-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Послуги з розподілу природного газу ( ДК 021:2015 65210000-8 - "Розподіл газу")
Завершена
871 200.00
UAH без ПДВ
Номер:
b3ab0cca31124e449fc5e70a108b2ce3
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-11-16-000001
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
15.11.2022 00:00
Період моніторингу:
16.11.2022 09:51 - 08.12.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
15.11.2022 № 256
(дата)
м. Харків
Про початок
моніторингу закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02.06.2016 № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Підстава: доповідна записка в.о. заступника начальника відділу контролю у сфері закупівель Північно-східного офісу Держаудитслужби Аляб’євої О.М. від 15.11.2022 року.
Начальник Станіслав КОСІНОВ
Додаток
до наказу Північно-східного офісу
Держаудитслужби
від 15.11.2022 № 256
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу закупівлі
№ з/п Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Дата оприлюднення на вебпорталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу
40. UA-2021-12-23-009129-c 23.12.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознакипорушення (порушень) законодавства у сферіпублічних закупівель оприлюдненій в електроннійсистемі закупівель
В.о. заступника начальника відділу
контролю у сфері закупівель Ольга АЛЯБ’ЄВА
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Неоприлюднення або порушення строків оприлюднення інформації про закупівлі
- Ненадання інформації, документів у випадках, передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами моніторингу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення вимог пункту 10 частини 1 статті 10 Закону.
За результатами моніторингу питання повноти надання відповіді на запит органу державного фінансового контролю про надання пояснень щодо прийняття рішень та/або вчинення дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі, встановлено порушення вимог пункту 5 статті 8 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правомірності обрання та застосування переговорної процедури закупівлі на умовах передбачених законом, повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель та з огляду на відсутність механізму їх усунення, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Північно-східний офіс Держаудитслужби зобов’язує здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому, зокрема шляхом притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 02 грудня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, правомірності обрання та застосування переговорної процедури закупівлі на умовах передбачених законом, оприлюднення інформації про закупівлю, повноти відображення інформації в повідомленні про намір укласти договір про закупівлю, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, своєчасності і повноти надання інформації та документів у випадках, передбачених законодавством.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального некомерційного підприємства «Бердичівська міська лікарня» на 2021 рік (UA-P-2021-12-23-008371-c); обґрунтування застосування переговорної процедури, Протокольне рішення уповноваженої особи КНП «Бердичівська міська лікарня» від 23.12.2021 про намір укласти договір на закупівлю - Послуги з розподілу природного газу (ДК 021:2015 65210000-8 - «Розподіл газу») за результатами проведених переговорів з Акціонерним товариством «Оператор газорозподільної системи «Житомиргаз» (далі – АТ «ОГС «Житомиргаз»), повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури) від 23.12.2021, Типовий договір розподілу природного газу від 06.01.2022 № 16-22, Додаткова угода від 11.01.2022 № 1 на розподіл природного газу (до Договору № 16-22 від 06.01.2022), Протокольне рішення уповноваженої особи КНП «Бердичівська міська лікарня» Ратушної А.М. від 12.01.2022 щодо завантаження у електронну систему закупівель Prozorro іншого файлу укладеного договору та додаткової угоди на закупівлю - Послуги з розподілу природного газу (ДК 021:2015 65210000-8 - «Розподіл газу») через формальну помилку завантаження, Типовий договір розподілу природного газу від 06.01.2022 № 094201RK0FBB016 (далі - Договір), Додаткова угода від 11.01.2022 № 1 на розподіл природного газу (до Договору № 094201RK0FBB016 від 06.01.2022), Додаткова угода від 12.01.2022 № 2 до Типового договору № 094201RK0FBB016 розподілу природного газу від 06.01.2022, пояснення та документи, надані Замовником 24.11.2022 на запит органу державного фінансового контролю від 21.11.2022 через електронну систему закупівель.
