-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Послуги з розподілу природного газу
Завершена
213 504.40
UAH з ПДВ
Номер:
080a596e5d05459ba855d00ed15ce651
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-11-15-000103
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
15.11.2022 00:00
Період моніторингу:
16.11.2022 09:56 - 08.12.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
15.11.2022 № 256
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка в.о. заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 15.11.2022 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 15.11.2022 № 256
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
39. UA-2021-12-24-004015-a 24.12.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознакипорушення (порушень) законодавства у сферіпублічних закупівель оприлюдненій в електроннійсистемі закупівель.
В.о. заступника начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами моніторингу встановлено недотримання вимог пункту 4-1 Постанови № 710.
За результатами моніторингу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 10 частини 1 статті 10 Закону.
За результатами моніторингу питання повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством встановлено порушення вимог пункту 5 статті 8 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правомірності обрання та застосування переговорної процедури закупівлі на умовах передбачених законом, повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 02 грудня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правомірності обрання та застосування переговорної процедури закупівлі на умовах передбачених законом, оприлюднення інформації про закупівлю, дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – Постанова № 710), повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти, молоді та спорту Ємільчинської селищної ради на 2021рік (UA-P-2021-12-24-012416-c); обґрунтування застосування переговорної процедури, Протокол проведення переговорів між Відділом освіти, молоді та спорту Ємільчинської селищної ради та Акціонерним товариством «Оператор газорозподільної системи «Житомиргаз» (далі - АТ «ОГС «Житомиргаз») від 24.12.2021 № 85 щодо предмету закупівлі - Послуги з розподілу природного газу (ДК 021:2015 65210000-8 - «Розподіл газу»), Протокол засідання тендерного комітету Відділу освіти, молоді та спорту Ємільчинської селищної ради Житомирської області від 24.12.2021 № 86 щодо прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю за предметом ДК 021:2015 65210000-8 - «Розподіл газу» за результатами проведених переговорів з АТ «ОГС «Житомиргаз», повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) від 24.12.2021, Додаткова угода від 30.12.2021 № 3 до Договору розподілу природного газу (заяви-приєднання) № 094215NWEHEB108 від 01.10.2018, пояснення та документи, надані Замовником 25.11.2022 на запит органу державного фінансового контролю через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що Замовником 23.12.2021 в електронній системі закупівель Prozorro опубліковано оголошення про проведення переговорної процедури закупівлі Послуги з розподілу природного газу (ДК 021:2015 65210000-8 - «Розподіл газу»), в якому зазначено умову застосування переговорної процедури, визначену частиною другою статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а саме: відсутність конкуренції з технічних причин. Замовником була обрана переговорна процедура закупівлі у зв'язку з тим, що послуги з розподілу природного газу для Відділу освіти, молоді та спорту Ємільчинської селищної ради здійснюються потужностями АТ «ОГС «Житомиргаз», яке згідно Переліку суб'єктів природних монополій станом на 30.11.2021, розміщеному на офіційному веб-сайті Антимонопольного комітету України, відноситься до суб'єктів природних монополій по наданню послуг із розподілу природного газу на території Бердичівського, Коростенського, Новоград-Волинського районів, м. Житомир, Радомишль та інших. Тобто, послуги з розподілу газу на території Новоград-Волинського району, а також закладів дошкільної та загальної середньої освіти ради, до яких буде здійснюватися постачання природного газу в 2022 році, надає лише один оператор ГРМ, з яким можна укласти договір – це Акціонерне товариство «Оператор газорозподільної системи «Житомиргаз».
Під час проведення моніторингу проаналізовано питання дотримання Замовником вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами. Пунктом 5 Постанови № 710 визначено - «Державній аудиторській службі забезпечити проведення перевірок дотримання вимог цієї постанови під час здійснення заходів державного фінансового контролю».
Моніторингом дотримання вимог Постанови № 710 в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель, встановлено.
Відповідно до Open Budget - Державний веб-портал бюджету для громадян (https://openbudget.gov.ua/spending-agencies/41860521/profile) Замовник є головним розпорядником бюджетних коштів.
