із дотриманням Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Мінекономіки №275 від 18.02.2020, з використанням методу порівняння ринкових цін шляхом направлення не менше 3-х письмових листів-запитів цінових пропозицій (електронною поштою) потенційним контрагентам. На підставі трьох комерційних пропозицій розрахована середня орієнтовна вартість предмету закупівлі. За результатами розрахунків, очікувана вартість закупівлі складає: 599 831,67 грн. (без ПДВ)/ 719 798,00 грн. (з ПДВ).
Щодо посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі повідомляємо наступне.
Відповідно до ч. 4 ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі» відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, регулюється виключно цим Законом і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, встановлених цим Законом. Зміни до цього Закону можуть вноситися виключно законом про внесення змін до цього Закону. Якщо для реалізації положень поданого проекту закону про внесення змін до цього Закону необхідні законодавчі зміни до інших законодавчих актів, такі зміни викладаються в розділі "Прикінцеві положення" (перехідні положення) проекту закону про внесення змін до цього Закону.
Відповідно до ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі» замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом (Міністерством економічного розвитку та торгівлі України) та Закону України «Про публічні закупівлі», інформацію про закупівлю. Слід зазначити, що зазначена стаття містить вичерпний перелік інформації, яка підлягає публікації і не містить норми щодо обов’язку замовника оприлюднити в електронній системі закупівель інформації щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. Інформація про очікувану вартість предмета закупівлі зазначена у оголошенні про проведення відкритих торгів, яке оприлюднено в електронній системі закупівель відповідно до статті 10 цього Закону.
Відповідно до ч. 4 ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі» інформація, зазначена у частині першій цієї статті, може додатково оприлюднюватися замовником в інших засобах масової інформації, на веб-сайті замовника (за наявності) або на веб-сайтах відповідних органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Варто зазначити, що інформація, яка підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель відповідно до ст. 10 ЗУ «Про публічні закупівлі» оприлюднена в строки, передбачені Законом.
Відповідно до п.1 ч.1 ст. 9 Закону України «Про публічні закупівлі» основною функцією Уповноваженого органу є, зокрема, розроблення і затвердження нормативно-правових актів, необхідних для виконання цього Закону та регулювання державної політики у сфері закупівель.
Таким чином із системного аналізу законодавства про закупівлі вбачається відсутність імперативної норми щодо встановлення додаткових вимог щодо обґрунтування рішень замовника чи додаткової публікації інформації у сфері публічних закупівель поза межами електронної системи закупівель у обсязі, що не відповідає за змістом ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі».
Щодо укладання договору, повідомляємо, що через обставини непереборної сили, зокрема надзвичайні, невідворотні та об’єктивні обставини для Замовника, що підтверджені листом Торгово-промислової палати України від 28.02.2022 № 2024/02.0-7.1, а саме військова агресія Російської Федерації проти України, що стала підставою введення воєнного стану із 05 годин 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», належне завершення процедури було унеможливлено та договір не було укладено.
Разом з тим, повідомляємо, що Замовником буде найближчим часом оприлюдено відповідний протокол відмини зазначеної процедури.
Дякуємо за своєчасне звернення уваги на можливе порушення Замовником вимог Закону України “Про публічні закупівлі”