За результатами моніторингу процедури закупівлі встановлено, що Замовником 23.12.2021 в електронній системі закупівель Prozorro опубліковано оголошення про проведення переговорної процедури закупівлі Послуги з розподілу природного газу (ДК 021:2015 65210000-8 - «Розподіл газу»), в якому зазначено умову застосування переговорної процедури, визначену частиною другою статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а саме: відсутність конкуренції з технічних причин. Замовником була обрана переговорна процедура закупівлі у зв'язку з тим, що послуги з розподілу природного газу для КНП «Бердичівська міська лікарня» здійснюються потужностями Акціонерного товариства «Оператор газорозподільної системи «Житомиргаз», яке згідно Реєстру суб'єктів природних монополій станом на 31.10.2021, розміщеному на офіційному веб-сайті Антимонопольного комітету України, відноситься до суб'єктів природних монополій Житомирської області та займає монопольне становище на ринку з розподілу природного газу в межах мереж, що ним експлуатуються на території м. Бердичів.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено наступне. КНП «Бердичівська міська лікарня» оприлюднило Типовий договір розподілу природного газу від 06.01.2022 № 094201RK0FBB016, укладений із Акціонерним товариством «Оператор газорозподільної системи «Житомиргаз» та Додаткову угоду від 11.01.2022 № 1 на розподіл природного газу (до Договору № 094201RK0FBB016 від 06.01.2022), відповідно до якої визначена планова вартість договору на 2022 рік (871 200,0 грн.) та умови зміни ціни газу на розподіл природного газу (при зміні тарифу). Решта умов Договору залишаються незмінними та Сторони підтверджують по ним свої зобов'язання.
Відповідно до пункту 1.3 Договору фактом приєднання Споживача до умов цього Договору (акцептування договору) є вчинення Споживачем будь-яких дій, які засвідчують його бажання укласти Договір, зокрема надання підписаної Споживачем заяви-приєднання за формою, наведеною у додатку 2 (для споживачів, що не є побутовими) до цього Договору. Згідно з пунктом 1.4 Договору заява-приєднання - це письмова заява-приєднання Споживача до умов цього Договору, складена відповідно до вимог Кодексу газорозподільних систем, що містить персоніфіковані дані щодо Споживача та його об’єкта та є невід’ємною частиною цього Договору. Крім цього, відповідно до пункту 1.3 Договору Додаток 2 (заяву-приєднання для споживачів, що не є побутовими) в установленому порядку Оператор ГРМ направляє Споживачу інформаційним листом за формою, наведеною у Додатку 3 до цього Договору. Пунктом 12.7 Договору визначено, що «складений Сторонами акт розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін є невід’ємною частиною цього Договору».
Згідно з пунктом 10 частини першої статті 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, договір про закупівлю та всі додатки до нього протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
Проте, Замовником не забезпечено опублікування додатків разом із Договором.
Північно-східним офісом Держаудитслужби направлено запит КНП «Бердичівська міська лікарня» від 21.11.2022 щодо надання пояснень про не опублікування в електронній системі закупівель Prozorro додатків, передбачених пунктами 1.3 і 12.7 Договору, та надання документального підтвердження. У відповіді від 24.11.2022 Замовником надано Заяву-приєднання № 094201RK0FBB016 до умов договору розподілу природного газу (для споживача, що не є побутовим) від 01.01.2016 та пояснення, що Типовий договір розподілу природного газу від 06.01.2022 № 094201RK0FBB016 надавався саме АТ «ОГС «Житомиргаз» без додатків до нього, тому уповноваженою особою опублікований тільки Типовий договір. Однак, зазначене пояснення не спростовує факт порушення вимог пункту 10 частини першої статті 10 Закону в частині не оприлюднення в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом та цим Законом, договору про закупівлю та всіх додатків до нього протягом трьох робочих днів з дня його укладення.
За результатами аналізу відповіді Замовника від 24.11.2022 на запит органу державного фінансового контролю від 21.11.2022 через електронну систему закупівель встановлено, що в порушення пункту 5 статті 8 Закону, Замовником не забезпечено надання пояснення яким чином у Договорі визначено обсяги предмету закупівлі (360 000,0 м. куб.).