З метою з’ясування наявності ознак порушень, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу через електронну систему закупівель надано запит Замовнику щодо документального обґрунтування виконання вимог Постанови № 710. У своїй відповіді від 25.11.2022 Замовник зазначив: «…З метою дотримання принципів публічних закупівель, зокрема принципу відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, надаємо посилання на сторінку власного веб-сайту, де розміщена інформація щодо проведення закупівель відділом освіти, молоді та спорту Ємільчинської селищної ради: https://emilchyn.osv.org.ua/news/1610444529/».
Однак, при переході на сайт за посиланням, наведеним в поясненні встановлено, що на сторінці Замовника міститься посилання на електронну систему закупівель, де міститься інформація про всі закупівлі Замовника (розмір очікуваної вартості, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація, інформація про учасників закупівлі). Проте, відсутня інформація щодо обґрунтування розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості закупівлі.
Отже, Замовник на порушення вимог пункту 4-1 Постанови № 710 не оприлюднював обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель.
За результатами аналізу оприлюднення інформації про закупівлю встановлено наступне.
Згідно з пунктом 10 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та Законом, договір про закупівлю та всі додатки до нього протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Відділом освіти, молоді та спорту Ємільчинської селищної ради, за результатами переговорної процедури закупівлі оприлюднена додаткова угода від 30.12.2021 № 3 до Договору розподілу природного газу (заяви-приєднання) № 094215NWEHEB108 від 01 жовтня 2018 року, відповідно до якої визначена вартість договору (213 504,40 грн.) та термін дії - до 31.12.2022 року. Виникла необхідність в отриманні пояснень від Замовника з питання не оприлюднення Договору розподілу природного газу № 094215NWEHEB108 від 01 жовтня 2018 року, з додатками (далі - Договір). Замовнику 21.11.2022 через електронну систему закупівель оприлюднений запит про надання пояснень та документального підтвердження з даного питання. У відповіді від 25.11.2022 Замовником надано Типовий договір розподілу природного газу (без дати та №), укладеного між Відділом освіти, молоді та спорту Ємільчинської селищної ради та Публічним акціонерним товариством по газопостачанню та газифікації «ЖИТОМИРГАЗ» (без додатків, які визначені пунктами 1.3 та 12.7 Договору).
Відповідно до пункту 1.3 Договору фактом приєднання Споживача до умов цього Договору (акцептування договору) є вчинення Споживачем будь-яких дій, які засвідчують його бажання укласти Договір, зокрема надання підписаної Споживачем заяви-приєднання за формою, наведеною у додатку 2 (для споживачів, що не є побутовими) до цього Договору. Згідно з пунктом 1.4 Договору «заява-приєднання - це письмова заява-приєднання Споживача до умов цього Договору, складена відповідно до вимог Кодексу газорозподільних систем, що містить персоніфіковані дані щодо Споживача та його об’єкта та є невід’ємною частиною цього Договору». Відповідно до пункту 1.3 Договору Додаток 2 (заяву-приєднання для споживачів, що не є побутовими) в установленому порядку Оператор ГРМ направляє Споживачу інформаційним листом за формою, наведеною у Додатку 3 до Договору. Пунктом 12.7 Договору визначено, що «складений Сторонами акт розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін є невід’ємною частиною цього Договору».
Таким чином, Замовником внаслідок не оприлюднення Договору (з додатками) не дотримано вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону.
На запит Північно-східного офісу Держаудитслужби про надання пояснень щодо оприлюднення лише Додаткової угоди № 3 без Договору та додатків до нього, Замовником повідомлено «…Замовник надає Договір № 094215NWEHEB108 від 01 жовтня 2018 року, який є типовим для всіх Замовників...».
Однак, зазначене пояснення не спростовує факт порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону в частині не оприлюднення Договору, укладеного за результатами проведення процедури закупівлі з усіма додатками та невід’ємними частинами.
На запит Північно-східного офісу Держаудитслужби щодо надання документів, на підставі яких здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі, Замовником надано пояснення наступного змісту: «..Визначення очікуваної вартості по Об’єкту будівництва було здійснено Замовником відповідно до пунктів 22, 27 частини першої ст. 1 та п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону, абзацу 2 п. 4 розділу ІІІ наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» (далі - Наказ від 18.02.2020 № 275), наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» та даними кошторисного розрахунку на 2022 рік...».
