-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Тушка курей охолоджена; свинина свіжа, охолоджена, 2 кат.; яловичина свіжа, охолоджена, 1кат.
Завершена
626 120.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 6 260.00 UAH
мін. крок: 1% або 6 260.00 UAH
Номер:
194decb15d7f41eebb547e704f28d9fb
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2023-01-17-000037
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
17.01.2023 00:00
Період моніторингу:
17.01.2023 11:49 - 08.02.2023 00:00
Статус:
Вирішено
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНО-СХІДНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
УПРАВЛІННЯ ПІВНІЧНО-СХІДНОГО ОФІСУ
ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ В СУМСЬКІЙ ОБЛАСТІ
Н А К А З
17.01.2023 №6-З
Суми
Про початок моніторингу
процедур закупівель
Відповідно до частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», підпунктів 15,16 пункту 10 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2 (зі змінами),
НАКАЗУЮ:
1. Почати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначеного у пункті 1 цього наказу.
Начальник Наталія ШЕВЧЕНКО
Додаток
до наказу Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області
від 17.01.2023 №6-З
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п
Оголошення про проведення процедури закупівлі та/або повідомлення про намір укласти договір на веб-порталі Уповноваженого органу Опис підстав для здійснення моніторингу закупівлі
унікальний номер дата оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу 14 UA-2021-12-22-018388-c 22.12.2021 Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель.
Начальник відділу контролю у сфері закупівель Інна ЮРКО
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Виявлені
Тип порушень:
- Не відхилення тендерних пропозицій, які підлягали відхиленню відповідно до закону
- Внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, не передбачених законом
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання розгляду тендерної пропозиції установлено порушення вимог абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону.
За результатами аналізу питання внесення змін до договору установлено порушення вимог пункту 2 частини п'ятої статті 41 Закону.
За результатами аналізу питань дотримання Замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця – порушень не встановлено.
Зобов’язанння щодо усунення порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель:
З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись статтями 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та статтею 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області зобов’язує здійснити заходи щодо усунення виявлених порушень у встановленому законодавством порядку шляхом вжиття заходів щодо розірвання укладеного за результатами торгів договору, в тому числі із застосуванням відповідних наслідків недійсності/нікчемності договору з дотриманням положень Господарського кодексу України та Цивільного кодексу України, та протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про усунення порушення (порушень).
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 06 лютого 2023 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, відповідності вимог тендерної документації вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), розгляду тендерних пропозицій, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення, відповідності умов договору про закупівлю умовам тендерної пропозиції переможця, внесення змін до договору.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель Комунальної установи «Сумський обласний фонд підтримки підприємництва» Сумської обласної ради (далі – Замовник) на 2022 рік, оголошення про проведення відкритих торгів, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи Замовника від 22.12.2021 (протокол № 308), реєстр отриманих тендерних пропозицій, протокол розкриття тендерних пропозицій від 10.01.2022, тендерні пропозиції приватного акціонерного товариства «Охтирський м'ясокомбінат», фізичної особи-підприємця Гончаренко Аркадія Юрійовича (далі – ФОП Гончаренко А.Ю.), протоколи щодо прийняття рішення уповноваженою особою Замовника від 17.01.2022 № 583, від 24.01.2022 № 692, повідомлення про намір укласти договір від 24.01.2022, договір поставки від 08.02.2022 № 06, укладений між Комунальною установою Сумської обласної ради «Сумський геріатричний пансіонат для ветеранів війни та праці» (далі – КУСОР «Сумський геріатричний пансіонат для ветеранів війни та праці») та ФОП Гончаренко А.Ю. (далі – Договір), додаткові угоди від 11.07.2022 № 1, від 12.08.2022 № 2, від 28.10.2022 № 3, від 30.12.2022 № 4, пояснення та документи Замовника, отримані через електронну систему закупівель від 20.01.2023 року.
За результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що відповідно до пункту 1 додатку 1 до тендерної документації Замовника для підтвердження відповідності учасника кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій» учасник повинен надати, зокрема, довідку в довільній формі щодо наявності власних (або орендованих) спеціалізованих транспортних засобів, якими буде здійснюватися постачання товару, не менше трьох транспортних засобів рефрижераторів та копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів.
У складі тендерної пропозиції учасника ФОП Гончаренко А.Ю., якого визначено переможцем торгів, у складі тендерної пропозиції надано довідку про наявність спеціалізованих транспортних засобів для постачання товару від 04.01.2022 № 6, в якій міститься інформація про наявність трьох спеціалізованих вантажних фургонів-рефрижераторів.
Проте, учасником ФОП Гончаренко А.Ю. у складі тендерної пропозиції не надано копії свідоцтв про реєстрацію транспортних засобів, що не відповідає вимогам пункту 1 додатку 1 до тендерної документації Замовника.
Крім того, за результатами моніторингу установлено, що Замовник у додатку 1 до тендерної документації для підтвердження умов зберігання та об’ємів поставки, встановив вимогу щодо надання учасниками у складі тендерної пропозиції документу, що підтверджує калібрування засобів вимірювання температури повітря та вологості у складському приміщенні, температури в транспортному засобі (допускається окремий термометр), вагів, виданий на ім’я учасника не раніше ніж за пів року до дати публікації оголошення та копії атестату про акредитацію органу із калібрування.
