• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

М’ясо

Завершена

2 320 727.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 603.64 UAH
Номер: 4ef1ba6a57f1442d8172cdb71817d9c7
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-01-20-000045
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 20.01.2022 00:00
Автор: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40913624
Період моніторингу: 20.01.2022 15:20 - 11.02.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ Н А К А З 20.01.2022 № 42 м. Рівне Про початок моніторингу закупівель Відповідно до статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області, затвердженого наказом Західного офісу Держаудитслужби від 02.07.2018 № 187, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до Додатку 1, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у Додатку 1 до цього наказу. 3. Контроль за виконання даного наказу залишаю за собою. Начальник управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області Анатолій КАРП’ЮК Додаток 1 до наказу Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області від 20.01.2022 № 42 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 14 UA-2021-12-29-001858-c 29.12.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель Начальник відділу контролю у сфері закупівель Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області Віктор ГРИГОРУК
Адреса: Ukraine, Рівненська, Рівне
Контактна особа: ЗАХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ (Рівненська обл.), +38 (0 97) 117-57-11, strina629@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
  • Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо планування закупівлі встановлено порушення вимог частини першої статті 4 Закону. За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення норм пункту 2 частини другої статті 22 Закону. Також встановлено порушення вимог Наказу № 710 та як наслідок не дотримання норм пункту 19 частини другої статті 22 Закону. За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій та визначення переможця торгів встановлено порушення норм пункту 1 частини першої статті 31 Закону. За результатами аналізу питань дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації про закупівлю, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення (змін до нього), відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця – порушень законодавства у сфері публічних закупівель не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які (яке) є значущим через необ’єктивне та упереджене визначення переможця торгів із застосуванням електронної системи закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 10 лютого 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом, розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення (змін до нього), відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію з додатками до неї, тендерну пропозицію учасника-переможця ФО Куц Руслана Віталіївна на предмет її відповідності вимогам тендерної документації, реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою №39 від 18.01.2022, повідомлення про намір укласти договір, договір про закупівлю №3 від 31.01.2022 з додатками до нього, пояснення замовника оприлюднене в електронній системі закупівель 21.01.2022. Проведеним аналізом інформації, розміщеної на веб-порталі Уповноваженого органу встановлено, що Замовником 29.12.2021 оприлюднене оголошення про проведення процедури відкритих торгів на закупівлю м’яса. Строк поставки товарів на 2022 рік: до 31 грудня 2022 року. При цьому в електронній системі закупівель Prozorro відсутня інформація щодо планування Замовником вказаної закупівлі та відповідні відображення у Річному плані закупівель на 2022 рік. Натомість оголошення про проведення переговорної процедури по вищевказаному предмету закупівлі містить посилання на план закупівель на 2021 рік, що оприлюднений в електронній системі закупівель Prozorro за № UA-P-2021-12-29-000570-a (вкладка «Перейти до плану закупівель» оголошення про проведення). Згідно з частиною першою статті 4 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Тобто, закупівля по вищевказаному предмету закупівлі проведена не у відповідності до вимог частини першої статті 4 Закону, в частині не відображення в електронній системі закупівель вищезазначеної процедури закупівлі у формі річного плану закупівель на 2022 рік. Відповідно до п. 2 частини другої статті 22 Закону замовник у тендерній документації зазначає підстави, встановлені статтею 17 Закону, та інформацію про спосіб підтвердження відповідності учасників установленим вимогам згідно із законодавством. Замовник не вимагає документального підтвердження інформації про відповідність підставам, встановленим статтею 17 цього Закону, у разі якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації", та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Водночас відповідно до частини третьої статті 17 Закону учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель. Разом з тим частиною другою статті 17 Закону передбачено підставу, відповідно до якої у замовника є право відмовити учаснику в участі у процедурі закупівлі та відхилити тендерну пропозицію учасника. Однак, Замовником в тендерній документації не встановлена вимога щодо необхідності підтвердження учасниками процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції відсутності підстав, встановлених частиною другою статті 17 Закону, чим не дотримано п. 2 частини другої статті 22 Закону. При цьому підтвердження таких підстав може бути передбачено в довільній формі. Слід зазначити, Учасником процедури закупівлі ФОП Куц Р.