-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Кейтерингові послуги (Послуги по забезпеченню харчування учнів)»
Завершена
1 792 480.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 962.40 UAH
мін. крок: 0.5% або 8 962.40 UAH
Номер:
2b424a442004456f9848d3220fd3f9b5
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-09-13-000137
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.09.2022 00:00
Період моніторингу:
13.09.2022 22:35 - 05.10.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
13.09.2022 № 210
(дата)
м.Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка в.о. заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 13.09.2022 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 13.09.2022 № 210
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
45 UA-2021-12-24-009006-b 24.12.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель оприлюдненій в електронній системі закупівель
В.о. заступника начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Тендерна документація складена не у відповідності до вимог закону
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом установлено порушення вимог частини п’ятої статті 8 Закону.
За результатами аналізу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону установлено порушення вимог частини 6 статті 33 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерних пропозицій встановлено порушення вимог абзацу третього пункту 1 частини першої статті 31 Закону
За результатами аналізу питання оприлюднення додатків до договору про закупівлю установлено порушення вимог пункту 11 статті 10 Закону.
За результатами аналізу питань визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, внесення змін до тендерної документації, надання роз’яснень до тендерної документації, стану виконання рішення постійно діючої адміністративної колегії АМКУ, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710) – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи, направлені на недопущення встановленого порушення у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 27 вересня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі-Закон), внесення змін до тендерної документації, надання роз’яснень до тендерної документації, розгляду тендерної пропозиції, стану виконання рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Колегія АМКУ), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця, дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710), своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального закладу Львівської обласної ради «Львівська спеціальна школа №100 І-ІІІ ступенів» (далі – Замовник) на 2021 рік; оголошення про проведення відкритих торгів; тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 24 грудня 2021 року із змінами, реєстр пропозицій від 13.01.2022, протокол розкриття тендерних пропозицій від 17.01.2022, тендерну пропозицію товариства з обмеженою відповідальністю «КЕЙТЕРІНГ-ГРУП» (далі – ТОВ «КЕЙТЕРІНГ-ГРУП»), рішення Колегії АМКУ від 10.01.2022 № 292-р/ПК-ПЗ, договір про закупівлю робіт від 13.02.2022 №1 (далі – Договір), пояснення Замовника надані на запит Північно-східного офісу Держаудитслужби 22.09.2022 через електронну систему закупівель.
Моніторинг процедури закупівлі щодо тих порушень, обставин, підстав, які були предметом розгляду Колегії АМКУ, не здійснювався.
За результатами моніторингу питання щодо відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону встановлено, що Замовник в п. 6.3 розділу 6. «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» тендерної документації зазначив, що «Основні вимоги до договору не є остаточними і вичерпними, і можуть бути доповнені і скориговані під час укладання договору з учасником-переможцем торгів в залежності від специфіки предмету, характеру, інших умов конкретного договору або щодо обставин, які склалися до укладення договору через оскарження процедури закупівлі, чи інші обставини, які не впливають на істотні умови договору», що суперечить нормі частини 6 статті 33 Закону, у якій зазначено, що Замовник укладає договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, відповідно до вимог тендерної документації та тендерної пропозиції переможця процедури закупівлі.
За результатами моніторингу питання дотримання законодавства у сфері публічних закупівель щодо розгляду тендерних пропозицій встановлено, що відповідно до пункту 3.2 розділу 3 та Додатку 2 тендерної документації учасником подається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію (у разі потреби (плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі).
У Додатку № 2 «Технічна специфікація» передбачено, що для підтвердження відповідності послуг вимогам тендерної документації, Учасники у тендерній пропозиції повинні надати один варіант чотиритижневого меню з розрахунку на 5 днів та на 7 для учнів навчального закладу з п’ятиразовим харчуванням (сніданок, другий сніданок, обід, підвечірок, вечеря) із зазначенням калорійності та вартості на один діто-день з розробленими калькуляційними картами на кожну страву (калькуляція подається у складі пропозиції) із обов’язковим зазначенням їх хімічного складу (білки, жири, вуглеводи) та калорій.
Слід зазначити, що відповідно до пункту 11 Національного положення (стандарт) бухгалтерського обліку 16 «Витрати», затвердженого наказом Міністерства фінансів України 31.12.99 № 318 в Міністерстві юстиції України 19 січня 2000 за № 27/4248, перелік і склад статей калькулювання виробничої собівартості продукції (робіт, послуг) установлюються підприємством.
Отже, калькуляційна картка це документ для розрахунку собівартості й кінцевої ціни кожної страви, де наводиться перелік складових цієї страви, їх ціна і необхідна кількість.
