-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Електрична енергія (універсальна послуга).
Завершена
7 056 000.00
UAH з ПДВ
Номер:
ca7905ed7b2f4aeab3b43f10115319ba
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-09-21-000043
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
21.09.2022 00:00
Період моніторингу:
22.09.2022 10:03 - 14.10.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
21.09.2022 № 236
Київ
Про початок моніторингу процедур закупівель
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягають зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
Начальник Олександр КАРАБАНОВ
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби
від 21.09.2022 № 236
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Номер ID закупівлі Найменування замовника Предмет закупівлі Очікувана вартість, грн. Опис підстав для здійснення моніторингу
30 UA-2021-12-24-000306-a
КП "ЖКС" Порто-Франківський" Електрична енергія (універсальна послуга) 7 056 000,00 Пункт 4 частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі»
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Застосування конкурентного діалогу або торгів з обмеженою участю, або переговорної процедури закупівлі на умовах, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу наявності умов для застосування переговорної процедури встановлено порушення пункту 8 частини 6 статті 40, пункту 2 частини 2 статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані та його відповідність вимогам Закону, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, своєчасності надання інформації на запит органу державного фінансового контролю - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які є значущими через необ’єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/ нікчемності договору та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 28 вересня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, перевірки підстав для проведення переговорної процедури закупівлі вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2022 рік, оголошення про проведення переговорної процедури закупівлі, обґрунтування застосування переговорної процедури, протокол розкриття тендерної пропозиції, повідомлення про намір укласти договір від 24.12.2021, договір від 18.01.2022 № 4, укладений з ТОВ «Одеська Обласна Енергопостачальна Компанія» (далі – Переможець), пояснення Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 26.09.2022 та 27.09.2022.
Відповідно до пункту 8 частини 6 статті 40 Закону, повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури закупівлі повинно містити обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Аналізом повідомлення про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури встановлено, що Замовником застосовано переговорну процедуру закупівлі відповідно до пункту 2 частини 2 статті 40 Закону (відсутність конкуренції з технічних причин), при цьому в обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі, окрім іншого, зазначено: «Керуючись вимогами пункту 2 частини 2 статті 40 Закону, що вказує на застосування переговорної процедури у разі відсутності конкуренції (в тому числі з технічних причин) на відповідному ринку, внаслідок чого товари чи послуги можуть бути виконані, поставлені чи надані виключно певним суб’єктом господарювання за наявності одного з таких випадків: відсутність конкуренції з технічних причин.
Отже, на порушення пункту 8 частини 6 статті 40 Закону обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі не містить посилань на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Відповідно до частини першої статті 20 Закону відкриті торги є основною процедурою закупівлі, а відповідно до статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі - це процедура, що використовується замовником як виняток за наявності виключного переліку підстав.
Замовником в повідомленні про намір укласти договір під час застосування переговорної процедури зазначено: вид предмету закупівлі: товари; назва предмета закупівлі: електрична енергія (універсальна процедура); кількість товарів або обсяг виконання робіт чи надання послуг: 4 200 000 кВт*год.
Відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» ринок електричної енергії функціонує на конкурентних засадах крім діяльності суб’єктів природних монополій, з обмеженнями, встановленими цим законом. Постачання електричної енергії у розумінні цього закону не належить до сфери природних монополій та є конкурентним видом діяльності.
Крім того, відповідно до частин 1 та 3 статті 8 Закону України «Про ринок електричної енергії» господарська діяльність з виробництва, передачі, розподілу електричної енергії, постачання електричної енергії споживачам, зберігання енергії, трейдерська діяльність, здійснення функцій оператора ринку та гарантованого покупця провадяться на ринку електричної енергії за умови отримання відповідної ліцензії, якщо інше не передбачено цим Законом. Ліцензія на провадження господарської діяльності з виробництва, передачі, розподілу електричної енергії, постачання електричної енергії споживачу, зберігання енергії, трейдерської діяльності, здійснення функцій оператора ринку та гарантованого покупця видається Регулятором у встановленому законодавством порядку.
Згідно із пунктом 72 статтею 1 Закону України «Про ринок електричної енергії» Регулятор - Національна комісія, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг.
