• Переговорна процедура
  • Безлотова
  • КЕП
  • Без аукціону

«Капітальний ремонт дев’ятиповерхових корпусів КНП «Черкаська обласна лікарня Черкаської обласної ради» по вул. Менделєєва, 3 в м. Черкаси»

Завершена

3 322 909.00 UAH з ПДВ
Номер: 1a630e63e5fa417cb5153bc32d6a92a9
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-06-30-000021
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 30.06.2022 00:00
Автор: Північний офіс Держаудитслужби, UA-EDR 40919579
Період моніторингу: 30.06.2022 14:53 - 22.07.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ Н А К А З 30.06.2022 № 14-З Житомир Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18 (зі змінами), НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу. Начальник Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області Людмила КОСТЮК Додаток до наказу Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області від 30.06.2022 № 14-З. Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір, опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі: 4. UA-2021-12-13-004911-b Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Адреса: Ukraine, Житомир
Контактна особа: Північний офіс Держаудитслужби ( обл.), +38 (0 67) 493-74-43, lenaradchenko1992@ukr.net
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
  • Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
  • Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо наявності умов для застосування переговорної процедури закупівлі встановлено порушення вимог пункту 5 частини 2 статті 40 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель при укладанні договору встановлено порушення вимог пункту 21 «Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» № 668, частин 2 та 3 статті 180 Господарського кодексу України та частини 1 статті 638 Цивільного кодексу України та Наказу № 281. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель в частині внесення змін до договору встановлено, що Замовником при укладанні Додаткової угоди № 1 не змінено обсяги будівельних робіт, що в свою чергу призвело до порушення вимог передбачених пунктом 1.1 розділу 1 Договору № 65, як наслідок при виконанні зобов’язань підрядником не дотримано вимоги частини 1 та 2 статті 193 Господарського кодексу України, частини 1 статті 526 та частини 1 статті 629 Цивільного кодексу України. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог передбачених пунктом 12 частини 1 статті 10 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, відповідності повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівель вимогам Закону, дотримання вимог постанови № 710, відповідності поданої пропозиції учасника вимогам передбаченим у запрошенні для участі у процедурі закупівель, своєчасності надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення у зв’язку з повним виконання умов договору від 24.12.2021 № 65, керуючись статтями 2 та 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північного офісу Держаудитслужби в Житомирській області зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення вимог пункту 12 частини 1 статті 10 та пункту 5 частини 2 статті 40 Закону, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 21 липня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, дотримання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів», зі змінами (далі – постанова № 710), наявність умов для застосування переговорної процедури закупівлі, в тому числі відповідність поданої пропозиції учасника вимогам передбаченим у запрошенні для участі у процедурі закупівель, відповідність повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівель вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон), оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасність надання інформації та документів у випадках передбачених законодавством, своєчасність укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, дотримання законодавства у сфері закупівель при укладанні договору про закупівлю та внесення змін до нього. