-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
09310000-5 електрична енергія (для потреб гуртожитків, сходові клітки, ліфти)
Завершена
748 440.00
UAH з ПДВ
Номер:
7b59b8e78ce143ce93f711af8806cee4
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-09-09-000043
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
09.09.2022 00:00
Період моніторингу:
09.09.2022 13:50 - 01.10.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
09.09.2022 № 224
Київ
Про початок моніторингу процедур закупівель
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
В.о.начальника Віталій ЗУБЧЕНКО
Додаток до наказу Північного офісу
Держаудитслужби
від 09.09.2022 № 224
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Номер ID закупівлі Найменування замовника Предмет закупівлі Очікувана вартість, грн Опис підстав для здійснення моніторингу
11 UA-2021-12-30-000465-c
КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "УПРАВЛЯЮЧА ЖИТЛОВА КОМПАНІЯ" ВОЛОДИМИР-ВОЛИНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ 09310000-5 електрична енергія (для потреб гуртожитків, сходові клітки, ліфти) 748 440,00 Пункт 4 частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі»
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Застосування конкурентного діалогу або торгів з обмеженою участю, або переговорної процедури закупівлі на умовах, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу наявності умов для застосування переговорної процедури встановлено порушення пункту 8 частини шостої статті 40, пункту 2 частини другої статті 40 Закону № 922.
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 22 вересня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, перевірки підстав для проведення переговорної процедури закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік, оголошення про проведення переговорної процедури, обґрунтування застосування переговорної процедури, повідомлення про намір укласти договір від 30.12.2021, договір від 14.01.2022 № 23-22/154, укладений з ТОВ «ВОЛИНЬЕЛЕКТРОЗБУТ» (далі – Договір), відповіді Замовника на запити органу державного фінансового контролю від 15.09.2022.
Відповідно до пункту 8 частини шостої статті 40 Закону № 922, повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівлі повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Аналізом повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури встановлено, що Замовником застосовано переговорну процедуру закупівлі відповідно до пункту 2 частини другої статті 40 Закону № 922 (відсутність конкуренції з технічних причин), при цьому в обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі, окрім іншого, зазначено: «Керуючись вимогами пункту 2 частини 2 статті 40 Закону № 922, що вказує на можливість застосування переговорної процедури у разі відсутності конкуренції (в тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, беручи до уваги те, що договір про постачання електричної енергії на умовах універсальної послуги може бути укладено лише з одним постачальником через відсутність альтернативи, а також зважаючи на те, що постачання електричної енергії для побутових споживачів (в тому числі гуртожитків) за тарифами згідно КМУ № 483 від 05.06.2019р. може забезпечити виключно постачальник універсальних послуг, що є економічно вигідним для Замовника і вказує на дотримання принципу «максимальної економії та ефективності» при закупівлі, Замовник має право застосувати переговорну процедуру закупівлі.».
Отже, на порушення пункту 8 частини шостої статті 40 Закону № 922 обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі не містить посилань на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Також, відповідно до частини першої статті 20 Закону № 922 відкриті торги є основною процедурою закупівлі, а відповідно до статті 40 Закону № 922 переговорна процедура закупівлі - це процедура, що використовується замовником як виняток за наявності виключного переліку підстав.
Замовником в повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури зазначено: вид предмету закупівлі: товари; назва предмета закупівлі: електрична енергія; кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг: 445500 кВт*год.
Відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» від 13 квітня 2017 року № 2019-VIII (далі – Закон № 2019) ринок електричної енергії функціонує на конкурентних засадах крім діяльності суб’єктів природних монополій, з обмеженнями, встановленими цим законом. Постачання електричної енергії у розумінні цього закону не належить до сфери природних монополій та є конкурентним видом діяльності.
Також відповідно до частин 1 та 3 статті 8 Закону № 2019 господарська діяльність з виробництва, передачі, розподілу електричної енергії, постачання електричної енергії споживачам, зберігання енергії, трейдерська діяльність, здійснення функцій оператора ринку та гарантованого покупця провадяться на ринку електричної енергії за умови отримання відповідної ліцензії, якщо інше не передбачено цим Законом. Ліцензія на провадження господарської діяльності з виробництва, передачі, розподілу електричної енергії, постачання електричної енергії споживачу, зберігання енергії, трейдерської діяльності, здійснення функцій оператора ринку та гарантованого покупця видається Регулятором у встановленому законодавством порядку.