За інформацією розміщеною в Ліцензійному реєстрі Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг станом на 03.12.2021 серед інших, ліцензії на постачання електричної енергії споживачу на території міста Одеси та Одеської області надано 31 суб’єктам господарювання (ТОВ «ОДЕСЬКА ОБЛАСНА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ»,ТОВ «ОДЕСЕНЕРГОТРЕЙД», ТОВ «ПІВДЕННА ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ», ТОВ «ТРАНСІНВЕСТСЕРВІС»,ТОВ «ПІВДЕНЬ ЕНЕРГО ТРАНЗИТ», ТОВ «ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНИК», ТОВ «ОНК-ГРУП», ТОВ «СВС АГРОХІМСТАНДАРТ», КП «ОДЕСЬКА ТЕПЛОЕЛЕКТРОЦЕНТРАЛЬ №2», ТОВ «БУДКОНТАКТ МВС», ТОВ «ЮГ-ГАЗ», ТОВ «ТОРГОВА КОМПАНІЯ «ЕНЕРГОІМПЕКС», ТОВ «ОДЕСЬКА НЕЗАЛЕЖНА ЕНЕРГЕТИЧНА КОМПАНІЯ», ТОВ «ОЛІМПЕКС КУПЕ ІНТЕРНЕЙШНЛ», ТОВ «БІНАР ЕНЕРДЖІ», ПАТ «ВИРОБНИЧЕ ОБ'ЄДНАННЯ «СТАЛЬКАНАТ-СІЛУР», ТОВ «АКВА ЕНЕРГО», ПАТ «ЧОРНОМОРСЬКИЙ ПАЛИВНИЙ ТЕРМІНАЛ», ПАТ З ІНОЗЕМНИМИ ІНВЕСТИЦІЯМИ «СИНТЕЗ ОЙЛ», ТОВ «ЕНЕРДЖІ-АГЕНТ», ТОВ «ОНК-ЕНЕРДЖИ», ТОВ «ЮГІНТЕРЕНЕРГО», ТОВ «І.ОН», ТОВ «ЕНЕРГОЛАЙН-ГРУП», ТОВ «ЮНІАЛ БУД», ТОВ «ЕКВІЛ ЕНЕРДЖ», ТОВ «ЕНЕРДЖІ АГЕНТ ТРЕЙД», ТОВ «РОЯЛ ЕНЕРГО ТРЕЙД», ТОВ «КЕРУЮЧА КОМПАНІЯ «СУВОРОВСЬКИЙ», ТОВ «ЕНЕРГОМРІЯ», ТОВ «ЕНЕРГОПОСТАЧАЛЬНА КОМПАНІЯ «ПІВДЕННА»), а тому на ринку електричної енергії наявна конкуренція та створені технічні умови для постачання електричної енергії будь-яким із перелічених суб’єктів.
З огляду на викладене, Замовник застосував переговорну процедуру закупівлі електричної енергії без наявних підстав, передбачених пунктом 2 частини 2 статті 40 Закону.
Період усунення порушень:
28.09.2022 19:30 - 13.10.2022 00:00
Дата публікації висновку:
28.09.2022 19:30
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Повідомляємо, що порушення буде усуненно, після звірки використання електричної енергії та до повного розрахунку за використану електричну енергію.
Дата публікації звіту:
04.10.2022 10:05
Запити/Пояснення
Номер:
46a577ea3a824236b035d0a01e17c09c
Назва:
Запит про надання інформації
Дата опублікування:
23.09.2022 09:24
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
29.09.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі товарів з електричної енергії (універсальна послуга) (код ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-12-24-000306-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-ХІІ, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 № 43, постала потреба в отриманні пояснень (інформації, документів) яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення та визначено його очікувану вартість? Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту на якому розміщено обґрунтування технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Просимо надати документальне підтвердження визначення переговорної процедури закупівлі у зв’язку з об’єктивною відсутністю конкуренції з технічних причин щодо предмету закупівлі.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель впродовж трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
493d026084b54e2cb26f3bd4b790a7b6
Назва:
Пояснення
Дата опублікування:
26.09.2022 13:41
Опис:
Пояснення
КП«ЖКС «Порто-Франківський» на 2022 рік було заплановано придбання електричної енергія (універсальна послуга) в обсязі 4 200 000 кВт*год для освітлення місць загального користування житлових будинків та для загальних потреб у багатоквартирних будинках на загальну очікувану вартість 7 056 000 гривень (з урахуванням тарифу на послуги з передачі та розподілу електричної енергії).
Придбання електричної енергія (універсальна послуга) в обсязі 4 200 000 кВт*год для освітлення місць загального користування житлових будинків не змінювалося протягом трьох років, а саме 2020, 2021 та 2022 роках. Ідентифікатор плана закупівлі: UA-P-2021-12-24-000566-c, очікувана вартість закупівлі 7056000 гривень.
