-
Відкриті торги з публікацією англійською мовою
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021-2015 код 15540000-5 Сирні продукти (сир м'який кисломолочний)
Завершена
18 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 90 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 90 000.00 UAH
Номер:
f3f505deb3f24bd698c80bf368b940e7
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-07-19-000107
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
19.07.2022 00:00
Період моніторингу:
20.07.2022 11:20 - 11.08.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
19.07.2022 № 189
Київ
Про початок моніторингу процедур закупівель
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
Начальник Олександр КАРАБАНОВ
ЗАТВЕРДЖЕНО
Наказ Північного офісу Держаудитслужби
від 19.07.2022 № 189
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Номер ID закупівлі Найменування замовника Предмет закупівлі Очікувана вартість, грн Опис підстав для здійснення моніторингу
8. UA-2021-12-30-004350-c Управління освіти Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації ДК 021-2015 код 15540000-5 Сирні продукти (сир м'який кисломолочний) 18 000 000,00 Пункт 2 частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі»
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Інформація, отримана від органів державної влади, народних депутатів України, органів місцевого самоврядування, про наявність ознак порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами здійсненого моніторингу встановлено порушення частини 1 статті 31, частини 2 статті 32 Закону № 922-VIII.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель при визначенні предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюдненні інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону № 922-VIII, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесенні змін до договору - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 05 серпня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон № 922-VIII), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2022 рік, тендерну документацію (далі – ТД), затверджену рішенням уповноваженої особи від 13.01.2022 № 3 (зі змінами), тендерні пропозиції ТОВ «Переяслав-Молпродукт» та ТОВ «ФІРМА «ФАВОР» (далі – Переможець), реєстр отриманих тендерних пропозицій від 10.02.2022 року, протокол розкриття, протокол уповноваженої особи від 11.02.2022 № 37, повідомлення про намір укласти договір від 11.02.2022 року, додаткову угоду від 02.08.2022 № 1 пояснення Замовника від 22.07.2022 року.
Моніторингом установлено невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «ФІРМА «ФАВОР» умовам ТД.
Так, відповідно до пункту 7.3 Додатку № 4 до ТД (Проект договору про закупівлю), оплата Замовником за поставлений товар здійснюється протягом 5 банківських днів з дати отримання бюджетного призначення на фінансування закупівлі на свій реєстраційний рахунок, інформацію про який учасник надає Замовнику (у разі наявності декілька відкритих рахунків, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати довідки з усіх банків про відкриття рахунків в якому у нього відкрито рахунки).
Аналізом документів, які містяться у складі тендерної пропозиції ТОВ «ФІРМА «ФАВОР», встановлено, що, згідно з пунктом 9 «Банківські реквізити» Довідки про контактні дані ТОВ «ФІРМА «ФАВОР» від 19.01.2022 № 573, Учасник зазначає про наявність двох відкритих рахунків, а саме: в АТ «ПроКредит Банк» та в ПАТ «РВС Банк».
Отже, на виконання зазначеної вище вимоги ТД, ТОВ «ФІРМА «ФАВОР» повинно було надати у складі своєї тендерної пропозиції довідки з вказаних вище банків про відкриття рахунків, у яких в Учасника відкрито рахунки. Однак, ТОВ «ФІРМА «ФАВОР» не надало у складі своєї тендерної пропозиції таких довідок з банків, чим не виконано вимогу пункту 7.3 Додатку № 4 до ТД.
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо учасник процедури закупівлі не відповідає встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Враховуючи зазначене, в порушення частини 1 статті 31 Закону № 922-VIII Замовником не відхилено тендерну пропозицію ТОВ «ФІРМА «ФАВОР» як таку, що не відповідають встановленим абзацом першим частини третьої статті 22 цього Закону вимогам до учасника відповідно до законодавства.
Вищевказане призвело до порушення пункту 2 частини 2 статті 32 Закону № 922-VIII відповідно до якої тендер автоматично відміняється електронною системою закупівель у разі допущення до оцінки менше двох тендерних пропозицій у процедурі відкритих торгів, у разі якщо оголошення про проведення відкритих торгів оприлюднено відповідно до частини третьої статті 10 цього Закону.
Період усунення порушень:
08.08.2022 13:29 - 23.08.2022 00:00
Дата публікації висновку:
08.08.2022 13:29
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Управління освіти Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації (далі - управління освіти) уважно проаналізовало моніторинг Державної аудиторської служби України та в межах своєї компетенції надаємо наступну інформацію та документи.
Управління освіти в своїй діяльності керується чинним законодавством, в тому числі дотримується принципів здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до п. 7.3 проекту договору відображеному додатку № 4 до тендерної документації зазначено наступне:
Пунктом 7.3 Проекту договору передбачено: «Оплата Замовником за поставлений товар здійснюється протягом 5 банківських днів з дати отримання бюджетного призначення на фінансування закупівлі на свій реєстраційний рахунок, інформацію про який учасник надає Замовнику (у разі наявності декілька відкритих рахунків, учасник у складі тендерної пропозиції повинен надати довідки з усіх банків про відкриття рахунків в якому у нього відкрито рахунки).»
Учасником закупівлі ТОВ «Фірма «Фавор» надано лист-погодження з проектом договору із зазначенням одного рахунку для здійснення розрахунків, а саме: UA613209840000026007210404389 в АТ «ПроКредитБанк».
