-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
«Капітальний ремонт системи протипожежного захисту: системи пожежної сигналізації, системи оповіщення та управління евакуацією людей на об’єкті Комунального некомерційного підприємства «Чорноморська лікарня» Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області за адресою: м. Чорноморськ, вул. В. Шума, 4. Коригування»
Завершена
11 283 357.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 56 416.79 UAH
мін. крок: 0.5% або 56 416.79 UAH
Номер:
235bdbec5ec64a10ab2634136bb65f0d
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-06-14-000060
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
14.06.2022 00:00
Період моніторингу:
14.06.2022 17:05 - 08.07.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
Н А К А З
14.06.2022 № 97
Київ
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Департаменту моніторингу закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Заступник Голови Олександр ШКУРОПАТ
Додаток
до наказу Державної аудиторської служби України
«Про початок моніторингу процедур
закупівель»
Витяг з переліку
процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу
17 UA-2021-12-29-012008-c 29.12.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Директор Департаменту моніторингу закупівель Сергій ЧЕРНЕГА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Невиконання рішення Антимонопольного комітету України як органу оскарження за результатами розгляду скарг суб’єктів оскарження, подання яких передбачено законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону установлено порушення вимог пункту 8 частини другої статті 22 Закону.
За результатами аналізу питання повноти виконання рішень колегії АМКУ установлено порушення вимог частини двадцять другої статті 18 Закону.
За результатами аналізу питання внесення змін до тендерної документації установлено порушення вимог абзацу другого частини другої статті 24 Закону.
За результатами аналізу питання оприлюднення змін до умов договору установлено порушення пунктів 8 та 9 частини восьмої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності надання роз’яснень щодо тендерної документації, розгляду тендерних пропозицій ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ», ТОВ «СЛУЖБА БЕЗПЕКИ ДЕЛЬТА» та ТОВ «ОХОРОНА-СИСТЕМИ БЕЗПЕКИ», своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до умов договору, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Держаудитслужба зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 04 липня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та внесення змін до неї, своєчасності надання роз’яснень щодо тендерної документації, стану виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – колегія АМКУ), як органу оскарження, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до умов договору та їх оприлюднення, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель
Управління капітального будівництва Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням Уповноваженої особи від 29.12.2021 № 318 (зі змінами від 05.01.2022,
від 13.01.22, від 03.02.2022, від 04.02.2022 та від 23.02.2022), рішення колегії АМКУ від 20.01.2022 № 1191-р/пк-пз, від 27.01.2022 № 1706-р/пк-пз,
від 16.02.2022 № 3291-р/пк-пз та від 17.02.2022 № 3377-р/пк-пз, реєстр отриманих тендерних пропозицій, тендерні пропозиції товариств з обмеженою відповідальністю «СЛУЖБА БЕЗПЕКИ ДЕЛЬТА» (далі – ТОВ «СЛУЖБА БЕЗПЕКИ ДЕЛЬТА»), «ОХОРОНА-СИСТЕМИ БЕЗПЕКИ» (далі – ТОВ «ОХОРОНА-СИСТЕМИ БЕЗПЕКИ»), «РАДАР-ПІВДЕНЬ» (далі – ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ»), протоколи розгляду тендерних пропозицій від 11.03.2022 № 27, від 15.03.2022 № 28 та від 22.03.2022 № 29, повідомлення про намір укласти договір від 22.03.2022, договір від 11.04.2022 № 11/4 (далі – Договір), додаткова угода до Договору від 15.04.2022 № 1, повідомлення про внесення змін до договору від 18.04.2022, пояснення та документи Замовника, надані 28.06.2022 через електронну систему закупівель на запит Держаудитслужби.
Моніторинг закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду колегії АМКУ, не здійснювався.
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що проект договору про закупівлю (додаток № 3), який є складовою тендерної документація Замовника, не містить положень, що передбачають порядок змін його умов, визначених статтею 41 Закону, чим порушено вимоги пункту 8 частини другої статті 22 Закону.
Вимогами частини двадцять другої статті 18 Закону визначено, що рішення органу оскарження є обов’язковими для виконання замовниками, особами, яких вони стосуються. Якщо рішення органу оскарження, прийняте за результатами розгляду органу оскарження, не було оскаржене до суду, таке рішення має бути виконано не пізніше 30 днів з дня його прийняття органом оскарження.
Моніторингом установлено, що за результатами розгляду скарги ТОВ «ОХОРОНА-СИСТЕМИ БЕЗПЕКИ» від 04.02.2022 № UA-2021-12-29-012008-c.b3 колегія АМКУ в рішенні від 16.02.2022 № 3291-р/пк-пз (далі – Рішення № 3291) зокрема, визначила дискримінаційною вимогу встановлену Замовником у підпункті 1.1.7 пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації щодо надання учасниками належним чином завіреної копії дозволу на виконання робіт підвищеної небезпеки, виданого на ім’я Учасника та/або належним чином завіреної копії декларації відповідності матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці, видану на ім’я Учасника, в частині наявності відмітки про реєстрацію в територіальному органі Держпраці, що видана не раніше 2022 року, на роботи, що виконуються на висоті понад 1,3 метра та земляні роботи, що виконуються на глибині понад 2 метри або в зоні розташування підземних комунікацій та зобов’язала Замовника внести відповідні зміни до тендерної документації.
