-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Електрична енергія
Завершена
618 240.00
UAH з ПДВ
Номер:
81a357ff388641b887b1eb9ca2e4aeb8
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-02-02-000043
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
02.02.2022 00:00
Період моніторингу:
02.02.2022 15:09 - 24.02.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
02.02.2022
№ 43
Житомир
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу,
Начальник Управління
Північного офісу Держаудитслужби
в Житомирській області Людмила КОСТЮК
Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 02.02.2022 № 43.
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі:
5. UA-2021-12-30-004748-c Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо відповідності повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівель вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 8 частини 6 статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення встановлено порушення вимог пункту 5 частини 8 статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством встановлено порушення вимог частини 5 статті 8 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмету закупівлі, наявності умов для застосування переговорної процедури, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівель вимогам Закону, дотримання вимог Постанови 710 - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, в межах законодавства вжити заходів щодо розірвання договору про закупівлю теплової енергії від 21.01.2022 року № 31-7 з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 14 лютого 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, наявність умов для застосування переговорної процедури, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідність повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівель вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – Постанова № 710), своєчасність надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік Житомирського науково-дослідного експертно-криміналістичного центра МВС України (далі – Замовник), протокол проведення переговорів від 30.12.2021 року № 1, повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури від 30.12.2021 року, договір про закупівлю від 21.01.2022 року № 31-7, пояснення Замовника з копіями документів, отримані через електронну систему закупівель 08.02.2022 року, інформація, відображена на офіційному сайті Замовника за посиланням https://www.ndekc.zhitomir.ua/informaciya-pro-publichni-zakupivli.
За результатами моніторингу відповідності повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівель вимогам Закону встановлено наступне.
Переговорна процедура закупівлі застосована відповідно до абзацу 4 пункту 2 частини другої статті 40 Закону з підстави «відсутність конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником».
Відповідно до пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Так, 26.06.2021 року набув чинності Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та інших законів України щодо вдосконалення системи функціонування та оскарження публічних закупівель», яким внесено зміни, в тому числі щодо виключення у пункті 8 частини 6 статті 40 Закону слова «з посиланням на». Таким чином, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити саме документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Проте, на порушення пункту 8 частини 6 статті 40 Закону, в оприлюдненому Замовником повідомленні про намір укласти договір про закупівлю відсутні експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Відповідно до пункту 5 частини 8 статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі відміняється замовником у разі не підписання договору про закупівлю у строк 35 днів (20 днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Однак, за результатами моніторингу встановлено, що Замовником не відмінено процедуру закупівлі у зв’язку з укладанням договору про закупівлю від 21.01.2022 року № 31-7 на 22 день з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (30.12.2021 року), чим не дотримано вимоги пункту 5 частини 8 статті 40 Закону.
За результатами моніторингу питання щодо своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством, встановлено, що Замовник, на запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу процедури закупівель, від 02.02.2022 року надав через електронну систему закупівель пояснення щодо прийнятих рішень 08.02.2022 року, тобто, протягом чотирьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень, чим порушив вимоги частини 5 статті 8 Закону.
Період усунення порушень:
14.02.2022 16:39 - 01.03.2022 00:00
Дата публікації висновку:
14.02.2022 16:39
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Порушення усунуті, укладено Додаткову угоду № 1 від 16.02.2022 р. про розірвання Договору № 31-7 від 21.02.2022 р.
Дата публікації звіту:
16.02.2022 12:38
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- documentsForm: Так
- other: Так
Опис:
Замовником порушення усунуто шляхом розірвання договору про закупівлю.
Дата публікації:
16.02.2022 13:38
Запити/Пояснення
Номер:
bc5abe68e31b47269b241e4065f8f791
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
02.02.2022 17:03
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
08.02.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету: «Електрична енергія» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-12-30-004748-c), відповідно частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з наступних питань.
1. Відповідно до частини 6 статті 40 Закону, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити таку інформацію, зокрема, обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Однак, чому в порушення вимог частини 6 статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю не містить документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі?
2. Відповідно до пункту 5 частини 8 статті 40 Закону, переговорна процедура закупівлі відміняється замовником у разі не підписання договору про закупівлю у строк 35 днів (20 днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Аналізом інформації, розміщеної в електронній системі закупівель встановлено, що повідомлення про намір укласти договір про закупівлю оприлюднено 30.12.2021 року, однак, договір про закупівлю укладений сторонами 21.01.2022 року за № 31-7, тобто, на 22 день з дня оприлюднення вказаного повідомлення.
Враховуючи викладене, чому Житомирським науково-дослідним експертно-криміналістичним центром МВС України не відмінено процедуру закупівлі, у зв’язку з не підписанням договору про закупівлю у 20-денний термін?
3. Поясніть, яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість?