В довідці про контактні дані ТОВ «Фірма «Фавор» було зазначено, що лише один рахунок використовується для здійснення розрахунків, а саме: UA613209840000026007210404389 в АТ «ПроКредитБанк».
Таким чином, Учасником виконано вимогу п. 7.3. проекту договору та надано Замовнику інформацію про один свій реєстраційний рахунок, а отже додаткових довідок з банків відповідно до вимог тендерної документації не потребується.
Інший рахунок UA793390720000026000006979001 в ПАТ «РВС Банк» використовується лише для оформлення банківських гарантій та не може використовуватись як рахунок для взаєморозрахунків, про що банк ПАТ «РВС Банк» надав підтвердження (копія листа додається).
Отже, пропозиція учасника ТОВ «Фірма «Фавор» відповідає всім вимогам тендерної документації.
Дата публікації звіту:
16.08.2022 13:48
Запити/Пояснення
Номер:
992f6c3367854a03be1ed49e0f134aad
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
21.07.2022 17:51
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
27.07.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Сирні продукти (сир м'який кисломолочний)», за кодом ДК 021:2015: 15540000-5 — Сирні продукти (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID:UA-2021-12-30-004350-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-ХІІ, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів) яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість? Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
56ccc584198847d4b483f63f4ae6ddde
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
22.07.2022 14:11
Опис:
Управління освіти Солом'янської районної в місті Києві державної адміністрації уважно розглянуло запит Державної аудиторської служби України про отримання пояснення (інформації та документів) від 21.07.2022 р. За результатами розгляду, в межах своєї компетенції надаємо наступну інформацію та документи.
З метою встановлення технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість Управлінням освіти Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації перед проголошенням вище зазначених торгів виконано вимоги п.4 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме:
«4. Для планування закупівель та підготовки до проведення закупівель замовники можуть проводити попередні ринкові консультації з метою аналізу ринку, у тому числі запитувати й отримувати рекомендації та інформацію від суб'єктів господарювання. Такі рекомендації та інформація можуть використовуватися замовником під час підготовки до проведення закупівлі, якщо вони не призводять до порушення статті 5 цього Закону. Консультації з ринком можуть проводитися через електронну систему закупівель шляхом надсилання запитань замовником та отримання відповідей від суб'єктів господарювання або шляхом організації відкритих зустрічей з потенційними учасниками. Проведення попередніх ринкових консультацій замовником не вважається участю суб'єктів господарювання у підготовці вимог до тендерної документації.».
1. Згідно Річного плану закупівель на 2022 р. по КЕКВ 2230, на закупівлю «ДК 021-2015 код 15540000-5 Сирні продукти (сир м'який кисломолочний), DK 021:2015 (CPV) 15544000-3 Cheese (soft milk cheese) заплановано:
18 000 000,00 грн.(вісімнадцять мільйонів грн. 00 коп.).
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі було визначено у відповідності до вимог законодавчих документів щодо якості та безпечності продуктів харчування, зокрема Законів України «Про безпечність та якість харчових продуктів», «Про дитяче харчування» № 142-V від 14.09.2019 р, спільних наказів МОН України та МОЗ України від 17.04.2006 р. № 298/227 «Про затвердження Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних закладах», від 15.08.2006 р. №620/563 «Щодо невідкладних заходів з організації харчування дітей у дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладах», від 01.06.2005 № 242/329, Постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021року №305 « про затвердження норм Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку».
Технічні вимоги до предмету закупівлі встановлені відповідно до частини 2 ст.22 Законом України «Про публічні закупівлі» зі змінами. Зокрема, і про надання інформації про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам. Замовник також може вимагати від учасників підтвердження того, що пропоновані ними товари, послуги чи роботи за своїми екологічними чи іншими характеристиками відповідають вимогам, установленим у тендерній документації. Маркування, протоколи випробувань та сертифікати повинні бути видані органами з оцінки відповідності, компетентність яких підтверджена шляхом акредитації....» (ч. 5 ст. 23 Закону).
Відповідно до Закону України № 1870-ІУ від 24.06.2004 «Про молоко та молочні продукти» зазначені речовини, які заборонені до складу молочних продуктів ( немолочні жири та білки, стабілізатори, консерванти, тощо).
В спільних наказах МОН України та МОЗ України від 17.04.2006 р.
№ 298/227 «Про затвердження Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних закладах» та № 242/329 від 01.06.2005 «Щодо невідкладних заходів з організації харчування дітей у дошкільних, загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладах» зазначено: «В дошкільних навчальних закладах забороняється використовувати продукти, що містять синтетичні барвники, ароматизатори, підсолоджувані, підсилювачі смаку, консерванти.»
Очікувана вартість закупівлі визначена шляхом проведення моніторингу ціни за 1 кг сиру кисломолочного (моніторинг додається). Обсяги закупівлі розраховано відповідно до норм харчування, кількості дітей та факту споживання попередніх періодів.
Посилання на розміщення відповідної інформації на сайті управління освіти Солом’янської районної в місті Києві державної адміністрації: https://rada.info/
upload/users_files/37485490/03f4ab96032f1c8ad7d51af4bea840f8.pdf.