-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Пара, гаряча вода та пов’язана продукція
відповідно ч.2 ст.40 Закону України"Про публічні закупівлі" товари можуть бути поставлені виключно певним суб"єктом господарування через відсутність конкуренції з технічних причин
Торги відмінено
420 000.00
UAH з ПДВ
Номер:
b48a2eca268143729955a8c7b49bd0fa
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-02-02-000085
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
14.02.2022 00:00
Період моніторингу:
14.02.2022 15:14 - 10.03.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
14.02.2022 № 93
Дніпро
Про початок здійснення
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23 із змінами,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель Східного офісу Держаудитслужби забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Олександр ВАСИЛЬЄВ
Додаток
до наказу Східного офісу
Держаудитслужби
від 14.02.2022 № 93
Витяг з переліку процедур закупівель, щодо яких здійснюється моніторинг
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу назва замовника
8 UA-2021-12-23-011322-с 23.12.2021 Відокремлений структурний підрозділ "Вільногірський фаховий коледж Українського державного університету науки і технологій" |44638076 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Начальник відділу Тетяна ПЕРЕВЕРЗЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Порушення законодавства в частині неправомірного обрання та застосування процедури закупівлі
- Порушення законодавства в частині не відміни замовником закупівлі
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання наявності підстав застосування переговорної процедури закупівлі встановлено порушення Замовником вимог пункту 2 частини другої та пункту восьмого частини шостої статті 40 Закону
За результатами аналізу питання своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення відповідно до Закону встановлено недотримання Замовником вимог пункту 5 частини 8 статті 40 Закону.
Моніторингом встановлено ненадання інформації Замовником, чим порушено вимоги частини 5 статті 8 Закону.
За результатами аналізу питання визначення предмета закупівлі, обрання процедури закупівлі, відображення закупівлі у річному плані - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», Східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень в установленому законодавством порядку, зокрема, шляхом відміни переговорної процедури закупівлі у зв’язку з не підписанням договору про закупівлю у строк 35 днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 22 лютого 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, обрання процедури закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, наявності підстав для застосування переговорної процедури закупівлі, оприлюднення інформації про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення відповідно до Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон), документів передбачених пунктом 4¹ постанови Кабінету Міністрів України «Про ефективне використання державних коштів» від 11 жовтня 2016 року № 710 (зі змінами від 16.12.2020 № 1266) (далі Постанова № 710).
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Відокремленого структурного підрозділу "Вільногірський фаховий коледж Українського державного університету науки і технологій" (далі Замовник) на 2021 рік, у тому числі UA-P-2021-12-23-002182-c, повідомлення про намір укласти договір оприлюднене в електронній системі закупівель 23.12.2021; пояснення Замовника на запит Східного офісу Держаудитслужби отримане 17.02.2022 через електронну систему закупівель.
Відповідно до частини першої статті 13 Закону відкриті торги є основною процедурою закупівлі, а відповідно до частини першої статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі використовується Замовником як виняток і відповідно до якої Замовник укладає договір про закупівлю після проведення переговорів щодо ціни та інших умов договору про закупівлю з одним або кількома учасниками процедури закупівлі. Виключний перелік умов для застосування переговорної процедури закупівлі визначений частиною другою статті 40 Закону.
За результатами моніторингу встановлено, що Замовник визначив підставу для застосування переговорної процедури закупівлі згідно з пунктом 2 частини 2 статті 40 Закону «Відсутність конкуренції з технічних причин». Відповідно до пункту 8 частини шостої статті 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю повинно містити інформацію з обґрунтуванням застосування переговорної процедури закупівлі з посиланням на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі.
Моніторингом встановлено, що Повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (під час застосування переговорної процедури), оприлюднене на веб – порталі Уповноваженого органу, не містять посилання на експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують наявність умов застосування переговорної процедури закупівлі, чим порушено норми пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
Таким чином, Замовником не підтверджено відсутність конкуренції (у тому числі з технічних причин) на відповідному ринку на дату проведення закупівлі, що суперечить вимогам пункту 2 частини другої та пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
Відповідно до пункту 5 частини 8 статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі відміняється Замовником у разі не підписання договору про закупівлю у строк 35 днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю. Моніторингом установлено, що 23.12.2021 в електронній системі закупівель Замовником оприлюднено інформацію щодо проведення процедури закупівлі товару - пари, гарячої води та пов’язаної продукції та план закупівлі UA-P-2021-12-23-002182-c. На момент початку проведення моніторингу відповідно до даних електронної системи закупівель інформація щодо укладеного договору відсутня.