У складі тендерної пропозиції учасника ФОП Гончаренко А.Ю. містяться сертифікати калібрування, видані калібрувальною лабораторією Державного підприємства «Сумський регіональний науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації» на термометри, гігрометри, ваги, холодильні установки з цифровим вимірюванням температури.
При цьому, атестат про акредитацію калібрувальної лабораторії Державного підприємства «Сумський регіональний науково-виробничий центр стандартизації, метрології та сертифікації», зареєстрований у Реєстрі 11.06.2021 за № 40026, учасником надано не у повному обсязі, а саме без додатків, в яких визначена сфера акредитації та які відповідно до змісту цього атестату є його невід’ємними частинами, що не відповідає вимогам додатку 1 до тендерної документації Замовника.
Однак, на порушення абзацу другого пункту 1 частини першої статті 31 Закону Замовник не відхилив тендерну пропозицію учасника ФОП Гончаренка А.Ю. через його невідповідність кваліфікаційному критерію «Наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», установленому статтею 16 Закону та визначив його переможцем торгів.
Також, за результатами моніторингу процедури закупівлі установлено, що до Договору на підставі пункту 2 частини п'ятої статті 41 Закону, вносились зміни до істотних умов Договору шляхом збільшення ціни за одиницю товару.
Так, додатковою угодою від 12.08.2022 № 2 відбулося збільшення ціни за 1 кг «Свинини свіжої, охолодженої, 2 кат.» на 9,99 % з 125,00 до 137,49 грн (з ПДВ), «Яловичина свіжа, охолоджена, 1 кат.» на 6,19 % з 119,50 до 126,90 грн (з ПДВ).
На запит Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області щодо документального підтвердження коливання ціни товару на ринку, яке призвело до збільшення ціни за одиницю товару додатковою угодою №2, Замовник надав, зокрема, лист Головного Управління статистики у Сумській області від 21.07.2022 №03.3-32/1013-22, в якому, зокрема, міститься статистична інформація про індекси споживчих цін на яловичину та свинину, що склалась у торгівельній мережі Сумської області у січні-червні 2022 року (у % до попереднього місяця).
Відповідно до зазначеного листа індекси споживчих цін з розрахунку червень 2022р. до лютого 2022 р. (у період з дати укладання Договору до дати укладання додаткової угоди №2) склали: на яловичину – 93%, на свинину – 119%.
Отже, відповідно до інформації, зазначеної у листі Головного Управління статистики у Сумській області від 21.07.2022 №03.3-32/1013-22, у період з дати укладання Договору до дати укладання додаткової угоди №2 (з 08.02.2022 по 12.08.2022 року) відбулось коливання ціни на яловичину у сторону зменшення на 7%, на свинину – у сторону збільшення на 19%.
Таким чином, не підтверджується наявність підстав для збільшення ціни за одиницю товару «Яловичина свіжа, охолоджена, 1 кат.» на 6,19 % додатковою угодою №2.
Отже, на порушення пункту 2 частини п’ятої статті 41 Закону КУСОР «Сумський геріатричний пансіонат для ветеранів війни та праці» безпідставно додатковою угодою №2 збільшено ціну за одиницю товару «Яловичина свіжа, охолоджена, 1 кат.».
Період усунення порушень:
08.02.2023 11:38 - 23.02.2023 00:00
Дата публікації висновку:
08.02.2023 11:38
Інформація про усунення порушення
Опис звіту:
Замовник і Виконавець у звязку із виконанням забовязень щодо усунення порушень законодавства у сфері державних закупівель, дішли згоди розірвати Договір №06 від 08.02.22
Дата публікації звіту:
14.02.2023 14:04
Підтвердження факту усунення порушення
Результат:
Усунуто
Результат по типу порушення:
- corruptionAwarded: Так
- corruptionChanges: Так
Опис:
.
Дата публікації:
15.02.2023 10:26
Запити/Пояснення
Номер:
9649483f32b740388f60031b142820e1
Назва:
Запит замовнику на пояснення
Дата опублікування:
17.01.2023 12:21
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
21.01.2023 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі за предметом: «Тушка курей охолоджена; свинина свіжа, охолоджена, 2 кат.; яловичина свіжа, охолоджена, 1кат.» (інформацію опубліковано в електронній системі закупівель за номером ID: UA-2021-12-22-018388-c) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Управління Північно-східного офісу Держаудитслужби в Сумській області, затвердженого наказом Північно-східного офісу Держаудитслужби від 25 серпня 2016 року № 2, постала потреба в отриманні пояснення (інформації, документів).
1. Просимо надати пояснення яким чином та на підставі яких документів здійснено обґрунтування розміру бюджетного призначення, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначено його очікувану вартість.
2. Також просимо надати посилання на сторінку веб-сайту, на якому розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
3. Просимо надати документальне підтвердження коливання ціни товару на ринку, яке призвело до збільшення ціни за одиницю товару додатковою угодою № 2.
