-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
- 1
Електрична енергія
Завершена
1 104 348.07
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 521.74 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 521.74 UAH
Номер:
66b73470e5e7403b8ab58a3b6ea0a12c
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-01-28-000025
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
28.01.2022 00:00
Період моніторингу:
28.01.2022 11:51 - 19.02.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
Н А К А З
28.01.2022 № 61
Івано-Франківськ
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 186, із змінами, внесеними наказом Західного офісу Держаудитслужби від 14.12.2018 №291
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівлі відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
3. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.
Заступник начальника управління –
начальник відділу взаємодії
з правоохоронними органами
Управління Західного офісу
Держаудитслужби
в Івано-Франківській області Богдан ГРИЦАК
Додаток
до наказу Західного офісу
Держаудитслужби
від 28.01.2022 № 61
Витяг з переліку процедур закупівель для моніторингу
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
7 UA-2021-12-29-000618-a 29.12.2021 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
В.о. начальника відділу контролю
у сфері закупівель Галина САНЧЕНКО
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання відповідності тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог частини першої та другої статті 16 Закону в редакції від 05.12.2021, пунктів 5 та 6 частини першої, частин третьої та шостої статті 17 Закону в редакції від 05.12.2021, пунктів 2, 17 та 19 частини другої статті 22 Закону в редакції від 05.12.2021, частини другої статті 24 Закону в редакції від 05.12.2021, статей 31, 32, 41, 43 Закону в редакції від 05.12.2021.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, розгляду тендерної пропозиції учасника ТОВ "ПРИКАРПАТЕНЕРГОТРЕЙД" – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом вжиття заходів передбачених пунктом 2 частини першої статті 32 Закону в редакції від 05.12.2021 та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу закупівлі: 28 січня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані (додатку), оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 (зі змінами) (далі – Закон в редакції від 05.12.2021), розгляду тендерних пропозицій.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Делятинської селищної ради (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію Замовника (далі – ТД), тендерну пропозицію ТОВ "ПРИКАРПАТЕНЕРГОТРЕЙД", протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 20.01.2022 №3, повідомлення про намір укласти договір від 20.01.2022.
За результатами моніторингу встановлено, що на порушення пункту 17 частини другої статті 22 Закону в редакції від 05.12.2021 ТД не містить відомості про посаду однієї чи кількох посадових осіб Замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками.
На порушення пункту 19 частини другої статті 22 Закону в редакції від 05.12.2021 Замовником у тендерній документації не зазначено опис формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Вичерпний перелік формальних помилок затверджено наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України 15.04.2020 № 710.
У пункті 1 розділу ІІ «Порядок унесення змін та надання роз`яснень до тендерної документації» ТД Замовником зазначено, що у разі несвоєчасного надання або ненадання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації строк подання тендерних пропозицій автоматично буде продовжено електронною системою не менш як на сім днів, тоді як частиною другою статті 24 Закону в редакції від 05.12.2021 передбачено, що у разі несвоєчасного надання або ненадання замовником роз’яснень щодо змісту тендерної документації електрона система закупівель автоматично призупиняє перебіг тендеру.
Також, у пункті 2 розділу ІІ «Порядок унесення змін та надання роз`яснень до тендерної документації» ТД Замовником зазначено, що положення тендерної документації, до яких вносяться зміни, відображаються у вигляді закреслених даних та повинні бути доступними для перегляду після внесення змін до тендерної документації, тоді як частиною другою статті 24 Закону в редакції від 05.12.2021 цього не передбачено.
У пункті 3 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» ТД Замовником визначено підстави для відхилення тендерних пропозицій, які не відповідають вимогам, встановленим статтею 31 Закону в редакції від 05.12.2021.
У пункті 1 розділу VІ «Результати торгів та укладення договору про закупівлю» ТД Замовником визначено підстави щодо відміни Замовником торгів чи визнання їх такими, що не відбулися, які не відповідають вимогам, встановленим статтею 32 Закону в редакції від 05.12.2021.
У пункті 4 розділу VІ «Результати торгів та укладення договору про закупівлю» ТД Замовником зазначено основні вимоги до договору про закупівлю та внесення змін до нього відповідно до вимог статей 36, 37 Закону, тоді як основні вимоги до договору про закупівлю та внесення змін до нього, нікчемність договору про закупівлю визначені статтями 41, 43 Закону в редакції від 05.12.2021.
