• Переговорна процедура (скорочена)
  • Безлотова
  • КЕП
  • Без аукціону

Послуги з розподілу природного газу

Завершена

213 504.40 UAH з ПДВ
Номер: 080a596e5d05459ba855d00ed15ce651
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-11-15-000103
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 15.11.2022 00:00
Автор: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40478572
Період моніторингу: 16.11.2022 09:56 - 08.12.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 15.11.2022 № 256 (дата) м. Харків Про початок моніторингу закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23, НАКАЗУЮ: 1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Підстава: доповідна записка в.о. заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 15.11.2022 року. Начальник Станіслав КОСІНОВ Додаток до наказу Північно-східного офісу Держаудитслужби від 15.11.2022 № 256 Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі № з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу 39. UA-2021-12-24-004015-a 24.12.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознакипорушення (порушень) законодавства у сферіпублічних закупівель оприлюдненій в електроннійсистемі закупівель. В.о. заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Адреса: Ukraine, Харків
Контактна особа: ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 68) 906-64-47, svetlanika008@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
  • Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами моніторингу встановлено недотримання вимог пункту 4-1 Постанови № 710. За результатами моніторингу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 10 частини 1 статті 10 Закону. За результатами моніторингу питання повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством встановлено порушення вимог пункту 5 статті 8 Закону. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правомірності обрання та застосування переговорної процедури закупівлі на умовах передбачених законом, повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 02 грудня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правомірності обрання та застосування переговорної процедури закупівлі на умовах передбачених законом, оприлюднення інформації про закупівлю, дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – Постанова № 710), повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відділу освіти, молоді та спорту Ємільчинської селищної ради на 2021рік (UA-P-2021-12-24-012416-c); обґрунтування застосування переговорної процедури, Протокол проведення переговорів між Відділом освіти, молоді та спорту Ємільчинської селищної ради та Акціонерним товариством «Оператор газорозподільної системи «Житомиргаз» (далі - АТ «ОГС «Житомиргаз») від 24.12.2021 № 85 щодо предмету закупівлі - Послуги з розподілу природного газу (ДК 021:2015 65210000-8 - «Розподіл газу»), Протокол засідання тендерного комітету Відділу освіти, молоді та спорту Ємільчинської селищної ради Житомирської області від 24.12.2021 № 86 щодо прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю за предметом ДК 021:2015 65210000-8 - «Розподіл газу» за результатами проведених переговорів з АТ «ОГС «Житомиргаз», повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) від 24.12.2021, Додаткова угода від 30.12.2021 № 3 до Договору розподілу природного газу (заяви-приєднання) № 094215NWEHEB108 від 01.10.2018, пояснення та документи, надані Замовником 25.11.2022 на запит органу державного фінансового контролю через електронну систему закупівель. За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що Замовником 23.12.2021 в електронній системі закупівель Prozorro опубліковано оголошення про проведення переговорної процедури закупівлі Послуги з розподілу природного газу (ДК 021:2015 65210000-8 - «Розподіл газу»), в якому зазначено умову застосування переговорної процедури, визначену частиною другою статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а саме: відсутність конкуренції з технічних причин. Замовником була обрана переговорна процедура закупівлі у зв'язку з тим, що послуги з розподілу природного газу для Відділу освіти, молоді та спорту Ємільчинської селищної ради здійснюються потужностями АТ «ОГС «Житомиргаз», яке згідно Переліку суб'єктів природних монополій станом на 30.11.2021, розміщеному на офіційному веб-сайті Антимонопольного комітету України, відноситься до суб'єктів природних монополій по наданню послуг із розподілу природного газу на території Бердичівського, Коростенського, Новоград-Волинського районів, м. Житомир, Радомишль та інших. Тобто, послуги з розподілу газу на території Новоград-Волинського району, а також закладів дошкільної та загальної середньої освіти ради, до яких буде здійснюватися постачання природного газу в 2022 році, надає лише один оператор ГРМ, з яким можна укласти договір – це Акціонерне товариство «Оператор газорозподільної системи «Житомиргаз». Під час проведення моніторингу проаналізовано питання дотримання Замовником вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами. Пунктом 5 Постанови № 710 визначено - «Державній аудиторській службі забезпечити проведення перевірок дотримання вимог цієї постанови під час здійснення заходів державного фінансового контролю». Моніторингом дотримання вимог Постанови № 710 в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель, встановлено. Відповідно до Open Budget - Державний веб-портал бюджету для громадян (https://openbudget.gov.ua/spending-agencies/41860521/profile) Замовник є головним розпорядником бюджетних коштів. З метою з’ясування наявності ознак порушень, органом державного фінансового контролю в ході моніторингу через електронну систему закупівель надано запит Замовнику щодо документального обґрунтування виконання вимог Постанови № 710. У своїй відповіді від 25.11.2022 Замовник зазначив: «…З метою дотримання принципів публічних закупівель, зокрема принципу відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, надаємо посилання на сторінку власного веб-сайту, де розміщена інформація щодо проведення закупівель відділом освіти, молоді та спорту Ємільчинської селищної ради: https://emilchyn.osv.org.ua/news/1610444529/». Однак, при переході на сайт за посиланням, наведеним в поясненні встановлено, що