-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Тверде паливо (дрова паливні)
Завершена
2 548 935.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.6% або 15 293.61 UAH
мін. крок: 0.6% або 15 293.61 UAH
Номер:
e005f05c64c54400a229ffc47e65425b
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-11-11-000009
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
10.11.2022 00:00
Період моніторингу:
11.11.2022 15:11 - 03.12.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВДЕННИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
10.11.2022 Одеса № 273
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку,
що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. Оприлюднити цей наказ в електронній системі закупівель протягом двох робочих днів.
4. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.
Підстава: доповідна записка начальника відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Світлани САМОКІШ від 10.11.2022 та доповідна записка завідувача сектору перевірок закупівель відділу контролю у сфері закупівель Південного офісу Держаудитслужби Ельвіри ЛУЗАН від 10.11.2022.
Начальник Наталія СТОЯНОВА
Додаток до наказу
Південного офісу Держаудитслужби
від 10.11.2022 № 273
Витяг з переліку
процедур закупівель щодо яких здійснюється моніторинг процедур закупівель
№ з/п Оголошення про проведення процедури
закупівлі та/
або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу
Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі Відповідальні особи за проведення моніторингу закупівель
унікальний номер дата оприлюднення
1 2 3 4 5
6 UA-2021-12-29-001628-c 29.12.2021 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу
контролю у сфері закупівель Світлана САМОКІШ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розміщення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 8 частини 8 статті 41 Закону, абзацу 2 пункту 14 Порядку № 1082.
За результатами аналізу відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено порушення вимог пункту 2, 17, 19 частини 2 статті 22 та частини третьої статті 17 Закону та Наказу № 710.
За результатами аналізу питання внесення змін до ТД та оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення частини другої статті 24 та пункту 3 частини першої статті 10 Закону.
За результатами аналізу питання відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, поданих учасником у тендерній пропозиції, вимогам Закону встановлено порушення частини 16 статті 29 Закону.
За результатами аналізу питання розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзацу 3 пункту 3 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, встановлено порушення вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, своєчасність розміщення повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, поданих учасником у тендерній пропозиції, та виконання його учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю, виконання рішень Антимонопольного комітету України, як органу оскарження, – порушень не установлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущим через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Південний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 22 листопада 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, розміщення та оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації (далі – ТД) вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), внесення змін до ТД, розгляду тендерних пропозицій, відповідності повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, поданих учасником у тендерній пропозиції, вимогам Закону, своєчасність його розміщення та виконання учасником, своєчасності укладання договору про закупівлю, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору про закупівлю, виконання рішень Антимонопольного комітету України, як органу оскарження, надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Яворівської квартирно-експлуатаційної частини (району) (далі – Замовник) на 2021 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, ТД Замовника, тендерну пропозицію учасника фізичної-особи підприємця Онипченко Максима Сергійовича (далі – ФОП Онипченко М.С.), повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, поданих учасником у тендерній пропозиції, повідомлення про намір укласти договір від 21.01.2022 б/н, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 27.01.2022 № 9, повідомлення про намір укласти договір від 27.01.2022 б/н, рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія, Орган оскарження) від 17.02.2022 № 3374-р/пк-пз, повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, оприлюднене 02.03.2022 в електронній системі закупівель, договір про закупівлю товарів за державні кошти від 15.03.2022 № 104 (далі - Договір), додаткову угоду від 15.03.2022 № 1 до Договору, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, оприлюднене 15.03.2022 в електронній системі закупівель.
Моніторинг закупівлі щодо тих питань, які були предметом розгляду Органу оскарження, не здійснювався.
За результатами аналізу питання розміщення інформації про закупівлю встановлено наступне.
Відповідно до даних електронної системи закупівель Замовником 15.03.2022 оприлюднено в електронній системі закупівель додаткову угоду від 15.03.2022 № 1 до Договору, згідно з якою Замовником внесено зміни до істотних умов договору про закупівлю, а саме: продовжено термін поставки товару до 01.06.2022. Також зменшено суму Договору на 2,47 грн, змінено специфікацію, місце та графік поставки товарів, викладено Додаток 1 та Додаток 2 до Договору в новій редакції.
У повідомлені про внесення змін до Договору, яке оприлюднено 15.03.2022, зазначено випадки для внесення змін до істотних умов договору «зміна ціни в договорі про закупівлю у зв’язку зі зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до змін таких ставок та/або пільг з оподаткування».
Проте на порушення пункту 8 частини 8 статті 41 Закону у повідомлені про внесення змін до Договору, яке оприлюднено 15.03.202, невірно зазначено випадки для внесення змін до істотних умов договору, а саме: «зміна ціни в договорі про закупівлю у зв’язку зі зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до змін таких ставок та/або пільг з оподаткування», що є випадком для внесення змін до істотних умов договору, передбаченим пунктом 6 частини 5 статті 41 Закону, натомість Замовником внесено зміну до істотної умови договору, передбачену пунктом 4, 5 частини 5 статті 41 Закону, а саме «продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов’язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об’єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг), у тому числі у разі коливання ціни товару на ринку».