4. З огляду на те, що в електронній системі закупівель оприлюднені додаткові угоди № 2, № 3 та № 4 до договору поставки від 08.02.2022 № 06, просимо надати пояснення, чи укладались до вказаного договору додаткова угода за № 1.
Інформацію (пояснення та документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня отримання цього запиту.
Номер:
63fe859886fe480aadc7e701e4f4e2ca
Назва:
Відповідь на звернення
Дата опублікування:
20.01.2023 09:35
Опис:
На Ваш запит повідомляємо наступну інформацію.
Стосовно першого питання.
КОМУНАЛЬНА УСТАНОВА "СУМСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ФОНД ПІДТРИМКИ ПІДПРИЄМНИЦТВА" СУМСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ для потреб КУСОР Сумський геріатричний пансіонат для ветеранів війни та праці проводила відкриті торги на закупівлю продуктів харчування, а саме Тушка курей охолоджена; свинина свіжа, охолоджена, 2 кат.; яловичина свіжа, охолоджена, 1кат. (ДК 021:2015: 15110000-2 М’ясо). Очікувана вартість обчислювалась на основі самостійного дослідження ринку та статистичного бюлетеня споживчих цін. Технічні та якісні характеристики предмета закупівлі відповідають потребам КУСОР Сумський геріатричний пансіонат для ветеранів війни та праці . Відповідні документи додаються.
Стосовно другого питання.
Відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 р. № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами), органам місцевого самоврядування необхідно затвердити заходи щодо ефективного та раціонального використання бюджетних коштів, а також забезпечити оприлюднення обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, його очікуваної вартості та/або розміру бюджетного призначення на власному веб-сайті протягом п’яти робочих днів з дня оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівель або повідомлення про намір укласти договір про закупівлю за результатами переговорної процедури закупівель. КУСОР Сумський геріатричний пансіонат для ветеранів війни та праці не є органом місцевого самоврядування та не має власного веб-сайту.
Стосовно третього питання.
02.08.2022 року до КУ СОР Сумський геріатричний пансіонат для ветеранів війни та праці надійшов лист № 261 від 02.08.2022 року, від ФОП Гончаренко Артем Юрійович, який є діючим постачальником товару код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»: 15110000-2 «М’ясо» (тушка курей охолоджена охолоджена, свинина свіжа, охолоджена, 2 категорії, яловичина свіжа охолоджена 1 категорії) по договору № 06 від 08.02.2022 року, з інформацією про зміну ціни товару, у зв'язку зі збільшенням відпускної ціни на свинину свіжу, охолоджену, 2 категорії, яловичину свіжу охолоджену 1 категорії.
Розглянувши даний лист № 261 від 02.08.2022 року, та також наданий ФОП Гончаренко Артем Юрійович, лист від Головного Управління Статистики у Сумській області за № 03.3-32/1013-22 від 21.07.2022 року можливо застосування п. 5 ч. 2 ст. 41 Закону України від 19.09.2019 № 114-IX“Про внесення змін до Закону України «Про публічні закупівлі» та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення публічних закупівель”, а саме збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю,
Відповідно було вирішено скласти та внести зміни до договору № 08 від 08.02.2022 року, на підвищення ціни на:
- свинина свіжа охолоджена - на 9,99%
- яловичина свіжа охолоджена – на 6,19%.
На запит КУСОР Сумським геріатричним пансіонатом для ветеранів війни та праці отримано інформацію від Головного управління статистики у Сумській області виданий ФОП Гончаренко Артем Юрійович, який є діючим постачальником товару код національного класифікатора України ДК 021:2015 «Єдиний закупівельний словник»: 15110000-2 «М’ясо» (тушка курей охолоджена охолоджена, свинина свіжа, охолоджена, 2 категорії, яловичина свіжа охолоджена 1 категорії) по договору № 06 від 08.02.2022 року, з інформацією, «Про зміну ціни товару у березні-червні 2022 року, у зв'язку зі збільшенням відпускної ціни на свинину свіжу, охолоджену, 2 категорії, яловичину свіжу охолоджену 1 категорії.
Розглянувши дану довідку було переглянуто рішення щодо збільшення ціни за одиницю товару (яловичина свіжа охолоджена) до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю згідно протоколу №31.1 від 11.08.2022р.
Переглянувши протокол №31.1 від 11.08.2022р., було вирішено, що можливе підвищення ціни лише на:
- свинина свіжа охолоджена - на 9,99%.
Відповідно було складено додаткову угоду №3 до договору № 08 від 08.02.2022 року,
Відповідні підтверджуючі документи до вище перерахованих дій додаються.
Стосовно четвертого питання.
КУСОР Сумський геріатричний пансіонат для ветеранів війни та праці була укладена додаткова угода №1 від 11.07.2022 до договору №06 від 08.02.2022. (копія додається). Дана додаткова угода стосується зміни реквізитів сторін у договорі, що не є істотними умовами договору (ч.5ст.41. Закону про публічні закупівлі). Відповідно, дана додаткова угода не є обов’язковою для публікації.