-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Розподіл електричної енергії (в тому числі реактив) за кодом ДК 021:2015 - 65310000-9 Розподіл електричної енергії
Завершена
1 577 820.00
UAH з ПДВ
Номер:
43af1bb6c3f946b598df43dc658ff963
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-02-02-000073
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
02.02.2022 00:00
Період моніторингу:
02.02.2022 17:07 - 24.02.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
02.02.2022 Одеса № 75
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 02.02.2022 та доповідна записка завідувача сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ельвіри ЛУЗАН від 02.02.2022.
Начальник Наталія СТОЯНОВА
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 02.02.2022 № 75
Витяг з Переліку
процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення
1 2 3 4
11 UA-2021-12-29-005096-b 29.12.2021 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності повідомлення про намір укласти договір про закупівлю вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питань наявності підстав для відміни переговорної процедури закупівлі та своєчасності укладання договору про закупівлю встановлено порушення пункту 5 частини восьмої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури (скорочена), своєчасності оприлюднення договору про закупівлю, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
-
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу процедури закупівлі: 15 лютого 2022 року.
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав щодо застосування переговорної процедури (скорочена), відповідності повідомлення про намір укласти договір про закупівлю вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), наявності підстав для відміни переговорної процедури закупівлі (скорочена), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель комунального підприємства «Сервісний центр» (далі – Замовник) на 2021 рік, протокол засідання тендерного комітету Замовника від 29.12.2021 № 17, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене в електронній системі закупівель 29.12.2021, договір про закупівлю послуг від 28.01.2022 № 5/22 (далі - Договір), пояснення та документи Замовника, отримані 07.02.2022 через електронну систему закупівель.
Аналізом питання відповідності повідомлення про намір укласти договір про закупівлю вимогам Закону встановлено наступне.
Зазначена переговорна процедура закупівлі (скорочена) застосована Замовником відповідно до абзацу 4 пункту 2 частини другої статті 40 Закону з умови: відсутність конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником.
Відповідно до пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Проте на порушення пункту 8 частини 6 статті 40 Закону в оприлюдненому Замовником повідомленні про намір укласти договір про закупівлю відсутні експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Так, 26.06.2021 набув чинності Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та інших законів України щодо вдосконалення системи функціонування та оскарження публічних закупівель», яким внесено зміни в тому числі щодо виключення у пункті 8 частини шостої статті 40 Закону слова «з посиланням на». Таким чином, оприлюднене Замовником повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити саме документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Аналізом питань наявності підстав для відміни переговорної процедури закупівлі та своєчасності укладання договору про закупівлю встановлено наступне.
Відповідно до повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюдненого в електронній системі закупівель 29.12.2021 Замовником застосовано переговорну процедуру закупівлі (скорочену) за предметом закупівлі ДК 021:2015:65310000-9: Розподіл електричної енергії (Розподіл електричної енергії (в тому числі реактив) з умови відсутності конкуренції з технічних причин (абзац 4 пункту 2 частини другої статті 40 Закону) та відповідно до протоколу засідання тендерного комітету Замовника від 29.12.2021 № 17 за результатами проведених переговорів з учасником Акціонерне товариство «ДТЕК ОДЕСЬКІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ» (далі – АТ «ДТЕК ОДЕСЬКІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ») прийнято рішення про намір укласти договір про закупівлю з АТ «ДТЕК ОДЕСЬКІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ».
Відповідно до частини сьомої статті 40 Закону Замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів (п’ять днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Відповідно до пункту 5 частини восьмої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі відміняється замовником у разі непідписання договору про закупівлю у строк 35 днів (20 днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Таким чином, за результатами застосування скороченої переговорної процедури закупівлі Замовник має право укласти договір про закупівлю не раніше п’яти та не пізніше двадцяти днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Проте, Замовником укладено Договір з АТ «ДТЕК ОДЕСЬКІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ» 28.01.2022, тобто на 30 день з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, тобто з порушенням термінів, визначених пунктом 5 частини восьмої статті 40 Закону.
В ході здійснення моніторингу процедури закупівлі Замовнику надано запит із зазначеного питання. Замовником 07.02.2022 в електронній системі закупівель оприлюднено пояснення, в якому зазначено, що уповноваженою особою Замовника прийнято рішення про розірвання договору про закупівлю від 28.01.2022 № 5/22.
Замовником 10.02.2022 оприлюднено звіт про виконання договору про закупівлю у зв’язку з розірванням Договору з причини укладання Договору у термін, який перевищує 20 днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, а також оприлюднено додаткову угоду від 10.02.2022 № 1 до Договору про його розірвання.
Отже, на порушення пункту 5 частини восьмої статті 40 Закону Замовником не відмінено переговорну процедуру закупівлі (скорочену) у зв’язку з непідписанням договору про закупівлю у строк 20 днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю та за результатами застосування зазначеної скороченої переговорної процедури закупівлі укладено договір про закупівлю з порушенням термінів, визначених пунктом 5 частини восьмої статті 40 Закону.
