-
Переговорна процедура
-
Безлотова
-
КЕП
-
Без аукціону
Послуги з технічного нагляду за плавзасобами Регістром судноплавства України
послуги за кодом ДК 021:2015 63720000-2, Послуги з обслуговування водних видів транспорту Послуги з технічного нагляду за плавзасобами Регістром судноплавства України)
Завершена
3 893 274.00
UAH з ПДВ
Номер:
012918d783ec4ac1aadfb5e746abf644
Ідентифікатор моніторингу:
UA-M-2022-09-13-000083
Дата прийняття рішення про проведення моніторингу:
13.09.2022 00:00
Період моніторингу:
14.09.2022 11:50 - 06.10.2022 00:00
Статус:
Порушення не виявлені
Опис:
ДЕРЖАВНА АУДИТОРСЬКА СЛУЖБА УКРАЇНИ
ПІВНІЧНИЙ ОФІС ДЕРЖАУДИТСЛУЖБИ
НАКАЗ
13.09.2022 № 226
Київ
Про початок моніторингу процедур закупівель
Відповідно до Закону України «Про правовий режим воєнного стану», частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі», пункту 9 Положення про Північний офіс Держаудитслужби, затвердженого наказом Державної аудиторської служби України від 02 червня 2016 року № 23,
НАКАЗУЮ:
1. Розпочати моніторинг процедур закупівель відповідно до переліку, що додається.
2. Відділу контролю у сфері закупівель забезпечити проведення моніторингу закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу.
3. У разі виникнення обставин непереборної сили, зумовлених воєнними діями, розпочатий моніторинг процедур закупівель, зазначених у пункті 1 цього наказу, підлягає зупиненню до усунення/зникнення таких обставин.
Начальник Олександр КАРАБАНОВ
Додаток до наказу Північного офісу Держаудитслужби
від 13.09.2022 № 226
Витяг з переліку процедур закупівель
№ з/п Номер ID закупівлі Найменування замовника Предмет закупівлі Очікувана вартість, грн Опис підстав для здійснення моніторингу
3 UA-2021-12-22-008035-b ДП "АМПУ" Послуги з технічного нагляду за плавзасобами Регістром судноплавства України 3 893 274,00 Пункт 4 частини другої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі»
Етапи закупівельного процесу:
- Планування закупівлі та оприлюднення інформації про її проведення
- Розкриття тендерних пропозицій, їх розгляд та оцінка
- Укладання та виконання договору про закупівлю (прийняття рішення про відміну торгів)
Підстави для прийняття рішення про початок моніторингу:
- Виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель
Детальніше
Висновок про результати моніторингу
Статус порушень:
Не виявлені
Висновок про наявність або відсутність порушень законодавства:
За результатами аналізу питання дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, перевірці підстав для проведення переговорної процедури закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення - порушень законодавства у сфері публічних закупівель не встановлено.
Інформація про результати моніторингу закупівлі у розрізі стадій проведення процедури закупівлі:
Дата закінчення моніторингу: 28 вересня 2022 року.
Предметом аналізу були питання: визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації щодо закупівлі, перевірки підстав для проведення переговорної процедури закупівлі, своєчасності укладання договору про закупівлю та його оприлюднення.
Під час моніторингу проаналізовано: річний план закупівель на 2022 рік, оголошення про проведення переговорної процедури, обґрунтування застосування переговорної процедури закупівлі, повідомлення про намір укласти договір від 22.12.2021, договір від 14.01.2022 № 3-101-22 укладений з ДП «Класифікаційне товариство «Регістр судноплавства України», відповідь Замовника на запит органу державного фінансового контролю від 20.09.2022.
