• Переговорна процедура
  • Безлотова
  • КЕП
  • Без аукціону

Електрична енергія (код ДК 021-2015 - 09310000-5 - Електрична енергія)

Завершена

541 004.78 UAH з ПДВ
Номер: 8e2656a427f04411a1160c85747e4e6e
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-09-09-000056
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 09.09.2022 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 09.09.2022 14:16 - 01.10.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 09.09.2022 № 224 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин. В.о.начальника Віталій ЗУБЧЕНКО Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби від 09.09.2022 № 224 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Номер ID закупівлі Найменування замовника Предмет закупівлі Очікувана вартість, грн Опис підстав для здійснення моніторингу 2 UA-2021-12-28-003721-a Відділ культури і туризму Кролевецької міської ради Електрична енергія (код ДК 021-2015 - 09310000-5 - Електрична енергія) 541 004,78 Пункт 4 частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі»
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 93) 407-99-71, katiii_kati@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
  • Застосування конкурентного діалогу або торгів з обмеженою участю, або переговорної процедури закупівлі на умовах, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу наявності умов для застосування переговорної процедури встановлено порушення пункту 8 частини шостої статті 40, пункту 2 частини другої статті 40 Закону № 922. За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані,своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення- порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 22 вересня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, перевірки підстав для проведення переговорної процедури закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2021 рік, оголошення про проведення переговорної процедури, обґрунтування застосування переговорної процедури, повідомлення про намір укласти договір від 28.12.2021, договір від 19.01.2022 №261661, укладений з ТОВ «ЕНЕРА СУМИ» (далі – Переможець), відповіді Замовника на запити органу державного фінансового контролю від 13.09.2022 року. Відповідно до пункту 8 частини шостої статті 40 Закону № 922, повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівлі повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Аналізом повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури встановлено, що Замовником застосовано переговорну процедуру закупівлі відповідно до пункту 2 частини другої статті 40 Закону № 922 (відсутність конкуренції з технічних причин), при цьому в обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі, окрім іншого, зазначено: « Керуючись вимогами пункту 2 частини 2 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), що вказує на застосування переговорної процедури у разі відсутності конкуренції (в тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, в наслідок чого договір про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг може бути укладено лише з одним постачальником, через відсутність альтернативи, а також те, що ціна на електричну енергію Переможець, як постачальника універсальної послуги є нижчою, у порівнянні з цінами інших постачальників електричної енергії, тобто є економічно вигідною для Замовника і вказує на дотримання принципу «максимальної економії та ефективності» при закупівлі, надає Замовнику право застосувати переговорну процедуру» при закупівлі, Замовник має право застосувати переговорну процедуру закупівлі». Отже, на порушення пункту 8 частини шостої статті 40 Закону № 922 обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі не містить посилань на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Також, відповідно до частини першої статті 20 Закону № 922 відкриті торги є основною процедурою закупівлі, а відповідно до статті 40 Закону № 922 переговорна процедура закупівлі - це процедура, що використовується замовником як виняток за наявності виключного переліку підстав. Замовником в повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури зазначено: вид предмету закупівлі: товари; назва предмета закупівлі: електрична енергія; кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг: 95655 кВт*год. Відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» ринок електричної енергії функціонує на конкурентних засадах крім діяльності суб’єктів природних монополій, з обмеженнями, встановленими цим законом. Постачання електричної енергії у розумінні цього закону не належить до сфери природних монополій та є конкурентним видом діяльності. Крім того, відповідно до частин 1 та 3 статті 8 Закону України «Про ринок електричної енергії»господарська діяльність з виробництва, передачі, розподілу електричної енергії, постачання електричної енергії споживачам, зберігання енергії, трейдерська діяльність, здійснення функцій оператора ринку та гарантованого покупця провадяться на ринку електричної енергії за умови отримання відповідної ліцензії, якщо інше не передбачено цим Законом. Ліцензія на провадження господарської діяльності з виробництва, передачі, розподілу електричної енергії, постачання електричної енергії споживачу, зберігання енергії, трейдерської діяльності, здійснення функцій оператора ринку та гарантованого покупця видається Регулятором у встановленому законодавством порядку. Згідно з пункту 72 статтею 1 Закону України «Про ринок електричної енергії» Регулятор - Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг. За інформацією розміщеною в Ліцензійному реєстрі Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послугстаном на 03.12.2021 серед інших,ліцензії на постачання електричної енергії споживачу на території міста Суми та Сумської області надано 11 суб’єктам господарювання (ТОВ «ЕНЕРА СУМИ», СПІЛЬНЕ УКРАЇНСЬКО-БІЛОРУСЬКЕ ПІДПРИЄМСТВО «УКРТЕХНОСИНТЕЗ» (У ФОРМІ ТОВ), ТОВ «КОМПАНІЯ"ГАЗЕНЕРГОПОСТАЧ», ТОВ «МАКСЕНЕРДЖІ», ТОВ «СУМИГАЗ ЗБУТ», ТОВ «СХІД ЕНЕРГО СЕРВІС», ТОВ «ЕНЕРГОХАБ УКРАЇНИ», ТОВ «СУМИ-ГАЗЗБУТ», ТОВ «ЛУЦІС», ТОВ «СХІД ЕНЕРГО ЗБУТ», КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО ЕЛЕКТРОМЕРЕЖ ЗОВНІШНЬОГО ОСВІТЛЕННЯ «МІСЬКСВІТЛО» СУМСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ),а тому на ринку електричної енергії наявна конкуренція та створені технічні умови для постачання електричної енергії будь-яким із перелічених суб’єктів. З огляду на вищезазначене, Замовник застосував переговорну процедуру закупівлі електричної енергії без наявних підстав, передбачених пунктом 2 частини другої статті 40 Закону № 922.
Період усунення порушень: 22.09.2022 17:28 - 07.10.2022 00:00
Дата публікації висновку: 22.09.2022 17:28

Запити/Пояснення