-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
М'ясо свійських тварин охолоджене (потреба 2022 року) (ДК 021:2015 - 15110000-2 М'ясо)
свинина (м'якоть, охолоджене), м'ясо яловиче (м'якоть, охолоджене), філе куряче (охолоджене), потрухи (печінка свинна, охолоджена)
Завершена
842 365.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 4 211.83 UAH
мін. крок: 0.5% або 4 211.83 UAH
Номер:
db417bf602af4a7b8da905a337db10da
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-02-08-000046
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
08.02.2022 00:00
Період моніторингу:
08.02.2022 14:50 - 02.03.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
08.02.2022 № 43
Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу від 25.08.2016 № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Управління Північно –
східного офісу Держаудитслужби
в Полтавській області Вадим ЄВТУХОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби
від 08.02.2022 № 43
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
3. UA-2021-12-29-006221-c 29.12.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
В.о. начальника Управління Північно –
східного офісу Держаудитслужби
в Полтавській області Вадим ЄВТУХОВ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Порушення законодавства в частині складання форм документів у сфері публічних закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів встановлено порушення абзацу 2 пункту третього та абзацу 3 пункту чотирнадцятого Порядку № 1082.
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення абзацу 1 частини третьої статті 22 Закону та порушення абзацу 2 пункту третьої Порядку № 1082.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; повноти відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; дотримання вимог Постанови № 710; розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладання договору; дотримання законодавства при укладанні договору; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 15 лютого 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; повноти відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710); повноти відображення інформації в оголошенні про проведення відкритих торгів; відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон); розгляду тендерних пропозицій; своєчасності укладання договору; дотримання законодавства при укладанні договору; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу Відділу освіти Шишацької селищної ради (далі – замовник) на 2021 рік; тендерну документацію, затверджену уповноваженою особою замовника від 29.12.2021 № 77, зі змінами; тендерну пропозицію ТОВ ФУДМІКСПОСТАЧ; звіт про результати проведення процедури закупівлі; реєстр отриманих тендерних пропозицій; протокол розкриття тендерних пропозицій; повідомлення про намір укласти договір від 17.01.2022; договір від 28.01.2022 № 34 на суму 840840,00 грн. (з ПДВ) із ТОВ ФУДМІКСПОСТАЧ; відповідь замовника на запит органу державного фінансового контролю.
Моніторингом питання відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону установлено, що замовник в порушення абзацу 3 пункту чотирнадцятого Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082 (далі – Порядок № 1082), в оголошенні про проведення процедури закупівлі, а саме в окремому електронному полі «Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі» не вказав код товару, визначений згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Так, відповідно до пункту 22 частини першої статті 1 Закону предмет закупівлі – це товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого у встановленому законодавством порядку. Порядок визначення предмета закупівлі затверджений наказом Мінекономіки від 15.04.2020 № 708 (далі – Порядок № 708).
Разом з тим, пунктом 14 Порядку № 1082 передбачено, що під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим - четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо: назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі; коду товару чи послуги, визначеного згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Отже, на виконання пункту 14 Порядку № 1082 в електронній системі закупівель зазначається кожна номенклатурна позиція предмета закупівлі, а саме перелік конкретних найменувань товарів або послуг, який замовник закуповує в межах предмета закупівлі.
Так, згідно з відомостями веб-порталу Уповноваженого органу з питань закупівель замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів UA-2021-12-29-006221-c в графі «Назва номенклатурної позиції предмета закупівлі» в окремих рядках зазначено такі номенклатурні позиції: «Свинина (м'якоть охолоджена)», «М'ясо яловиче (м'якоть охолоджена)», «Філе куряче (охолоджене)» та «Потрухи (печінка свинна охолоджена)». Навпроти кожного відповідного рядка в графі таблиці «Код згідно з Єдиним закупівельним словником, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі» визначено «ДК 021:2015: 15110000-2 — М’ясо».
