-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
ДК 021:2015: 15110000-2 М’ясо(Свинина,яловичина,курятина)(За рахунок місцевого бюджету)
ДК 021:2015: 15110000-2 М’ясо(Свинина,яловичина,курятина)(За рахунок місцевого бюджету)
Завершена
765 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 3% або 22 950.00 UAH
мін. крок: 3% або 22 950.00 UAH
Номер:
d3c14ca7c2144c02ba0aac2b3b1ad434
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-11-29-000068
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
29.11.2022 00:00
Період моніторингу:
29.11.2022 16:21 - 21.12.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО – СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В ПОЛТАВСЬКІЙ ОБЛАСТІ
НАКАЗ
29.11.2022 № 91-З
Полтава
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2.Відповідальним працівникам забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області
29.11.2022 № 91-З
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу. Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі ідентифікатор закупівлі дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу
5. UA-2021-12-23-004057-a, 23.12.2021, виявлені органом державного фінансового контролю ознакипорушення (порушень) законодавства у сферіпублічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електроннійсистемі закупівель.
Начальник Управління
Північно-східного офісу
Держаудитслужби
в Полтавській області Ірина САЛОГУБ
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення абзацу 3 пункту 3 Порядку № 1082 та частини третьої статті 12 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання вимог Постанови № 710 встановлено порушення пункту 4-1 Постанови № 710.
За результатами аналізу питання дотримання законодавства при укладанні додаткових угод до договору встановлено порушення пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону; відповідності тендерної документації вимогам Закону; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; дотримання законодавства при укладанні договору; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області зобов’язує здійснити заходи щодо:
- усунення виявленого порушення в установленому законодавством порядку, зокрема шляхом оприлюднення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розмір бюджетного призначення, очікувану вартість предмета закупівлі;
- а також з огляду на встановлене порушення законодавства у сфері закупівель, та неможливість його усунення, здійснити заходи щодо недопущення його в подальшому, зокрема, шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущено порушення;
- усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом розірвання додаткової угоди від 02.08.2022 № 1 до договору про закупівлю товару від 27.01.2022 року № 24 на суму 520341,95 грн. (з ПДВ) із ТОВ «БС-ФУД» з дотриманням положень Господарського кодексу України і Цивільного кодексу України,
та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 19 грудня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; оприлюднення інформації про закупівлю; відповідності оголошення про проведення відкритих торгів вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі − Закон); відповідності тендерної документації вимогам Закону; дотримання вимог Постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710) в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі; розгляду тендерних пропозицій; відповідності умов договору умовам тендерної пропозиції переможця; дотримання законодавства при укладанні договору та додаткових угод; своєчасності надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Ліщинівського психоневрологічного будинку-інтернату (далі – замовник) на 2022 рік; тендерну документацію, затверджену протокольним рішенням уповноваженої особи від 23.12.2021 № 796; тендерну пропозицію учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «БС-ФУД»; протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 11.01.2022 № 20; повідомлення про намір укласти договір від 11.01.2022; договір про закупівлю товару від 27.01.2022 року № 24; додаткові угоди від 02.08.2022 № 1 та від 10.11.2022 № 2 до вищевказаного договору; відповіді замовника від 07.12.2022 на запити органу державного фінансового контролю, оприлюднені в електронній системі закупівель.
Моніторингом питання оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель встановлено, що замовником при підписанні річного плану закупівель UA-P-2021-12-14-002209-a (процедури закупівлі за номером UA-2021-12-23-004057-a), тендерної документації, протоколу розкриття тендерних пропозицій, повідомлення про намір укласти договір, укладеного договору використано електронний цифровий підпис, що належить фізичній особі Кваша Марина Григорівна; додаткових угод до договору використано електронний цифровий підпис, що належить фізичній особі Васюта Ольга Олександрівна. Вказане суперечить абзацу 3 пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 1082 від 11.06.2020 (далі – Порядок № 1082) та частині третій статті 12 Закону.
Так, частиною третьою статті 12 Закону передбачено: «Під час використання електронної системи закупівель з метою подання тендерних пропозицій/пропозицій та їх оцінки документи та дані створюються та подаються з урахуванням вимог законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги».
Моніторингом питання дотримання вимог Постанови № 710 в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, встановлено.
З метою з’ясування наявності ознак порушень органом державного фінансового контролю в ході моніторингу через електронну систему закупівель було надано запит замовнику щодо документального обґрунтування виконання вимог Постанови № 710. Відповідь замовника не свідчить про відсутність порушень з даного питання.
