-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Електрична енергія за умовами Універсальної послуги
Електрична енергія за умовами Універсальної послуги
Завершена
2 569 763.04
UAH з ПДВ
Номер:
bf93f93a0c0b4b4e94de527555f51947
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-02-11-000029
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
11.02.2022 00:00
Період моніторингу:
11.02.2022 11:17 - 05.03.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
11.02.2022 № 66
Черкаси
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Управління Північного
офісу Держаудитслужби
в Черкаській області Тетяна ВЕЛЬКО
Додаток
до наказу Північного офісу
Держаудитслужби
11.02.2022 № 66
Витяг з переліку процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі
UA-2021-12-23-002889-b, 23.12.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
- Застосування конкурентного діалогу або торгів з обмеженою участю, або переговорної процедури закупівлі на умовах, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання наявності підстав для застосування переговорної процедури закупівлі встановлено порушення вимог пункту 2 частини другої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання вимог законодавства під час укладання договору про закупівлю встановлено порушення пункту 5 частини восьмої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питань: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; повноти відображення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю - порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, які є значущими через неправомірне обрання та застосування переговорної процедури закупівлі, керуючись статтями 2, 5 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», пунктом 5 частини сьомої статті 8 Закону та підпунктом 14 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законом порядку, зокрема шляхом припинення зобов’язань за договором, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору, надалі не допускати таких порушень, та відповідно до частини восьмої статті 8 Закону протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, викладених у висновку, або аргументовані заперечення до висновку, або інформацію про причини неможливості усунення виявлених порушень.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; наявності підстав для застосування переговорної процедури закупівлі; повноти відображення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю; дотримання вимог законодавства під час укладання договору про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунального підприємства «Єдиний розрахунковий центр» Чигиринської міської ради (далі – Замовник) на 2022 рік; повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури); пояснення Замовника, отримане 15.02.2022 в електронній системі закупівель; договір від 04.02.2022 № 12; звіт про результати проведення закупівлі.
Аналізом питання наявності підстав для застосування переговорної процедури закупівлі установлено, що відповідно до повідомлення про намір укласти договір під час проведення переговорної процедури підставою застосування переговорної процедури закупівлі Замовник визначив абзац четвертий пункту 2 частини другої статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) - відсутність конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником.
В обґрунтуванні застосування переговорної процедури закупівлі Замовник зазначив: «…Норми Закону України «Про ринок електричної енергії» від 13.04.2017 № 2019-VIII (далі – Закон № 2019-VIII) визначають правові, економічні та організаційні засади функціонування ринку електричної енергії, регулюють відносини, пов’язані з виробництвом, передачею, розподілом, купівлею-продажом, постачанням електричної енергії для забезпечення надійного та безпечного постачання електричної енергії споживачам з урахуванням інтересів споживачів, розвитку ринкових відносин, мінімізації витрат на постачання електричної енергії та мінімізації негативного впливу на навколишнє природне середовище.
Відповідно до статті 1 розділу І Закону № 2019-VIII:
• універсальна послуга - постачання електричної енергії побутовим та малим непобутовим споживачам, що гарантує їхні права бути забезпеченими електричною енергією визначеної якості на умовах, визначених відповідно до цього Закону, на всій території України;
• побутовий споживач - індивідуальний побутовий споживач (фізична особа, яка використовує електричну енергію для забезпечення власних побутових потреб, що не включають професійну та/або господарську діяльність) або колективний побутовий споживач (юридична особа, створена шляхом об’єднання фізичних осіб - побутових споживачів, яка розраховується за електричну енергію за показами загального розрахункового засобу обліку в обсязі електричної енергії, спожитої для забезпечення власних побутових потреб таких фізичних осіб, що не включають професійну та/або господарську діяльність).
Закупівля електричної енергії КП «Єдиний розрахунковий центр» здійснюється:
1. Для технічних цілей багатоквартирних житлових будинків, які є об’єктом управління та утримання.
2. Для вуличного освітлення території населених пунктів Чигиринського ОТГ.
