Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання щодо своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом установлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питання виконання вимог Постанови № 710 установлено порушення вимог частини 4-1 Постанови № 710.
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції ТОВ «ВЕНТА.ЛТД» (Лот № 7) та ТОВ «НОВОФАРМ-БІОСИНТЕЗ» (Лот №9) установлено порушення вимог абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій ТОВ «Оптіма-Фарм. ЛТД», ТОВ «Фармпротект», ТОВ «Зайдекс УА», ТОВ «СТМ-Фарм» (за лотами 2, 3, 4, 6, 11 та 12 відповідно) своєчасності укладання договорів про закупівлю та їх оприлюднення, відповідності умов договорів умовам тендерних пропозицій переможців – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері публічних закупівель, яке є значущим через необ’єктивне та упереджене визначення переможців процедури закупівлі за лотами 7 та 9, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявленого порушення шляхом припинення зобов’язань за договорами та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 23 серпня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (далі – Постанова № 710), відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Національної дитячої спеціалізованої лікарні «Охматдит» МОЗ України (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію затверджену рішенням уповноваженої особи від 06.01.2022, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, повідомлення про наміри укласти договір, тендерні пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю «Оптіма-Фарм. ЛТД» (далі – ТОВ «Оптіма-Фарм. ЛТД»), товариства з обмеженою відповідальністю «Фармпротект» (далі – ТОВ «Фармпротект»), товариства з обмеженою відповідальністю «Зайдекс УА» (далі – ТОВ «Зайдекс УА»), товариства з обмеженою відповідальністю «СТМ-Фарм» (далі – ТОВ «СТМ-Фарм»), товариства з обмеженою відповідальністю «ВЕНТА.ЛТД» (далі – ТОВ «ВЕНТА.ЛТД»), товариства з обмеженою відповідальністю «Торговий дім «Новофарм-Біосинтез» (далі – ТОВ «Торговий дім «Новофарм-Біосинтез») (за лотами 2, 3, 4, 6, 7, 9, 11 та 12 відповідно), повідомлення про намір укласти договір, договір поставки від 02.02.2022 № 02/02/6 за лотом Лот № 2, повідомлення про внесення змін до договору, додаткова угода від 10.07.2022 № 2, договір поставки від 02.02.2022 № 02/02/1 за лотом № 3, повідомлення про внесення змін до договору, додаткові угоди від 09.02.2022 № 1 та від 14.02.2022 № 2, договір поставки від 02.02.2022 №02/02/5 за лотом Лот № 4, договір поставки від 04.02.2022 № 04/02/1 за лотом № 6, договір поставки від 02.02.2022 №02/02/7 за лотом № 7, договір поставки від 02.02.2022 № 02/02/4 за лотом № 9, договір поставки від 02.02.2022 № 02/02/2 за лотом 11, повідомлення про внесення змін до договору, додаткова угода від 09.02.2022 № 1 (Лот № 11), договір поставки від 04.02.2022 № 04/02/2 за лотом № 12, пояснення Замовника на запит Держаудитслужби, отримані 10.08.2022 через електронну систему закупівель.
Відповідно до інформації оприлюдненої в електронній системі закупівель Замовник відмінив торги за лотом 1, 5, 8 через подання для участі в торгах менше двох тендерних пропозицій та розірвав договір за лотом 10 через не можливість постачання товару.
Відповідно до вимог частини п’ятої статті 8 Закону протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Усі такі запити про надання пояснень автоматично оприлюднюються електронною системою закупівель. Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
З огляду на викладене під час здійснення моніторингу процедури закупівлі Держаудитслужба 09.08.2022 звернулась через електронну систему закупівель до Замовника з метою отримання, зокрема інформації щодо обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікувану вартість.
При цьому Замовник 10.08.2022 в електронній системі закупівель оприлюднив пояснення, яке містить формальний зміст та не включає обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, що є порушенням вимог частини п’ятої статті 8 Закону.
Крім того, Замовник не надав пояснення на запит Держаудитслужби від 17.08.2022 щодо інформації та підтвердні документи щодо виконання договору від 02.02.2022 № 02/02/7 в частині постачання та здійснення розрахунків, та щодо прийнятих рішень за результатами розгляду тендерних пропозицій учасників ТОВ «ВЕНТА.ЛТД» (Лот № 7) та ТОВ «НОВОФАРМ-БІОСИНТЕЗ» (Лот №9), чим порушив вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами моніторингу процедури публічної закупівлі установлено, що Замовник оприлюднив на власному веб-сайті (ohmatdyt.com.ua) документ «Obgruntuvannya-tehn-ta-yakisn-harakteristik-anesteziya-liki-NP-1-2022.exel», який не містить інформації щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі, чим порушено вимоги частини 4-1 Постанови № 710.