Період усунення порушень:
15.02.2022 12:34 - 02.03.2022 00:00
Дата публікації висновку:
15.02.2022 12:34
Запити/Пояснення
Номер:
b92d16ab453b45ada720c73b57a9ad48
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
03.02.2022 09:17
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
09.02.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні пояснень, інформації або документів із наступних питань.
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку власного вебсайту або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Яким чином Замовник може обґрунтувати відповідність оприлюдненого повідомлення про намір укласти договір про закупівлю пункту 8 частини 6 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) тоді як в оприлюдненому Замовником повідомленні про намір укласти договір про закупівлю відсутні експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі?
Звертаємо Вашу увагу, що 26.06.2021 набув чинності Закон України про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та інших законів України щодо вдосконалення системи функціонування та оскарження публічних закупівель, яким внесено зміни в тому числі щодо виключення у пункті 8 частини шостої статті 40 Закону слова «з посиланням на». Таким чином оприлюднене Замовником повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити саме документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
3. Відповідно до частини сьомої статті 40 Закону замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів (п’ять днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Відповідно до пункту 5 частини восьмої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі відміняється замовником у разі непідписання договору про закупівлю у строк 35 днів (20 днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
На підставі викладеного, просимо надати пояснення щодо причин укладання договору на 30 день з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір та про причини невідміни переговорної процедури закупівлі (скорочена) у зв’язку з непідписанням договору про закупівлю у строк 20 днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
788fce5d10a44493a0468583f91b2fef
Назва:
Відповідь на запит про надання пояснення
Дата опублікування:
07.02.2022 14:49
Опис:
Комунальне підприємство «Сервісний центр» (далі – КП «Сервісний центр») розглянуло запит про надання пояснень від 03.02.2022 р. щодо закупівлі (UA-2021-12-29-005096-b) КП «Сервісний центр» Розподіл електричної енергії (в тому числі реактив) за кодом ДК 021:2015 - 65310000-9 Розподіл електричної енергії у АТ «ДТЕК ОДЕСЬКІ ЕЛЕКТРОМЕРЕЖІ», та повідомляє наступне.
Щодо першого питання «Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Також надати посилання на сторінку власного вебсайту або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)», повідомляємо наступне.
Відповідно до пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 рекомендовано головним розпорядникам бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктам господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів забезпечити:
- оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель.
КП «Сервісний центр» є комунальним підприємством діє відповідно до Статуту, затвердженого рішенням Одеської міської ради від 20.03.2019 р. № 4422-VII. КП «Сервісний центр» забезпечує утримання фонтанів, бюветних комплексів, ставків на території дендропарку Перемоги, громадських вбиралень.
Засновником підприємства є Одеська міська рада. Метою створення та діяльності підприємства є задоволення міських, суспільних потреб.
На утримання вищезазначених об’єктів та елементів благоустрою, власником яких є територіальна громада міста, КП «Сервісний центр» отримує кошти з бюджету міста згідно з рішенням Одеської міської ради (https://omr.gov.ua/ru/acts/council/187312/).
Отже, КП «Сервісний центр» є комунальним підприємством, яке фінансується з бюджету міста, та є одержувачем бюджетних коштів, а не розпорядком бюджетних коштів.
Враховуючи вищезазначене, на КП «Сервісний центр» не поширюється дія пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710.
Крім того, повідомляємо, що вищезазначені об`єкти та елементів благоустрою (електороустановки) КП «Сервісний центр» приєднані до електричних мереж, що належать оператору системи розподілу АТ «ДТЕК Одеські електромережі», тому між сторонами виникла необхідність укласти договір про надання послуг з розподілу електричної енергії, в тому числі послуг із забезпечення перетікань реактивної електричної енергії.
Очікувана вартість розраховувалась після проведених переговорів з АТ «ДТЕК Одеські електромережі» за тарифом, встановленим НКРЕКП на 2022 рік (інформації щодо тарифу розміщена на офіційному сайті www.dtek-oem.com.ua).
Щодо другого питання «Яким чином Замовник може обґрунтувати відповідність оприлюдненого повідомлення про намір укласти договір про закупівлю пункту 8 частини 6 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) тоді як в оприлюдненому Замовником повідомленні про намір укласти договір про закупівлю відсутні експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі?», надаємо копію листа АТ «ДТЕК Одеські електромережі», що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до пункту 2 частини 2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» відсутність конкуренції з технічних причин.
Щодо третього питання «Просимо надати пояснення щодо причин укладання договору на 30 день з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір та про причини не відміни переговорної процедури закупівлі (скорочена) у зв’язку з не підписанням договору про закупівлю у строк 20 днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю», повідомляємо наступне.
Уповноваженою особою прийнято рішення щодо розірвання Договору № 5/22 про закупівлю послуг з розподілу електричної енергії та послуг із забезпечення перетікань реактивної електричної енергії за державні кошти/власні кошти від 28.01.2022 р.