Відповідно до абзацу 10 пункту 13 розділу XVII Закону № 2019-VIII зі змінами, внесеними згідно Закону України № 832-IX від 01.09.2020 року - електрична енергія, що купується у постачальника універсальних послуг та споживається у багатоквартирних житлових будинках на технічні цілі та освітлення дворів, східців оплачується за цінами, за якими постачальник універсальних послуг здійснює постачання електричної енергії побутовим споживачам.
Єдиним постачальником універсальної послуги постачання електричної енергії за регульованим тарифом і передачі електричної енергії в межах власних діючих мереж на території Черкаської області є ТОВ «Черкасиенергозбут».
Відповідно до інформації, розміщеної на офіційному веб-сайті НКРЕКП, ТОВ «Черкасиенергозбут» отримало ліцензію на постачання електричної енергії і виконує функції постачальника універсальних послуг на закріпленій території – адміністративній території Черкаської області.
Дане підприємство включене до Переліку постачальників універсальних послуг на закріпленій території, затвердженого постановою НКРЕКП від 26.10.2018 №1268 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо передачі даних побутових та малих непобутових споживачів постачальнику електричної енергії, на якого відповідно до Закону № 2019-VIII покладається виконання функції універсальної послуги на закріпленій території» за № 12. Відповідно до частини 3 статті 63 Закону № 2019-VIII, постачальник надає універсальні послуги за економічно обґрунтованими, прозорими та недискримінаційними цінами, що формуються відповідно до методики (порядку), затвердженої Регулятором, та включають, зокрема, ціну купівлі електричної енергії на ринку електричної енергії, ціну (тариф) на послуги постачальника універсальних послуг, ціни (тарифи) на послуги оператора системи передачі та оператора системи розподілу відповідно до укладених договорів про надання відповідних послуг. У разі постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг, послугу з розподілу (передачі) електричної енергії для потреб споживачів, електроустановки яких приєднанні на території діяльності відповідного оператора системи, оплачує відповідний електропостачальник за усією сукупністю зазначених споживачів, постачання яким здійснює постачальник універсальних послуг. При цьому, згідно з постановою НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 «Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії» ціни на електричну енергію, що постачається споживачам постачальниками універсальних послуг включають, у тому числі, ціни (тарифи) на послуги оператора системи передачі та оператора системи розподілу відповідно до укладених договорів про надання відповідних послуг...».
Відповідно до пункту 62 частини першої статті 1 Закону «Про ринок електричної енергії» від 13.04.2017 № 2019-VIII (далі – Закон № 2019) побутовий споживач - це індивідуальний побутовий споживач (фізична особа, яка використовує електричну енергію для забезпечення власних побутових потреб, що не включають професійну та/або господарську діяльність) або колективний побутовий споживач (юридична особа, створена шляхом об’єднання фізичних осіб - побутових споживачів, яка розраховується за електричну енергію за показами загального розрахункового засобу обліку в обсязі електричної енергії, спожитої для забезпечення власних побутових потреб таких фізичних осіб, що не включають професійну та/або господарську діяльність).
Разом з тим, замовником закупівлі є Комунальне підприємство «Єдиний розрахунковий центр» Чигиринської міської ради - окрема юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади. Таким чином, Замовник не може бути віднесений до поняття «індивідуальний побутовий споживач» чи «колективний побутовий споживач», оскільки дана юридична особа, не створена шляхом об’єднання фізичних осіб - побутових споживачів, яка розраховується за електричну енергію за показами загального розрахункового засобу обліку в обсязі електричної енергії, спожитої для забезпечення власних побутових потреб таких фізичних осіб, що не включають професійну та/або господарську діяльність.
Відповідно до Закону № 2019 ринок електричної енергії функціонує на конкурентних засадах крім діяльності суб’єктів природних монополій, з обмеженням, встановленим цим законом. Постачання електричної енергії як товару у розумінні цього закону та Закону України «Про природні монополії» не належить до сфери природних монополій та є конкурентним видом діяльності.
Крім того, у зведеному переліку суб’єктів природних монополій, який ведеться Антимонопольним комітетом України відповідно до частини другої статті 5 Закону України «Про природні монополії» на підставі реєстрів суб’єктів природних монополій у сфері житлово-комунального господарства, що формуються Національною комісією, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, суб’єкт господарювання, з яким Замовником укладено договір, щодо природної монополії – постачання електричної енергії як товару, відсутній.