Період усунення порушень:
02.12.2022 22:17 - 17.12.2022 00:00
Дата публікації висновку:
02.12.2022 22:17
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Замовник комунального некомерційного підприємства “Бердичівська міська лікарня” Бердичівської міської ради, надає пояснення щодо висновку оприлюдненого в електронній системі закупівель, щодо надання інформації стосовно вжитих заходів повідомляємо, що в подальшому уповноваженою особою не будуть допускатися порушення чинного законодавства.
Дата публікації звіту:
14.12.2022 10:35
Запити/Пояснення
Номер:
27a180593f474923a3a8cb893cc860f4
Назва:
Запит про надання пояснень
Дата опублікування:
21.11.2022 11:07
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
25.11.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі «Послуги з розподілу природного газу» Комунального некомерційного підприємства «Бердичівська міська лікарня» Бердичівської міської ради (код за ДК 021:2015:65210000-8: Розподіл газу, інформація про закупівлю оприлюднена в електронній системі закупівель за номером UA-2021-12-23-009129-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Північно-східний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Держаудитслужби від 02 червня 2016 року № 23, постала потреба в отриманні пояснень (інформації та документів) з наступних питань:
1. Яким чином та на підставі яких документів Вами здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, визначено розмір витрат та очікувану вартість предмета закупівлі, з наданням відповідних підтверджуючих документів.
2. Згідно пункту 6 частини першої статті 1 Закону, договір про закупівлю – господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару.
Відповідно до інформації, опублікованої в електронній системі закупівель Prozorro, Вами за результатами переговорної процедури закупівлі оприлюднений Типовий договір розподілу природного газу від 06.01.2022 № 094201RK0FBB016 (далі - Договір) та додаткову угоду до Договору від 11.01.2022 №1.
Прошу надати пояснення щодо не опублікування в електронній системі закупівель Prozorro додатків, передбачених пунктом 1.3 Договору (Інформаційний лист, заява-приєднання) та акту розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін, який згідно пункту 12.7 Договору є його невід’ємною частиною. Окрім пояснення прошу надати документальне підтвердження.
Прошу пояснити, яким чином у Договорі визначено обсяги предмету закупівлі (360 000,0 м. куб.)?
Пояснення та документи необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
fbdb4375f107425580cc59d0db18390d
Назва:
Надання пояснення на виконання запиту ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ в Житомирській області від 21.11.2022 року
Дата опублікування:
24.11.2022 14:28
Опис:
1.Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі
(відповідно до пункту 41 постанови КМУ від 11.10.2016 № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
№ UA-2021-12-23-009129-c
1. Обґрунтування технічних та якісних характеристик
Технічні та якісні характеристики предмету закупівлі: «Розподіл природного газу» визначено з урахуванням вимог «Кодексу газорозподільних систем» Затвердженого постановою Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг № 2494 від 30.09.2015 року.
2. Обґрунтування очікуваної вартості предмету закупівлі
Очікувану вартість предмету закупівлі: «Розподіл природного газу» визначено на підставі тарифу затвердженого Постановою НКРЕКП «Про встановлення тарифу на послуги розподілу природного газу для АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "ОПЕРАТОР ГАЗОРОЗПОДІЛЬНОЇ СИСТЕМИ "ЖИТОМИРГАЗ".
3. Обґрунтування розміру бюджетного призначення: Розмір бюджетного призначення для послуг з розподілу природного газу (код ДК 021:2015:65210000-8: Розподіл газу), визначений відповідно до розрахунку до проєкту кошторису на 2022 рік, становить 871 200 , 00 грн з ПДВ. Запланований обсяг – 360 000 куб.м
4. Обґрунтування очікуваної вартості предмета закупівлі: Розрахунок очікуваної вартості товару щодо послуг з розподілу природного газу (код ДК 021:2015:65210000-8: Розподіл газу) у сумі 871 200 , 00 грн з ПДВ сформований на підставі аналізу обсягів зазначеного товару, отриманих замовником у минулих роках та тарифів постачальника.