Період усунення порушень:
29.09.2022 17:36 - 05.10.2022 00:00
Дата публікації висновку:
29.09.2022 17:36
Запити/Пояснення
Номер:
9c1303b6adf94b01927fe84336b842e4
Назва:
Запит про надання інформації
Дата опублікування:
16.09.2022 11:57
Дата до якої повинна бути надана відповідь:
22.09.2022 00:00
Опис:
У межах проведення моніторингу процедури закупівлі предметом якої є послуги з технічного нагляду за плавзасобами Регістром судноплавства України, замовником якої є ДП «АМПУ» (далі – Замовник), (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером ID: UA-2021-12-22-008035-b) та відповідно до пунктів 6 та 11 статті 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», частини п’ятої статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII, підпунктів 2 та 9 пункту 6 Положення про Державну аудиторську службу України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03 лютого 2016 р. № 43, постала потреба у отриманні пояснень.
1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість?
2. Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якій розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
3. Надати підтверджуючі документи щодо наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі з підстав відсутності конкуренції з технічних причин.
Пояснення (інформацію, документи) необхідно надати через електронну систему закупівель протягом трьох робочих днів з дня оприлюднення цього запиту.
Номер:
9086101dbe3a45c0803a15cbafd9f040
Назва:
Щодо надання інформації на запит ДАСУ
Дата опублікування:
20.09.2022 13:18
Опис:
22.12.2021 ДП «АМПУ» в електронній системі закупівель Прозорро за результатом проведених переговорів було оприлюднено повідомлення про намір укласти договір про закупівлю: за кодом ДК 021:2015 63720000-2, Послуги з обслуговування водних видів транспорту (Послуги з технічного нагляду за плавзасобами Регістром судноплавства України), унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2021-12-22-008035-b (далі – переговорна процедура).
Наказом Державної аудиторської служби від 13.09.2022 № 226 «Про початок моніторингу процедур закупівель» було розпочато моніторинг вищезазначеної переговорної процедури.
16.09.2022 об 11:57:31 год. в межах проведення моніторингу в електронній системі закупівель було оприлюднено «Запит замовнику на пояснення», по суті якого, керуючись положеннями ч.5 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовник надає наступні пояснення.
Запитання 1. Яким чином та на підставі яких документів Замовником здійснено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру витрат та визначено його очікувану вартість?
Відповідно до вимог статті 22 «Технічний нагляд за морськими суднами» Кодексу торговельного мореплавства України (введений в дію Постановою ВР № 277/94-ВР від 09.12.94) судновласнику необхідно здійснювати державний технічний нагляд за експлуатацією суден з проходженням встановлених оглядів і перевірок та статті 26 Закону України «Про транспорт» технічний нагляд за суднами та їх класифікація незалежно від форм власності судна і його власника здійснюються класифікаційним товариством, обраним за пропозицією судновласника та за погодженням з центральним органом виконавчої влади в галузі транспорту.
Єдиним державним органом України, на який покладено функції державного технічного нагляду за експлуатацією плавзасобів, є державне підприємство Класифікаційне товариство «Регістр судноплавства України» (утворено Постановою КМУ від 08.06.1996 № 814 «Про вдосконалення технічного, класифікаційного і судноплавного нагляду на морському і річковому транспорті»).
На балансі ДП «АМПУ» знаходиться 164 одиниці плавзасобів, які використовуються в виробничій діяльності відповідно до Статуту підприємства.
З метою забезпечення ефективної технічної експлуатації суден портового флоту ДП «АМПУ» необхідно здійснювати державний технічний нагляд за експлуатацією, ремонтом та технічним обслуговуванням.
Експлуатація плавзасобів без здійснення технічного нагляду Класифікаційним товариством заборонено.
Фінансовим планом ДП «АМПУ» на 2022 рік та Річним планом закупівель на 2022 рік передбачені витрати на закупівлю за кодом ДК 021:2015 63720000-2 (Послуги з обслуговування водних видів транспорту), а саме: послуг з технічного нагляду за плавзасобами Регістром судноплавства України.