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Департаменту будівництва Черкаської обласної державної адміністрації (далі – Замовник) на 2021 рік, протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 13.12.2021 № 60-9, протокол переговорів від 13.12.2021, обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, експертний звіт (позитивний) щодо розгляду проектної документації на будівництво від 23.11.2021 № 24-0595/01-21, технічне завдання, повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівлі від 13.12.2021, договір про закупівлю від 24.12.2021 № 65 з додатками, додаткова угода до договору про закупівлю від 31.12.2021 № 1, повідомлення про внесення змін до договору від 28.12.2021 та від 05.01.2022, пояснення з копіями документів отримані через електронну систему закупівель 07.07.2022, 18.07.2022 та 21.07.2022, звіт про виконання договору від 04.07.2022. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо наявності умов для застосування переговорної процедури закупівлі встановлено, що переговорна процедура Замовником проводилася відповідно до пункту 5 частини 2 статті 40 Закону, а саме: якщо після укладення договору про закупівлю у замовника виникла необхідність у закупівлі додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника. Можливість і умови таких додаткових робіт чи послуг можуть бути передбачені в основному договорі про закупівлю, який укладений за результатами проведення тендера. Закупівля додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника здійснюється протягом трьох років після укладення договору про закупівлю, якщо загальна вартість таких робіт чи послуг не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення тендера. Слід зазначити, що відповідно до частин 1, 2, 5 та 6 статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі використовується замовником лише як виняток, зокрема за наявності підстав визначених пунктом 5 частини 2 статті 40 Закону, з розміщенням в електронній системі закупівель відповідного обґрунтування в повідомленні про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури закупівель). Разом з тим, в обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі Замовником зазначено, що у ході виконання робіт за даним договором виникла потреба у закупівлі додаткових будівельних робіт, не передбачених проектом, які збільшують обсяг та вартість робіт по даному об’єкту. Зважаючи на те, що частина робіт по об’єкту виконана в рамках попереднього договору, виникає проблема забезпечення сумісності з уже виконаними роботами, оскільки заміна попереднього виконавця робіт може призвести до виникнення проблем технічного характеру, пов’язаних з експлуатацією та обслуговуванням, в тому числі до виникнення суперечностей в рамках зміненого проекту. Слід зазначити, що аналізом даних електронної системи закупівель встановлено, що за результатами проведення процедури відкритих торгів по предмету: «Капітальний ремонт дев’ятиповерхових корпусів КНП «Черкаська обласна лікарня Черкаської обласної ради» по вул. Менделєєва, буд. 3, в м. Черкаси» укладено договір на закупівлю будівельних робіт від 02.06.2021 № 19 на суму 16 219 000,00 гривень (інформація розміщена в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-04-06-003611-b). Відповідно до наданих Замовником пояснень та доданих до них копій документів встановлено, що предметом виконання за договором на закупівлю будівельних робіт від 24.12.2021 № 65 (далі - Договір № 65), укладеним з ПП «Сучасні будівельні технології - 12» за результатами проведення даної переговорної процедури закупівель, крім закупівель додаткового переліку будівельних робіт, передбачено закупівлю залишкових обсягів будівельних робіт, виконання яких вже було предметом по договору на закупівлю робіт від 02.06.2021 № 19, про що також зазначено Замовником в обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі. Зважаючи на вищевикладене, Замовник безпідставно застосував переговорну процедуру закупівлі, чим порушив вимоги передбачені пунктом 5 частини 2 статті 40 Закону. Разом з тим, слід відмітити, що відповідно до вимог пункту 2 частини 8 статті 40 Закону встановлено імперативну умову, що у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства щодо закупівель переговорна процедура закупівлі відміняється замовником. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель при укладанні договору встановлено, що Замовником у пункті 3.1 Договору № 65 передбачено, зокрема, що договірна ціна визначається згідно ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 (зі змінами та доповненнями) на підставі проектної документації та є динамічною. Разом з тим, у додатку № 2 до вище вказаного договору, який є невід’ємною його частиною, передбачено вид договірної ціни - тверда, що суперечить встановленому у пункті 3.1 Договору № 65, що в свою чергу свідчить про недотримання Замовником при визначенні істотних умов договору вимог пункту 21 Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2005 № 668 (далі - «Загальні умови укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» № 668), частин 2 та 3 статті 180 Господарського кодексу України та частини 1 статті 638 Цивільного кодексу України. Крім того, визначення договірної ціни згідно ДСТУ Б Д.1.1-1:2013, про що зазначено у пункті 3.1 Договору № 65, суперечить вимогам наказу Міністерства розвитку громад та територій України «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» від 01.11.2021 № 281 (далі - Наказ № 281), відповідно до якого державний стандарт України ДСТУ БД.1.1-1:2013 «Правила визначення вартості будівництва», з 02.11.2021 року втратив чинність, та на заміну яким прийняті кошторисні норми України «Настанова з визначення вартості будівництва». За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель в частині внесення змін до договору встановлено, що між Замовником та ПП «Сучасні будівельні технології - 12» укладено додаткову угоду від 31.12.2021 № 1 (далі – Додаткова угода № 1) до Договору № 65, згідно якої відповідно до пункту 3.7 вказаного договору та пункту 5 частини 5 статті 41 Закону зменшено суму Договору № 65 на 102 888,64 грн. та викладено пункт 3.1 вказаного договору у наступній редакції: «Вартість робіт за цим Договором становить 3 220 020,36 грн., у тому числі ПДВ 536 670,06 грн. та визначається на підставі Договірної ціни (Додаток № 2 до Договору). У тому числі вартість робіт по Договору і т.д». Слід зазначити, що згідно пункту 3.7 Договору № 65 вартість робіт може бути зменшена за взаємною згодою сторін. Відповідно до пункту 5 частини 5 статті 41 Закону визначено, що істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадку погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг), у тому числі у разі коливання ціни товару на ринку. Інші додаткові угоди до Договору № 65 між Замовником та ПП «Сучасні будівельні технології - 12», щодо зміни істотних умов договору, відповідно інформації оприлюдненої Замовником в електронній системі закупівель не укладались. Поряд з тим, згідно наданого на запит посадової особи органу державного фінансового контролю, відповідальної за проведення моніторингу, акту № 1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2021 року, загальна сума виконаних будівельних робіт становить 3 220 020,36 гривень в т.ч. ПДВ, що відповідає сумі зазначеній у Додатковій угоді № 1 та звіті про виконання договору оприлюдненого Замовником 04.07.2022. Однак, порівняльним аналізом обсягу будівельних робіт згідно локального кошторису № 02-01-01 на загальнобудівельні роботи дев’ятиповерхового корпусу (поз. 1, 2А) та акту № 1 приймання виконаних будівельних робіт за грудень 2021 року, встановлено, що ПП «Сучасні будівельні технології - 12» не виконувало роботи з високоякісного штукатурення декоративним розчином по каменю стін гладких у кількості 249,06 м2 на загальну суму 49 804,14 гривень прямих витрат (пункти 93 та 110 локального кошторису). Разом з тим, зміни до локального кошторису № 02-01-01 на загальнобудівельні роботи дев’ятиповерхового корпусу (поз. 1, 2А), відповідно до якого виконувались роботи за Договором № 65, протягом дії вказаного договору не вносились. Слід зазначити, що Додатковою угодою № 1 не передбачено зменшення обсягів (кількості) будівельних робіт, отже не виконання підрядником робіт з високоякісного штукатурення декоративним розчином по каменю стін гладких у кількості 249,06 м2 суперечить вимогам передбаченим пунктом 1.1 розділу 1 Договору № 65, як наслідок при виконанні зобов’язань підрядником не дотримано вимоги частини 1 та 2 статті 193 Господарського кодексу України, частини 1 статті 526 та частини 1 статті 629 Цивільного кодексу України. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю встановлено, що Замовником на порушення вимог пункту 12 частини 1 статті 10 Закону, оприлюднено звіт про виконання договору про закупівлю з порушенням строків визначених у пункті 12 частини 1 статті 10 Закону.
Період усунення порушень: 22.07.2022 21:07 - 06.08.2022 00:00
Дата публікації висновку: 22.07.2022 21:07

