• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП
  • 1

Хлібопродукти (Код ДК 15810000-9- Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби)

Завершена

1 062 120.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 310.60 UAH
Номер: b4cb0b2790c24062831b3ea5be397ad4
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-08-16-000049
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 16.08.2022 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 16.08.2022 15:48 - 07.09.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 16.08.2022 № 250 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Світлану ДАНЧЕВСЬКУ. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 16.08.2022 № 250. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2021-12-30-002019-a, 30.12.2021. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
  • Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 14 Порядку № 1082. За результатами аналізу відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону. Крім того Замовником допущено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону внаслідок ненадання інформації та документів у випадках, визначених Законом. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення у подальшому порушення вимог пункту 14 Порядку № 1082 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлі, вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації та вимог частини п’ятої статті 8 Закону при наданні інформації та документів у випадках, визначених Законом. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 26 серпня 2022 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю, своєчасності укладання договору та його оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відділу освіти виконавчого комітету Самбірської міської ради (далі – Замовник) на 2022 рік (UA-P-2021-12-30-006935-с), оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію Замовника; реєстр тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій, тендерну пропозицію ТОВ «Мостиський хлібокомбінат»; повідомлення про намір укласти договір; опубліковані переможцем тендеру після аукціону документи та інформацію; договір про закупівлю від 11.02.2022 №22-хліб. Відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання бюджетних коштів» (далі – Постанова КМУ №710) постановлено головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) та суб’єктам господарювання державного сектору економіки забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; та оприлюднення такого обґрунтування шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Відповідно до частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель. Під час моніторингу 17.08.2022 Західним офісом Держаудитслужби через електронну систему закупівель надано Замовнику запит щодо надання інформації, в тому числі щодо надання посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. Однак, Замовником станом на 26.08.2022 через електронну систему закупівель не надано відповіді на вищевказаний запит органу державного фінансового контролю, в тому числі щодо наявності власного веб-сайту або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, а також інформації щодо надання переможцем тендеру при укладанні договору відповідних документів про підтвердження права підписання договору про закупівлю та копії ліцензії або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності переможця торгів, чим порушено вимоги частини п’ятої статті 8 Закону. З врахуванням вищенаведеного, дослідити під час моніторингу питання надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю не видалося за можливе. Проведеним під час моніторингу аналізом наявної у вільному публічному доступі інформації на веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів (Самбірська міська рада, джерело інформації: https://sambircity.gov.ua/ekonomika-publichni-zakupivli/) встановлено наявність інформації щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та очікуваної вартості предмета закупівлі за ID: UA-2021-12-30-002019-а. Вимогами пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 01.07.2020 за № 610/34893 (далі – Порядок № 1082), визначено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо назви товару кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі, а також коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі. Відповідно до інформації про предмет досліджуваної закупівлі, оприлюдненої в електронній системі закупівель, Замовник в оголошенні про проведення відкритих торгів зазначив вид предмету закупівлі: товар, а саме: хліб пшеничний (12 000 кг), хліб цільнозерновий (18 000 кг), круасан з начинкою (20 000 шт), рогалики з начинкою (3 000 шт), булочки з начинкою (5 000 шт) та код національного класифікатора України ДК 021:2015: 15810000-9 — Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби. Водночас, Національний класифікатор України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник», затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23.12.2015 №1749, містить наступні номенклатурні позиції щодо товару, який є предметом досліджуваної закупівлі, зокрема: 15811000-7 «Хліб», 15811200-8 «Булки». Однак, за результатами моніторингу встановлено, що під час розміщення та оприлюднення інформації щодо предмета закупівлі в оголошенні про проведення відкритих торгів Замовником не зазначено коду товару, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі, чим порушено вимоги пункту 14 Порядку № 1082. Відповідно до вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Перелік формальних помилок затверджено наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 №710, який зареєстровано в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 за № 715/34998 (далі – Наказ Мінекономрозвитку №710). Проведеним моніторингом встановлено, що в підпункті 1.3 пункту1 розділу 3 тендерної документації наведено опис (перелік) формальних помилок. Проте, на порушення вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону тендерна документація Замовника не містить прикладів формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій, а також до переліку формальних помилок у підпункті 1.3 пункту1 розділу 3 тендерної документації включено помилки, відсутні в Наказі Мінекономрозвитку №710 (самостійне виправлення помилок та/або описок у поданій пропозиції під час її складання учасником, відсутність інформації в одних документах, однак наявність цієї інформації в інших документах у складі тендерної пропозиції).
Період усунення порушень: 26.08.2022 14:43 - 10.09.2022 00:00
Дата публікації висновку: 26.08.2022 14:43