Згідно з пунктом 72 статтею 1 Закону № 2019 Регулятор - Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.
Так, за інформацією розміщеною в Ліцензійному реєстрі Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг ліцензії на постачання електричної енергії споживачу серед інших, на території Волинської області станом на 03.12.2021, надано сімнадцяти суб’єктам господарювання (ТОВ «ВОЛИНЬЕЛЕКТРОЗБУТ», ТОВ «ЕНСОЛ Україна», ТОВ «ЗАХІД ЕНЕРГОТРЕЙД», ДОЧІРНЄ ПІДПРИЄМСТВО «ЕВОДА ТРЕЙД» КОМУНАЛЬНОГО ПІДПРИЄМСТВА «ЛУЦЬКВОДОКАНАЛ», ТОВ «ДАЙНЕМІК ГРУП», ТОВ «НЕЙТРИН», ТОВ «ЕНЕРГО РІТЕЙЛ», ТОВ «ІГНІС ТРЕЙД ЕНЕРДЖІ», ТОВ «ФУРНІРО», ТОВ «МЕГАВАТТ ЕНЕРГО СЕРВІСНА КОМПАНІЯ», ТОВ «ЗАХІД ЕНЕРГО ЗБУТ», ТОВ «ВОЛИНЬГАЗ ЗБУТ», ТОВ «КОМПАНІЯ «ГЕЛІКОН», ТОВ «ВОЛИНЬ-ГАЗЗБУТ», ТОВ «САГ електро», ТОВ «СТІРЛІНГ ТЕКНОЛОДЖІС», ТОВ «ТІМБЕР ВОЛИНЬ ГРУП», а отже на ринку електричної енергії наявна конкуренція та створені технічні умови для постачання електричної енергії будь-яким із перелічених суб’єктів.
Отже, Замовник застосував переговорну процедуру закупівлі електричної енергії без наявних підстав, передбачених пунктом 2 частини другої статті 40 Закону № 922.
Період усунення порушень:
22.09.2022 17:29 - 07.10.2022 00:00
Дата публікації висновку:
22.09.2022 17:29
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Комунальне підприємство «Управляюча житлова компанія» Володимирської міської ради на виконання висновку ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УКРАЇНИ, повідомляє наступне:
- Відповідно до ЦКУ ч.1 ст.651 зміни або розірвання Договору допускається лише за згодою сторін.
- Відповідно до ЦКУ ч.1 ст.654 розірвання Договорів вчиняється в такий самій формі, що й договір, що змінюється або розривається.
- ТОВ «ВЕЗ» було надіслано лист про необхідність розірвання та Додаткову угоди на розірвання.
Квитанція про відправлення, лист та Додаткова угода додається.
Дата публікації звіту:
27.09.2022 14:04
Запити/Пояснення
Номер:
cf5e6726b5aa4cd3b295d7c1e2ebac7f
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
12.09.2022 15:37
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
16.09.2022 00:00
Опис:
Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість по даній закупівлі? Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
5a08df2730384718aba868e3d5a99373
Назва:
Технічні характеристики
Дата опублікування:
15.09.2022 10:20
Опис:
Під час проведення переговорної процедури ТОВ "Волиньелектрозбут" були надані всі необхідні документи, і у зв'язку із тим, що ТОВ "Волиньелектрозбут" являється постачальником універсальних послуг, наявна відсутність конкуренції Замовником було прийнято рішення заключити Договір із Постачальником ТОВ "Волиньелектрозбут"
Номер:
bfb27c8ccc85427c8a469c44a45b8ea0
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
12.09.2022 15:39
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
16.09.2022 00:00
Опис:
Просимо надати документальне підтвердження відсутності конкуренції з технічних причин.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
073e13ec0e124bceb02a4b12df3407ba
Назва:
Щодо обґрунтування відсутності конкуренції з технічних причин
Дата опублікування:
15.09.2022 09:23
Опис:
КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО «УПРАВЛЯЮЧА ЖИТЛОВА КОМПАНІЯ» ВОЛОДИМИР-ВОЛИНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ( код ЄДРПОУ- 03339064) проводило тендер на закупівлю електричної енергії (Код ДК 021:2015:09310000-5 – Електрична енергія) для потреб гуртожитків за переговорною процедурою закупівлі. Ідентифікатор закупівлі - UA-2021-12-30-000465-c.