З пояснень Замовника, наданих на запит Східного офісу Держаудитслужби 16.02.2022 через електронну систему закупівель, встановлено, що договір про закупівлю з переможцем КОМУНАЛЬНЕ ПІДПРИЄМСТВО "ТЕПЛОСЕРВІС" ВІЛЬНОГІРСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ не укладався. Проте Замовник не відмінив переговорну процедуру закупівлі у зв’язку з непідписанням договору про закупівлю у строк 35 днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, чим порушено вимоги пункту 5 частини 8 статті 40 Закону.
Окрім того, письмових пояснень на запит Східного офісу щодо визначення очікуваної вартості предмета закупівлі, оприлюдненого в електронній системі закупівель 15.02.2022, Замовником не надано, що є порушенням вимог частини 5 статті 8 Закону.
Період усунення порушень:
23.02.2022 16:56 - 12.03.2022 00:00
Дата публікації висновку:
23.02.2022 16:56
Запити/Пояснення
Номер:
a4eb05fa465d4dfd9d8c6ec6f63e334f
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
15.02.2022 13:02
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
19.02.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі «Пара, гаряча вода та пов’язана продукція» (ДК 021:2015: 09320000-8 — Пара, гаряча вода та пов’язана продукція) (інформацію опубліковано в інформаційно – телекомунікаційній системі закупівель за номером ID: UA-2021-12-23-011322-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частин першої та п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 №23 із змінами, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) із наступних питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів вами здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
Також надати просимо посилання на сторінку власного веб-сайту або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
2. Відповідно до норми пункту 5 частини 8 статті 40 Закону переговорна процедура закупівлі відміняється замовником у разі: непідписання договору про закупівлю у строк 35 днів (20 днів - у разі застосування переговорної процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передання та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, централізованого постачання гарячої води, послуг з централізованого опалення, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та/або водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю.
Повідомлення про намір укласти в електронній системі закупівель оприлюднено 23.12.2021. Інформація щодо укладеного договору в електронній системі закупівель відсутня. Поясніть причину невідміни зазначеної процедури закупівлі у зв’язку із тим, що строк для укладання договору минув.
Пояснення, інформацію та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
30a63724a5a04d09b63eac29afe21539
Назва:
надання пояснень
Дата опублікування:
16.02.2022 09:53
Опис:
З приводу заданий питань, надаємо поясненння стосовно невідміни зазначеної процедури закупівлі у зв’язку із тим, що строк для укладання договору минув.
Починаючи з 01.01.2022 відповідальною за організацію та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі є уповноважена особа.Як встановлено аб. 2 ч. 8 статті 11 Закону, Уповноважена особа для здійснення своїх функцій, визначених цим Законом, підтверджує свій рівень володіння необхідними (базовими) знаннями у сфері публічних закупівель на веб-порталі Уповноваженого органу шляхом проходження безкоштовного тестування. Порядок організації тестування уповноважених осіб визначається Уповноваженим органом. На момент скасування закупівлі уповноважена особа не пройшла відповідне тестування.Але
щоб продовжити та завершити закупівлі у 2022 році, вносити зміни до річного плану уповноважена особа зможе лише після успішного проходження тестування.
Додаткове фінансування на сплату видатків по закупівлі пари та гарачої води надійшло 23 грудня 2021 року. В нашому місті існує КП "Теплосервіс", яке забезпечує надання пари та гарячої води. Через відсутність конкуренції з технічних причин було прийнято рішення на укладання договору з КП "Теплосервіс" на суму отрмиманого додаткового фінансування. Розмір взятих бюджетних зобов"язань повинен був погашений до 31.12.2021 р. А дана зукупівля передбачала останню дату оскарження наміру укласти договор - 03.01.2022р., що вже не виступає актуальною датою