Очікувана вартість розрахована враховуючи кількість запланованих філіями оглядів плавзасобів Класифікаційним товариством протягом 2022 року (відповідно до «Правил огляду суден Регістром судноплавства України» та інших керівних документів) та вартість однієї нормо-години, встановленої Регістром судноплавства України на відповідний період.
Так, відповідно до наказу Генерального директора ДП «Класифікаційне товариство Регістр судноплавства України» від 03.11.2021 № 135, вартість однієї нормо-години з 03.01.2022 складатиме 192,50 грн./нормо-година без ПДВ.
Кількість послуг запланована ДП «АМПУ» в рамках цієї закупівлі, що буде надаватись Регістром судноплавства України, склала 16 854 нормо-години.
Отже,
16 854 нормо-годин*192,50 грн./ нормо-година без ПДВ= 3 244 395 грн. без ПДВ.
Загальна очікувана вартість закупівлі складає: 3 244 395, 00 (три мільйони двісті сорок чотири тисячі триста дев’яносто п’ять грн. 00 коп.) грн. без ПДВ, крім того ПДВ 648 879,00 (шістсот сорок вісім тисяч вісімсот сімдесят дев’ять гривень 00 коп.) грн., разом вартість становить 3 893 274,00 (три мільйони вісімсот дев’яносто три тисячі двісті сімдесят чотири грн. 00 коп.) грн. з ПДВ.
Запитання 2. Також надати посилання на сторінку власного веб-сайту (або офіційного веб-сайту головного розпорядника бюджетних коштів) на якій розміщено обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі, відповідно до вимог пункту 4-1 постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 «Про ефективне використання державних коштів» (зі змінами).
Відповідно до ч. 4 ст.3 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) відносини, пов’язані із сферою публічних закупівель, регулюється виключно цим Законом і не можуть регулюватися іншими законами, крім випадків, встановлених цим Законом. Зміни до цього Закону можуть вноситися виключно законом про внесення змін до цього Закону. Якщо для реалізації положень поданого проекту закону про внесення змін до цього Закону необхідні законодавчі зміни до інших законодавчих актів, такі зміни викладаються в розділі "Прикінцеві положення" (перехідні положення) проекту закону про внесення змін до цього Закону.
Відповідно до ст. 10 Закону замовник самостійно та безоплатно через авторизовані електронні майданчики оприлюднює в електронній системі закупівель у порядку, встановленому Уповноваженим органом (Міністерством економічного розвитку та торгівлі України) та Закону України «Про публічні закупівлі», інформацію про закупівлю. Згідно з ч. 5 ст. 40 Закону повідомлення про намір укласти договір про закупівлю обов’язково безоплатно оприлюднюється в електронній системі закупівель протягом одного дня після ухвалення рішення. Слід зазначити, що ч. 6 ст. 40 Закону містить вичерпний перелік інформації, яка підлягає публікації і не містить норми щодо обов’язку замовника оприлюднити в електронній системі закупівель інформації щодо обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі.
Варто зазначити, що інформація, яка підлягає оприлюдненню в електронній системі закупівель відповідно до ч. 6 ст. 40 Закону оприлюднена в строки, передбачені Законом.
Відповідно до п.1 ч.1 ст. 9 Закону України «Про публічні закупівлі» основною функцією Уповноваженого органу є, зокрема, розроблення і затвердження нормативно-правових актів, необхідних для виконання цього Закону та регулювання державної політики у сфері закупівель.
Таким чином із системного аналізу законодавства про закупівлі вбачається відсутність імперативної норми щодо встановлення додаткових вимог щодо обґрунтування рішень замовника чи додаткової публікації інформації у сфері публічних закупівель поза межами електронної системи закупівель у обсязі, що не відповідає за змістом ст. 10 Закону України «Про публічні закупівлі» та ч. 6 ст. 40 Закону.
Зважаючи на те, що ДП «АМПУ» не використовує кошти державного бюджету, норми постанови Кабінету Міністрів України від 11 жовтня 2016 року № 710 щодо публікації інформації по даній закупівлі на Замовника не поширюються.
