• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Овочі та фрукти (буряк, морква, цибуля, капуста свіжа, помідори свіжі, огірки свіжі, часник, кабачки, баклажан, цвітна капуста, гарбуз, перець болгарський, редиска, горох свіжий (молодий), петрушка свіжа, цибуля зелена, кріп свіжий, щавель свіжий, нектарин, грейпфрут, слива, малина, абрикос, смородина, кизил, вишня, полуниця, черешня, яблуко, апельсин, банан, лимон, мандарин, груша)

Завершена

1 900 330.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 19 003.30 UAH
Номер: 8d9ff8d96cfe4854a5f9e92029782c8f
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-10-13-000094
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 13.10.2022 00:00
Автор: Західний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40479801
Період моніторингу: 13.10.2022 15:49 - 03.11.2022 23:00
Статус: Вирішено
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 13.10.2022 № 307 Львів Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», статті 2 та статті 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», п.9 Положення про Західний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23. НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. 3. Контроль за виконанням цього наказу покласти на першого заступника начальника Західного офісу Держаудитслужби Володимира ВОЇНСЬКОГО. Начальник Роман КРОЛЯК Додаток до наказу Західного офісу Держаудитслужби від 13.10.2022 № 307. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу, опис підстав для здійснення моніторингу процедур закупівлі, унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу UA-2021-12-29-013549-c, 29.12.2021. Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель. Доручення Держаудитслужби України №003100-18/6851-2022 від 05.09.2022. Начальник відділу контролю у сфері закупівель Надія ЯРЕМА
Адреса: Ukraine, Львів
Контактна особа: Західний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 32) 297-02-35, irenya08@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Укладення з учасником, який став переможцем процедури закупівлі, договору про закупівлю, умови якого не відповідають вимогам тендерної документації та/або тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі
  • Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710. За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено включення до тендерної документації Замовника умов, що суперечать нормам частини шостої статті 33 та частини четвертої статті 41 Закону. За результатами аналізу питання відповідності умов договору умовам тендерної документації та умовам тендерної пропозиції переможця встановлено порушення вимог частини шостої статті 33 Закону та частини четвертої статті 41 Закону. За результатами аналізу питання правомірності внесення змін до договору про закупівлю встановлено порушення норм пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону, розгляду тендерних пропозицій, надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтею 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Західний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення порушень норм пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону у встановленому законодавством порядку, зокрема, шляхом приведення у відповідність умов Договору №8/ВТ, укладеного з ФОП Поповим С.Е., до норм чинного законодавства та умов тендерної пропозиції учасника. Крім того, вжити заходи (зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення, проведення роз’яснювальної роботи, економічних навчань тощо) щодо врахування норм частини шостої статті 33 та частини четвертої статті 41 Закону при складанні тендерної документації та вимог пункту 4-1 Постанови КМУ №710 при розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю. Протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 26 жовтня 2022 року. Предметом аналізу закупівлі були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, правильності заповнення документів, що оприлюднюються відповідно до Закону України від 25.12.2015 №922-VIII «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), відповідності тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерних пропозицій, надання учасником-переможцем документів при укладанні договору про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної документації та умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель відділу освіти молоді та спорту Визирівської сільської ради Одеського району Одеської області (далі – Замовник) на 2022 рік (UA-P-2021-12-29-011510-с); оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 20.01.2022, тендерну пропозицію фізичної особи підприємця Попова Сергія Едуардовича (далі – ФОП Попов С.