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що відповідно до пункту 6 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Замовник установив вимогу щодо надання учасниками у складі тендерних пропозицій інформації та документів, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам тендерної документації, визначеним у Додатку 3 до цієї тендерної документації.
За результатами моніторингу, установлено, що відповідно до пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації, для підтвердження відповідності тендерних пропозицій медико-технічним вимогам до предмету закупівлі, учасники повинні надати копію інструкції для застосування (копію Інструкції для медичного застосування з наявністю відомостей щодо застосування у дітей та відсутністю протипоказань до застосування у дітей).
Учасники ТОВ «ВЕНТА.ЛТД» (Лот № 7) та ТОВ «НОВОФАРМ-БІОСИНТЕЗ» (Лот №9) в складі своїх тендерних пропозицій на підтвердження відповідності тендерних пропозицій медико-технічним вимогам до предмету закупівлі надали копію інструкції для медичного застосування лікарських засобів «ДОФАМІН-ДАРНИЦЯ» та «НОВОСТЕЗИН» відповідно, в яких є відмітка щодо протипоказань до застосування у дітей, чим недотримано вимоги пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації.
Також, відповідно до пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації, для підтвердження відповідності тендерних пропозицій медико-технічним вимогам до предмету закупівлі, учасники повинні надати документи що товари, які підлягають поставці, повинні бути виготовлені відповідно до стандартів належної виробничої практики (GMP).
Проте у складі тендерної пропозиції учасника ТОВ «ВЕНТА.ЛТД» відсутній документ, який підтверджує, що товари, запропоновані учасником для постачання, виготовлені відповідно до стандартів належної виробничої практики (GMP), чим недотримано вимоги пункту 6 розділу ІІІ тендерної документації.
Однак, на порушення вимог абзацу другий пункту 2 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерні пропозиції ТОВ «ВЕНТА.ЛТД» (Лот № 7) та ТОВ «НОВОФАРМ-БІОСИНТЕЗ» (Лот №9) як такі, що не відповідають умовам технічної специфікації щодо предмета закупівлі тендерної документації та уклав з ними договори поставки від 02.02.2022 № 02/02/7 вартістю 14 124,00 грн та від 02.02.2022 № 02/02/4 вартістю 3852,00 грн відповідно.
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі встановлено, що відповідно до наданого у складі тендерної пропозиції ТОВ «ВЕНТА ЛТД» статуту та витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань, сформованого 29.12.2021, одним із засновників ТОВ «ВЕНТА.ЛТД» є Акціонерне товариство «КАТРЕН» (країна резидентства: росія; місцезнаходження: росія, 141400, Московська обл., м. Хімки, Вашутінське шосе, володіння № 22. Розмір внеску до статутного фонду 11 634,18 грн (що складає 24 % статутного капіталу).
При цьому відповідно до абзацу четвертого підпункту 1 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 3 березня 2022 року № 187 «Про забезпечення захисту національних інтересів за майбутніми позовами держави Україна у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації» (далі – Постанова № 187) для забезпечення захисту національних інтересів за майбутніми позовами держави України у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації установити до прийняття та набрання чинності Законом України щодо врегулювання відносин за участю осіб, пов’язаних з державою-агресором, мораторій (заборону) на: виконання, у тому числі в примусовому порядку, грошових та інших зобов’язань, кредиторами (стягувачами) за якими є Російська Федерація або такі особи (далі - особи, пов’язані з державою-агресором):
юридичні особи, створені та зареєстровані відповідно до законодавства України, кінцевим бенефіціарним власником, членом або учасником (акціонером), що має частку в статутному капіталі 10 і більше відсотків, якої є російська федерація, громадянин російської федерації, крім того, що проживає на території України на законних підставах, або юридична особа, створена та зареєстрована відповідно до законодавства російської федерації.
Згідно з абзацу п’ятого підпункту 1 пункту 1 Постанови № 187 зазначене обмеження не застосовується до юридичних осіб, утворених та зареєстрованих відповідно до законодавства України: які є банками або за рахунками яких на підставі нормативно-правових актів або рішень Національного банку дозволяється здійснення обслуговуючими банками видаткових операцій.
За даними пошуково - аналітичної системи (https://www.007.org.ua) та єдиного вебпорталу використання публічних коштів (https://spending.gov.ua) установлено, що Замовником за договором поставки від 02.02.2022 № 02/02/7 здійснено 18.02.2022 перерахування ТОВ «ВЕНТА.ЛТД коштів в сумі 14 124, 00 гривень.
Період усунення порушень:
24.08.2022 18:36 - 08.09.2022 00:00
Дата публікації висновку:
24.08.2022 18:36