В той же час, відповідно до Національного класифікатора України Єдиний закупівельний словник ДК 021:2015, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про затвердження національного класифікатора України ДК 021:2015 та скасування національного класифікатора України ДК 021:2007» від 23.12.2015 № 1749 (далі – Єдиний закупівельний словник), код товару, що найбільше відповідає назві номенклатурної позиції предмета закупівлі «Свинина (м'якоть охолоджена)» становить код «ДК 021:2015: 15113000-3 – Свинина», номенклатурній позиції предмета закупівлі «М'ясо яловиче (м'якоть охолоджена)» становить код «ДК 021:2015: 15111100-0 – Яловичина», номенклатурній позиції предмета закупівлі «Філе куряче (охолоджене)» становить код «ДК 021:2015: 15112000-6 – М’ясо свійської птиці» («ДК 021:2015: 15112130-6 – Курятина»).
Моніторингом питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено, що замовник в тендерній документації (пункт 1 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» тендерної документації) вказав «1.2. Єдиним критерієм оцінки згідно даної процедури відкритих торгів є ціна (питома вага критерію – 100%). Згідно ч. 1 ст. 28 Закону оцінка тендерних пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критерію і методики оцінки, зазначених у цій тендерній документації, та шляхом застосування електронного аукціону…», тоді як вказана інформація викладена в частині першій статті 29 Закону.
Таким чином, в тендерній документації замовника міститься інформація, вимоги щодо наявності якої не передбачені законодавством, чим порушено абзац 1 частини третьої статті 22 Закону.
Моніторингом питання відповідності тендерної документації вимогам Закону також встановлено, що замовник в тендерній документації (Розділ І. «Загальні положення», пункт 2 «Забезпечення тендерної пропозиції») вказав:
«1. … Цією документацією вимагається тендерне забезпечення, яке має бути подане в розмірі: 25 270,95 грн. (двадцять п’ять тисяч двісті сімдесят гривень 95 копійок) (3% від очікуваної вартості закупівлі)...»
В той же час, замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів (в окремому електронному полі «Розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю») зазначено, що забезпечення виконання договору відсутнє.
Згідно абзацу 2 пункту третьої Порядку № 1082, у разі якщо інформація, розміщена в електронній системі закупівель шляхом завантаження документів, містить відомості, що відрізняються від тих, які розміщені шляхом заповнення електронних полів, автентичною вважається інформація, розміщена шляхом заповнення електронних полів.
Таким чином, при зазначенні в тендерній документації інформації, яка не передбачена в оголошенні про проведення відкритих торгів (в окремому електронному полі «Розмір та умови надання забезпечення виконання договору про закупівлю») замовником порушено абзац 2 частини третьої Порядку № 1082.
Замовником укладено договір від 28.01.2022 № 34 на суму 840840,00 грн. (з ПДВ) із ТОВ ФУДМІКСПОСТАЧ.
Період усунення порушень:
15.02.2022 16:33 - 02.03.2022 00:00
Дата публікації висновку:
15.02.2022 16:33
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відділ освіти Шишацької селищної ради за результатами моніторингу процедури закупівлі UA-2021-12-29-006221-c надає наступну інформацію.
Висновком Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області за результатами моніторингу процедури закупівлі UA-2021-12-29-006221-c було встановлено, що Уповноваженою особою відділу освіти було допущено порушення законодавства у сфері закупівель. З огляду на відсутність механізму їх усунення було прийнято рішення здійснити заходи на недопущення встановлених порушень у подальшому. Зокрема, було прийнято рішення про направлення Уповноваженої особи на навчання у сфері публічних закупівель з метою підвищення кваліфікації.
Всі встановлені порушення будуть враховані в подальших закупівлях і не будуть допускатися.
Дата публікації звіту:
16.02.2022 16:57
Запити/Пояснення
Номер:
0692f001eb1841e9ba695b7755458147
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
08.02.2022 15:03
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
12.02.2022 00:00
Опис:
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі очікуваною вартістю 842 365,00 грн. (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-12-29-006221-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та підтверджуючих документів з наступного питання:
- яким чином забезпечено виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель?
- яким чином забезпечено виконання вимог Наказу Мінекономіки від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» в частині формування очікуваної вартості предмету закупівлі?
Інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Номер:
43a08ef10877436287f262979c809ba1
Назва:
Відповідь
Дата опублікування:
11.02.2022 09:10
Опис:
Так як, Відділ освіти Шишацької селищної ради не має свого власного сайту, вся інформація щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення оприлюднюється на сайті Шишацької територіальної громади (за посиланням: http://shyshacka.gromada.org.ua/viddil-osviti-shishackoi-selischnoi-radi).