Згідно із статутом підприємства КП «ЖКС «Порто-Франківський» є комерційним і не є розпорядником бюджетних коштів.
На майданчику державних закупівель було розміщено оголошення на закупівлю електричної енергії ( універсальна послуга), ідентифікатор закупівлі UA – 021-12-24-000306-a. На сайті розміщені документи: протокол тендерного комітету щодо обрання процедури закупівлі, протокол переговорів між КП«ЖКС «Порто-Франківський» та ТОВ «Одеська Обласна Енергопостачальна Компанія», повідомлення про намір укласти договір, договір № 4 від 18.01.2022 р. з додатками.
ТОВ «Одеська Обласна Енергопостачальна Компанія» здійснює постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг споживачу відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» та Правил роздрібного ринку електричної енергії, затверджених постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14 березня 2018 року № 312.
ТОВ «Одеська Обласна Енергопостачальна Компанія» здійснює діяльність на території України на підставі ліцензії на впровадження господарської діяльності з постачання електричної енергії, виданої з постановою НКРЕКП № 429 від 14.06.2018 року. Відповідно до постанови НКРЕ КП № 429 від 14.06.2018 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Одеська Обласна Енергопостачальна Компанія» (далі - ТОВ «ООЕК») в встановленому порядку отримало ліцензію на постачання електричної енергії споживачу. Також ТОВ «ООЕК» наділена спеціальним правом на постачання електричної енергії споживачам універсальної послуги (побутовим та малим не побутовим споживачам) на адміністративній території Одеської області.
Основна частина електроенергії, яка поставляється підприємству, є електроенергія для побутових споживачів – для освітлення місць загального користування житлових будинків та для загальних потреб у баґатоквартирних будинках ( потужність до 50 кВт.).
Основна частина електроенергії, яка поставляється підприємству відносяться до малих непобутових споживачів відповідно до Паспортів точок розподілу електричної енергії.
Згідно Закону України «Про ринок електричної енергії» №2019-VIII електроустановки, приєднанні до електричних мереж з договірною потужністю до 50 кВт, відноситься до малих непобутових споживачів та мають право бути забезпеченими електричною енергію визначеної якості на умовах універсальної послуги.
ТОВ «Одеська Обласна Енергопостачальна Компанія» є єдиним постачальником універсальної послуги у межах території Одеської області та
відсутній іншій постачальник універсальної послуги, цілком логічний висновок про відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку - постачання універсальної послуги в межах Одеської області, внаслідок чого договір про закупівлю може бути укладено лише з одним постачальником, за відсутності при цьому альтернативи. При цьому укладення договору про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг із застосуванням переговорної процедури закупівлі не порушує законодавчо закріплених принципів згідно яких повинна здійснюватись закупівля.
Номер:
004e6141c9ba495fba82326b3fe15304
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
26.09.2022 19:47
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
30.09.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі товарів з електричної енергії (універсальна послуга) (код ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія) (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-12-24-000306-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» від 26.01.1993 № 2939-ХІІ, частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 № 43, постала потреба в отриманні додаткових пояснень (інформації, документів) з наступних питань.
Чому Замовником укладено договір про закупівлю з учасником, який визнаний переможцем процедури закупівлі, пізніше ніж 20 днів з дня прийняття рішення про намір укласти договір про закупівлю?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель впродовж трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
b5b267c4ecbe4a9cad2b5dcf0ed08581
Назва:
пояснення
Дата опублікування:
27.09.2022 11:17
Опис:
Уповноваженою особою від КП «ЖКС»Порто- Франківський» було прийнято рішення про продовження строку для укладання договору про закупівлю за кодом ДК 021 2015 09310000-5 Електрична енергія (Електрична енергія ( універсальна послуга)) з ТОВ «ООЕК до 30 днів у зв’язку з тим, що 12.01.2022 року у підписаному договорі були виявлені помилки, а саме : у реквізитах ТОВ «ООЕК» не вірно був вказаний поточний рахунок та була не вірно вказана уповноважена особа від КП «ЖКС «Порто- Франківський» (ПІБ директора).
Протокол про продовження строку для укладання договору про закупівлю за кодом ДК 021 2015 09310000-5 Електрична енергія (Електрична енергія ( універсальна послуга)) надається.