В. в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції (кінцевий строк подання тендерних пропозицій: 14 січня 2022 10:10) підтвердження відсутності підстав, встановлених частиною другою статті 17 Закону, не надавалось. Відповідно до пункту 19 частини 2 статті 22 Закону у тендерній документації зазначаються такі відомості – опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки. За результатами аналізу питання відповідності умов тендерної документації вимогам Закону встановлено, що тендерна документація Замовника не відповідає вимогам Переліку формальних помилок, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.07.2020 № 715/34998 (далі – Наказ № 710). Як наслідок Замовником при складанні тендерної документації не дотримано норми пункту 19 частини 2 статті 22 Закону. За результатами аналізу питання відповідності тендерних пропозицій учасників торгів вимогам тендерної документації та визначення переможця торгів встановлено наступне. Пунктами 1 та 6 розділу ІІІ тендерної документації визначено, що тендерна пропозиція подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення Замовником), та завантаження файлів, зокрема з копією експлуатаційного дозволу на функціонування потужностей (об’єктів), що провадять діяльність, пов’язану з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів тваринного походження, виданий Учаснику уповноваженим на те органом, відповідно до чинного законодавства. Відповідно до статті 23 Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» експлуатаційний дозвіл необхідно отримувати операторам ринку, що провадять діяльність, пов’язану з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів тваринного походження. Відповідно до додатку №3 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» предметом закупівлі є заморожене м’ясо свинини та яловичини, охолоджене м’ясо птиці (внутрішня температура від -2 С до +4 С включно). В складі пропозиції ФОП Куц Р.В. надано договір оренди від 03.01.2020, укладений учасником торгів з КП «Володирирецький комбінат громадського харчування», предметом якого є оренда складського приміщення та холодильної камери з метою користування – збереження продовольчих товарів, заморожених риби та м’яса. Також, завантажено довідку про Державну реєстрацію орендованих потужностей Учасника із зазначенням особистого реєстраційного номера потужності/потужностей. Однак, копія експлуатаційного дозволу на функціонування потужностей (об’єктів), що провадять діяльність, пов’язану з виробництвом та/або зберіганням харчових продуктів тваринного походження, виданого Учаснику уповноваженим на те органом, відповідно до чинного законодавства в складі пропозиції не надана. Будь-яка інформація щодо причин не надання вказаного експлуатаційного дозволу (в т.ч. із посиланням на законодавчі підстави неподання) відсутня в складі пропозиції. Пунктами 1 та 6 розділу ІІІ тендерної документації встановлена вимога щодо надання у складі пропозиції довідки довільної форми про наявність автотранспорту для перевезення продукції, що відповідає гігієнічним вимогам щодо харчових продуктів. Така довідка з відповідною інформацією в складі пропозиції відсутня. Згідно з вимогами пункту 1 розділу ІІІ тендерної документації учасник торгів подає також інші документи Учасника, що наведені в Додатку 10 до тендерної документації. Додатком №10 передбачено надання копії паспорту (для фізичних осіб). Відповідно до пункту 5 Положення про паспорт громадянина України, затвердженої Постановою Верховної Ради України від 26 червня 1992 року № 2503-XII, паспортна книжечка являє собою зшиту внакидку нитками обрізну книжечку розміром 88х125 мм, що складається з обкладинки та 16 сторінок. ФОП Куц Р.В. у складі пропозиції завантажені лише окремі сторінки паспорту Куц Р.В., а саме стор. 1-3, 10-11, а не документ в цілому, як того вимагає тендерна документація. Викладені вище невідповідності пропозиції учасника ФОП Куц Р.В. вимогам тендерної документації не відносяться до переліку визначених Замовником формальних (несуттєвих) помилок, що не впливають на зміст пропозиції. З огляду на вищевикладене, тендерна пропозиція ФОП Куц Р.В. не відповідає вимогам тендерної документації (п. 1 та п. 6 розділу ІІІ тендерної документації, Додатку №10 до тендерної документації). Однак, Замовником при розгляді тендерної пропозиції учасника не зазначено вищевказані невідповідності тендерної пропозиції вимогам тендерної документації. Як наслідок в порушення вимог пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовником не відхилено тендерну пропозицію учасника ФОП Куц Р.В. та визнано переможцем торгів і укладено з ним договір.
Період усунення порушень: 10.02.2022 17:13 - 25.02.2022 00:00
Дата публікації висновку: 10.02.2022 17:13

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Лист, щодо розірвання Договору відправлений переможцю процедури.
Дата публікації звіту: 17.02.2022 17:33

Запити/Пояснення