Також надайте посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Пояснення та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
efb23b13883a4233820e6c3c3177366e
Назва:
Про виконання Наказу від 02.02.2022 №43 Північного офісу Держаудитслужби
Дата опублікування:
08.02.2022 13:44
Опис:
Уповноваженою особою Житомирського НДЕКЦ МВС України - Андрієм Латашем в кінці грудня 2021 року розпочато процедуру закупівлі по предмету: «Електрична енергія» (інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-12-30-004748-c) на очікуваний результат. Відповідно до частини 6 статті 40 Закону, мною складено обґрунтування застосування переговорної процедури в якому зазначено, що на підставі ч.1 та п.2 ч.2 ст. 62 Закону України «Про ринок електричної енергії», який визначає, що з метою забезпечення загального економічного інтересу в електроенергетичній галузі України, необхідного для задоволення інтересів громадян, суспільства і держави, та забезпечення сталого довгострокового розвитку електроенергетичної галузі і конкурентоспроможності національної економіки України на учасників ринку відповідно до цієї статті можуть бути покладені спеціальні обов’язки для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку електричної енергії.
До спеціальних обов’язків, що покладаються на учасників ринку електричної енергії відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії», для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку електричної енергії, належать і виконання функцій постачальника універсальних послуг, ч. 1 статті 63 Закону України «Про ринок електричної енергії» передбачено, що універсальні послуги надаються постачальником таких послуг виключно побутовим та малим непобутовим споживачам.
Згідно з пунктом 42 частини першої статті 1 Закону, малий непобутовий споживач - споживач, який не є побутовим споживачем і купує електричну енергію для власного споживання, електроустановки якого приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до- 50 кВт.
Таким чином, до категорії малих непобутових споживачів належать Житомирський НДЕКЦ МВС, з договірною потужністю, що дорівнює віповідно до договору № 341 від 17.02.2020 та додатку № 2 до нього, укладеним з АТ "Житомиролбленерго" Житомирський РЕМ: адмінбудівля за адресою: м. Житомир вул. Старий бульвар, 18, що має потужність 21,4 кВт. та адмінбудівля за адресою: м. Житомир вул. Сергія Параджанова, 133, має потужність 32 кВт.(Додаток - Договір розподіл).
Згідно Постанови НКРЕКП від 26.10.2018р. №1268 на ТОВ «ЖОЕК» (Житомирська обласна енергопостачальна компанія) було покладено функції постачальника універсальних послуг на закріпленій території – адміністративній території Житомирської області, тому враховуючи викладене, керуючись вимогами пункту 2 частини 2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі», що вказує на застосування переговорної процедури у разі відсутності конкуренції (в тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, в наслідок чого договір про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг може бути укладено лише з одним постачальником, через відсутність альтернативи ( відсутність конкуренції з технічних причин), а також те, що ціна на електричну енергію ТОВ «Житомирська обласна енергопостачальна компанія», як постачальника універсальної послуги є нижчою, у порівняні з цінами інших постачальників електричної енергії.
Питання формування ціни на універсальні послуги регулюється Постановою НКРЕКП від 05.10.2018 р. № 1177, якою затверджено «Порядок формування ціни на універсальні послуги», відповідно до вимог якої ТОВ «Житомирська обласна енергопостачальна компанія» розраховуються ціни на універсальні послуги, з подальшим їх оприлюдненням на офіційному сайті.
Враховуючи викладене, на початку нового бюджетного року уповноважена особа Житомирського НДЕКЦ МВС підготувала договір про закупівлю електричної енергії з ТОВ "ЖОЕК" , який був підписаний сторонами та готовий до реєстрації у відповідному журналі реєстр.договорів ще 14.01.2022, але враховуючи, що кошторис Житомирського НДЕКЦ МВС був затверджений тільки 19.01.2022 року (Додаток -Кошторис 2022), реєстрація якого відбувається в Держказначействі , на підставі Наказу Міністерства фінансів України від 24.12.2012 р № 1407 протягом п'яти робочих днів, а також враховуючи ч.3 ст. 48 Бюджетного кодексу України (розміщення замовлення, укладення договору, придбання товару, послуги чи здійснення інших аналогічних операцій протягом бюджетного періоду, за якими розпорядником бюджетних коштів взято зобов'язання без відповідних бюджетних асигнувань або з перевищенням повноважень, встановлених цим Кодексом та законом про Державний бюджет України (рішенням про місцевий бюджет), є недійсними. За такими операціями не виникають бюджетні зобов'язання та не утворюється бюджетна заборгованість), договір про закупівлю був зареєстрований 21.01.2022 року за № 31-7, тоб то, на 22 день з дня оприлюднення повідомлення про намір укласти договір.
Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів», уповноваженою особою Житомирського НДЕКЦ МВС на власному веб- сайті https://www.ndekc.zhitomir.ua/informaciya-pro-publichni-zakupivli розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі ( Додаток- Обгрунтування сайт) .
Окремо хотілось зазначить, що не своєчасна реєстрація угоди про закупівлю, а також надання відповідей під час процедури моніторингу даної закупівлі, спричиненні захворюністю на COVID серед наших працівників. Дякую за порозуміння.