Відповідно до пункту 7 постанови Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг від 14.03.2018 № 312 «Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії», договір про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг укладається шляхом приєднання до умов договору про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг, опублікованого в засобах масової інформації та на вебсайті постачальника, шляхом оплати рахунка, отриманого від постачальника універсальної послуги, або фактичного споживання будь-яких обсягів електричної енергії (за умови надання рахунка постачальником універсальної послуги), або підписання заяви-приєднання до умов договору про постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг.
Тимчасово, на період з 01 січня 2019 року по 31 грудня 2020 року, універсальні послуги, крім побутових та малих непобутових споживачів, надавалися постачальником таких послуг також бюджетним установам незалежно від розміру договірної потужності та іншим споживачам, електроустановки яких приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 150 кВт. У зазначений період на бюджетні установи незалежно від розміру договірної потужності та на інших споживачів, електроустановки яких приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 150 кВт, поширюються всі права та обов'язки, передбачені Законом України «Про ринок електричної енергії» та Правилами для малих непобутових споживачів щодо отримання універсальних послуг.
Тобто, замовники отримали законодавчу можливість та право користуватися послугами постачальника універсальних послуг у визначений період часу.
З огляду на зазначене, у 2022 році здійснення закупівлі електричної енергії як товару споживачами, які є замовниками у розумінні Закону, має здійснюватися за основною процедурою закупівлі – відкриті торги. Слід зазначити, що Замовником на підтвердження відсутності конкуренції з технічних причин на відповідному ринку не проводилися відкриті торги для закупівлі електричної енергії, та які були відмінені через відсутність достатньої кількості учасників.
З огляду на зазначене, Замовник не обґрунтував наявності умов для застосування переговорної процедури закупівлі та застосував переговорну процедуру закупівлі товару «Електрична енергія за умовами Універсальної послуги» без наявних підстав, передбачених пунктом 2 частини другої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання дотримання вимог законодавства під час укладання договору про закупівлю установлено, що Замовником проведено переговори щодо постачання електричної енергії з товариством з обмеженою відповідальністю «ЧЕРКАСИЕНЕРГОЗБУТ» (далі - ТОВ «ЧЕРКАСИЕНЕРГОЗБУТ»), 04.01.2022 оприлюднено повідомлення про намір укласти договір та 04.02.2022 з останнім укладено договір № 12. Відповідно до пункту 5 частини восьмої статті 40 Закону, замовник зобов’язаний відмінити переговорну процедуру у разі не підписання договору про закупівлю у строк 20 днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про постачання електричної енергії. Вищевказаний строк укладання Замовником договору про закупівлю сплив 24.01.2022.
Не відмінивши переговорну процедуру, у зв’язку з не підписанням договору про закупівлю у строк 20 днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, Замовником порушено вимоги пункту 5 частини восьмої статті 40 Закону.
Період усунення порушень:
18.02.2022 12:51 - 05.03.2022 00:00
Дата публікації висновку:
18.02.2022 12:51
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
На висновок Державної аудиторської служби України про надання пояснень в рамках моніторингу (рішення про початок моніторингу від 11.02.2022р. (UA-M-2022-02-11-000029) процедури закупівлі: переговорна процедура згідно з предметом закупівлі, код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 09310000-5 — Електрична енергія за умовами Універсальної послуги з очікуваною вартістю 2569763.04 грн. з ПДВ, що оприлюднена в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-12-23-002889-b, повідомляємо наступне:
Через виявленні порушення:
1. Інші порушення законодавства у сфері закупівель (За результатами аналізу питання дотримання вимог законодавства під час укладання договору про закупівлю встановлено порушення пункту 5 частини восьмої статті 40 Закону.)
2. Застосування конкурентного діалогу або торгів з обмеженою участю, або переговорної процедури закупівлі на умовах, не передбачених законом
Переговорну процедуру згідно з предметом закупівлі, код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник» - 09310000-5 — Електрична енергія за умовами Універсальної послуги з очікуваною вартістю 2 569 763.04 грн. з ПДВ, що оприлюднена в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-12-23-002889-b буде скасовано, а договір № 71201000051 від 04.02.2022р. з ТОВ «Черкасиенергозбут» розірвано згідно додаткової угоди №1 від 24.02.2022р.