Е.), повідомлення про намір укласти договір, опубліковані переможцем торгів документи після аукціону, договір від 01.02.2022 №8/ВТ (далі – Договір №8/ВТ) та додаткові угоди від 14.02.2022 №1, від 21.07.2022 №2 до вказаного договору; опубліковані під час моніторингу пояснення та документи Замовника на запит органу державного фінансового контролю. Відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 №710 «Про ефективне використання бюджетних коштів» (далі – Постанова КМУ №710) постановлено головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня) та суб’єктам господарювання державного сектору економіки забезпечити обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; та оприлюднення такого обґрунтування шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. Під час моніторингу на запит Західного офісу Держаудитслужби від 17.10.2022 Замовником надано відповідь, у якій зазначено, що обґрунтування технічних та якісних характеристик товару опубліковано на сайті відділу освіти молоді та спорту Визирівської сільської ради Одеського району Одеської області за посиланням https://vizirska-osvita.gov.ua. Водночас, моніторингом встановлено, що при переході на сайт Замовника (https://vizirska-osvita.gov.ua), зокрема, у розділі «Публічна інформація» (за посиланням: https://vizirska-osvita.gov.ua/obgruntuvannya-tehnichnih-ta-yakisnih-harakteristik-predmeta-zakupivli-rozmiru-bjudzhetnogo-priznachennya-ochikuvanoi-vartosti-predmeta-zakupivli-10-4/) наявності інформації щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі та/або розміру бюджетного призначення за процедурою закупівлі UA-2021-12-29-013549-с не встановлено. Таким чином, Замовником (як розпорядником бюджетних коштів) не забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі UA-2021-12-29-013549-c шляхом розміщення на власному веб-сайті або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, чим порушено вимогу пункту 4-1 Постанови КМУ №710. Проведеним моніторингом також встановлено, що у пункті 3 розділу 6 «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації Замовника зазначено, що основні умови договору не є остаточними і вичерпними, і можуть бути доповнені і скориговані під час укладання договору з учасником- переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору. Проте, за нормою частини шостої статті 33 Закону, замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем торгів, відповідно до вимог тендерної документації та пропозиції учасника-переможця. Окрім того, згідно з частиною четвертою статті 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов’язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі. Отже, встановлення у тендерній документації права змінювати (доповнювати і коригувати) основні вимоги до договору під час його укладання з переможцем торгів суперечить вимогам частини шостої статті 33 та частини четвертої статті 41 Закону. Моніторингом встановлено, що умови укладеного за результатами тендеру з переможцем ФОП Поповим С.Е. Договору №8/ВТ відрізняються від змісту тендерної документації Замовника та тендерної пропозиції учасника. Учасник у складі тендерної пропозиції надав лист-гарантію з умовами тендерної документації Замовника (файл «Лист-гарантія.pdf»), у якому погодився дотримуватись положень тендерної документації запропонованої Замовником та надав заповнений і підписаний проект договору, що відповідає Додатку 3 до тендерної документації (файл «41. Проект ТЗ Фрукти овочі – 01 (1).7z»). Проте, в укладеному Договорі №8/ВТ вищевказана умова відсутня. Таким чином, при укладенні Договору №8/ВТ порушено вимоги частини шостої статті 33 Закону та частини четвертої статті 41 Закону. Відповідно до пункту 2 частини першої статті 43 Закону договір про закупівлю є нікчемним у разі укладення договору з порушенням вимог частини четвертої статті 41 цього Закону. Проведеним моніторингом також встановлено, що додатковою угодою від 21.07.2022 №2 (далі – Додаткова угода №2) сторонами внесено зміни до Договору №8/ВТ в частині збільшення ціни на овочі та фрукти (крім грейфрукта, яблука, апельсини), які вказані у специфікації до Договору №8/ВТ (Додаток 1 до Договору №8/ВТ). При цьому, підставою для збільшення ціни у пункті 1 Додаткової угоди №2 зазначено пункт 12.2 Договору №8/ВТ та пункт 2 частини п’ятої статті 41 Закону із зазначенням про збільшення ціни за одиницю товару пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку, що