В оприлюдненому в електронній системі закупівель оголошенні про проведення відкритих торгів в окремому електронному полі «Назва номенклатурної позиції предмета закупівлі» Замовник зазначив: «Тверде паливо (дрова паливні)».
Водночас, відповідно до Додатку 2 до ТД, Замовник зазначив номенклатурні позиції предмета закупівлі, а саме: дрова твердих порід – 711 м3, дрова м’яких порід – 711 м3.
Відповідно до абзацу 2 пункту 14 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 11.06.2020 № 1082, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01 липня 2020 р. за № 610/34893 (далі – Порядок № 1082), під час унесення інформації щодо предмета закупівлі товарів та послуг в оголошення, оприлюднення яких передбачено Законом, та повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі в окремих електронних полях зазначається інформація, визначена пунктом 12 та абзацами другим-четвертим пункту 13 цього Порядку, та інформація щодо назви товару чи послуги кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі.
Проте на порушення абзацу 2 пункту 14 Порядку № 1082 Замовник в оголошенні про проведення відкритих торгів в окремому електронному полі «Назва номенклатурної позиції предмета закупівлі» не зазначив інформацію щодо назви товару кожної номенклатурної позиції предмета закупівлі.
За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону встановлено наступне.
Відповідно до пункту 19 частини другої статті 22 Закону у ТД зазначаються такі відомості – опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.
За результатами аналізу питання відповідності вимог ТД вимогам Закону встановлено, що ТД Замовника не відповідає вимогам наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 710, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29.07.2020
№ 715/34998, (далі – Наказ № 710) про затвердження переліку формальних помилок в частині зазначення у пункті 1.3 розділу 3 ТД, в тому числі такої формальної помилки як «зазначення неповного переліку інформації в певному документі, усупереч вимогам документації, у разі якщо така інформація повністю відображена в іншому документі, що наданий у складі пропозиції конкурсних торгів учасника», чим порушено вимоги пункту 19 частини 2 статті 22 Закону.
Відповідно до пункту 17 частини другої статті 22 Закону у ТД зазначаються такі відомості - прізвище, ім’я та по батькові, посада та електронна адреса однієї чи кількох посадових осіб замовника, уповноважених здійснювати зв’язок з учасниками.
Проте на порушення пункту 17 частини другої статті 22 Закону ТД Замовника не містить відомості щодо посади та електронної адреси посадової особи замовника, уповноваженої здійснювати зв’язок з учасниками
Відповідно до частини третьої статті 17 Закону учасник процедури закупівлі в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції підтверджує відсутність підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті. Спосіб документального підтвердження згідно із законодавством щодо відсутності підстав, передбачених пунктами 5, 6, 12 і 13 частини першої та частиною другою цієї статті, визначається замовником для надання таких документів лише переможцем процедури закупівлі через електронну систему закупівель.
Частиною 2 статті 17 Закону передбачено, що Замовник може прийняти рішення про відмову учаснику в участі у процедурі закупівлі та може відхилити тендерну пропозицію учасника в разі, якщо учасник процедури закупівлі не виконав свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору. Учасник процедури закупівлі, що перебуває в обставинах, зазначених у частині другій цієї статті, може надати підтвердження вжиття заходів для доведення своєї надійності, незважаючи на наявність відповідної підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі.
У розділі 2 Додатку 1 до ТД Замовник зазначив, що на підтвердження відсутності підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі, передбаченою частиною 2 статті 17 Закону, переможець повинен надати скановану копію оригіналу довідки про відсутність заборгованості з податків і зборів (обов’язкових платежів), видану відповідним органом Державної фіскальної служби, що діє станом на дату подання документа.
Таким чином на порушення частини третьої статті 17 та пункту 2 частини другої статті 22 Закону Замовник у ТД не вірно визначив спосіб документального підтвердження для переможця процедури закупівлі відсутності підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі, передбаченої частиною другою статті 17 Закону, а саме - учасником процедури закупівлі не виконано свої зобов’язання за раніше укладеним договором про закупівлю з цим самим замовником, що призвело до його дострокового розірвання, і було застосовано санкції у вигляді штрафів та/або відшкодування збитків - протягом трьох років з дати дострокового розірвання такого договору; або підтверджено вжиття заходів для доведення своєї надійності.
За результатами аналізу питання внесення змін до ТД, а також оприлюднення інформації про закупівлю встановлено наступне.
Відповідно до частини другої статті 24 Закону зміни, що вносяться замовником до тендерної документації, розміщуються та відображаються в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції тендерної документації додатково до початкової редакції тендерної документації. Замовник разом із змінами до тендерної документації в окремому документі оприлюднює перелік змін, що вносяться. Зазначена у цій частині інформація оприлюднюється замовником відповідно до статті 10 Закону.
Водночас відповідно до пункту 3 частини першої статті 10 Закону Замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та Законом, зміни до тендерної документації та роз’яснення до неї (у разі наявності) у машинозчитувальному форматі – протягом одного дня з дня прийняття рішення про їх внесення або надання роз’яснень.