У Додатку 4 до ТД Замовник вимагає надання від учасників інформації про те, що:
- (найменування фізичної особи - учасника), яка є учасником, не була засуджена за злочин, учинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку;
- службові (посадові) особи (найменування учасника), яких уповноважено учасником представляти його інтереси під час проведення процедури закупівлі, не було засуджена за злочин, вчинений з корисливих мотивів, судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку.
Однак, відповідно до пунктів 5 та 6 частини першої статті 17 Закону в редакції від 05.12.2021 підставами для відмови в участі у процедурі закупівлі визначено, зокрема:
5) фізична особа, яка є учасником процедури закупівлі, була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку;
6) службова (посадова) особа учасника процедури закупівлі, яка підписала тендерну пропозицію (або уповноважена на підписання договору в разі переговорної процедури закупівлі), була засуджена за кримінальне правопорушення, вчинене з корисливих мотивів (зокрема, пов’язане з хабарництвом, шахрайством та відмиванням коштів), судимість з якої не знято або не погашено у встановленому законом порядку.
Таким чином, Замовником при складанні ТД встановлено недотримання вимог пунктів 5 та 6 частини першої статті 17 Закону в редакції від 05.12.2021, тобто вимагається інформація про те, що фізична/службова (посадова) особа учасника/переможця була засуджена за злочин, а не за кримінальне правопорушення, як визначено пунктами 5 та 6 частини першої статті 17 Закону в редакції від 05.12.2021.
Також, Замовником у п. 5 Розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД зазначено: «Учасник-переможець торгів у строк, що не перевищує п’яти днів з дати оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу повідомлення про намір укласти договір, надає документально підтверджену інформацію щодо відсутності підстав, визначених у статті 17 Закону (згідно з Додатком № 5 до цієї тендерної документації)», що суперечить вимогам частини шостої статті 17 Закону в редакції від 05.12.2021, відповідно до якої переможець у строк, що не перевищує десяти днів з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику документи шляхом оприлюднення їх в електронній системі закупівель, що підтверджують відсутність підстав, визначених пунктами 2, 3, 5, 6, 8, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Крім того, у складі ТД Замовника відсутня інформація про спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті для переможця процедури закупівлі, що є порушенням вимог частини третьої статті 17 Закону в редакції від 05.12.2021.
На порушення абзацу другого пункту другого частини другої статті 22 Закону ТД Замовника не містить умов для об’єднання учасників щодо надання інформації та способу підтвердження відповідності установленим кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленим статтею 17 Закону.
Також, у пункті 5 розділу III «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» ТД Замовником зазначено: «Відповідно до частини третьої статті 16 Закону, Замовник не встановлює кваліфікаційні критерії та не визначає перелік документів, що підтверджують подану учасниками інформацію про відповідність їх таким критеріям», що суперечить вимогам частини першої та другої статті 16 Закону в редакції від 05.12.2021 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону в редакції від 05.12.2021.
У пункті 13.5 проекту договору (Додаток 3 до ТД) Замовником зазначено, що істотні умови цього Договору не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов'язань Сторонами у повному обсязі, крім випадків передбачених ст. 36 Закону України «Про публічні закупівлі», в той час як зміна істотних умов договору відповідно до Закону в редакції від 05.12.2021 передбачена частиною п’ятою статті 41 Закону.
Період усунення порушень:
28.01.2022 14:08 - 12.02.2022 00:00
Дата публікації висновку:
28.01.2022 14:08
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Вжиття заходів передбачених пунктом 2 частини першої статті 32 Закону в редакції від 05.12.2021р., тобто відміну тендеру, призведе до переоголошення На виконання вимог, викладених у висновку Управління Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області про результати моніторингу закупівлі №UA-2021-12-29-000618-а.
У висновку вказано в якості порушення те, що Замовником на порушення п.17 та п.19 частини другої ст.22 Закону в ТД не зазначено інформацію про посаду однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв'язок з учасником та опис та приклад формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій.
З даного приводу зазначаємо, що перша та друга сторінка тендерної документації, в тому числі оголошення про проведення закупівлі містить відомості пр уповноважену особу Замовника. Зокрема вказано такі дані щодо уповноваженої особи Замовника: ПІБ, телефон, e-mail.
Згідно ч.2 ст.22 Закону Замовник на власний ризик зазначає потрібну та правильну інформацію, що відповідає предмету закупілі, при складанні тендерної документації. Проте, лише п.8 ч.2 ст.22 Закону містить вказівку щодо обов'язкового зазначення інформації в проекті договору про порядок змін умов договору, відсутність якої може свідчити про порушення вимог ст.22 Закону.