При цьому, предметом закупівлі, що підлягає моніторингу є «Послуги з розподілу природного газу». Поряд з цим, пунктом 27 частини першої ст. 1 Закону надано визначення терміну «роботи», п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону - визначено про застосування Закону «до замовників, визначених пунктом 4 частини першої статті 2 цього Закону, за умови що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 1 мільйон гривень, а робіт - 5 мільйонів гривень», а абз. 2 п. 4 «Розрахунок очікуваної вартості робіт» розділу ІІІ Наказу від 18.02.2020 № 275 - визначено методи розрахунку очікуваної вартості робіт з будівництва, капітального ремонту та реконструкції.
Таким чином, в порушення пункту 5 статті 8 Закону, Замовником не забезпечено надання пояснення яким чином та на підставі яких документів визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі.
Крім того, Замовником в поясненні зазначено, що «...відповідь надана в залежності від забезпечення електроенергією, зв'язком та мережею Інтернет нас, як Замовника торгів (23.11, 24.11 відсутність енергії та зв'язку).
Однак, згідно із інформацією оприлюдненою в електронній системі закупівель за номерами: UA-2022-11-23-007085-a, UA-2022-11-23-007327-a, UA-2022-11-23-007560-a, UA-2022-11-23-007829-a, UA-2022-11-23-008198-a – Замовник оприлюднив звіти про укладання договору без використання електронної системи закупівель 23.11.2022.
Враховуючи зазначене, Замовник протягом 23.11.2022 здійснював придбання товарів і послуг із використанням електронної системи закупівель, а тому мав змогу надати пояснення.
Отже, пояснення на запит органу державного фінансового контролю від 21.11.2022 через електронну систему Замовником надано 25.11.2022, тобто у термін більш, ніж три робочі дні з дня оприлюднення запиту, що є порушенням вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.
Період усунення порушень:
05.12.2022 14:15 - 20.12.2022 00:00
Дата публікації висновку:
05.12.2022 14:15
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Уповноважена особа відділу освіти, молоді та спорту Ємільчинської селищної ради повідомила, про висновок за результатами проведення моніторингу (ID моніторингу UA-M-2022-11-15-000103) по закупівлі код за ДК 021:2015:65210000-8: Розподіл газу, інформація про закупівлю оприлюднена в електронній системі закупівель за номером UA-2021-12-24-004015-a та повідомила про:
- За результатами моніторингу встановлено недотримання вимог пункту 4-1 Постанови № 710. За результатами моніторингу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 10 частини 1 статті 10 Закону. За результатами моніторингу питання повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством встановлено порушення вимог пункту 5 статті 8 Закону. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правомірності обрання та застосування переговорної процедури закупівлі на умовах передбачених законом, повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю – порушень не встановлено. Встановлено порушення законодавства в частині неоприлюднення, несвоєчасного оприлюднення інформації на веб-порталі Уповноваженого органу, встановлено інші порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником, Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом. З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Провівши обговорення порушень, зазначених у висновку за результатами моніторингу,
ВИРІШИЛИ:
1. Прийняти до уваги та вжити заходів направлених на недопущення встановлених порушень у подальшому. Провести роз’яснювальну роботу щодо посилення уваги та вжиття максимальних заходів щодо неухильного дотримання норм бюджетного законодавства у своїй подальшій роботі.
Дата публікації звіту:
11.12.2022 15:41
Запити/Пояснення
Номер:
43d78353cae1437e970e6606249ab3e8
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
21.11.2022 11:09
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
25.11.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Послуги з розподілу природного газу» Відділу освіти, молоді та спорту Ємільчинської селищної ради (код за ДК 021:2015:65210000-8: Розподіл газу, інформація про закупівлю оприлюднена в електронній системі закупівель за номером UA-2021-12-24-004015-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі, з наданням відповідних підтверджуючих документів?
2. Просимо надати посилання на сторінку власного веб-сайту), на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
3. Відповідно до інформації, розміщеної в електронній системі закупівель Відділом освіти, молоді та спорту Ємільчинської селищної ради, зазначено підставу для застосування переговорної процедури закупівлі – відсутність конкуренції з технічних причин.
Відповідно до частини другої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток, у разі якщо послуги можуть бути надані виключно певним суб’єктом господарювання у зв’язку з відсутністю конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником.