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Департаментом будівництва Черкаської обласної державної адміністрації (надалі – Замовник) розглянуто висновок Державної аудиторської служби України (надалі – ДАСУ) про результати моніторингу процедури закупівлі по предмету закупівлі «Капітальний ремонт дев’ятиповерхових корпусів КНП «Черкаська обласна лікарня Черкаської обласної ради» по вул. Менделєєва, 3 в м. Черкаси», інформацію оприлюднено в електронній системі закупівель за номером ІД: UA-2021-12-13-004911-b (надалі – Процедура закупівлі). Враховуючи положення Закону України «Про публічні закупівлі» (надалі – Закон) та Висновок про результати моніторингу закупівлі (ID моніторингу: UA-M-2022-06-30-000021), Департамент будівництва Черкаської обласної державної адміністрації частково не погоджується із викладеним у висновку ДАСУ та надає аргументовані заперечення до висновку. Щодо дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель стосовно наявності умов для застосування переговорної процедури закупівлі відповідно до вимог пункту 5 частини 2 статті 40 Закону. Договором від 02.06.2021 № 19 передбачено виконання робіт по предмету закупівлі «Капітальний ремонт дев’ятиповерхових корпусів КНП «Черкаська обласна лікарня Черкаської обласної ради» по вул. Менделєєва, 3 в м. Черкаси» на суму 16 219 000,00 грн з ПДВ. У ході виконання робіт за даним договором виникла потреба у закупівлі додаткових будівельних робіт, не передбачених проектом, які збільшують обсяг та вартість робіт по даному об’єкту. Тому стала потреба в коригуванні проектно-кошторисної документації, яка в свою чергу пройшла експертизу та отримала позитивний експертний звіт від 23.11.2021 № 24-0595/01-21. На підставі відкоригованої проектно-кошторисної документації виникла необхідність внесення змін, оскільки залишкові роботи, які передбачені Договором від 02.06.2021 № 19 не могли бути виконані без додаткових будівельних робіт. В зв’язку із зазначеним, було укладено Додаткову угоду від 08.12.2021 № 1 до договору від 02.06.2021 № 19, якою зменшено обсяги робіт та суму на 873 568,08 грн, після чого сума договору становить 15 345 431,92 грн (кошторис додається). В свою чергу, будівельні роботи, які було знято з Договору № 19 Додатковою угодою № 1 та додаткові будівельні роботи, які виникли після коригування проектно-кошторисної документації було включено до переговорної процедури закупівлі. 13.12.2021 оголошено переговорну процедуру на підставі пункту 5 частини 2 статті 40 Закону, якщо після укладення договору про закупівлю у замовника виникла необхідність у закупівлі додаткових аналогічних робіт чи послуг у того самого учасника протягом трьох років після укладення договору про закупівлю та якщо загальна вартість таких робіт не перевищує 50 відсотків ціни основного договору про закупівлю, укладеного за результатами проведення тендера замовником. За результатами переговорної процедури укладено договір від 24.12.2021 № 65 на суму 3 322 909,00 грн. Щодо дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель при укладанні договору встановлено порушення вимог пункту 21 «Загальних умов укладення та виконання договорів підряду в капітальному будівництві» № 668, частин 2 та 3 статті 180 Господарського кодексу України та частини 1 статті 638 Цивільного кодексу України та Наказу № 281. При формуванні умов договору від 24.12.2021 № 65 було допущено формальну описку в пункті 3.1 Договору, а саме – зазначено, що договірна ціна визначається згідно з ДСТУ Б Д.1.1-1:2013 (зі змінами та доповненнями), який в свою чергу на момент підписання договору втратив чинність. Також була допущена формальна описка у додатку 2 до Договору, а саме – зазначено вид договірної ціни: тверда. Проте в пункті 3.1 Договору визначено, що договірна ціна є динамічною. Зазначені описки не вплинули на розрахунок договірної ціни, види та об’єми робіт, оскільки усі розрахунки були виконані на підставі прокетно-кошторисної документації, яка пройшла експертизу та отримала позитивний експертний звіт. Тому вважаємо помилку несуттєвою, яка не вплинула на розрахунок вартості та виконання договору. Щодо дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель в частині внесення змін до договору встановлено, що Замовником при укладанні Додаткової угоди № 1 не змінено обсяги будівельних робіт, що в свою чергу призвело до порушення вимог передбачених пунктом 1.1 розділу 1 Договору № 65, як наслідок при виконанні зобов’язань підрядником не дотримано вимоги частини 1 та 2 статті 193 Господарського кодексу України, частини 1 статті 526 та частини 1 статті 629 Цивільного кодексу України. Замовником укладено додаткову угоду від 31.12.2021 № 1 щодо зменшення вартості Договору від 24.12.2021 № 65 на підставі локальних кошторисів, які додаються. Роботи з високоякісного штукатурення декоративним розчином по каменю стін гладких у кількості 249,06 м² на загальну суму 49 804,14 грн згідно пунктів 93 та 95 локального кошторису до Договору від 24.12.2021 № 65 не виконувались та не оплачувалися, відповідно відсутні в локальному кошторисі до додатковї угоди № 1 до Договору № 65 та в актах приймання виконаних будівельних робіт (форми КБ-2В) за договором від 24.12.2021 № 65. Щодо дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог передбачених пунктом 12 частини 1 статті 10 Закону. Уповноважену особу зобов’язано посилити контроль за дотриманням законодавства у сфері публічних закупівель, у тому числі за дотримання вимог статті 10 Закону. З метою недопущення порушень з боку проведення публічних закупівель, до уповноваженої особи застосовано захід дисциплінарного стягнення в межах статті 147 КЗпП України.
Дата публікації звіту: 29.07.2022 17:10

Підтвердження факту усунення порушення

Результат: Усунуто
Результат по типу порушення:
  • corruptionProcurementMethodType: Так
  • corruptionPublicDisclosure: Так
  • corruptionCancelled: Так
  • other: Так
Опис: Порушення усунуто шляхом притягнення до відповідальності особи, якою вчинено порушення.
Дата публікації: 23.12.2022 16:14

Запити/Пояснення