• Переговорна процедура
  • Безлотова
  • КЕП
  • Без аукціону

Електрична енергія (універсальна послуга).

Завершена

7 056 000.00 UAH з ПДВ
Номер: ca7905ed7b2f4aeab3b43f10115319ba
Ідентифікатор моніторингу: UA-M-2022-09-21-000043
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу: 21.09.2022 00:00
Автор: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ, UA-EDR 40479560
Період моніторингу: 22.09.2022 10:03 - 14.10.2022 00:00
Статус: Порушення виявлені
Опис: ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ НАКАЗ 21.09.2022 № 236 Київ Про початок моніторингу процедур закупівель Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23, НАКАЗУЮ: 1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається. 2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу. 3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягають зупиненню до усунення/зникнення таких обставин. Начальник Олександр КАРАБАНОВ Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби від 21.09.2022 № 236 Витяг з переліку процедур закупівель № з/п Номер ID закупівлі Найменування замовника Предмет закупівлі Очікувана вартість, грн. Опис підстав для здійснення моніторингу 30 UA-2021-12-24-000306-a КП "ЖКС" Порто-Франківський" Електрична енергія (універсальна послуга) 7 056 000,00 Пункт 4 частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі»
Адреса: Ukraine, Київ
Контактна особа: ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ ( обл.), +38 (0 50) 266-21-70, alyapotapenko30@gmail.com
Етапи закупівельного процесу:
  • Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
  • Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
  • Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
  • Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше

