-
Переговорна процедура (скорочена)
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Водопостачання - код (класифікатор ДК 021:2015 (CPV90430000-0) - 65110000-7 Розподіл води)
Торги відмінено
597 339.22
UAH з ПДВ
Номер:
92759373642743c1a1e2881f536187a7
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-01-10-000030
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
10.01.2022 00:00
Період моніторингу:
10.01.2022 14:51 - 01.02.2022 00:00
Статус:
Порушення виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
10.01.2022 № 2
Черкаси
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпункту 16 пункту 10 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року № 18,
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу процедур закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
В.о. начальника Управління Північного
офісу Держаудитслужби
в Черкаській області Сергій МЕЛЬНИК
Додаток
до наказу Північного офісу
Держаудитслужби
від 10.01.2022 № 2
Перелік процедур для здійснення моніторингу процедури закупівлі
Унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу та/або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір та дата його оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу процедури закупівлі
UA-2021-12-22-019005-c, 22.12.2021 виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Інші порушення законодавства у сфері закупівель
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю встановлено порушення пункту 4¹ Постанови № 710.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
Під час проведення моніторингу Замовником переговорну процедуру відмінено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Предметом аналізу були наступні питання: визначення предмета закупівлі; відображення закупівлі у річному плані; наявності підстав для застосування переговорної процедури закупівлі; повноти відображення інформації про закупівлю; оприлюднення інформації про закупівлю.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план Управління освіти, молоді та спорту Смілянської міської ради (далі – Замовник) на 2022 рік; повідомлення про намір укласти договір (під час застосування переговорної процедури); пояснення Замовника, отримане 12.01.2022 в електронній системі закупівель; протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 22.12.2021 № 314 та від 13.01.2022 № 26; інформація про відміну переговорної процедури.
За результатами аналізу питання повноти відображення інформації про закупівлю установлено, що обґрунтування застосування переговорної процедури не містить експертні, нормативні, технічні та інші документи, що підтверджують відсутність конкуренції з технічних причин, чим порушено вимоги пункту 8 частини шостої статті 40 Закону.
За результатами аналізу питання оприлюднення інформації про закупівлю установлено, що Замовником не забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення переговорної процедури закупівель ID: UA-2021-12-22-019005-c, чим порушено вимоги пункту 4¹ постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами) (далі – Постанова № 710).
Період усунення порушень:
18.01.2022 14:31 - 02.02.2022 00:00
Дата публікації висновку:
18.01.2022 14:31
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Відповідно до протоколу №26 від 13.01.2022 року прийнято рішення скасувати переговорну процедеру «Водопостачання - код (класифікатор ДК 021:2015 (CPV90430000-0) - 65110000-7 Розподіл води), «UA-2021-12-22-019005-c » на підставі передбаченої згідно пункту 2 частини 8 статті 40 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушеня законодавства щодо закупівель
Дата публікації звіту:
18.01.2022 15:43
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- other: Так
Опис:
Порушення усунуті шляхом відміни Замовником переговорної процедури.
Дата публікації:
20.01.2022 13:52
Запити/Пояснення
Номер:
5676df0bc8e64816aa812104a1d5fc20
Назва:
Про надання пояснення
Дата опублікування:
10.01.2022 16:10
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
14.01.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу закупівлі за предметом «ДК 021:2015: 65110000-7 — Розподіл води» (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-12-22-019005-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини 5 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби в Черкаській області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 23 жовтня 2016 р. № 18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів) з питань щодо прийнятих рішень та/або вчинених дій чи бездіяльності, які є предметом дослідження в рамках моніторингу процедури закупівлі:
- яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру витрат та визначено очікувану вартість по даній закупівлі?
- чи забезпечено оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі шляхом розміщення на власному вебсайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель ID: UA-2021-12-22-019005-c відповідно до пункту 4¹ постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами)? Надайте посилання на вебсайт, на якому відображена вказана інформація.
- з яких підстав документально не підтверджена умова застосування переговорної процедури закупівлі - відсутність конкуренції з технічних причин?
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
410792c505544efa8c5f52f7a531e2ce
Назва:
ПОЯСНЕННЯ
Дата опублікування:
12.01.2022 09:34
Опис:
Предметом закупівлі є задоволення першочергових життєвих потреб людини : забезпечення безперебійного централізованого постачання питної води та водовідведення. Даний факт є загальновідомим тому посилання на законодавчі та інші акти права не вимагається.
Облік питної води здійснюється відповідно до Законів України «Про питну воду, питне водопостачання і водовідведення» та «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» на підставі показників приладів обліку води(лічильників), при цьому встановлення водолічильників для обліку стічних вод не вимагається - обсяги водовідведення приймаються рівними водопостачанню. Одиниця виміру води - 1 м3 (один метр кубічний). Жорсткого нормативу споживання води людиною чинне законодавство у собі не містить(залежить від пори року, конституції людини та багатьох інших обставин, що мають суттєве значення).
Водопостачання закладів освіти здійснюється шляхом приєднання до місцевої мережі водопроводу, при цьому потреба у воді визначається на стадії проектування об’єкта, вказується в технічних умовах при підключенні до мережі водопостачання та водовідведення (Постанова КМУ № 690 від 05 липня 2019 р. «Правила надання послуг з централізованого водопостачання та централізованого водовідведення», Наказ Держкомунгоспу 27.06.2008 № 190 «Про затвердження Правил користування системами централізованого комунального водопостачання та водовідведення в населених пунктах України тощо).
Крім того, звертаємо увагу, що ще одним із основних підзаконних актів у сфері водопостачання є наказ МОЗ України 12.05.2010 N 400 «Про затвердження Державних санітарних норм та правил "Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною", який встановлює вимоги до питної води, єдині на всій території України.
Отже дана закупівля буде визначається на основі тарифу надавача послуг, затвердженого органом місцевого самоврядування та обсягом замовленої питної води в кубічних метрах, аналогічно водовідведення приймається рівним водопостачанню. Тариф надавача послуг - КП «ВОДГЕО» визначається рішенням виконавчого комітету Смілянської міської ради та на дату пояснення становить: водопостачання - 21,94 грн. за 1 куб. м. та водовідведення - 22,47 грн. за 1 куб. м. (в цілому 44,41 грн (з ПДВ).) та були встановлені в червні 2020 року.
Відповідно до Законів України «Про природні монополії», «Про питну воду питне водопостачання та водовідведення» надавач послуг з водопостачання та водовідведення - КП «ВОДГЕО»(ЄДРПОУ 30794986) є суб’єктом природної монополії та внесено зведеного реєстру природних монополій України (№ 15 по Черкаській області)(детально зведений перелік природних монополій України за посиланням : https://amcu.gov.ua/napryami/konkurenciya/arhiv-zvedenogo-pereliku-prirodnih-monopolij).
Таким чином, оскільки послуги з розподілу води у м. Сміла надаються суб’єктом природної монополії КП «ВОДГЕО» і не можуть бути надані ніяким іншим суб’єктом - згідно диспозиції статей ЗУ «Про природні монополії», надання інших документів не вимагається. Відповідність питної води встановленим в Україні нормам підтверджується висновком спеціалізованої лабораторії КП «ВОДГЕО», входить до складу його ліцензійних умов. Правовим наслідком мною викладеного є підставність застосування переговорної процедури, яка не належить до конкурентних процедур, відповідно до приписів ст. 13,40 ЗУ «Про публічні закупівлі». Отже за фактичних обставин справи до даних правовідносин конкурентні процедури не могли бути застосовані навіть в принципі.