не призведе до збільшення суми договору. Так, згідно з вимогою пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону істотні умови договору про закупівлю можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі у випадку збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Аналогічна умова міститься у підпункті 2 пункту 12.2 Договору №8/ВТ. При цьому, за умовами підпункту 2 пункту 12.2 Договору №8/ВТ у разі коливання ціни товару на ринку в межах до 10% від ціни за одиницю товару, постачальник письмово звертається до Замовника щодо зміни ціни за одиницю товару, наявність факту коливання ціни товару на ринку підтверджується довідкою (ми) або листом (ми) (завіреними копіями цих довідки (ок) або листа (ів)) відповідних органів, установ, організацій, які уповноважені надавати відповідну інформацію щодо коливання ціни товару на момент укладання договору (з урахуванням внесених раніше змін до договору про закупівлю) та на момент звернення до вказаних органів, установ, організацій, що підтверджує коливання (зміни) цін на ринку товару, що є предметом закупівлі за цим договором. На запит Західного офісу Держаудитслужби щодо надання документального підтвердження коливання (зростання) ціни товару, що є предметом Договору №8/ВТ, на ринку та наявності підстав для збільшення ціни товару за вказаним договором відповідно до укладеної Додаткової угоди №2, у наданому під час моніторингу поясненні Замовником, зокрема, зазначено, що 14.07.2022 було отримано лист від ФОП Попова С.Е. (лист додано до пояснення) про те, що у зв’язку з тим, що індекс споживчих цін (індекс інфляції) на продукти харчування в січні поточного року склав 102,1% та станом на червень 2022 року індекс споживчих цін на продукти харчування становить 121,5%, за інформацією Головного управління статистики в Одеській області середні споживчі ціни на товари (послуги) постійно зростають протягом 2022 року, у зв’язку з чим запропоновано збільшити ціну товару на 10 відсотків. Крім того, на підтвердження збільшення ціни за одиницю товару, що є предметом закупівлі, на ринку Замовником до моніторингу надано інформацію щодо середніх споживчих цін на товари (послуги) по Одеській області у 2022 році (дані з веб-сайту Головного управління статистики в Одеській області) та інформацію щодо індексів споживчих цін на товари і послуги у 2022 році. Слід зазначити, що відповідно до роз’яснення Міністерства економіки (лист від 24.11.2020 №3304-04/69987-06 «Щодо укладення, виконання, змін та розірвання договору про закупівлю») інформацію щодо коливання ціни товару на ринку можуть надавати уповноважені на те згідно з законодавством органи, установи, організації. Проте, надані Замовником до моніторингу інформації щодо середніх споживчих цін та індексів споживчих цін не містять жодних відміток (підписів, печаток, реквізитів, тощо) та не є завірені копіями довідок або листами відповідних органів, установ, організацій, які уповноважені надавати відповідну інформацію щодо коливання ціни товару на момент укладання договору та на момент звернення до вказаних органів, установ, організацій, що підтверджує коливання (зміни) цін на ринку товару, що є предметом закупівлі за Договором №8/ВТ, що не відповідає підпункту 2 пункту 12.2 Договору №8/ВТ. Будь-яких інших документів на підтвердження наявності коливання ціни товару, що є предметом Договору №8/ВТ, на ринку та наявності підстав для збільшення ціни на овочі та фрукти за Договором №8/ВТ відповідно до укладеної Додаткової угоди №2 Замовником до моніторингу не надано. Таким чином, з врахуванням вищевикладеного, сторонами Договору №8/ВТ безпідставно внесено зміни до істотних його умов Додатковою угодою №2, якою збільшено ціну на овочі та фрукти згідно специфікації (Додаток 1 до Договору №8/ВТ) у розрізі кожного найменування товару, чим порушено вимоги пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону. У наданій за запит Західного офісу Держаудитслужби інформації Замовником зазначено, що товар за Договором №8/ВТ з врахуванням внесених Додатковою угодою №2 змін не закуповувався.
Період усунення порушень: 26.10.2022 14:20 - 09.11.2022 23:00
Дата публікації висновку: 26.10.2022 14:20

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Порушення усунено
Дата публікації звіту: 31.10.2022 08:34

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionBiddingDocuments: Відсутній механізм
  • corruptionContracting: Так
  • corruptionChanges: Так
  • other: Так
Опис: Договір розірвано
Дата публікації: 07.11.2022 09:26

Запити/Пояснення