При цьому, у складі тендерної пропозиції учасником ТОВ «КЕЙТЕРІНГ-ГРУП» надано карточки-розкладки, що містять лише інформацію щодо ваги кожної страви в меню.
Калькуляційні картки на кожну страву не надані, чим не дотримано вимоги підпункту 2 пункту 3 додатку 2 до тендерної документації.
Однак, на порушення вимог абзацу другого пункту 2 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ТОВ «КЕЙТЕРІНГ-ГРУП» як таку, що не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, та уклав з ним Договір.
Крім того, моніторингом встановлено, що до договору від 03.02.2022 №1 внесені зміни щодо зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника в зв’язку з чим укладені додаткові угоди.
Проте, в порушення пункту 11 статті 10 Закону Замовник не опублікував в електронній системі закупівель додаток до додаткової угоди від 23.02.2022 №2 до Договору та додаток до додаткової угоди від 30.08.2022 №3 до Договору протягом трьох робочих днів з дня внесення змін.
На запит Північно-східного офісу Держаудитслужби 15.09.2022 щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі Замовник надав інформацію лише 22.09.2022, чим порушив вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.
В ході проведення моніторингу встановлено, що Замовником 22.09.2022 оприлюднено звіт про виконання договору про закупівлю UA-2021-12-24-009006-b.
Період усунення порушень:
27.09.2022 15:20 - 12.10.2022 00:00
Дата публікації висновку:
27.09.2022 15:20
Запити/Пояснення
Номер:
0ff37f7588074fba9e24605619064d9e
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
15.09.2022 15:05
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
21.09.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Кейтерингові послуги (Послуги по забезпеченню харчування учнів)» (інформацію про закупівлю оприлюднено в електронній системі закупівель за номером UA-2021-12-24-009006-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в перевірці питання щодо правомірності прийняття рішень, а саме:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або на офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі.
3. Відповідно до даних розміщених в електронній системі до договору від 03.02.2022 №1 внесені зміни щодо зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника в зв’язку з чим укладені додаткові угоди.
Проте, відсутня інформація щодо внесення змін щодо кількості наданих послуг, яка зазначається у специфікації до договору від 03.02.2022 №1.
Прошу надати пояснення чому не внесені зміни щодо кількості наданих послуг в зв’язку із зменшенням ціни договору.
4. Умовами тендерної документації у Додатку № 2 «Технічна специфікація» передбачено, що для підтвердження відповідності послуг вимогам тендерної документації, Учасники у тендерній пропозиції повинні надати один варіант чотиритижневого меню з розрахунку на 5 днів та на 7 для учнів навчального закладу з п’ятиразовим харчуванням (сніданок, другий сніданок, обід, підвечірок, вечеря) із зазначенням калорійності та вартості на один діто-день з розробленими калькуляційними картами на кожну страву (калькуляція подається у складі пропозиції) із обов’язковим зазначенням їх хімічного складу (білки, жири, вуглеводи) та калорій
В тендерних пропозиціях ТОВ «КЕЙТЕРІНГ-ГРУП» надано меню для учнів навчального закладу з п’ятиразовим харчуванням (сніданок, другий сніданок, обід, підвечірок, вечеря) із зазначенням калорійності та вартості на один діто-день без калькуляційних карток на кожну страву.
Прошу надати пояснення щодо вищевикладеного.
Пояснення з приводу вищевикладеного необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучене їх документальне підтвердження.
Номер:
a32b9629581c4c0eb49a15d94e41a18b
Назва:
Відповіджь на запит
Дата опублікування:
22.09.2022 14:12
Опис:
У відповідь на ваш запит за результатами моніторингу закупівлі повідомляємо наступне:
Обґрунтування розміру бюджетного призначення:
Розмір бюджетного призначення визначений виходячи з потреб Комунального закладу Львівської обласної ради «Львівська спеціальна школа № 100» та затверджений Наказом № 03-02/01/18 від 01.02.2022 «Про затвердження паспортів бюджетних програм на 2022 рік» та Паспортом бюджетної програми місцевого бюджету на 2022 рік Львівською обласною радою. та прогнозованих обсягів використання продуктів харчування протягом 2022 року.
Обґрунтування очікуваної вартості:
Очікувана вартість закупівлі, розрахунок очікуваної вартості предмета закупівлі проведено відповідно рекомендаціям Наказу Мінекономіки від 18.02.2020р. №275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» з урахуванням інформації, отриманої з Інтернет-ресурсів: https://index.minfin.com.ua/markets/fuel/detail/ та https://finance.i.ua/fuel/., та із застосування методу аналізу ринкових цін. Зокрема, визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, в тому числі обумовлене статистичним аналізом про середньомісячне використання харчових продуктів на потреби замовника за попередній аналогічний період та згідно з діючими ринковими цінами та враховано розмір діючих цін з урахуванням офіційних статистичних даних Мінфіну (https://index.minfin.com.ua/markets/fuel/) станом на дату оголошення закупівлі.