Зокрема, у своїй відповіді замовник зазначив: «… Щодо поставленого питання надаємо вам документ «Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі» (Додаток №1), який не було оприлюднено протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель шляхом розміщення на власному веб-сайті уповноваженою особою Квашою Мариною Григорівною, яка на даний час не працює. В подальшому зобов'язуємося не допускати виялених порушень».
З урахуванням викладеного, замовником не виконана вимога пункту 4-1 Постанови № 710 в частині забезпечення головними розпорядниками бюджетних коштів (розпорядникам бюджетних коштів нижчого рівня), суб’єктами господарювання державного сектору економіки з метою прозорого, ефективного та раціонального використання коштів, оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель.
Таким чином, моніторингом питання дотримання вимог Постанови № 710 встановлено порушення пункту 4-1 Постанови № 710.
Моніторингом питання дотримання законодавства при укладанні додаткових угод до договору встановлено.
Стосовно підстав для укладення додаткових угод від 02.08.2022 № 1, від 10.11.2022 № 2 до договору про закупівлю товару від 27.01.2022 № 24 органом державного фінансового контролю 02.10.2022 надано запит замовнику, у відповідь на який замовник 07.12.2022 надав пояснення, а також лист ТОВ «БС-ФУД» від 19.07.2022 № 48/07, щодо зросту ринкових цін на предмет закупівлі та завірену копію цінової довідки Полтавської Торгово-промислової палати від 12.07.2022 № 24.14-05/262.
Враховуючи вищевикладене, встановлено що замовник, посилаючись на статті 651-654 Цивільного кодексу України, пункт 2 частини п’ятої статті 41 Закону, пункту 11.3 договору про закупівлю товару від 27.01.2022 року № 24 уклав додаткову угоду до вищевказаного договору від 02.08.2022 № 1.
Відповідно до пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами в повному обсязі, крім випадків збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, газу та електричної енергії.
Додаткову угоду від 02.08.2022 № 1 укладено між замовником в особі директора Шкарбан Анатолія Павловича та ТОВ «БС-ФУД» в особі директора Скрипника Олександра Миколайовича та встановлено постачання Свинини (ІІ категорії) за ціною 111,66 грн/кг з 02.08.2022. Дана додаткова угода набирає чинності з моменту підписання, а в частині розрахунків 02.08.2022. Інші умови договору залишились без змін.
Додаткову угоду від 02.08.2022 № 1 укладено керуючись до пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону та на підставі цінової довідки Полтавської торгово-промислової палати від 12.07.2022 № 24.14-05/262, в якому вказано інформацію про моніторинг цін на Свинину (ІІ категорії) станом на 10.01.2022 та 11.07.2022 та відсоток коливання цін вказаних товарів, надісланого листом ТОВ «БС-ФУД» від 19.07.2022 № 48/07.
Встановлено, що цінова довідка Полтавської торгово-промислової палати від 12.07.2022 № 24.14-05/262 не підтверджує коливання ціни такого товару на ринку в період з дати укладання договору про закупівлю товару від 27.01.2022 року № 24 (27.01.2022) до дати укладання додаткової угоди від 02.08.2022 № 1 (02.08.2022), оскільки зазначає ціни на Свинину (ІІ категорії) на одну з дат, що передує даті укладання договору про закупівлю товару від 27.01.2022 року № 24 (10.01.2022) та ціни вказаного товару станом на 11.07.2022.
Вказаним не дотримано норми частини п’ятої статті 41 Закону, в частині безпідставного збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.
Період усунення порушень:
19.12.2022 14:30 - 03.01.2023 00:00
Дата публікації висновку:
19.12.2022 14:30
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Враховуючи висновки моніторингу, щодо усунення виявлених порушень в установленому Законом порядку, надаємо інформацію про усунення порушень, а саме:
- на вимогу щодо оприлюднення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розмір бюджетного призначення, очікувану вартість предмета закупівлі – порушення усунуто шляхом оприлюднення на власному веб-сайті.
- на вимогу щодо оприлюднення інформації про закупівлю в електронній системі закупівель при підписанні річного плану закупівель UA-P-2021-12-14-002209-а (процедури закупівлі за номером UA-2021-12-23-004057-a), тендерної документації, протоколу розкриття тендерних пропозицій, повідомлення про намір укласти договір, укладеного договору використано електронний цифровий підпис, що належить фізичній особі Кваша Марина Григорівна; додаткової угоди до договору використано електронний цифровий підпис, що належить фізичній особі Васюта Ольга Олександрівна. Вказане суперечить абзацу 3 пункту 3 Порядку розміщення інформації про публічні закупівлі, затвердженого Наказом Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України № 1082 від 11.06.2020 (далі – Порядок № 1082) та частині третій статті 12 Закону. Порушення абзацу 3 пункту 3 Порядку № 1082 та частини третьої статті 12 Закону усунути неможливо, але для недопущення їх в подальшому буде виготовлено кваліфікований електронний підпис посадової особи Васюти Ольги Олександрівни.