В результаті переговорної процедури переможцем було визнано ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВОЛИНЬЕЛЕКТРОЗБУТ» та укладено Договір про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг № 23-22/154 від 14.01.2022 року на загальну суму 748 440,00грн. (сімсот сорок вісім тисяч чотириста сорок гривень 00 коп.), з терміном постачання з 01 січня 2022 — 31 грудня 2022 року (обсяг – 445 500 кВт/год).
Дана закупівля проводилась для потреб гуртожитків. Гуртожиток - це спеціально споруджений або переобладнаний жилий будинок, який використовується для проживання робітників, службовців, студентів, учнів, а також інших громадян у період роботи або навчання.
Що стосується тарифу на постачання електричної енергії для потреб гуртожитків, то у ч.1 та 2 п.2 Додатку 3 до Положення про покладення спеціальних обов’язків на учасників ринку електричної енергії для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку електричної енергії, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України №483 від 5 червня 2019 року, зазначено, що ціна електричної енергії, що купується у постачальників універсальних послуг та споживається індивідуальними та колективними побутовими споживачами, в тому числі у гуртожитках, що розраховуються за електричну енергію за загальним розрахунковим засобом обліку в частині споживання електричної енергії фізичними особами для задоволення власних побутових потреб, які не включають професійну та/або господарську діяльність, становить 1,68 грн. з ПДВ і може бути забезпечена лише постачальником універсальних послуг на закріпленій території.
Відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» універсальна послуга - постачання електричної енергії побутовим та малим непобутовим споживачам, що гарантує їхні права бути забезпеченими електричною енергією визначеної якості на умовах, визначених відповідно до цього Закону, на всій території України. Постачальник універсальної послуги - визначений відповідно до цього Закону електропостачальник, який виконує зобов’язання щодо надання універсальної послуги. У межах території здійснення діяльності одного постачальника універсальних послуг не допускається здійснення діяльності іншими постачальниками універсальних послуг.
Таким електропостачальником на території Волинської області з 01 січня 2019 року є ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ВОЛИНЬЕЛЕКТРОЗБУТ», на якого покладений спеціальний обов`язок щодо постачання електричної енергії побутовим та малим непобутовим споживачам , відповідно до п.2 ч.2 ст. 62, ст. 63 Закону України «Про ринок електричної енергії».
Обсяг та умови виконання спеціальних обов’язків учасниками ринку електричної енергії для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку електричної енергії, передбачають, зокрема, надання послуг із забезпечення доступності електричної енергії для побутових споживачів та здійснення надання універсальних послуг побутовим споживачам за цінами (тарифами), визначеними відповідними державними органами для таких споживачів, з метою забезпечення стабільності, належної якості та доступності електричної енергії, підтримання належного рівня безпеки її постачання споживачам без загрози створення повноцінного ринку електричної енергії.
Враховуючи викладене, керуючись вимогами пункту 2 частини 2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), що вказує на можливість застосування переговорної процедури у разі відсутності конкуренції (в тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, беручи до уваги те, що договір про постачання електричної енергії на умовах універсальної послуги може бути укладено лише з одним постачальником через відсутність альтернативи, а також зважаючи на те, що постачання електричної енергії для побутових споживачів (в тому числі гуртожитків) за тарифами згідно КМУ №483 від 05.06.2019р. може забезпечити виключно постачальник універсальних послуг, що є економічно вигідним для Замовника і вказує на дотримання принципу «максимальної економії та ефективності» при закупівлі, нашим підприємством було прийнято рішення укласти договір для потреб гуртожитку по переговорній процедурі закупівлі з ТОВ «ВЕЗ».
Щодо очікуваної вартості закупівлі повідомляємо наступне. Розрахунок ціни за одиницю товару був здійснений із урахуванням Постанови Кабінету Міністрів України № 859 від 11.08.2021, якою зафіксований тариф для побутових споживачів на рівні 1,68 грн. з ПДВ.