Додатково інформуємо, що за результатами проведених Державною аудиторською службою моніторингу процедур закупівель філій ДП «АМПУ» з аналогічного питання, порушень не виявлено (закупівлі за номером: UA-2021-06-18-002891-a; UA-2021-09-07-008955-c; UA-2021-06-01-010869-b).
Запитання 3. Надати підтверджуючі документи щодо наявності умов застосування переговорної процедури закупівлі з підстав відсутності конкуренції з технічних причин.
Відповідно до абз. 3 п. 2 ч.2 ст. 40 Закону переговорна процедура закупівлі застосовується замовником як виняток у разі відсутність конкуренції з технічних причин, яка має бути документально підтверджена замовником.
На балансі ДП «АМПУ» знаходиться 164 одиниць плавзасобів, які використовуються в виробничій діяльності відповідно до Статуту підприємства.
Згідно з вимогами статті 22 «Технічний нагляд за морськими суднами» Кодексу торговельного мореплавства України (введений в дію Постановою ВР № 277/94-ВР від 09.12.94) судновласнику необхідно здійснювати державний технічний нагляд за експлуатацією суден з проходженням встановлених оглядів і перевірок. Без здійснення державного технічного нагляду за експлуатацією суден з проходженням встановлених оглядів і перевірок експлуатація суден флоту заборона.
Також, статтею 26 Закону України «Про транспорт» передбачено, що технічний нагляд за суднами та їх класифікація незалежно від форм власності судна і його власника здійснюються класифікаційним товариством, обраним за пропозицією судновласника та за погодженням з центральним органом виконавчої влади в галузі транспорту.
Експлуатація суден флоту ДП «АМПУ» знаходиться під державним наглядом державного підприємства КТ «Регістр судноплавства України» (утворено Постановою КМУ від 08.06.1996 № 814 «Про вдосконалення технічного, класифікаційного і судноплавного нагляду на морському і річковому транспорті» (далі -Постанова №814)), що підтверджується відповідними судновими документами (Класифікаційне свідоцтво, обмірне свідоцтво, свідоцтво про запобігання забруднення нафтою, сміттям та атмосфери стічними водами тощо).
Відповідно до п.1. Положення про Регістр судноплавства України (затверджено Постановою № 814) Регістр судноплавства України є національним класифікаційним товариством, яке здійснює технічний нагляд і проводить класифікацію морських і річкових торгівельних суден відповідно до статті 22 Кодексу торговельного мореплавства України (176/95-ВР) і статей 26 і 29 Закону України "Про транспорт" (232/94-ВР).
Отже, єдиним державним органом України на який покладено функції державного технічного нагляду за експлуатацією суден і під наглядом якого уже знаходяться судна флоту ДП «АМПУ» є державне підприємство Класифікаційне товариство «Регістр судноплавства України», що є підставою для застосування переговорної процедури відповідно до абз. 3 п. 2 ч.2 ст. 40 Закону.
Посилання на відкриті джерела інформації та електронні ресурси, на які посилається Замовник та доступ до яких є вільним:
1. Кодексу торговельного мореплавства України // https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/176/95-%D0%B2%D1%80#Text
2. Закону України «Про транспорт» // https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/232/94-%D0%B2%D1%80#Text
3. Постанова КМУ від 08.06.1996 № 814 «Про вдосконалення технічного, класифікаційного і судноплавного нагляду на морському і річковому транспорті» // https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/814-98-%D0%BF#Text
4. Положення про Регістр судноплавства України (затверджене Постановою № 814) // https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/814-98-%D0%BF#Text
Звертаємо увагу, що Замовником окремо відповідно до п. 8 ч. 6 ст. 40 Закону оприлюднено в електронній системі закупівель документальне підтвердження відсутності конкуренції з технічних причин (22 грудня 2021 15:53 Документальне підтвердження.pdf).