Замовник 23.02.2022 оприлюднив в електронній системі закупівель інформацію про виконання Рішення № 3291 та нову редакцію тендерної документації, затверджену рішенням уповноваженої особи від 23.02.2022 № 23, в підпункт 1.1.7 пункту 1 розділу ІІІ якої не внесено зміни на виконання Рішення №3291 щодо усунення невідповідності в частині наявності відмітки про реєстрацію в територіальному органі Держпраці, що видана не раніше 2022 року, чим порушено вимоги частини двадцять другої статті 18 Закону.
Водночас, Замовник в окремому документі оприлюднив перелік змін, що вносяться до тендерної документації, в якому вимога про дату відмітки про реєстрацію в територіальному органі Держпраці закреслена.
Отже, інформація наведена в переліку змін не відповідає положенням, наведеним у новій редакції тендерної документації, чим не дотримано вимоги абзацу другого частини другої статті 24 Закону.
Крім цього, моніторингом установлено, що Замовник 15.04.2022 уклав з ТОВ «РАДАР-ПІВДЕНЬ» додаткову угоду № 1 до Договору, якою продовжив терміну дії Договору (пункт 16.3) з 31.12.2022 до 31.12.2023.
Відповідно до пункту 4 частини п’ятої статті 41 Закону передбачено можливість продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Відповідно до частини сьомої статті 41 Закону у разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених частиною п’ятою цієї статті, замовник обов’язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю.
Пунктами 8 та 9 частини восьмої статті 41 Закону визначено, що повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю повинно містити таку інформацію: випадки для внесення змін до істотних умов договору відповідно до цієї статті та опис змін, що внесені до істотних умов договору.
Водночас, Замовник оприлюднив в електронній системі закупівель повідомлення про внесення змін до договору від 18.04.2022 в якому в підставі та описі змін значиться покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, що не відповідає вимогам пунктів 8 та 9 частини восьмої статті 41 Закону та змісту змін до договору про закупівлю.
Період усунення порушень:
06.07.2022 19:13 - 21.07.2022 00:00
Дата публікації висновку:
06.07.2022 19:13
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
«З метою виконання зобов’язання щодо усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку про результати моніторингу закупівлі ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» 45310000-3 — Електромонтажні роботи «Капітальний ремонт системи протипожежного захисту: системи пожежної сигналізації, системи оповіщення та управління евакуацією людей на об’єкті Комунального некомерційного підприємства «Чорноморська лікарня» Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області за адресою: м. Чорноморськ, вул. В. Шума, 4. Коригування», а саме вжити заходів щодо недопущення виявлених порушень у подальшому, повідомляємо, що в майбутніх закупівлях виявлені порушення будуть враховані та не будуть допущені.
Так, розпорядженням начальника управління від 11 липня 2022 року № _ доведено до відома висновок Держаудитслужби України посадовим особам відповідальним за проведення закупівель та наголошено про недопущення подібних порушень в подальшому. Зобов’язано уповноважену особу Управління капітального будівництва Чорноморської міської ради пройти підвищення кваліфікації з питань проведення публічних закупівель. Крім того, до уповноваженої особи, враховуючи подані нею пояснення та обставини справи, застосовано дисциплінарне стягнення у вигляді попередження та вказано про не допущення подібних порушень у подальшій роботі».
Дата публікації звіту:
11.07.2022 15:27
Запити/Пояснення
Номер:
a309d0cc40a14a37b87c2fd7a1bc573c
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
23.06.2022 20:28
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
01.07.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі капітального ремонту системи протипожежного захисту: системи пожежної сигналізації, системи оповіщення та управління евакуацією людей на об’єкті Комунального некомерційного підприємства «Чорноморська лікарня» Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області за адресою: м. Чорноморськ, вул. В. Шума, 4. (Коригування) (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-12-29-012008-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 року № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів), яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Також просимо надати посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) та яка буде доступна для перегляду.
Крім цього надати інформацію та документи, що слугували підставою для продовження строку дії договору про закупівлю (навести об’єктивні обставини, що спричинили таке продовження).