Дата публікації звіту:
25.02.2022 13:35
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
- useProceduresNotByLaw: Так
Опис:
Порушення усунуті шляхом розірвання Замовником договору.
Дата публікації:
29.03.2022 11:09
Запити/Пояснення
Номер:
6c2d0b1692ce487d9d53c9ddc38cf174
Назва:
Про надання пояснень
Дата опублікування:
14.02.2022 09:52
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
18.02.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «ДК 021:2015: 09310000-5 — Електрична енергія» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-12-23-002889-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі:
- яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість по даній закупівлі?
- з яких підстав умовою для застосування переговорної процедури UA-2021-12-23-002889-b обрано пункт 2 частини другої статті 40 Закону (відсутність конкуренції з технічних причин), в той час, коли існує вільний ринок постачальників електроенергії?
- чому не відмінена переговорна процедура закупівлі на підставі непідписання договору про закупівлю у строк 20 днів з дня оприлюднення повідомлення про намір укласти договір, якщо вищевказаний строк укладання договору сплив 24.01.2022?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
cd0bfd7bd1c447b7bb12aa00a85d024f
Назва:
Надання пояснень на запит
Дата опублікування:
15.02.2022 13:13
Опис:
Відповідь уповноваженої особи КП «ЄРЦ» щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі за предметом «ДК 021:2015:09310000-5: Електрична енергія» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-12-23-002889-b
- яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість по даній закупівлі?
Розмір витрат визначено згідно споживання електричної енергії за 2021 рік та вартості універсальної послуги.
- з яких підстав умовою для застосування переговорної процедури UA-2021-12-23-002889-b обрано пункт 2 частини другої статті 40 Закону (відсутність конкуренції з технічних причин), в той час, коли існує вільний ринок постачальників електроенергії?
Норми Закону України «Про ринок електричної енергії» від 13.04.2017 № 2019-VIII (далі – Закон № 2019-VIII) визначають правові, економічні та організаційні засади функціонування ринку електричної енергії, регулюють відносини, пов’язані з виробництвом, передачею, розподілом, купівлею-продажем, постачанням електричної енергії для забезпечення надійного та безпечного постачання електричної енергії споживачам з урахуванням інтересів споживачів, розвитку ринкових відносин, мінімізації витрат на постачання електричної енергії та мінімізації негативного впливу на навколишнє природне середовище.
Відповідно до статті 1 розділу І Закону України «Про ринок електричної енергії»:
• універсальна послуга - постачання електричної енергії побутовим та малим непобутовим споживачам, що гарантує їхні права бути забезпеченими електричною енергією визначеної якості на умовах, визначених відповідно до цього Закону, на всій території України;
• побутовий споживач - індивідуальний побутовий споживач (фізична особа, яка використовує електричну енергію для забезпечення власних побутових потреб, що не включають професійну та/або господарську діяльність) або колективний побутовий споживач (юридична особа, створена шляхом об’єднання фізичних осіб - побутових споживачів, яка розраховується за електричну енергію за показами загального розрахункового засобу обліку в обсязі електричної енергії, спожитої для забезпечення власних побутових потреб таких фізичних осіб, що не включають професійну та/або господарську діяльність);
• малий непобутовий споживач - споживач, який не є побутовим споживачем і купує електричну енергію для власного споживання, електроустановки якого приєднані до електричних мереж з договірною потужністю до 50 кВт;
• дозволена (договірна) потужність - максимальна величина потужності, дозволена до використання в будь-який час за кожним об'єктом споживача відповідно до умов договору, набута на підставі виконання договору про приєднання або у результаті набуття права власності чи користування на об'єкт (об'єкти)
Відповідно до абзацу 10 пункту 13 розділу XVII Закону України «Про ринок електричної енергії» № 2019-VIII від 13.04.2017 року зі змінами, внесеними згідно Закону України № 832-IX від 01.09.2020 року: «Електрична енергія, що купується у постачальника універсальних послуг та споживається у багатоквартирних житлових будинках на технічні цілі та освітлення дворів, східців оплачується за цінами, за якими постачальник універсальних послуг здійснює постачання електричної енергії побутовим споживачам», а саме – за регульованим тарифом. Тобто, ціна на електричну енергію для технічних цілей багатоквартирних будинків є фіксованою, а отже, проведення конкурентної закупівлі неможливе. Виходячи з цього, закупівля електроенергії може бути здійснена тільки у постачальника універсальної послуги.