на сторінці Замовника міститься посилання на електронну систему закупівель, де міститься інформація про всі закупівлі Замовника (розмір очікуваної вартості, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерна документація, інформація про учасників закупівлі). Проте, відсутня інформація щодо обґрунтування розміру бюджетного призначення та очікуваної вартості закупівлі. Отже, Замовник на порушення вимог пункту 4-1 Постанови № 710 не оприлюднював обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель. За результатами аналізу оприлюднення інформації про закупівлю встановлено наступне. Згідно з пунктом 10 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та Законом, договір про закупівлю та всі додатки до нього протягом трьох робочих днів з дня його укладення. Відділом освіти, молоді та спорту Ємільчинської селищної ради, за результатами переговорної процедури закупівлі оприлюднена додаткова угода від 30.12.2021 № 3 до Договору розподілу природного газу (заяви-приєднання) № 094215NWEHEB108 від 01 жовтня 2018 року, відповідно до якої визначена вартість договору (213 504,40 грн.) та термін дії - до 31.12.2022 року. Виникла необхідність в отриманні пояснень від Замовника з питання не оприлюднення Договору розподілу природного газу № 094215NWEHEB108 від 01 жовтня 2018 року, з додатками (далі - Договір). Замовнику 21.11.2022 через електронну систему закупівель оприлюднений запит про надання пояснень та документального підтвердження з даного питання. У відповіді від 25.11.2022 Замовником надано Типовий договір розподілу природного газу (без дати та №), укладеного між Відділом освіти, молоді та спорту Ємільчинської селищної ради та Публічним акціонерним товариством по газопостачанню та газифікації «ЖИТОМИРГАЗ» (без додатків, які визначені пунктами 1.3 та 12.7 Договору). Відповідно до пункту 1.3 Договору фактом приєднання Споживача до умов цього Договору (акцептування договору) є вчинення Споживачем будь-яких дій, які засвідчують його бажання укласти Договір, зокрема надання підписаної Споживачем заяви-приєднання за формою, наведеною у додатку 2 (для споживачів, що не є побутовими) до цього Договору. Згідно з пунктом 1.4 Договору «заява-приєднання - це письмова заява-приєднання Споживача до умов цього Договору, складена відповідно до вимог Кодексу газорозподільних систем, що містить персоніфіковані дані щодо Споживача та його об’єкта та є невід’ємною частиною цього Договору». Відповідно до пункту 1.3 Договору Додаток 2 (заяву-приєднання для споживачів, що не є побутовими) в установленому порядку Оператор ГРМ направляє Споживачу інформаційним листом за формою, наведеною у Додатку 3 до Договору. Пунктом 12.7 Договору визначено, що «складений Сторонами акт розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін є невід’ємною частиною цього Договору». Таким чином, Замовником внаслідок не оприлюднення Договору (з додатками) не дотримано вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону. На запит Північно-східного офісу Держаудитслужби про надання пояснень щодо оприлюднення лише Додаткової угоди № 3 без Договору та додатків до нього, Замовником повідомлено «…Замовник надає Договір № 094215NWEHEB108 від 01 жовтня 2018 року, який є типовим для всіх Замовників...». Однак, зазначене пояснення не спростовує факт порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону в частині не оприлюднення Договору, укладеного за результатами проведення процедури закупівлі з усіма додатками та невід’ємними частинами. На запит Північно-східного офісу Держаудитслужби щодо надання документів, на підставі яких здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі, Замовником надано пояснення наступного змісту: «..Визначення очікуваної вартості по Об’єкту будівництва було здійснено Замовником відповідно до пунктів 22, 27 частини першої ст. 1 та п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону, абзацу 2 п. 4 розділу ІІІ наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 18.02.2020 № 275 «Про затвердження примірної методики визначення очікуваної вартості предмета закупівлі» (далі - Наказ від 18.02.2020 № 275), наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України від 15.04.2020 № 708 «Про затвердження Порядку визначення предмета закупівлі» та даними кошторисного розрахунку на 2022 рік...». При цьому, предметом закупівлі, що підлягає моніторингу є «Послуги з розподілу природного газу». Поряд з цим, пунктом 27 частини першої ст. 1 Закону надано визначення терміну «роботи», п. 2 ч. 1 ст. 3 Закону - визначено про застосування Закону «до замовників, визначених пунктом 4 частини першої статті 2 цього Закону, за умови що вартість предмета закупівлі товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 1 мільйон гривень, а робіт - 5 мільйонів гривень», а абз. 2 п. 4 «Розрахунок очікуваної вартості робіт» розділу ІІІ Наказу від 18.02.2020 № 275 - визначено методи розрахунку очікуваної вартості робіт з будівництва, капітального ремонту та реконструкції. Таким чином, в порушення пункту 5 статті 8 Закону, Замовником не забезпечено надання пояснення яким чином та на підставі яких документів визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі. Крім того, Замовником в поясненні зазначено, що «...відповідь надана в залежності від забезпечення електроенергією, зв'язком та мережею Інтернет нас, як Замовника торгів (23.11, 24.11 відсутність енергії та зв'язку). Однак, згідно із інформацією оприлюдненою в електронній системі закупівель за номерами: UA-2022-11-23-007085-a, UA-2022-11-23-007327-a, UA-2022-11-23-007560-a, UA-2022-11-23-007829-a, UA-2022-11-23-008198-a – Замовник оприлюднив звіти про укладання договору без використання електронної системи закупівель 23.11.2022. Враховуючи зазначене, Замовник протягом 23.11.2022 здійснював придбання товарів і послуг із використанням електронної системи закупівель, а тому мав змогу надати пояснення. Отже, пояснення на запит органу державного фінансового контролю від 21.11.2022 через електронну систему Замовником надано 25.11.2022, тобто у термін більш, ніж три робочі дні з дня оприлюднення запиту, що є порушенням вимоги частини п’ятої статті 8 Закону.
Період усунення порушень: 05.12.2022 14:15 - 20.12.2022 00:00
Дата публікації висновку: 05.12.2022 14:15

