-
Закупівля без використання електронної системи
-
КЕП
-
Без аукціону
Електрична енергія
Електрична енергія - 113095,238 кВт*год. На виконання вимог законодавства України, постановою НКРЕКП № 429 від 14.06.2018 р. ТОВ «Житомирська обласна енергопостачальна компанія» надано ліцензію з постачання електричної енергії споживачу та на якого покладається виконання функції постачальника універсальної послуги на території Житомирської області та м. Житомира (відповідно до Постанови НКРЕКП від 26.10.2018 №1268 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо передачі даних побутових та малих непобутових споживачів постачальнику електричної енергії, на якого відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» покладається виконання функції універсальної послуги на закріпленій території»). Ч.1 та п.2 ч.2 ст. 62 Закону України «Про ринок електричної енергії» визначає, що з метою забезпечення загального економічного інтересу в електроенергетичній галузі України, необхідного для задоволення інтересів громадян, суспільства і держави, та забезпечення сталого довгострокового розвитку електроенергетичної галузі і конкурентоспроможності національної економіки України на учасників ринку відповідно до цієї статті можуть бути покладені спеціальні обов’язки для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку електричної енергії.До спеціальних обов’язків, що покладаються на учасників ринку електричної енергії відповідно до цього Закону для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку електричної енергії, належать і виконання функцій постачальника універсальних послуг. На виконання зазначених вище спеціальних обов’язків, постановою КМУ від 05.06.2019 №483, затверджено «Положення про покладення спеціальних обов’язків на учасників ринку електричної енергії для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку електричної енергії». Дане Положення визначає обсяг та умови виконання спеціальних обов’язків учасниками ринку електричної енергії для забезпечення загальносуспільних інтересів у процесі функціонування ринку електричної енергії, що передбачають, зокрема, надання послуг із забезпечення доступності електричної енергії для побутових споживачів та здійснення надання універсальних послуг побутовим споживачам за цінами (тарифами), визначеними відповідними державними органами для таких споживачів, з метою забезпечення стабільності, належної якості та доступності електричної енергії, підтримання належного рівня безпеки її постачання споживачам без загрози створення повноцінного ринку електричної енергії.Частиною 1 статті 63 Закону України «Про ринок електричної енергії» передбачено, що універсальні послуги надаються постачальником таких послуг виключно побутовим та малим непобутовим споживачам.В абз.4 ч.2 ст.63 Законом України «Про ринок електричної енергії» зазначено, що: «…У межах території здійснення діяльності одного постачальника універсальних послуг не допускається здійснення діяльності іншими постачальниками універсальних послуг. Побутові та малі непобутові споживачі мають право на отримання універсальних послуг на недискримінаційних засадах». Питання формування ціни на універсальні послуги регулюється Постановою НКРЕКП від 05.10.2018 р. № 1177, якою затверджено «Порядок формування ціни на універсальні послуги», відповідно до вимог якої ТОВ «Житомирська обласна енергопостачальна компанія» розраховуються ціни на універсальні послуги, з подальшим їх оприлюдненням на офіційному сайті. Також, відповідно до Постанови НКРЕКП від 26.02.2015 №220 «Про встановлення тарифів на електроенергію, що відпускається населенню» тариф на електричну енергію для гуртожитків (які підпадають під визначення «населення, яке розраховується з енергопостачальною організацією за загальним розрахунковим засобом обліку») встановлюється у розмірі 1,68 грн. за 1 кВт*год. Із наведеного вбачається, що порядок визначення ціни на універсальні послуги є нормативно регульованим, прозорим та відкритим. Тому, враховуючи викладене, керуючись вимогами частини 7 статті 3 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), що вказує на придбання замовником товарів, вартість яких дорівнює або перевищує 50 тисяч гривень та є меншою за вартість, що встановлена у пунктах 1 та 2 частини першої цієї статті, здійснюється без застосування порядку проведення спрощених закупівель у разі відсутності конкуренції (в тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, в наслідок чого договір про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг може бути укладено лише з одним постачальником, через відсутність альтернативи, а також те, що ціна на електричну енергію ТОВ «Житомирська обласна енергопостачальна компанія», як постачальника універсальної послуги є нижчою, у порівняні з цінами інших постачальників електричної енергії, тобто є економічно вигідною для Замовника і вказує на дотримання принципу «максимальної економії та ефективності» при закупівлі, надає Замовнику право укласти прямий договір та керуючись ч7 ст.3 Закону оприлюднити звіт про договір про закупівлю