При визначенні очікуваної вартості предмета закупівлі враховувалась також орієнтовна кількість учнів. Вона може змінюватися відповідно до фактичного відвідування. Також враховує, що протягом року змінюється віковий та кількісний склад учнів, а також необхідність в організації дієтичного та, можливо, - лікувального харчування, тому можливі зміни в кількості дітей в кожній віковій групі та потребі у дієтичному та лікувальному харчуванні. Продукти, які використовуються під час приготування їжі, повинні мати всі необхідні відповідно до законодавства документи, що підтверджують їх якість та безпечність, та відповідати гігієнічним вимогам до харчових продуктів. Дітям для яких надаватимуться послуги, що зазначена у Додатку 2 Технічна специфікація до Тендерної документації, а саме, до кінця грудня 2022 року – 10544 дітоднів (І-ІІІ вікові групи - 6-18 років), де також вказано, що протягом періоду надання послуг кількість дітей, для яких надаватимуться послуги, може змінюватись відповідно до фактичного відвідування, змінюється віковий та кількісний склад учнів та узгоджується з Замовником кожного дня.
Крім того, при визначенні очікуваної вартості предмета закупівлі враховувалась інформація про ціни на товари та послуги, що міститься в мережі Інтернет у відкритому доступі, в тому числі на сайтах виробників та постачальників відповідної продукції, спеціалізованих торгівельних майданчиках, в електронній системі закупівель «Prozorro».
Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі:
Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі: сформовані з урахуванням вимог технічним умовам та стандартам, передбаченим законодавством України, діючими на період постачання Товару. Харчування учнів повинно повністю відповідати фізіологічній потребі дитячого організму у поживних речовинах та енергії відповідно до віково-статевих особливостей, а також вимогам санітарного законодавства та нормам харчування, встановленим постановою Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. № 305, вимогам Закону України «Про дитяче харчування» від 14.09.2006 № 142-V; Порядку надання послуг з харчування дітей у дошкільних, учнів у загальноосвітніх навчальних закладах, операції з надання яких звільняються від обкладення податком на додану вартість, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України № 116 від 02 лютого 2011 року (із змінами).; Закону України «Про основні принципи та вимоги до безпечності та якості харчових продуктів» від 23.12.1997 № 771/97-ВР.; Наказу Міністерства охорони здоров’я України від 23.07.2002 № 280 «Щодо організації проведення обов'язкових профілактичних медичних оглядів працівників окремих професій, виробництв і організацій, діяльність яких пов'язана з обслуговуванням населення і може призвести до поширення інфекційних хвороб».
Посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі: http://internat100.lviv.sch.in.ua/finansova_zvitnistj/publichni_zakupivli/
Щодо внесених змін щодо кількості наданих послуг в зв’язку із зменшенням ціни договору, повідомляємо про те, що внаслідок технічної, механічної помилки у роботі майданчика, підчас завантаження документу в електронну систему закупівель, не було довантажено та синхронізовано додаток до додаткової угоди. Відтак, замовником вчинено дії щодо усунення даної технічної помилки та опубліковано даний додаток. Також, додаємо в складі пояснення.
Щодо п. 4 Запиту про надання пояснень, повідомляємо про те, що ТОВ "КЕЙТЕРІНГ-ГРУП" в складі своєї тендерної пропозиції на відповідність Додатку№2 : Для підтвердження відповідності послуг вимогам тендерної документації, Учасники у тендерній пропозиції повинні надати один варіант чотиритижневого меню з розрахунку на 5 днів та на 7 для учнів навчального закладу з п’ятиразовим харчуванням (сніданок, другий сніданок, обід, підвечірок, вечеря) із зазначенням калорійності та вартості на один діто-день з розробленими калькуляційними картами на кожну страву (калькуляція подається у складі пропозиції) із обов’язковим зазначенням їх хімічного складу (білки, жири, вуглеводи) та калорій, відповідно до діючих збірників рецептур та з урахуванням вимог наказу Міністерства охорони здоров’я України, Постанови Кабінету Міністрів України від 24 березня 2021 р. № 305 «Про затвердження норм та Порядку організації харчування у закладах освіти та дитячих закладах оздоровлення та відпочинку», надано наступні документи: «карточки з виправленнями.pdf» та «Карточки-розкладки.pdf» на кожну страву з зазначенням їх хімічного складу (білки, жири, вуглеводи) та калорій (додаємо в складі пояснення). Тендерна документація не містить конкретної форми в якій мають бути складені такі документи. Відтак, учасником повністю виконано умови тендерної документації в цій частині.
З повагою.