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
36fc43aeaf514dc3acdecdd32057e61c
Назва:
ПОЯСНЕННЯ щодо Запиту
Дата опублікування:
28.06.2022 11:36
Опис:
Пояснення щодо Запиту ДЕРЖАВНОЇ АУДИТОРСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ, що надійшов Замовнику 2022-06-23 о 20:28:45 в межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Капітальний ремонт системи протипожежного захисту: системи пожежної сигналізації, системи оповіщення та управління евакуацією людей на об’єкті Комунального некомерційного підприємства «Чорноморська лікарня» Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області за адресою: м. Чорноморськ, вул. В. Шума, 4. Коригування», (інформацію про закупівлю опубліковано в електронній системі публічних закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-12-29-012008-c):
Проаналізувавши інформацію наведену у запиті, Замовник надає наступні пояснення:
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі здійснено на підставі кошторисної частини проектної документації, яка отримала позитивний експертний звіт ТОВ «ЕКСПЕРТНО-ІНСПЕКЦІЙНИЙ ЦЕНТР»»ПІВДЕНЬ БУДЕКСПЕРТИЗА» №0162/06/21-ЕК від 03 вересня 2021 року.
Розмір бюджетного призначення визначається на підставі рішення Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області від 21.05.2021 р. № 68-VIIІ «Про внесення змін та доповнень до рішення Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області №13-VIII «Про бюджет Чорноморської міської територіальної громади на 2021 рік», які спрямовуються на капітальний ремонт об’єкта у бюджетному періоді.
Очікувана вартість предмета закупівлі визначається на підставі примірної методики визначення очікуваної вартості, затвердженої Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275, а саме абзацу 2 пункту 4 розділу 3: очікувана вартість закупівлі робіт з будівництва, капітального ремонту та реконструкції визначається з урахуванням ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», прийнятого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 05.07.2013 № 293.
Очікувану вартість визначено на підставі сумарного показника коштів зведеного кошторисного розрахунку, а саме:
Глава 1-9: 8310,083 тис. грн.;
Кошторисний прибуток: 50,000 тис. грн.;
Кошти на покриття адміністративних витрат будівельних організацій: 45,505 тис. грн.;
Кошти на покриття додаткових витрат, пов’язаних з інфляційними процесами 997,210 тис. грн.;
ПДВ: 1880,559 тис. грн.
Всього: 11283,357 тис. грн.
Також повідомляємо, що Замовник не має власного веб-сайту через недостатність фінансової спроможності для його розробки та функціонування, тому для розміщення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості предмета закупівлі, користується наданою йому можливістю оприлюднювати обґрунтування на веб-сайті Чорноморської міської ради в розділі «Прозора влада/Публічні закупівлі/Новини» (http://cmr.gov.ua/prozora/zakupivli/novini) задля виконання Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), але у зв’язку з військовою агресією Російської Федерації проти України, керуючись листом Одеської обласної державної адміністрації №6/01-34/1786/2-22 від 08.03.2022 виконана переадресація сайту ЧМР на сайт: oda.odessa.gov.ua , тому доступ до сайту Чорноморської міської ради тимчасово обмежено.
Додатковою угодою №1 від 15.04.2022 року до договору підряду №11/04 від 11 квітня 2022 року (далі – договір) було продовжено строк дії договору про закупівлю та строк виконання робіт, враховуючи наступне:
Відповідно до п. 4 ч. 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Також відповідно до роз’яснень Мінекономрозвитку від 24.11.2020 року щодо даної підстави зазначається наступне: «Форма документального підтвердження об’єктивних обставин Законом не визначена, оскільки вона залежить саме від обставин, що спричинили продовження строку дії договору про закупівлю та виконання зобов’язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг. Тому, замовник самостійно визначає форму документального підтвердження таких обставин з дотриманням законодавства. Так, наприклад, питання щодо обставин непереборної сили (форс-мажорних обставин) та їх засвідчення регулюється Законом України “Про торгово-промислові палати в Україні”. Питання видатків замовника регулюються Бюджетним кодексом України. Водночас, ураховуючи вимоги частини першої статті 631 Цивільного кодексу України, згідно з якою строком договору є час, протягом якого сторони можуть здійснити свої права і виконати свої обов’язки відповідно до договору, продовження дії договору про закупівлю можливе у разі, коли строк його дії не закінчився у встановленому чинним законодавством порядку.»
Таким чином, з урахуванням надзвичайних, невідворотних та об’єктивних обставин для Замовника, що підтверджені листом Торгово-промислової палати України від 28.02.2022 № 2024/02.0-7.1, а саме військовою агресією Російської Федерації проти України, що стало підставою введення воєнного стану із 05 години 30 хвилин 24.02.2022 відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» (зі змінами), затвердженого Законом України від 24.02.2022 № 2102-IX, які унеможливлюють виконання зобов’язань згідно з пунктом 16.3 Договору, Сторонами було прийнято рішення про продовження строку виконання робіт та відповідно строку дії договору про закупівлю.
Крім того, таке рішення було прийняте також, у зв’язку із затримкою (зменшенням) фінансування, що унеможливлювало здійснення вчасного повного фінансування предмета такого договору – фінансування зменшено згідно рішення Чорноморської міської ради Одеського району Одеської області №163-VIII від 04.02.2022.