Відповідно до пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Прошу пояснити чому в електронну систему закупівель не завантажено експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі? Окрім того, до пояснення долучити документальне підтвердження наявності умов для застосування переговорної процедури як виняток на закупівлю «Послуги з розподілу природного газу».
Прошу пояснити, яким чином обґрунтування щодо застосування переговорної процедури закупівлі Відділом освіти, молоді та спорту Ємільчинської селищної ради (інформація про закупівлю оприлюднена в електронній системі закупівель за номером UA-2021-12-24-004015-a) стосується Відділу з гуманітарних питань Овруцької міської ради Житомирської області, зазначеного у обґрунтуванні?
4. Згідно пункту 6 частини першої статті 1 Закону, договір про закупівлю – господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару.
Відповідно до інформації, опублікованої в електронній системі закупівель Prozorro, Вами за результатами переговорної процедури закупівлі оприлюднена додаткова угода від 30.12.2021 № 3 до Договору розподілу природного газу (заяви-приєднання) № 094215NWEHEB108 від 01 жовтня 2018 року.
Прошу пояснити, чому Вами не оприлюднений Договір розподілу природного газу № 094215NWEHEB108 від 01 жовтня 2018 року (з додатками)? До пояснення долучити Договір розподілу природного газу № 094215NWEHEB108 від 01.10.2018 (з додатками та документами, які є невід’ємною частиною даного договору).
Пояснення та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
38564669afab4c609fb9587a5965bba5
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
25.11.2022 16:28
Опис:
Відділом освіти, молоді та спорту Ємільчинської селищної ради (далі –Замовник) розглянуто запит про надання пояснень Північно-східного офісу Держаудитслужби, розміщеного 21.11.2022 у системі електронних закупівель Prozorro У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Послуги з розподілу природного газу» Відділу освіти, молоді та спорту Ємільчинської селищної ради (код за ДК 021:2015:65210000-8: Розподіл газу, інформація про закупівлю оприлюднена в електронній системі закупівель за номером UA-2021-12-24-004015-a).
За результатами розгляду інформуємо. Відділ освіти, молоді та спорту Ємільчинської селищної ради здійснював закупівлю товарів, робіт та послуг відповідно до вимог Закону України від 25.12.2015 № 922-VIII «Про публічні закупівлі» (із змінами) (далі – Закон).
У відповідь на частину 1 запитання Державної аудиторської служби України: Яким чином і на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість? Замовник повідомляє.
На виконання норм п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон) Замовник у обґрунтуванні на закупівлю «Послуги з розподілу природного газу» Відділу освіти, молоді та спорту Ємільчинської селищної ради (код за ДК 021:2015:65210000-8: Розподіл газу зазначив,
Згідно зі статтею 9 Закону України від 9 квітня 2015 року № 329-VІІІ «Про ринок природного газу» (далі – Закон) господарська діяльність на ринку природного газу, пов’язана, зокрема, з розподілом природного газу, провадиться за умови отримання відповідної ліцензії. Ліцензія видається Регулятором у встановленому законодавством порядку. Законом створено умови для формування нової моделі ринку природного газу, побудованої на принципах, зокрема, вільної добросовісної конкуренції, крім діяльності суб’єктів природних монополій, забезпечення рівних прав на доступ до газотранспортних та газорозподільних систем. Згідно з визначенням пункту 35 частини першої статті 1 Закону, розподіл природного газу – господарська діяльність, що підлягає ліцензуванню і пов’язана з переміщенням природного газу газорозподільною системою з метою його фізичної доставки споживачам, але що не включає постачання природного газу. Частиною першою статті 37 Закону встановлено, що оператор газорозподільної системи відповідає за надійну та безпечну експлуатацію, підтримання у належному стані та розвиток (включаючи нове будівництво та реконструкцію) газорозподільної системи, якою він користується на законних підставах. Відповідно Закону України від 20 квітня 2000 року №1682-ІІІ «Про природні монополії», природна монополія – стан товарного ринку, при якому задоволення попиту на цьому ринку є більш ефективним за умови відсутності конкуренції внаслідок технологічних особливостей виробництва (у зв'язку з істотним зменшенням витрат виробництва на одиницю товару в міру збільшення обсягів виробництва), а товари (послуги), що виробляються суб'єктами природних монополій, не можуть бути замінені у споживанні іншими товарами (послугами), у зв'язку з чим попит на цьому товарному ринку менше залежить від зміни цін на ці товари (послуги), ніж попит на інші товари (послуги). Відповідно до частини першої статті 5 згаданого Закону до сфери діяльності суб'єктів природних монополій