Висновок про результати моніторингу

Статус порушень: Виявлені
Тип порушень:
  • Інші порушення законодавства у сфері закупівель
  • Застосування конкурентного діалогу або торгів з обмеженою участю, або переговорної процедури закупівлі на умовах, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства: За результатами аналізу наявності умов для застосування переговорної процедури встановлено порушення пункту 8 частини 6 статті 40, пункту 2 частини 2 статті 40 Закону. За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані та його відповідність вимогам Закону, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, своєчасності надання інформації на запит органу державного фінансового контролю - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель: З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі: Дата закінчення моніторингу: 28 вересня 2022 року. Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, перевірки підстав для проведення переговорної процедури закупівлі вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом. Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2022 рік, оголошення про проведення переговорної процедури закупівлі, обґрунтування застосування переговорної процедури, протокол розкриття тендерної пропозиції, повідомлення про намір укласти договір від 24.12.2021, договір від 18.01.2022 № 4, укладений з ТОВ «Одеська Обласна Енергопостачальна Компанія» (далі – Переможець), пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 26.09.2022 та 27.09.2022. Відповідно до пункту 8 частини 6 статті 40 Закону, повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівлі повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Аналізом повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури встановлено, що Замовником застосовано переговорну процедуру закупівлі відповідно до пункту 2 частини 2 статті 40 Закону (відсутність конкуренції з технічних причин), при цьому в обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі, окрім іншого, зазначено: «Керуючись вимогами пункту 2 частини 2 статті 40 Закону, що вказує на застосування переговорної процедури у разі відсутності конкуренції (в тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за наявності одного з таких випадків: відсутність конкуренції з технічних причин. Отже, на порушення пункту 8 частини 6 статті 40 Закону обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі не містить посилань на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі. Відповідно до частини першої статті 20 Закону відкриті торги є основною процедурою закупівлі, а відповідно до статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі - це процедура, що використовується замовником як виняток за наявності виключного переліку підстав. Замовником в повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури зазначено: вид предмету закупівлі: товари; назва предмета закупівлі: електрична енергія (універсальна процедура); кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг: 4 200 000 кВт*год. Відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» ринок електричної енергії функціонує на конкурентних засадах крім діяльності суб’єктів природних монополій, з обмеженнями, встановленими цим законом. Постачання електричної енергії у розумінні цього закону не належить до сфери природних монополій та є конкурентним видом діяльності. Крім того, відповідно до частин 1 та 3 статті 8 Закону України «Про ринок електричної енергії» господарська діяльність з виробництва, передачі, розподілу електричної енергії, постачання електричної енергії споживачам, зберігання енергії, трейдерська діяльність, здійснення функцій оператора ринку та гарантованого покупця провадяться на ринку електричної енергії за умови отримання відповідної ліцензії, якщо інше не передбачено цим Законом. Ліцензія на провадження господарської діяльності з виробництва, передачі, розподілу електричної енергії, постачання електричної енергії споживачу, зберігання енергії, трейдерської діяльності, здійснення функцій оператора ринку та гарантованого покупця видається Регулятором у встановленому законодавством порядку. Згідно із пунктом 72 статтею 1 Закону України «Про ринок електричної енергії» Регулятор - Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг. За інформацією розміщеною в Ліцензійному реєстрі Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг станом на 03.12.2021 серед інших, ліцензії на постачання електричної енергії споживачу на території міста Одеси та Одеської області надано 31 суб’єктам господарювання (ТОВ «ОДЕСЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ»,ТОВ «ОДЕСЕНЕРГОТРЕЙД», ТОВ «ПІВДЕННА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ», ТОВ «ТРАНСІНВЕСТСЕРВІС»,ТОВ «ПІВДЕНЬ ЕНЕРГО ТРАНЗИТ», ТОВ «ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНИК», ТОВ «ОНК-ГРУП», ТОВ «СВС АГРОХІМСТАНДАРТ», КП «ОДЕСЬКА ТЕПЛОЕЛЕКТРОЦЕНТРАЛЬ №2», ТОВ «БУДКОНТАКТ МВС», ТОВ «ЮГ-ГАЗ», ТОВ «ТОРГОВА КОМПАНІЯ «ЕНЕРГОІМПЕКС», ТОВ «ОДЕСЬКА НЕЗАЛЕЖНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ», ТОВ «ОЛІМПЕКС КУПЕ ІНТЕРНЕЙШНЛ», ТОВ «БІНАР ЕНЕРДЖІ», ПАТ «ВИРОБНИЧЕ ОБ'ЄДНАННЯ «СТАЛЬКАНАТ-СІЛУР», ТОВ «АКВА ЕНЕРГО», ПАТ «ЧОРНОМОРСЬКИЙ ПАЛИВНИЙ ТЕРМІНАЛ», ПАТ З ІНОЗЕМНИМИ ІНВЕСТИЦІЯМИ «СИНТЕЗ ОЙЛ», ТОВ «ЕНЕРДЖІ-АГЕНТ», ТОВ «ОНК-ЕНЕРДЖИ», ТОВ «ЮГІНТЕРЕНЕРГО», ТОВ «І.ОН», ТОВ «ЕНЕРГОЛАЙН-ГРУП», ТОВ «ЮНІАЛ БУД», ТОВ «ЕКВІЛ ЕНЕРДЖ», ТОВ «ЕНЕРДЖІ АГЕНТ ТРЕЙД», ТОВ «РОЯЛ ЕНЕРГО ТРЕЙД», ТОВ «КЕРУЮЧА КОМПАНІЯ «СУВОРОВСЬКИЙ», ТОВ «ЕНЕРГОМРІЯ», ТОВ «ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ «ПІВДЕННА»), а тому на ринку електричної енергії наявна конкуренція та створені технічні умови для постачання електричної енергії будь-яким із перелічених суб’єктів. З огляду на викладене, Замовник застосував переговорну процедуру закупівлі електричної енергії без наявних підстав, передбачених пунктом 2 частини 2 статті 40 Закону.
Період усунення порушень: 28.09.2022 19:30 - 13.10.2022 00:00
Дата публікації висновку: 28.09.2022 19:30

Інформація про усунення порушення

Опис звіту: Повідомляємо, що порушення буде усуненно, після звірки використання електричної енергії та до повного розрахунку за використану електричну енергію.
Дата публікації звіту: 04.10.2022 10:05

Запити/Пояснення