Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання внесення змін до договору установлено порушення вимог пункту 2 частини п'ятої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку шляхом визнання недійсними додаткових угод до Договору про закупівлю від 05.07.2022 № 1 та від 07.10.2022 №2 з дотриманням положень Господарського та Цивільного кодексу України із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності, визначених вищевказаними кодексами, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень).
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 21 жовтня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерної пропозиції, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти, молоді та спорту Чечельницької селищної ради (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 29.12.2021, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 17.01.2022, тендерну пропозицію приватного акціонерного товариства «Вінницяоблпаливо» (далі – ПрАТ «Вінницяоблпаливо»), протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 18.01.2022 №22, повідомлення про намір укласти договір від 18.01.2022, договір від 31.01.2022 №17 (далі – Договір), додаткові угоди від 05.07.2022 №1 та від 07.10.2022 №2, висновки Черкаської торгово-промислової палати від 12.04.2022 № О-133, від 19.09.2022 № О-340.
За результатами моніторингу установлено, що Замовник, посилаючись до пункту 2 частини п'ятої статті 41 Закону, вносив зміни до істотних умов Договору шляхом збільшення ціни за одиницю товару. Так, додатковою угодою від 05.07.2022 № 1 відбулося збільшення ціни за 1 т вугілля кам’яного марки ДГ 25-80 на 9,36 % з 6858,00 до 7500,00 грн (з ПДВ), додатковою угодою від 07.10.2022 №2 - на 9,96 % з 7500,00 до 8247,00 грн (з ПДВ).
Для підтвердження наявності підстав для внесення змін до істотних умов договору додатковою угодою №1 Замовник розмістив в електронній системі закупівель експертний висновок Черкаської торгово-промислової палати від 12.04.2022 № О-133, в якому міститься інформація про рівень вартості вугілля кам’яного марки ДГ 25-80 станом на квітень 2022 року в Україні, при цьому інформація щодо коливання ціни зазначеного товару на ринку за період з дати укладання Договору до дати укладання додаткової угоди №1 відсутня. Тобто, даним документом не підтверджується наявність умов, передбачених пунктом 2 частини п’ятої статті 41 Закону.
Отже, Замовник на порушення пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону уклав додаткову угоду №1 з ПрАТ «Вінницяоблпаливо» за відсутності законодавчо визначених підстав для збільшення ціни за одиницю товару.
Для підтвердження наявності підстав для внесення змін до істотних умов договору додатковою угодою №2 Замовник розмістив в електронній системі закупівель експертний висновок Черкаської торгово-промислової палати від 19.09.2022 № О-340, в якому міститься інформація про рівень вартості вугілля кам’яного марки ДГ 25-80 станом на 16-19 вересня 2022 року в Україні, при цьому, інформація щодо коливання ціни зазначеного товару на ринку за період з дати укладання додаткової угоди №1 до дати укладання додаткової угоди №2 відсутня. Тобто, даним документом не підтверджується наявність умов, передбачених пунктом 2 частини п’ятої статті 41 Закону.
Отже, Замовник на порушення пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону уклав додаткову угоду №2 з ПрАТ «Вінницяоблпаливо» за відсутності законодавчо визначених підстав для збільшення ціни за одиницю товару.
Слід зазначити, що враховуючи інформацію з обох експертних висновків Черкаської торгово-промислової палати, ціна на вугілля кам’яне марки ДГ 25-80 за період з квітня 2022 до 16-19 вересня 2022 зросла на 52-85%, тобто Замовник у період з дати укладення Договору до дати укладення додаткової угоди №2 відповідно до пункту 2 частини п'ятої статті 41 Закону мав підстави для внесення змін до істотних умов Договору шляхом збільшення ціни за одиницю товару не більше, ніж 10 відсотків, однак Замовник додатковими угодами №1 та №2 збільшив ціну за одиницю товару на 20,25 відсотків, чим порушив вимоги пункту 2 частини п'ятої статті 41 Закону.
Період усунення порушень:
21.10.2022 09:33 - 04.11.2022 23:00
Дата публікації висновку:
21.10.2022 09:33