5. Відповідно до ст.1 Закону України «Про природні монополії» природна монополія - стан товарного ринку, при якому задоволення попиту на цьому ринку є більш ефективним за умови відсутності конкуренції внаслідок технологічних особливостей виробництва (у зв'язку з істотним зменшенням витрат виробництва на одиницю товару в міру збільшення обсягів виробництва), а товари (послуги), що виробляються суб'єктами природних монополій, не можуть бути замінені у споживанні іншими товарами (послугами), у зв'язку з чим попит на цьому товарному ринку менше залежить від зміни цін на ці товари (послуги), ніж попит на інші товари (послуги). Відповідно до статті 12 Закону України «Про захист економічної конкуренції» суб'єкт господарювання займає монопольне (домінуюче) становище на ринку товару, якщо: на цьому ринку у нього немає жодного конкурента; не зазнає значної конкуренції внаслідок обмеженості можливостей доступу інших суб'єктів господарювання щодо закупівлі сировини, матеріалів та збуту товарів, наявності бар'єрів для доступу на ринок інших суб'єктів господарювання, наявності пільг чи інших обставин. Розпорядженням Антимонопольного Комітету України від 28.11.2012 № 874р «Про затвердження Порядку складання та ведення зведеного переліку суб'єктів природних монополій» затверджено порядок складання та ведення Антимонопольним комітетом України зведеного переліку суб'єктів природних монополій з метою виконання положень Закону України «Про природні монополії». До Зведеного переліку включаються суб'єкти господарювання (юридичні особи), які виробляють (реалізують) товари на ринках, що перебувають у стані природної монополії та включені до реєстрів суб’єктів природних монополій у відповідних сферах органами, що здійснюють державне регулювання у сфері природних монополій. На офіційному веб-сайті Антимонопольного комітету України розміщено зведений перелік суб’єктів природних монополій, згідно якого: АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "ОПЕРАТОР ГАЗОРОЗПОДІЛЬНОЇ СИСТЕМИ "ЖИТОМИРГАЗ", є суб’єктом природної монополії в сфері розподілу природного газу на території міста Львова та Львівської області. Відповідна інформація міститься також у реєстрі суб’єктів природних монополій, які провадять господарську діяльність у сфері енергетики розміщеному на офіційному веб-сайті Національної комісії що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг (НКРЕКП). Окрім цього, об’єкти замовника, які знаходяться на території Житомирської області підключені до газорозподільної мережі АКЦІОНЕРНОГО ТОВАРИСТВА "ОПЕРАТОР ГАЗОРОЗПОДІЛЬНОЇ СИСТЕМИ "ЖИТОМИРГАЗ", що унеможливлює здійснення розподілу газу іншою особою. На підтвердження наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі (п. 2 частини 2 статті 40 Закону) надається: ЗВЕДЕНИЙ ПЕРЕЛІК СУБ'ЄКТІВ ПРИРОДНИХ МОНОПОЛІЙ станом на 31.10.2021.
2. Згідно пункту 6 частини першої статті 1 Закону, договір про закупівлю – господарський договір, що укладається між замовником і учасником за результатами проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі та передбачає платне надання послуг, виконання робіт або придбання товару. Відповідно до інформації, опублікованої в електронній системі закупівель Prozorro, Замовником за результатами переговорної процедури закупівлі оприлюднений Типовий договір розподілу природного газу від 06.01.2022 № 094201RK0FBB016 (далі - Договір) та додаткову угоду до Договору від 11.01.2022 №1. Щодо не опублікування в електронній системі закупівель Prozorro додатків, передбачених пунктом 1.3 Договору (Інформаційний лист, заява-приєднання) та акту розмежування балансової належності та експлуатаційної відповідальності сторін, який згідно пункту 12.7 Договору є його невід’ємною частиною, повідомляємо наступне: Типовий договір розподілу природного газу від 06.01.2022 № 094201RK0FBB016 надавався саме АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ "ОПЕРАТОР ГАЗОРОЗПОДІЛЬНОЇ СИСТЕМИ "ЖИТОМИРГАЗ" без додатків до нього, тому уповноваженою особою опублікований тільки Типовий Договір .