- на вимогу усунення виявлених порушень шляхом розірвання додаткової угоди від 02.08.2022 № 1 до договору про закупівлю товару від 27.01.2022 року № 24 із ТОВ «БС-ФУД» - порушення усунуто шляхом розірвання Договору №24 від 27.01.2022 року та його додатків за взаємною згодою сторін. Висновок прийнятий до уваги. В подальшому зобов’язуюсь не допускати виявлених порушень.
Дата публікації звіту:
26.12.2022 22:33
Запити/Пояснення
Номер:
227cb29d4177455baa6e7bf960859b89
Назва:
запит про надання пояснень
Дата опублікування:
02.12.2022 10:22
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
08.12.2022 00:00
Опис:
Запит про надання пояснень
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету ДК 021:2015:15110000-2: М’ясо, очікуваною вартістю 765000,00 грн. (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-12-23-004057-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та підтверджуючих документів з наступного питання:
- яким чином забезпечено виконання вимог постанови Кабінету Міністрів України від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) в частині оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному веб-сайті (або на офіційному веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів, суб’єкта управління об’єктами державної власності, що здійснює функції з управління суб’єктом господарювання державного сектору економіки) протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель?
Інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
5c9202ed8546478882be6b332baf75bb
Назва:
Відповідь-пояснення
Дата опублікування:
07.12.2022 16:02
Опис:
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету ДК 021:2015:15110000-2: М’ясо, очікуваною вартістю 765000,00 грн. (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-12-23-004057-a), надаємо пояснення (інформацію та документи) щодо поставленого питання:
Щодо поставленого питання надаємо вам документ «Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі» (Додаток №1), який не було оприлюднено протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель шляхом розміщення на власному веб-сайті уповноваженою особою Квашою Мариною Григорівною, яка на даний час не працює. В подальшому зобов’язуємося не допускати виявлених порушень.
Номер:
f21cdd1e79dd4174ab755a8ddf8ed8df
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
02.12.2022 10:38
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
08.12.2022 00:00
Опис:
Запит про надання пояснень
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету ДК 021:2015:15110000-2: М’ясо, очікуваною вартістю 765000,00 грн. (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-12-23-004057-a) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Полтавській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25.08.2016 № 2, постала потреба в отриманні інформації та підтверджуючих документів з наступного питання:
- що стало підставою для укладання додаткових угод по зміні ціни від 02.08.2022 № 1, від 10.11.2022 № 2 до договору про закупівлю товару від 27.01.2022 № 24?
- необхідно надати документальне обґрунтування підстав укладення кожної додаткової угоди по зміні від 02.08.2022 № 1, від 10.11.2022 № 2 до договору про закупівлю товару від 27.01.2022 № 24.
Інформацію необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту. При цьому до пояснень може бути долучено їх документальне підтвердження.
Номер:
e2e3f3733e774ffb85d5d7bd3ded6bd2
Назва:
Відповідь-пояснення
Дата опублікування:
07.12.2022 16:03
Опис:
В ході проведення моніторингу процедури закупівлі по предмету ДК 021:2015:15110000-2: М’ясо, очікуваною вартістю 765000,00 грн. (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-12-23-004057-a), надаємо пояснення (інформацію та документи) щодо поставленого питання:
Щодо поставленого питання надаємо вам підтверджуючі документи: Довідку ПОЛТАВСЬКОЇ ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВОЇ ПАЛАТИ ТОРГОВО-ПРОМИСЛОВОЇ ПАЛАТИ УКРАЇНИ № 24.14-05/262 від 12.07.2022 року «Про динаміку зростання середньо ринкових цін на свинину на внутрішньому ринку Полтавської області в порівнянні цін станом на січень 2022 р. та липень 2022 р.» та Лист ТОВ «БС-ФУД» № 48/07 від 13.07.2022 року щодо підвищення ціни за одиницю товару, що стало підставою для укладання додаткової угоди по зміні ціни від 02.08.2022 № 1. Інформуємо Вас що підставою для укладання додаткової угоди по зміні ціни від 02.08.2022 № 1 є пункт 2 частини 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпункт 2 пункту 11.3 Договору, а для додаткової угоди від 10.11.2022 № 2 до договору про закупівлю товару від 27.01.2022 № 24 – пункт 1 частини 5 статті 41 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпункт 1 пункту 11.3 Договору .
В подальшому зобов’язуємося не допускати виявлених порушень.