Відповідно до статті 63 Закону України «Про ринок електричної енергії» № 2019-VIII від 13.04.2017 року «Універсальні послуги надаються постачальником таких послуг виключно побутовим та малим непобутовим споживачам», керуючись одним з принципів здійснення публічних закупівель, визначених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме, принципом максимальної ефективності, для оптимізації процесу обліку та розрахунків за електроенергію, є необхідність скористатися правом, наданим Законом України «Про ринок електричної енергії та здійснити закупівлю у постачальника універсальної послуги.
Єдиним постачальником універсальної послуги постачання електричної енергії за регульованим тарифом і передачі електричної енергії в межах власних діючих мереж на території Черкаської області є ТОВ «Черкасиенергозбут».
Відповідно до інформації, розміщеної на офіційному веб-сайті НКРЕКП, ТОВ «Черкасиенергозбут» отримало ліцензію на постачання електричної енергії і виконує функції постачальника універсальних послуг на закріпленій території – адміністративній території Черкаської області.
Дане підприємство включене до Переліку постачальників універсальних послуг на закріпленій території, затвердженого постановою НКРЕКП від 26.10.2018 №1268 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо передачі даних побутових та малих непобутових споживачів постачальнику електричної енергії, на якого відповідно до Закону України «Про ринок електричної енергії» покладається виконання функції універсальної послуги на закріпленій території» за № 12. Відповідно до частини 3 статті 63 Закону № 2019-VIII, постачальник надає універсальні послуги за економічно обґрунтованими, прозорими та недискримінаційними цінами, що формуються відповідно до методики (порядку), затвердженої Регулятором, та включають, зокрема, ціну купівлі електричної енергії на ринку електричної енергії, ціну (тариф) на послуги постачальника універсальних послуг, ціни (тарифи) на послуги оператора системи передачі та оператора системи розподілу відповідно до укладених договорів про надання відповідних послуг. У разі постачання електричної енергії постачальником універсальних послуг, послугу з розподілу (передачі) електричної енергії для потреб споживачів, електроустановки яких приєднанні на території діяльності відповідного оператора системи, оплачує відповідний електропостачальник за усією сукупністю зазначених споживачів, постачання яким здійснює постачальник універсальних послуг. При цьому ціни на електричну енергію, що постачається споживачам постачальниками універсальних послуг включають, у тому числі, ціни (тарифи) на послуги оператора системи передачі та оператора системи розподілу відповідно до укладених договорів про надання відповідних послуг (Постанова НКРЕКП від 14.03.2018 № 312 «Про затвердження Правил роздрібного ринку електричної енергії»).
Отже, КП «Єдиний розрахунковий центр» Чигиринської міської ради, як замовник, через відсутність конкуренції, в тому числі з технічних причин, не має можливості здійснювати закупівлю електричної енергії в інших організацій. Електричну енергію на території Черкаської області може бути надано лише одним суб’єктом господарювання – постачальником універсальних послуг, а саме ТОВ «Черкасиенергозбут». Інша альтернатива відсутня.
- чому не відмінена переговорна процедура закупівлі на підставі непідписання договору про закупівлю у строк 20 днів з дня оприлюднення повідомлення про намір укласти договір, якщо вищевказаний строк укладання договору сплив 24.01.2022?
Згідно п. 7 ст. 40 Замовник має право укласти договір про закупівлю за результатами застосування переговорної процедури закупівлі у строк не раніше ніж через 10 днів з дня оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, а відповідно до п. 8 ст. 40 значиться термін 20 днів, даний термін замовник розуміє від дати Оскарження наміру укласти договір, тобто рахує з 16 січня 2022 року, так згідно даного трактування 20 день припадає на 04 лютого 2022 року, тому замовник вважає, що не порушив норм Закону