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Відповідь на моніторинг. Відділ освіти виконавчого комітету Самбірського міського відділу освіти розглянув висновок моніторингу по закупівлі Хлібопродукти (Код ДК 15810000-9- Хлібопродукти, свіжовипечені хлібобулочні та кондитерські вироби) UA-2021-12-30-002019-a. Перш за все, хочемо повідомити, що закупівлю проводив ще тендерний комітет, який станом на сьогодні розформований. Закупівля опублікована із електронного кабінету, яким колись користувалися члени тендерного комітету. Уповноважена особа замовника зараз використовує інший електронний кабінет. Тому сповіщення про початок моніторингу і запит про моніторингу ми не побачили. Вважаємо за необхідне надати вам інформацію, яку ви запитували: 1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Обґрунтування обсягів закупівлі. Обсяги визначено відповідно до очікуваної потреби для забезпечення харчуванням дітей на 2022 рік. Потреба була обрахована на основі фактичного використання хліба у попередньому році та прогнозованого на наступний рік. Обґрунтування технічних та якісних характеристик закупівлі. Якісні характеристики визначено відповідно до особливостей та з урахуванням загальноприйнятих норм і стандартів для зазначеного предмета закупівлі. Обґрунтування очікуваної вартості. З урахуванням положень Примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, затвердженої наказом Уповноваженого органу від 18.02.2020 № 275, замовником обрано один із варіантів, а саме: розрахунок очікуваної вартості товарів/послуг методом порівняння ринкових цін: здійснити пошук, збір та аналіз загальнодоступної цінової інформації. 2. Надати посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі. https://sambircity.gov.ua/ekonomika-publichni-zakupivli/ 3. Надати відповідну інформацію чи було надано переможцем тендеру при укладанні договору відповідні документи про підтвердження права підписання договорів про закупівлю та копію ліцензій або документа дозвільного характеру (у разі їх наявності) на провадження певного виду господарської діяльності переможця торгів ТОВ Мостиський хлібокомбінат (з обов’язковим долученням до пояснення відповідних підтверджуючих документів)? ТОВ Мостиський хлібокомбінат при підписанні договору надав документи, які підтверджують право директора підписувати договір за результатами закупівлі, зокрема наказ на призначення директора Онишка Івана Васильовича. Постачання хліба не ліцензується відповідно до ст.7 ЗУ «Про ліцензування видів господарської діяльності», тому копію ліцензії ми не вимагали при підписанні договору. Щодо висновку моніторингу: Висновком моніторингу нас зобов’язано здійснити заходи (зокрема, шляхом проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо недопущення у подальшому порушення вимог пункту 14 Порядку № 1082 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлі, вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації та вимог частини п’ятої статті 8 Закону при наданні інформації та документів у випадках, визначених Законом. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень. Оскільки тендерний комітет вже розформовано, то проводити їх роз’яснення щодо складення тендерної документації та порядку оприлюднення івнормації в електронній системі закупівель – недоцільно. Водночас повідомляємо, що уповноважена особа замовника, яка зараз здійснює публічні закупівлі буде неухильно дотримуватися вимог пункту 14 Порядку № 1082 при розміщенні та оприлюдненні інформації про закупівлі, вимог пункту 19 частини другої статті 22 Закону при складанні тендерної документації та вимог частини п’ятої статті 8 Закону при наданні інформації та документів у випадках, визначених Законом. Цей досвід обов’язково буде враховуватися у подальшій роботі замовника. При можливості обов’язково забезпечимо уповноваженій особі можливість пройти навчання з економічних питань.
Дата публікації звіту: 01.09.2022 18:45

Запити/Пояснення