належить, серед іншого, розподіл природного і нафтового газу трубопроводами. Відповідно до пункту 7 Порядку складання та ведення зведеного переліку суб’єктів природних монополій, затвердженого Розпорядженням Антимонопольного комітету України від 28 листопада 2012 року № 874-р, зведений перелік суб’єктів природних монополій розміщується щомісяця до 20 числа на офіційному веб-сайті Антимонопольного комітету України (http://www.amc.gov.ua). Відповідно до даного зведеного переліку суб'єктів природних монополій України, станом на 30 листопада 2021 року, Акціонерне товариство «Оператор газорозподільної системи «ЖИТОМИРГАЗ» (ЄДРПОУ 03344071) визначено таким, що займає монопольне (домінуюче) становище по наданню послуг із розподілу природного газу на території Бердичівського, Коростенського, Новоград-Волинського районів, м. Житомир, Радомишль та інших… відповідно до постанови НКРЕКП ВІД 29.06.2017 №847(зі змінами ). Будь-які альтернативи щодо закупівлі послуги з розподілу природного газу в інших підприємств (у тому числі з технічних причин) - відсутні. Враховуючи вищезазначене, послуги з розподілу газу на території Новоград-Волинського району, а також закладів дошкільної та загальної середньої освіти ради, до яких буде здійснюватися постачання природного газу в 2022 році, надає лише один оператор ГРМ, з яким можна укласти договір – це Акціонерне товариство «Оператор газорозподільної системи «ЖИТОМИРГАЗ». Неукладання в подальшому з Акціонерним товариством «Оператор газорозподільної системи «ЖИТОМИРГАЗ» договору може привести до негативних процесів, виникнення небажаних наслідків для наших закладів, що є недопустимим. Потреба в укладанні договору з Акціонерним товариством «Оператор газорозподільної системи «ЖИТОМИРГАЗ» обумовлюється також недопущенням виведення з ладу газопостачальної мережі, проблем технічного характеру, пов’язаних з експлуатацією та обслуговуванням.
Отже, технічні та якісні характеристики предмета закупівлі ґрунтуються на законодавчих актах україни на які спирався Замовник при підготовці обґрунтування. Обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі. Визначення очікуваної вартості по Об’єкту будівництва було здійснено Замовником відповідно до пунктів 22, 27 частини першої ст. 1 та п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону, абзацу 2 п. 4 розділу ІІІ наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі», наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі», та даними кошторисного розрахунку на 2022 рік. Враховуючи затверджений кошторис на 2022 рік Замовником була визначена очікувана вартість закупівлі у розмірі 213 504, 40 грн з ПДВ.
У відповідь на частину 2 запитання Державної аудиторської служби України: Просимо надати посилання на сторінку власного вебсайту (або офіційного вебсайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).Замовник повідомляє.
Постанова Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» прийнята з метою забезпечення ефективного використання державних коштів, про що йдеться в преамбулі зазначеної постанови, і ніяким чином не стосується дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель. Відповідно ст.5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», контроль за дотриманням законодавства у сфері закупівель здійснюється шляхом проведення моніторингу закупівлі у порядку, встановленому Законом України «Про публічні закупівлі», проведення перевірки закупівель, а також під час державного фінансового аудиту та інспектування. Відповідно п.14 ч.1 ст.1 Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон), моніторинг процедури закупівлі - аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель під час проведення процедури закупівлі, укладення договору про закупівлю та протягом його дії з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. Відповідно ч.5 ст.8 Закону, протягом строку проведення моніторингу процедури закупівлі посадова особа органу державного фінансового контролю, відповідальна за проведення моніторингу процедури закупівель, має право через електронну систему закупівель запитувати у замовника пояснення (інформацію, документи) щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі. Так як приписи Постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 стосуються лише ефективності використання державних коштів, що не може бути предметом дослідження моніторингу процедури закупівлі відповідно до норм Закону, у Замовника відсутній обов’язок надавати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі. Однак, з метою дотримання принципів публічних закупівель, зокрема принципу відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, надаємо посилання на сторінку власного веб-сайту, де розміщена інформація щодо проведення закупівель відділом освіти, молоді та спорту Ємільчинської селищної ради :
https://emilchyn.osv.org.ua/news/1610444529/.