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що Замовником внесені зміни до ТД в проект договору (Додаток 5 до ТД) в частині зміни кількості товару (Додаток 2 до проекту договору), які розміщені та відображені в електронній системі закупівель у вигляді нової редакції проекту договору, який є частиною ТД 29.12.2021 о 10:01, але не оприлюднено разом із змінами до ТД в окремому документі перелік змін, що вносились, чим не дотримано вимоги частини другої статті 24 та пункту 3 частини першої статті 10 Закону.
Відповідно до частини 16 статті 29 Закону якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах: що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону; на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей повинно містити таку інформацію: перелік виявлених невідповідностей; посилання на вимогу (вимоги) тендерної документації, щодо якої (яких) виявлені невідповідності; перелік інформації та/або документів, які повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей.
Так, Замовником висунуто вимогу про усунення невідповідностей в тендерній пропозиції учасника ФОП Онипченко М.С. щодо надання виписки з ЄДР, копії паспорту та ІПН, витягу з реєстру платників єдиного податку.
Водночас, такі документи містяться в складі тендерної пропозиції учасника ФОП Онипченко М.С.
Проте на порушення частини 16 статті 29 Закону Замовник не повинен був розміщувати повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в тендерній пропозиції учасника ФОП Онипченко М.С., крім того розміщене Замовником повідомленні з вимогою про усунення невідповідностей не містить перелік виявлених невідповідностей та посилання на вимогу тендерної документації, щодо якої виявлено невідповідність, а також містить документ - витягу з реєстру платників єдиного податку, який повинен подати учасник для усунення виявлених невідповідностей, який не відноситься ані до документів, які підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 Закону, ані до документів, які підтверджують право підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.
Також за результатами моніторингу установлено, що у пункті 3 розділу 2 Додатку 1 до ТД в частині надання документів переможцем фізичною особою-підприємцем Замовник визначив, що на підтвердження відсутності підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі, передбаченої пунктом 5 частини 1 статті 17 Закону, переможець повинен надати скановану копію оригіналу документа, виданого відповідним органом, який має такі повноваження, з інформацією про те, що фізичну особу, яка є переможцем, до кримінальної відповідальності не було притягнуто, засуджено (за кримінальними справами), що вона не значиться та в розшуку не перебуває. Документ повинен бути не більше тридцятиденної давнини відносно дати подання документа.
Так переможець ФОП Онипченко М.С. 02.03.2022 завантажив до електронної системи закупівель довідку Департаменту інформатизації Міністерства внутрішніх справ України 22018385240770299161 станом на 28.01.2022 (час підпису 28.01.2022 12:14:23), тобто більше тридцятиденної давнини відносно дати подання документа, а саме тридцятитрьохденної давнини відносно дати подання документа, чим не дотримав вимог пункту 3 розділу 2 Додатку 1 до ТД в частині надання документів переможцем фізичною особою-підприємцем.
Однак, на порушення вимог абзацу 3 пункту 3 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ФОП Онипченко М.С. у зв’язку із тим, що переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстави, установленої пунктом 5 частини першої статті 17 Закону.
У межах проведення моніторингу Замовнику було надано запит на пояснення від 14.11.2022 в тому числі щодо документального підтвердження обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості, надання посилання на сторінку вебсайту, на якому розміщено відповідну інформацію.
Відповідно до частини 5 статті 8 Закону Замовник протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення запиту про надання пояснень щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, повинен надати відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель.
Однак, на запит Південного офісу Держаудитслужби від 14.11.2022 Замовником не надано відповідні пояснення (інформацію, документи) через електронну систему закупівель, чим не дотримано вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.
Період усунення порушень:
22.11.2022 12:55 - 07.12.2022 00:00
Дата публікації висновку:
22.11.2022 12:55
Запити/Пояснення
Номер:
57b7f9a2781e4f87844719cb51285c19
Назва:
Запит про надання пояснення
Дата опублікування:
14.11.2022 16:09
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
18.11.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу цієї закупівлі відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Південний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні таких пояснень (інформації та документів).
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість?
Також надати посилання на сторінку власного вебсайту або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
2. Відповідно до даних електронної системи закупівель Замовником 15.03.2022 оприлюднено в електронній системі закупівель Додаткову угоду від 15.03.2022 № 1 до договору про закупівлю товарів за державні кошти від 15.03.2022 № 104 (далі – Договір), згідно з якою Замовником внесено зміни до істотних умов договору про закупівлю, а саме: продовжено термін поставки товару до 01.06.2022. Також зменшено суму Договору на 2,47 грн, змінено місце та графік поставки товарів, викладено Додаток 2 до Договору в новій редакції. У повідомлені про внесення змін до Договору, яке оприлюднено 15.03.2022, зазначено випадки для внесення змін до істотних умов договору «зміна ціни в договорі про закупівлю у зв’язку зі зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до змін таких ставок та/або пільг з оподаткування».
Надайте пояснення, чому Вами вказаний в електронній системі закупівель саме вищезазначений випадок для внесення змін до істотних умов та надайте документальне підтвердження наявності підстави для внесення відповідних змін у Договір разом із зміненим Додатком 2 до Договору.
Пояснення необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.