Відсутність в тендерній документації посади уповноваженої особи Замовника та опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок не свідчить про порушення вимог ст.22 Закону, так як п.17 та п.19 ч.2 ст.22 Закону носить рекомендаційний характер для Замовника і не містить посилання на обов'язковість зазначенні усіх даних, вказаних у п.17 та перелік усіх формальних (несуттєвих) помилок ч.2 ст.22 Закону.
Закон у п.35 ч.1 ст.1 визначає уповноваженою особою – службову (посадову) особу чи іншу особу, яка є працівником Замовника і визначена відповідальною за організацію та проведення процедур закупівлі/спрощених закупівель згідно з цим Законом на підставі власного розпорядження рішення замовника або трудового договору (контракту). Відповідальність щодо наявності розпорядчого рішення про визначення уповноваженої особи чи наявності трудового договору (контракту) із уповноваженою особою, покладається на Замовника.
У висновку про проведення моніторингу нічого не вказано про наявність чи відсутність розпорядчого рішення про визначення уповноваженої особи чи наявності або відсутності трудового договору (контракту) із уповноваженою особою. Отже, дане питання не було предметом моніторингу.
Не зазначення посади уповноваженої особи Замовника та повний перелік формальних (несуттєвих) помилок жодним чином не вплинуло на правильність подачі учасниками своїх тендерних пропозицій.
Отже, Замовником не було порушено п.17 та п.19 ч.2 ст.22 Закону.
Порушення у п.1 розділу ІІ «Порядок унесення змін та надання роз'яснення до тендерної документації» повністю не процитовано п.2 ст.24, а саме Замовник має право з власної ініціативи або у разі усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку органу державного фінансового контролю відповідно до ст.8 цього Закону, або за результатами звернень, або на підставі рішення органу оскарження внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації строк для подання тендерних пропозицій продовжується Замовником в електронній системі закупівель таким чином , щоб з моменту внесення змін до тендерної документації до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишилося не менше семи днів.
З даного приводу зазначаємо, що змін в ТД не було на Запитання від Учасника, яке було задано 30.12.2021р. надано вчасно – 31.12.2021р.
У п.3 розділу V «Оцінка тендерної пропозиції» ТД Замовником визначені підстави для відхилення тендерних пропозицій та у п.1 розділу VI «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» ТД Замовником визначено підставу щодо відміни Замовником торгів чи визнання їх такими, що не відбулися зазначена потрібна та правильна інформація, що відповідає предмету закупілі, при складанні ТД згідно ч.2 ст.22.
Всі порушення, які виявлені в тендерній документації ст.17 Закону виявлені Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Івано-Франківській області спричинили висвітленням ст.17 ЗУ «Про публічні закупівлі» в старій редакції. Про те, Замовником самостійно та безоплатно через авторизований електронний майданчик оприлюднив інформацію в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, інформацію про підстави для відмови в участі.
В електронній системі закупівель висвітлене оголошення про проведення закупівлі, інформація про замовників, інформація про процедуру, про предмет закупівлі, умови оплати договору, тендерна документація, запитання та роз'яснення до процедури. Висвітлена очікувана вартість закупівлі та проведено електронний аукціон, який дає вільний і рівний доступ до майданчика усім учасникам. Для проведення відкритих торгів подано три тендерних пропозиції. Дотримано всі пункти ст.20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 33 ЗУ «Про публічні закупівлі».
даного тендеру, що для Делятинської територіальної громади потягне втрати в місцевому бюджеті. Ціна, за яким здійснюється постачання електричної енергії споживачам постачальником «останньої надії» на січень 2022 року становить 5574,14 грн/МВт*год з ПДВ. За січень та лютий бюджет місцевої громади втратить біля 65000 грн.
Замовник вважає, що його рішення стосовно тендерної документації жодним чином не вплинуло на перебіг процедури закупівлі, не вплинуло на об'єктивність та неупередженність прийняття рішень щодо вибору переможця процедури закупівлі, таким чином, дотримано вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 (зі змінами) (закон в редакції від 05.12.2021р.). Зокрема, зроблено висновки та прийняті рішення: надалі, при підготовці та проведенні публічних закупівель у майбутньому, обов'язково врахувати надані зауваження стосовно формування тендерної документації.
Дата публікації звіту:
03.02.2022 08:59