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Уповноважена особа відділу освіти, молоді та спорту Ємільчинської селищної ради повідомила, про висновок за результатами проведення моніторингу (ID моніторингу UA-M-2022-11-15-000103) по закупівлі код за ДК 021:2015:65210000-8: Розподіл газу, інформація про закупівлю оприлюднена в електронній системі закупівель за номером UA-2021-12-24-004015-a та повідомила про: - За результатами моніторингу встановлено недотримання вимог пункту 4-1 Постанови № 710. За результатами моніторингу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 10 частини 1 статті 10 Закону. За результатами моніторингу питання повноти та своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством встановлено порушення вимог пункту 5 статті 8 Закону. За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правомірності обрання та застосування переговорної процедури закупівлі на умовах передбачених законом, повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю – порушень не встановлено. Встановлено порушення законодавства в частині неоприлюднення, несвоєчасного оприлюднення інформації на веб-порталі Уповноваженого органу, встановлено інші порушення законодавства в частині розгляду та/або відхилення (не відхилення) замовником, Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом. З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів. Провівши обговорення порушень, зазначених у висновку за результатами моніторингу, ВИРІШИЛИ: 1. Прийняти до уваги та вжити заходів направлених на недопущення встановлених порушень у подальшому. Провести роз’яснювальну роботу щодо посилення уваги та вжиття максимальних заходів щодо неухильного дотримання норм бюджетного законодавства у своїй подальшій роботі.
Дата публікації звіту: 11.12.2022 15:41

Запити/Пояснення