У відповідь на частину 3 запитання Державної аудиторської служби України: Прошу пояснити чому в електронну систему закупівель не завантажено експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі? Окрім того, до пояснення долучити документальне підтвердження наявності умов для застосування переговорної процедури як виняток на закупівлю «Послуги з розподілу природного газу».
Відповідно до ст. 5 З.У « Про природні монополії» та п.7 Розпорядження Антимонопольного комітету України від 28.11.2012 року №874-р «Про затвердження Порядку складання та ведення зведеного переліку суб’єктів природних монополій », яким встановлено, що перелік суб’єктів природних монополій розміщується на офіційному веб-сайті Антимонопольного комітету України.
На офіційному веб-сайті Антимонопольного комітету України зазначено зведений перелік суб’єктів природних монополій України, у якому визначено Акціонерне товариство оператор газорозподільної системи «Житомиргаз» ( ЄДРПОУ 03344071) , що займає монопольне (домінуюче) становище по наданню послуг із розподілу природного нафтового газу і газу (метану) вугільних родовищ на тереторії Житомирської області в межах розташування розподільних газопроводів, що перебувають у власності користування Акціонерне товариство оператор газорозподільної системи Житомиргаз
Відповідно до ч.1 ст.2 розділу 2 Кодексу газорозподільних систем – оператор ГРМ здійснює діяльність з розподілу природного газу на підставі ліцензії, яка видається Регулятором
Розподільні трубопроводи, яким природний газ транспортується до приміщень замовника торгів у межах Житомирської області підключені до єдиного оператора ГРМ в межах Житомирської області Акціонерне товариство оператор газорозподільної системи «Житомиргаз»
Отже ми, як замовник торгів через відсутність конкуренції, в тому числі з технічних причин, не маємо можливості здійснювати закупівлю послуг з розподілу природного газу у інших операторів газорозподільної системи.
Також учасник відповідає кваліфікаційним критеріям .
Враховуючи вищевикладене відповідно до п.2 ч.2 ст. 40 З.У Про публічні закупівлі (якщо роботи, товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання( відсутності конкуренції з технічних причин) у відділі освіти молоді та спорту Ємільчинської селищної ради виникає необхідність закупівлі послуг 65210000-8 Розподіл газу( послуги з розподілу природного газу) за переговорною процедурою закупвлі.
Ця інформація зазначена у протоколі переговорів № 85 від 24.12.2021 року та у протоколі визначення переможця № 86 від 24.12.2021 року, оприлюдненого у системі Прозоро. Вимоги , щодо оприлюднення інфшої інформації, документів, висновків законодавством не встановлено та ст. 40 Закону України «Про публічні закупівлі».
У відповідь на частину: Прошу пояснити, яким чином обґрунтування щодо застосування переговорної процедури закупівлі Відділом освіти, молоді та спорту Ємільчинської селищної ради (інформація про закупівлю оприлюднена в електронній системі закупівель за номером UA-2021-12-24-004015-a) стосується Відділу з гуманітарних питань Овруцької міської ради Житомирської області, зазначеного у обґрунтуванні?
Замовник повідомляє. У обґрунтуванні у протоколі № 86 від 24.12.2021 року, яке оприлюднене за підписами голови та секретаря тендерного комітету формулювання «Відділу з гуманітарних питань Овруцької міської ради Житомирської області» відсутнє, при публікуванні оголошення виникла помилка або ж збій в роботі системи.
Щодо четвертого питання : Згідно пункту 6 частини першої статті 1 Закону, договір про закупівлю – господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару. Відповідно до інформації, опублікованої в електронній системі закупівель Prozorro, Вами за результатами переговорної процедури закупівлі оприлюднена додаткова угода від 30.12.2021 № 3 до Договору розподілу природного газу (заяви-приєднання) № 094215NWEHEB108 від 01 жовтня 2018 року. Замовник надає Договір № № 094215NWEHEB108 від 01 жовтня 2018 року, який є типовим для всім Замовників.
Відповідь надана в залежності від забезпечення електроенергією, зв'язком та мережею Інтернет нас. як Замовника торгів (23.11, 24.11 відсутність енергії та зв'язку).